Onko tämä totta? Lääkäri ei herännyt päivystys aikana kirjoittamaan potilaalle lääke reseptiä, ilmeisesti tästä ollut kirjoitus myös savon sanomien yleisellä osastolla?
päivystävä lääkäri?
12
1671
Vastaukset
- yksinkertainen ihminen
Ei se mikään ihme oo, kun on Kuopiosta kyse. Lääkäripalvelut on aivan ala-arvoiset. KYSssä päivystyksessä pitää jonottaa parhaassa tapauksessa jopa 7 tuntia ja vielä pienen lapsen kanssa. Muutin sieltä pois, sillä kyllästyin asioiden vaikeuteen. Täällä toisessa läänissä toimii päivystyskin ajanvaraussysteemillä. Muista asioista puhumattakaan...kaikki sujuu nopeasti ja yksinkertaisesti.
- Iloisesti sekaisin
Ei jumaliste mitä tuubaa tänne kirjoitetaan.
" päivystyskin ajanvaraussysteemillä".
Onko tullut mieleen että PÄIVYSTYS tarkoittaa äkillisiä sairastumisia, tapaturmia jne asioita joita ei voi ennalta arvata. Ei herratsyykkeri sentään päivystykseen AIKAA VARATA.
Päivystykseen mennään jos on pää kainalossa.
Ei esimerkiksi koska "on tuo selkä vihoitellut pari vuotta ja ajattelin tulla sunnuntai-iltana kysäisemään että mikä siinä oikein saattaisi olla....". Ja sitten vittuillaan hoitohenkilökunnalle kun kesti jonottaa. Ei prkkle.
Kuopiolaiset menevät liian usein päivystävälle lääkärille silloin kun asian joutaisi hoitaa päiväaikaan ihan tavallisella lääkärikäynnillä.
Siinä on yksi jonojen syy. Siellä istutaan ihan turhaan jonossa sellaisten asioiden takia, jotka hoituisivat joutuisammin arkena, niin että ajan varaamalla voisi asian hoitaa eikä jonottaa sitä kuutta seitsemää tuntia.
Ei se ainoa jonojen syy ole, mutta syy kuitenkin. - se yksinkertainen
Iloisesti sekaisin kirjoitti:
Ei jumaliste mitä tuubaa tänne kirjoitetaan.
" päivystyskin ajanvaraussysteemillä".
Onko tullut mieleen että PÄIVYSTYS tarkoittaa äkillisiä sairastumisia, tapaturmia jne asioita joita ei voi ennalta arvata. Ei herratsyykkeri sentään päivystykseen AIKAA VARATA.
Päivystykseen mennään jos on pää kainalossa.
Ei esimerkiksi koska "on tuo selkä vihoitellut pari vuotta ja ajattelin tulla sunnuntai-iltana kysäisemään että mikä siinä oikein saattaisi olla....". Ja sitten vittuillaan hoitohenkilökunnalle kun kesti jonottaa. Ei prkkle.
Kuopiolaiset menevät liian usein päivystävälle lääkärille silloin kun asian joutaisi hoitaa päiväaikaan ihan tavallisella lääkärikäynnillä.
Siinä on yksi jonojen syy. Siellä istutaan ihan turhaan jonossa sellaisten asioiden takia, jotka hoituisivat joutuisammin arkena, niin että ajan varaamalla voisi asian hoitaa eikä jonottaa sitä kuutta seitsemää tuntia.
Ei se ainoa jonojen syy ole, mutta syy kuitenkin.Joo,näin on...päivystykseen varataan aika täällä, usko huvikses! Siis jos esim.soittaa, että nyt on kuume äkillisesti noussu 40 asteeseen, niin sanovat, että tulepas kello 20.00 esim. Ei täällä tarte lähtee arvuuttelemaan, että josko mahdollisesti pääsis tänään johonkin aikaan vaan se aika TILATAAN PÄIVYSTYKSESTÄ!!!!No, onhan se eri asia, jos selkä tai mikä paikka hyvänsä on reistannu kaksi viikkoo, niin sillonhan sitä tilataan arvauskeskuksesta vastaanottoaika. Ja jos esim.tapaturma sattuu, niin tottahan sitä heti mennään päivystykseen, eikä sillon varata aikoja, vaan mennään kyselemättä päivystykseen.
Oon asunut monella paikkakunnalla ja kaikkialla muualla paitsi Kuopiossa osaavat puhelimessa antaa päivystysajan, ettei koko iltaa tarte istua. - kokemusta on
sen mitä olen joutunut päivystyksessä Kysillä asioimaan, olen tyytyväinen saamaani palveluun. asiat hoituneet, henkilökunta ystävällistä ja hyvät lääkärit . lääkärin puheille pääsee kohtuuajassa vaivasta riippuen. ei niin kiireellisessä tapauksessa toki olen joutunut tuntejakin odottomaan . mutta täytyyhän ymmärtää, että päivystys on todellakin kiireellisiä asioita varten. siellä on potilaita, joilla saattaa olla todella kovia kipuja ja vakavia vaivoja tai tapaturmia, jotka menee tavan flunssa tai särkypotilaista edelle niin kuin pitääkin. hyvin on kuopiossa lääkäripalvelut järvestetty, ja omalääkäri todellakin toimii terv.asemalla hyvin!
- puurot ja vellit
se yksinkertainen kirjoitti:
Joo,näin on...päivystykseen varataan aika täällä, usko huvikses! Siis jos esim.soittaa, että nyt on kuume äkillisesti noussu 40 asteeseen, niin sanovat, että tulepas kello 20.00 esim. Ei täällä tarte lähtee arvuuttelemaan, että josko mahdollisesti pääsis tänään johonkin aikaan vaan se aika TILATAAN PÄIVYSTYKSESTÄ!!!!No, onhan se eri asia, jos selkä tai mikä paikka hyvänsä on reistannu kaksi viikkoo, niin sillonhan sitä tilataan arvauskeskuksesta vastaanottoaika. Ja jos esim.tapaturma sattuu, niin tottahan sitä heti mennään päivystykseen, eikä sillon varata aikoja, vaan mennään kyselemättä päivystykseen.
Oon asunut monella paikkakunnalla ja kaikkialla muualla paitsi Kuopiossa osaavat puhelimessa antaa päivystysajan, ettei koko iltaa tarte istua.Joo, ja sellanen systeemi yleensä on, että se hoitaja, joka vastaa puhelimeen kyselee vaivat, ja jos asia ei tunnu kiireelliselle, niin käskee seuraavana päivänä tilaamaan terveyskeskuksesta ajan. Eihän sitä aina voi tietää onko kyseessä vakavakin asia, jos nyt ei oo sattunut lääkäriksi itse lukemaan. Ei tulis niin pitkiä jonoja, kun olis se ajanvaraussysteemi.
- minullakin_
kokemusta on kirjoitti:
sen mitä olen joutunut päivystyksessä Kysillä asioimaan, olen tyytyväinen saamaani palveluun. asiat hoituneet, henkilökunta ystävällistä ja hyvät lääkärit . lääkärin puheille pääsee kohtuuajassa vaivasta riippuen. ei niin kiireellisessä tapauksessa toki olen joutunut tuntejakin odottomaan . mutta täytyyhän ymmärtää, että päivystys on todellakin kiireellisiä asioita varten. siellä on potilaita, joilla saattaa olla todella kovia kipuja ja vakavia vaivoja tai tapaturmia, jotka menee tavan flunssa tai särkypotilaista edelle niin kuin pitääkin. hyvin on kuopiossa lääkäripalvelut järvestetty, ja omalääkäri todellakin toimii terv.asemalla hyvin!
Hyvin on palveltu ja hoidettu KYSissä minuakin. Ensiavussa olen 2 kertaa käynyt ja kummallakin kerralla olen selvinnyt alle 3 h odottelulla. Ekalla kerralla pääsin sisälle jopa puolessa tunnissa. Joten eiköhän se ole vaivan laadustakin kiinni. Hoitajat laittavat kiireellisyysjärjestykseen...
- Anonyymi
se yksinkertainen kirjoitti:
Joo,näin on...päivystykseen varataan aika täällä, usko huvikses! Siis jos esim.soittaa, että nyt on kuume äkillisesti noussu 40 asteeseen, niin sanovat, että tulepas kello 20.00 esim. Ei täällä tarte lähtee arvuuttelemaan, että josko mahdollisesti pääsis tänään johonkin aikaan vaan se aika TILATAAN PÄIVYSTYKSESTÄ!!!!No, onhan se eri asia, jos selkä tai mikä paikka hyvänsä on reistannu kaksi viikkoo, niin sillonhan sitä tilataan arvauskeskuksesta vastaanottoaika. Ja jos esim.tapaturma sattuu, niin tottahan sitä heti mennään päivystykseen, eikä sillon varata aikoja, vaan mennään kyselemättä päivystykseen.
Oon asunut monella paikkakunnalla ja kaikkialla muualla paitsi Kuopiossa osaavat puhelimessa antaa päivystysajan, ettei koko iltaa tarte istua.Miksi soittaa, pitää mennä päivystykseen soittamatta.
- kyllä
Minun mielestäni on täysin ymmärrettävää, että lääkäri ei moisen takia herännyt. Tavan tallaajta eivät tahdo ilmeisesti oikein ymmärtää mitä tuo lääkärin päivystys TODELLA tarkoittaa. Pakkohan lääkärin on jossain välissä levätä, kun hiukan jatkuvalta potilasvirralta ehtii! Ja reseptiasiat ehtii varmasti hoitaa ihan ajanvarauksellakin!
- vielä uskoisin...
Hyvin usein nuo reseptiasiat vielä taitavat olla sellasta tasoa et lääkkeen saa pari euroa halvemmalla, jos on resepti. Tuon vuoksi sitten ravataan keskellä sunnuntaiyötä päivystykseen, että vaan saatas se käsikauppanakin myytävä allergialääke...
- miksi?!?
miksi lääkärin pitäisi saada nukkua TYÖAIKANA?ymmärrän kyllä että tuollaiset reseptin uusimiset kyllä kerkeää hoitaa arkena omalla lääkärillä yms. mutta jos lääkärit ovat 24 h töissä ja palkka tulee täytenä koko ajan niin miksi heidän saada nukkua jos olisi asiakkaitakin.. tulisi niidenki palkoille vähän vastinetta.
- Anonyymi
miksi?!? kirjoitti:
miksi lääkärin pitäisi saada nukkua TYÖAIKANA?ymmärrän kyllä että tuollaiset reseptin uusimiset kyllä kerkeää hoitaa arkena omalla lääkärillä yms. mutta jos lääkärit ovat 24 h töissä ja palkka tulee täytenä koko ajan niin miksi heidän saada nukkua jos olisi asiakkaitakin.. tulisi niidenki palkoille vähän vastinetta.
No jos on bilettänyt ennen työvuoroa niin kyllä siinä väsy iskee.
- Anonyymi
No ihan valhetta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as983772Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna363251- 603219
- 683029
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)682894Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.672819On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632524Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802321- 692168
- 452162