Se on semmonen juttu.....

Porilainen2

ett yö ei ole enää mitään.Olen ollut Yön keikalla täällä Porissa ja se on nykyään niin paska orkesteri.Homo basisti ja jotain opistotason pellejä loput,Lindholm on ainoo äijä enää bändissä mutta sekin on absolutisti(Ymmärtäähän tuon sillä mies on ryypännyt joskus aika reippaasti)

Yön musiikki on hienointa siellä koskettimettomalla ja kaksikitaraisella ajalla 1985-1990,esim.Lasisilmässä ja Tia-Mariassa todella upeat riffit eikä mitään saatanan koskettimia.Eli käytännössä voi sanoa että Yö oli jotain silloin kun se vielä oli Porissa.

18

2728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kettulako

      nämä jakavat aina mielipiteet. Kuulut siihen pienen pieneen marginaaliin, joka pitää tuosta kitara-Yöstä. Kun Mikko tuli bändiin, saatiin Hakulisen biisejä levyille ja ryyppyveikot lähti muualle, alkoi levymyynti nousta helvetisti. Sanotaanko että USEITA SATOJA PROSENTTEJA.

      • Juu ei

        Minä kuulun samaan osastoon et Petander,Viitanen ja Frogley tekivät yöstä ROCK-yhtyeen..he kun poistuivat bändistä tuli enemmmänkin iskelmäosastoa,,,

        Milenkiintoinen sivuseikka muuten oli minkä olen muistaakseni lukenut ( lähdettä en muista) ..Lindholm itse totesi Viitasen lähdöstä seuraavaa: Viitanen halusi soittaa biisejä joista itse piti ..LIndholmin mieleen olivat biisit joista yleisö tykkää.....

        Tuota viimeistä kantaa olen kuullut joskus kuullut sanottavan "huoraamiseksi"..tiedä sit


      • ****
        Juu ei kirjoitti:

        Minä kuulun samaan osastoon et Petander,Viitanen ja Frogley tekivät yöstä ROCK-yhtyeen..he kun poistuivat bändistä tuli enemmmänkin iskelmäosastoa,,,

        Milenkiintoinen sivuseikka muuten oli minkä olen muistaakseni lukenut ( lähdettä en muista) ..Lindholm itse totesi Viitasen lähdöstä seuraavaa: Viitanen halusi soittaa biisejä joista itse piti ..LIndholmin mieleen olivat biisit joista yleisö tykkää.....

        Tuota viimeistä kantaa olen kuullut joskus kuullut sanottavan "huoraamiseksi"..tiedä sit

        Niin, kyllä se on tolla alalla raha mikä puhuu. Jos ei fyrkkaa tuu rockilla ni ihan suositeltavaa on siirtyä iskelmään. Sillä näemmä saa suomessa rahaa.


      • Yö fani

        Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Tällä kokoonpanolla yö kuulostaa taas yöltä. soittajat osaavat hommansa eteenkin daffy mahtavat kitara soolot jätkä vetää.


    • *****

      Öööö, saanen kysyä, että millä perusteella väität basistin olevan homo?? Taas taitaa kateus nostella päätään, säälittävää!

      • Porilainen2

        No ei se Lewis varmaan homo ole mutta kyllä se aika ämmäkuteissa näyttää olevan monissa kuvissa

        Ja täsmennystä yön koskettimista,Hakulisen lähdettyä bändissä ei ollut virallisesti kosketinsoittajaa(Vuosina 1985-1990,Petsku tosin lähti 87 mutta vuoteen 90 asti oli vielä Mielonen) ja sinä aikana(Petanderin aikana) tulivat parhaat riffisooloilut Tia-Maria ja Lasisilmä


      • joidu
        Porilainen2 kirjoitti:

        No ei se Lewis varmaan homo ole mutta kyllä se aika ämmäkuteissa näyttää olevan monissa kuvissa

        Ja täsmennystä yön koskettimista,Hakulisen lähdettyä bändissä ei ollut virallisesti kosketinsoittajaa(Vuosina 1985-1990,Petsku tosin lähti 87 mutta vuoteen 90 asti oli vielä Mielonen) ja sinä aikana(Petanderin aikana) tulivat parhaat riffisooloilut Tia-Maria ja Lasisilmä

        Voi sinä raukka parka nyhverö,joka pidät "ämmäkuteissa" kulkemista miehyyden alentumisen merkkinä.Sehän on nimenomaan kova jätkä,joka ei välitä mitä muut pikkusielut ajattelevat,vaan pukeutuu kuten haluaa.Ne,jotka pelkäävät edes pistää korviksen korvaan ovat juuri niitä virallisia kaappihomoja.Ehkä myös sinä?
        En ole nimittäin kuitenkaan nähnyt ko.basistia hame päällä missään,että ehkä sinusta kaikki muu paitsi jussipaita on ämmämäistä!Bändistä sen verran,että
        teki ja sanoi Lindholm mitä tahansa,niin orkesteri on silti osaava ja hoitaa hommansa paremmin kuin hyvin.


    • yöfani-70

      siis alkuperäisessä Yössähän OLI koskettimet ja 80-luvun alun Yö oli sitä "oikeeta" Yötä... Hakulisen lähtö ei vielä mun "fanitusta" lopettanut, mutta se että Liuhu ja Veke lähtivät oli piste iin päälle. Sen jälkeen ei ole kiinnostanut enää meikäläistä keikoille hinkua, toki muutaman satunnaisen olen käynyt katsomassa...

      Johtuu ehkä iästäni, mutta sen jälkeen kun Yöshön oli jäänyt vain Olli ja Jani ja joukko uusia, vaihtuvia jäseniä... ei ole Yö ollut enää Yö!!! Nyt musiikki vielä jees, mutta on väärin että pumppu kantaa vielä nimeä YÖ...

      Tämä vain minun mielipiteeni, mutta näitähän riittää...

      • yks.

        Itse pidän alkuaikojen YÖ:tä ainoana oikeana versiona , ja YÖ:n suurimpana biisinä tulee AINA olemaan Joutsenlaulu.


    • niin että

      Yö on NYT PARHAIMMILLAAN!

      Olli Lindholm on luovempi kuin koskaan. Olli on oppinut säveltämään biisejä, Olli on alkanut hoitaa nettisivuja ja vastailee todella ahkerasti fanien kysymyksiin Olli ottaa nykyään kaiken vastuun bändin toiminnasta. 80 ja 90 luvulla kukaan ei tiennyt ketä soittaa Yössä, tiedettiin vain jotta on semmonen bändi kuin Yö. Nykyään kaikki tietää kuka on YÖ.

      Esim. konserttikiertueilla otti Yö helvetin isot riskit kun kokeili tollaista juttua. Olli päätti 2000 jotta nyt riittää kitara rokki, kosketin soittimia enemmän peliin, hakulisen biisejä kehiin, omia sävellyksiä kehiin ja Hanhiniemelta sanoituksia.
      Jokainen voi tietysti olla omaa mieltä, mutta jos levy myy 2000 kpl tai 100 000 kappaletta, niin voisi olettaa jotta se satatuhatta myynyt on parempi levy.

      Tämän tekstin kirjoittaja ei ole mikään himofani. Olen käynyt Yön keikalla kaksi kertaa ja omistan 3 levyä. Mielipiteeni perustuu radiossa soivaan tavaraan ja likaisetlegendat.com sivuihin.

      • yöfani-73

        Olen käyny tänä vuonna lähes kymmenellä Yön keikalla, ja ne oli kaikki loppuunmyytyjä. (no RMJ:stä en tiiä)jopa arkipäivänä! Mikä muu bändi pystyy moiseen?
        Eipä ole montaa Suomessa.


      • Clint
        yöfani-73 kirjoitti:

        Olen käyny tänä vuonna lähes kymmenellä Yön keikalla, ja ne oli kaikki loppuunmyytyjä. (no RMJ:stä en tiiä)jopa arkipäivänä! Mikä muu bändi pystyy moiseen?
        Eipä ole montaa Suomessa.

        Aivan. Bändi ruoppasi Valo- levyn aikaan todella pohjamudissa. Tuli nähtyä pari keikkaakin kun joku bändin jäsenistä oli sammunut ennen keikkaa tai notkui lavalla unikunnossa.Oli selkeesti kaksi vaihtoehtoa, uusiksi koko paletti tai bändi hajalle. Ainakin levymyynnin ja keikkasuosion perusteella tuo ensimmäinen vaihtoehto kannatti. Toki silloin kateuttakin oli ilmassa vähemmän? Kuunnelkaapa sitten nykyistä Dingoa ja miettikää mites Yö:n tila vois nykyään olla.


      • YÖ-K
        yöfani-73 kirjoitti:

        Olen käyny tänä vuonna lähes kymmenellä Yön keikalla, ja ne oli kaikki loppuunmyytyjä. (no RMJ:stä en tiiä)jopa arkipäivänä! Mikä muu bändi pystyy moiseen?
        Eipä ole montaa Suomessa.

        Myös Matti Nykänen pystyy siihen niin jätän puolustuksesi omaan arvoonsa...

        Buhhahhhhhhahhahaaahaaa !!!


      • on parempi
        Clint kirjoitti:

        Aivan. Bändi ruoppasi Valo- levyn aikaan todella pohjamudissa. Tuli nähtyä pari keikkaakin kun joku bändin jäsenistä oli sammunut ennen keikkaa tai notkui lavalla unikunnossa.Oli selkeesti kaksi vaihtoehtoa, uusiksi koko paletti tai bändi hajalle. Ainakin levymyynnin ja keikkasuosion perusteella tuo ensimmäinen vaihtoehto kannatti. Toki silloin kateuttakin oli ilmassa vähemmän? Kuunnelkaapa sitten nykyistä Dingoa ja miettikää mites Yö:n tila vois nykyään olla.

        live-bändi kuin nykyinen Yö, joten en kyllä aivan ymmärrä pointtiasi tuossa viestin lopussa. Olen 2 viime vuoden sisällä nähnyt molempien bändien keikat ja kyllä täytyy myöntää, että Dingon keikalla porukka oli paremmin mukana ja enemmän fiiliksissä. Täytyy kylläkin myös myöntää, että jos verrataan bändien 10 parasta biisiä, Dingo vie pidemmän korren siinäkin. Ehkä siksi yleisökin syttyy enemmän keikoilla. Tai sanotaanko, että Dingon keikoilla on enemmän munaa eli rehellistä rokkaamista, eikä mitään ylipaatostelua kera Lindholmin huutamisen. Yön nykyisiltä levyiltä läpipaistava "kaikkien miellyttämisvietti" heijastuu myös keikoille, kovin on neutraalia toiminta.


      • Ikuinen yöfani
        on parempi kirjoitti:

        live-bändi kuin nykyinen Yö, joten en kyllä aivan ymmärrä pointtiasi tuossa viestin lopussa. Olen 2 viime vuoden sisällä nähnyt molempien bändien keikat ja kyllä täytyy myöntää, että Dingon keikalla porukka oli paremmin mukana ja enemmän fiiliksissä. Täytyy kylläkin myös myöntää, että jos verrataan bändien 10 parasta biisiä, Dingo vie pidemmän korren siinäkin. Ehkä siksi yleisökin syttyy enemmän keikoilla. Tai sanotaanko, että Dingon keikoilla on enemmän munaa eli rehellistä rokkaamista, eikä mitään ylipaatostelua kera Lindholmin huutamisen. Yön nykyisiltä levyiltä läpipaistava "kaikkien miellyttämisvietti" heijastuu myös keikoille, kovin on neutraalia toiminta.

        Yö on Suomen paras.


      • enkelille
        on parempi kirjoitti:

        live-bändi kuin nykyinen Yö, joten en kyllä aivan ymmärrä pointtiasi tuossa viestin lopussa. Olen 2 viime vuoden sisällä nähnyt molempien bändien keikat ja kyllä täytyy myöntää, että Dingon keikalla porukka oli paremmin mukana ja enemmän fiiliksissä. Täytyy kylläkin myös myöntää, että jos verrataan bändien 10 parasta biisiä, Dingo vie pidemmän korren siinäkin. Ehkä siksi yleisökin syttyy enemmän keikoilla. Tai sanotaanko, että Dingon keikoilla on enemmän munaa eli rehellistä rokkaamista, eikä mitään ylipaatostelua kera Lindholmin huutamisen. Yön nykyisiltä levyiltä läpipaistava "kaikkien miellyttämisvietti" heijastuu myös keikoille, kovin on neutraalia toiminta.

        En ole tätä "uutta" Dingoa livenä kertaakaan nähnyt mutta mitä olet ihmisiltä kuullut niin bändi on helvetin ammattitaitoinen ja kova, mutta Neumann näyttää siltä ku se söis paskaa.

        Ehkä ovat Neumannin kovat rokkiajat ohi ja hänen pitäisi keskittyä vaan perheen isänä olemiseen :)

        Ja sitten vielä tästä Yöstä, pidän itse enemmän tästä 2000-luvun Yöstä. Levyt kuulostavat todella hyviltä kun mukaan on lisätty jousia ja Ollin sanoja lainaten "kaikenlaisia hilavitkuttimia"
        Toki täytyy myöntää että livenä kun soittavat niin eihän jälki ole samanlaista, ei jokaiselle baarikeikalle voi ottaa mukaan 5 viulistia.. Niistä saamme nauttia 2007-syksyllä järjestettävällä konserttikiertueella..


      • .*.*.*.*.
        enkelille kirjoitti:

        En ole tätä "uutta" Dingoa livenä kertaakaan nähnyt mutta mitä olet ihmisiltä kuullut niin bändi on helvetin ammattitaitoinen ja kova, mutta Neumann näyttää siltä ku se söis paskaa.

        Ehkä ovat Neumannin kovat rokkiajat ohi ja hänen pitäisi keskittyä vaan perheen isänä olemiseen :)

        Ja sitten vielä tästä Yöstä, pidän itse enemmän tästä 2000-luvun Yöstä. Levyt kuulostavat todella hyviltä kun mukaan on lisätty jousia ja Ollin sanoja lainaten "kaikenlaisia hilavitkuttimia"
        Toki täytyy myöntää että livenä kun soittavat niin eihän jälki ole samanlaista, ei jokaiselle baarikeikalle voi ottaa mukaan 5 viulistia.. Niistä saamme nauttia 2007-syksyllä järjestettävällä konserttikiertueella..

        Mun mielestä Dingo oli livenä parempi, biisit oli parempia, mutta Neumannin laulutaito on umpisurkeaa. Samaa tasoa tai huonompi kun basistilla.
        Yössä taas setti on niin helvetin mollivoittonen ettei siellä ole fiilistä muilla kun 40v naisilla. Laulaja huutaa, yliyrittää, etenkin välispiikit on surkeita! Jotenkin tuntui jotta bändin muillakin jäsenillä oli mitta täysi Ollin surkeita juttuja.
        Kuitenkin mukavempi olla ed. mainituilla keikoilla kännäilemässä kun tyhjässä baarissa.


      • yö fani
        YÖ-K kirjoitti:

        Myös Matti Nykänen pystyy siihen niin jätän puolustuksesi omaan arvoonsa...

        Buhhahhhhhhahhahaaahaaa !!!

        Kyllä matti nykästä ei tulla laulujen takia katsomaan. syy väkimäärään hänen keikoilla johtuu siittä että ihmiset haluavat nähdä mitä se örveltää


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe