Mökin rappusilla ryömi valtavan suuri n. 8 cm pitkä 1,5cm paksu toukka. Alapuolelta oranssinpunainen, selkäpuolella n. 0,5cm levyisiä tummia (mustia)läikkiä / raitoja. Toukassa ei ollut karvoja.
Itse arvelen toukan olevan jonkin kiitäjän toukka, mutta en löytänyt vastaavaa yhdestäkään hyönteisoppaasta.
Mahtaisiko joku tietää, mikä toukka on kyseessä?
Minkä kiitäjän? toukka?
4
715
Vastaukset
- kiitäjätoukka
oli varmasti kyseessa varsinkin, jos sillä oli peräpäässään piikki. Mikä sitten oli laji...?
Kaikkien kiitäjien toukat vaihtavat väriään tummemmaksi ennen koteloitumista. Nuo raidat rajaavat kuitenkin todennäköiset vaihtoehdot neljään: lehmus-, jalava-, silmä- tai syreenikiitäjään.- kiitäjä...
Tällä toukalla ei ollut piikkiä perässä, eli taitaa rajata kuitenkin kiitäjät pois vaihtoehdoista?
- se voisi olla
kiitäjä... kirjoitti:
Tällä toukalla ei ollut piikkiä perässä, eli taitaa rajata kuitenkin kiitäjät pois vaihtoehdoista?
puuntuhoojan toukka. Hae netistä Cossus cossus.
- hyönteisharrastaja
Kylläpäs ihmiset kyselevät kovasti puuntuhoojista. Luulisin sen ainakin olevan cossus cossuksen toukka, mikäli sillä ei ole peräpäässä sarvea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374896- 823476
- 302943
- 612915
- 72709
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 371752
- 181681
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 161574