kaimaani

minä

mistä sais ostettua silmälasi kaimaanin...samasta paikasta varmasti löytää lisää tietoa eläimestä...???

12

4928

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zyk

      Et ainakaan suomesta joten todennäkösesti joudut
      ruotsista tai saksasta asti mennä ostaan koska
      ne ei kuulu suomen eläintukkurin listoille kun
      ne on eläintarha elukoita.

      • minä

        mun kaverilla oli kolme kaimaania...silmälasi sellaista...se kuoli kun sen talo palo ja sielä meni myös kaverini sekä matelijat...viis metsinen tiikeri python ja 4 metrinen naaras kax kolme metristä...yms....eikö kukaan tiedä???


    • minä...

      joku kertoa vähän enemmän tästä ruotsin tai saksan keikasta...kaveri lähtee ens kesänä saksaan niin tietäis vähän kuinka toimia...mitä maksaa(suurin piirtein)...

    • sally

      Silmälasikaimaani? Älä nyt ole aivan tyhmä vai satutko omistamaan kartanon, minne rakennat sille mestat? Sille ei taida ihan riittää pikkuinen akvaario... Kaimaani kuitenkin kasvaa melko huomattaviin mittoihin eikä sen ruokintakaan ihan ilmaista ole, kun se ei iguaanien tapaan syö rehuja...

      • sina

        ......... sitäpaitsi aikuinen kaimaani on todella vaarallinen päästessään puremaan!!
        kaimaanihan on krokotiilin sukulainen, itseasiassa se ON pienikokoinen krokotiili!!!!!
        ...mutta jos olet varma että voit rakennuttaa sille parin tuhannen litran altaan ja sulla on rahaa ruokkia se joten... ONNEA!!!
        ja ANTEEKSI että valitin!! =)=)=)


    • sina

      toivottavasti tiesit, että kaimaani ei kesyynny... KOSKAAN vaan nappaa varmasti kiinni jos menee liian lähelle!! jotenki tuntuu et susta on vaan niinku hienoo tai "räleetä" et sullon joku vaarallinen lemmikkinä.... vai mitä?? =)

      • nico

        ei sen terraarion kans tuu ongelmia...itte pystyn sen rakentamaan...mulla on "kartano" kyllä minne sen sijootan ja ruokinnan kans ei oo ongelmia...rahaa kyllä siihen löytyy...ja voihan sille syöttää naapurien lemmikki hiiret=))en mä sen "releesyiden" takia sitä halua...mä ihastuin siihen elukkaan kun pidin sellaasta kädes...kaverilla joka on nykyään edesmennyt,koska kuoli kun talo paloi...sillä oli kolme kaimaania,neljä käärmettä(5m,4m,2*2.5m),kilpikonnia,varaani...se sanoo että ne kaimaanit on ainoita jotka ei oo sitä purru,se itte sanoi että lähes vaaraton eläin kunhan se on saanu syödä...ja mitäs sitte jos pureekein...käsin leuat auki(ja sivultahan se kannattaakin kiinni ottaa)...kaimaani kun ei kasva minkään suistokrokon kokoiseksi niin ihmis voimin kyllä aukaisee leuat...kun suistokrokon leuat pitää normaali ihminen kiinni...mutta ei täs muuta kun joku vain kertois siitä saksan tai ruattin keikasta...


      • -
        nico kirjoitti:

        ei sen terraarion kans tuu ongelmia...itte pystyn sen rakentamaan...mulla on "kartano" kyllä minne sen sijootan ja ruokinnan kans ei oo ongelmia...rahaa kyllä siihen löytyy...ja voihan sille syöttää naapurien lemmikki hiiret=))en mä sen "releesyiden" takia sitä halua...mä ihastuin siihen elukkaan kun pidin sellaasta kädes...kaverilla joka on nykyään edesmennyt,koska kuoli kun talo paloi...sillä oli kolme kaimaania,neljä käärmettä(5m,4m,2*2.5m),kilpikonnia,varaani...se sanoo että ne kaimaanit on ainoita jotka ei oo sitä purru,se itte sanoi että lähes vaaraton eläin kunhan se on saanu syödä...ja mitäs sitte jos pureekein...käsin leuat auki(ja sivultahan se kannattaakin kiinni ottaa)...kaimaani kun ei kasva minkään suistokrokon kokoiseksi niin ihmis voimin kyllä aukaisee leuat...kun suistokrokon leuat pitää normaali ihminen kiinni...mutta ei täs muuta kun joku vain kertois siitä saksan tai ruattin keikasta...

        ... mutta ei täs muuta kun joku vain kertois siitä saksan tai ruattin keikasta...
        ------------------------------------
        Ostat lipun saksaan, menet eläimiä myyvään paikkaan, ostat elukan ja palaat se mukanasi suomeen. Helpo juttu!

        Mutta hanki nyt hyvä ihminen edes vähän tietoa elukasta ja sen hoidosta jos sulla ei sitä ole (mitä epäilen kun sitä kerran kyselit). Netistä löytynee jotain ja kirjojakin aiheesta varmasti on olemassa kun vähän etsiskelet.

        p.s. kaimaaneja saa suomestakin. Jos otat tarpeeksi selvää kaimaaneista, selviää sulle varmasti myös mistä niitä saa. Sama pätee kaikkiin eläimiin, ei sen puoleen...


      • bahamutjedi
        nico kirjoitti:

        ei sen terraarion kans tuu ongelmia...itte pystyn sen rakentamaan...mulla on "kartano" kyllä minne sen sijootan ja ruokinnan kans ei oo ongelmia...rahaa kyllä siihen löytyy...ja voihan sille syöttää naapurien lemmikki hiiret=))en mä sen "releesyiden" takia sitä halua...mä ihastuin siihen elukkaan kun pidin sellaasta kädes...kaverilla joka on nykyään edesmennyt,koska kuoli kun talo paloi...sillä oli kolme kaimaania,neljä käärmettä(5m,4m,2*2.5m),kilpikonnia,varaani...se sanoo että ne kaimaanit on ainoita jotka ei oo sitä purru,se itte sanoi että lähes vaaraton eläin kunhan se on saanu syödä...ja mitäs sitte jos pureekein...käsin leuat auki(ja sivultahan se kannattaakin kiinni ottaa)...kaimaani kun ei kasva minkään suistokrokon kokoiseksi niin ihmis voimin kyllä aukaisee leuat...kun suistokrokon leuat pitää normaali ihminen kiinni...mutta ei täs muuta kun joku vain kertois siitä saksan tai ruattin keikasta...

        Sellainen kääpiökaimaani kelpaisi minullekin. Nehän ovat ihan pikkuisia ja enkä usko, että niin pikkuruinen, vain 140 senttiseksi kasvava kaimaani saisi mitään pahaa vahinkoa ihmiselle aikaan, ne isommat yksilöt tosin voi purra ikävästi. Ja koska kääpiökaimaanit on pieniä ja söpöjä, niille kelpais hyvin joku keskikokoinen, eläintarhalasiakvaarion kokoinen terraario (sellainen missä esim. pidetään isoja käärmeitä Korkeasaaressa). Itse kyllä suosittelisin mielummin kääpiökaimaania kuin silmälasikaimaania, sillä se on vähemmän aggressivinen.


      • jopäjöö
        bahamutjedi kirjoitti:

        Sellainen kääpiökaimaani kelpaisi minullekin. Nehän ovat ihan pikkuisia ja enkä usko, että niin pikkuruinen, vain 140 senttiseksi kasvava kaimaani saisi mitään pahaa vahinkoa ihmiselle aikaan, ne isommat yksilöt tosin voi purra ikävästi. Ja koska kääpiökaimaanit on pieniä ja söpöjä, niille kelpais hyvin joku keskikokoinen, eläintarhalasiakvaarion kokoinen terraario (sellainen missä esim. pidetään isoja käärmeitä Korkeasaaressa). Itse kyllä suosittelisin mielummin kääpiökaimaania kuin silmälasikaimaania, sillä se on vähemmän aggressivinen.

        Niin juuri, suomesta kyllä saa silmälasikaimaanin jos tilaa johonki, voi tosin olla kalliimpi mutta kyllä saksan reissukin rahaa ja vaivaa vaatii.. Kääpiökaimaanihan ei edes kasva niin suureksi kuin silmälasi, naaraskaimaanihan saattaa jäädä jopa alle metriseksi? (näin olen ainakin jostain lukenut, ei välttämättä pidä paikkaansa)eikö simmulasikaimaani kasvane yli 2 metriseksi? Ja mitä suurempi, sitä voimakkaampi... Ohan ne joo kivoja, itse ainakin kun tilaa on ni sellaisen ostoa harkitsen, samoin kun tiikeripyton kiinnostaa ja muut suuremmat matelijat kiinnostaa :P


      • Voi v*ittu
        bahamutjedi kirjoitti:

        Sellainen kääpiökaimaani kelpaisi minullekin. Nehän ovat ihan pikkuisia ja enkä usko, että niin pikkuruinen, vain 140 senttiseksi kasvava kaimaani saisi mitään pahaa vahinkoa ihmiselle aikaan, ne isommat yksilöt tosin voi purra ikävästi. Ja koska kääpiökaimaanit on pieniä ja söpöjä, niille kelpais hyvin joku keskikokoinen, eläintarhalasiakvaarion kokoinen terraario (sellainen missä esim. pidetään isoja käärmeitä Korkeasaaressa). Itse kyllä suosittelisin mielummin kääpiökaimaania kuin silmälasikaimaania, sillä se on vähemmän aggressivinen.

        Tää on taas niitä vastuuttomien pissisten 'ihq, pieni ja söpö voi kun on ihana!' Juttuja! Vaati valtavat tilat, on PETO, syö kuolleita eläimiä, suloisista kaneista ja marsuista lähtien... Erittäin vaativa kokeneellekkin herppiharrastajalle, itse omistan kääpiökaimaanin ja monia muita herppejä, eikä ole mikään helppo ole tuo kaimaani.. Ja kun väitit niitä pieniksi, niin suurin yksilöni mitä minulla on ollut, oli 2 metriä pitkä.. Siinä sulle pientä.. On todella upea eläin, ja oma yksilöni on myös käsiteltävissä (Tosin vain minulle, muita se puree) Mutta se on ERITTÄIN harvinaista, että tulee käsikesyksi.. Joten älä kakara mainosta miten ihquja, pieniä ja söpöjä, helppoja ja kaikille sopivia lemmikkejä ne ovat, koska niin EI ole!! Hanki asioista selvää, oikeasti ennen kuin puhut sontaa yleisellä foorumilla. Vähän voisit ottaa vastuuta, sillä jos et pysty ottamaan vastuuta väärän tiedon levittämisestä, et voi ikinä ottaa vastuuta kaimaanistakaan!

        P.S Mikään eläintarhan käärmepurkki ei näille riitä, ovat niin aktiivisia ja vaativat kunnon maa ja vesitilat.. Kehotan ottamaan asioista kunnolla selvää! ;)


      • tiedän kyllä
        Voi v*ittu kirjoitti:

        Tää on taas niitä vastuuttomien pissisten 'ihq, pieni ja söpö voi kun on ihana!' Juttuja! Vaati valtavat tilat, on PETO, syö kuolleita eläimiä, suloisista kaneista ja marsuista lähtien... Erittäin vaativa kokeneellekkin herppiharrastajalle, itse omistan kääpiökaimaanin ja monia muita herppejä, eikä ole mikään helppo ole tuo kaimaani.. Ja kun väitit niitä pieniksi, niin suurin yksilöni mitä minulla on ollut, oli 2 metriä pitkä.. Siinä sulle pientä.. On todella upea eläin, ja oma yksilöni on myös käsiteltävissä (Tosin vain minulle, muita se puree) Mutta se on ERITTÄIN harvinaista, että tulee käsikesyksi.. Joten älä kakara mainosta miten ihquja, pieniä ja söpöjä, helppoja ja kaikille sopivia lemmikkejä ne ovat, koska niin EI ole!! Hanki asioista selvää, oikeasti ennen kuin puhut sontaa yleisellä foorumilla. Vähän voisit ottaa vastuuta, sillä jos et pysty ottamaan vastuuta väärän tiedon levittämisestä, et voi ikinä ottaa vastuuta kaimaanistakaan!

        P.S Mikään eläintarhan käärmepurkki ei näille riitä, ovat niin aktiivisia ja vaativat kunnon maa ja vesitilat.. Kehotan ottamaan asioista kunnolla selvää! ;)

        Että tämä keskustelu on vanha, mutta haluan vain estää mahdolliset tulevat väärinkäsitykset, jos joku sattuu lukemaan tätä keskustelua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      263
      2603
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      195
      1665
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1444
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1179
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1156
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      230
      1044
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      1000
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      905
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      59
      736
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      730
    Aihe