Rintojen alla hiivaa?

DD-kuppinen

Mulla on nyt raskauden myötä tullut isot, riippuvat rinnat. Nyt varsinkin helteellä rintojen alle on tullut näppylöitä hikoilusta. Olen laittanut talkkia rintojen alle hillitsemään hikoilua, mutta nyt tuntuu, että rintojen aluset ovat alkaneet haista hiivalle!

Voiko sinne tulla hiivaa ja jos voi, millä siitä pääsee eroon???

Kiitos jo etukäteen vastanneille (jos sellaisia löytyy)!

5

4159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin kyllä siellä

voi hiivakin kasvaa, mutta yleensä hautumisesta johtuva kosteassa elävä sieni on syynä. Siis sama, kuin jalkasieni. Tai ainakin vastaavaa.

Yleensä näitä hoidetaan jollain lääkevoiteilla (daktarin, sibicort), mutta en tiedä sopivatko raskauden aikana. Kannattaa kysyä ihan lääkäriltä.

Tärkeää vaan olisi, että pidät puhtaina, peset parikin kertaa päivässä lämpimällä vedellä. Laita ohutta puuvillakangasta suikaleet rintojen alle. Jos vaan saat pysymään. Tärkeää olisi pitää kuivana.

• mahdollista

käytä kevyitä ja ohuita liivejä vaikka ilman kaaritukia, vaikka eivät tuekaan raskaita rintoja kuten tukevat, mutta eivät myöskään haudo ihoa niin paljon..pese tai vaihda liivit kerran päivässä ja oo ilman kun pystyt, mutta pidä silloin vaikka jotain kangasta niissä kohdin kun iho on ihoa vasten..

• meppe
        mahdollista kirjoitti:

käytä kevyitä ja ohuita liivejä vaikka ilman kaaritukia, vaikka eivät tuekaan raskaita rintoja kuten tukevat, mutta eivät myöskään haudo ihoa niin paljon..pese tai vaihda liivit kerran päivässä ja oo ilman kun pystyt, mutta pidä silloin vaikka jotain kangasta niissä kohdin kun iho on ihoa vasten..

Mulla vissiin on aina ollu suurehkot tissit ja välilä juuri kesällä rintojen välihikoaa ja sinen keääntyy semmosta tahmasta vähän just hiivan hajusta töhnää.
        Se ei välttämättä ole kuitenkaan hiivaa vain ihan epäpuhtautta ja pesemällähän siitä pääsee.
        Oikean kokoiset ja malliset rintsikat kanntaa hommata että tissien väliin ja alle pääsisi edes vähän ilmaa. Tekokuituja kannatta myös välttää.

• rintojen alla hiivaa

niin ehkä parempi sinne olisi noiden daktarin yms. talkkimuoto eikä rasva!!

• DD-kuppinen

Mulla oli ennen raskautta C-kuppi, nyt raskauden myötä paisunut DD-kuppiin ja mihin vielä, se jää nähtäväksi. Rintojen aluset eivät punoita eivätkä kutise. Hikoilevat kylläkin ja pieniä näppylöitä on siellä täällä rintojen ja rintakehän taivekohdissa. Välillä tuoksahtaa mielestäni hiivainen haju nenään ja rintaliivien alaosa (joka jää rintojen alle) haisee myös jotenkin hiivamaiselle. Käytän sekä kaarituellisia että kaarituettomia rintaliivejä. Puhdistan myös rintojen aluset päivittäin. Voihan se olla, ettei kyse olekaan hiivasta vaan pelkästään hiestä, joka nyt raskauden myötä haiskahtaa herkemmin nenään.

Kiitos kaikille vastanneille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      392
      5837
    2. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      16
      1759
    3. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      42
      1211
    4. Onko kaivatullasi ruuvit löysällä

eli himmeä pääkoppa? 🪚
      Ikävä
      121
      1043
    5. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      97
      938
    6. Asentajako putosi radiomastosta

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss
      Tampere
      46
      922
    7. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      56
      914
    8. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      133
      909
    9. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      44
      871
    10. Miltä se tuntui

Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      861
    Aihe