Heippa!
Haluaisin tietää kaitafilmityypit ja niiden yleisimmät kuvausnopeudet. Osa on selvillä
Esim. vanha 2/8 mm (16 fps), Single-8 (16 fps) ja Super-8 (18 fps)
Onko muita tyyppejä ja mikä mahtaa olla Regular-8?
Kaitafilmityypit
5
2852
Vastaukset
- Nimetön
Kaitafilmejä on seuraavia formaatteja:
-8mm ("normaali" / regular 8mm, yleinen ennen superkasia)
-9.5mm
-Super-8 (Kodakin kehittämä formaatti)
-Single-8 (Fujin kehittämä formaatti, ero on vain kasetissa jossa filmi on, filkka on samaa samanlaista tavaraa kuin superkasissa)
-D8 / Double-8 (tuplakasi, eli 16mm filkkaa joka käännetään rullan loppumisen jälkeen ja kuvataan filmin toiselle laidalle.)
-DS8 / Double Super 8 (sama idea kuin edellä, filkka vain superkasiformaatissa)
Regular-8 on sama kuin mainittu tavan 8mm.
Eri filmiformaatit eivät katso nopeuksia mitenkään, superkasia voi kuvata vaikka 16, 18, 20, 24, 25, 36, 48fps, tai nopeamminkin jos pystyy. Useimminssa Superkasi peruskameroissa oli kuitenkin aikoinaan 18 fps "yleinen" standardi. Samoin Single-8 kameroissa oli sekä 18, 24 ja muita nopeuksia. - sarusiru
Mulla on kodak vilmejä . Mutta muuta en tiedä. Olisin viisaampi jos saisi jostai vuokrattua projektin jolla pääsisin katsomaan vanhoja vilmiä ja huonommat laittaisin pois ,hyvät videolle.
- lRamppis
Elokuvahistorian yhdistyksen sivuilla on paljon teietoa eri filmileveyksistä:
http://www.sea.fi/elokuvahistoria/elokhist/elokhist.html- projektori
kiitos.valotti reippaasti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905157
- 534046
- 252169
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271837Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161785- 151434
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹271227Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201036T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980