mistähän voi johtua

apua

kun pistän silmät kiinni niin kaadun heti taaksepäin? Lisäksi niska ja vasen käsi voimaton ja vasen puoli naamastakin sellanen kummallinen??

10

4907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niskasta...tai...

Siis voi johtua niskasta = jännittyneet, lihakset kireät.
      Kyseessä voi olla myös aivoverenkiertohäiriö, joten kehoitankin sinua soittamaan päivystykseen ja kysymään neuvoa sieltä, koska kyse on vakavasta asiasta,joka voi enteillä aivoinfarktia.

• apua

vielä myöhemmin puhe vaikeaksi. Ensin tuli s- vika ja sitten r-vika.. joo lähdin sairaalaan!!
        Mutta kun ei ne lääkärit tienneet että mikä minulla on!!! Ja sitten kotiutettiin vaan... täällä sitä sitten sössötetään kotona!

• totta..
        apua kirjoitti:

vielä myöhemmin puhe vaikeaksi. Ensin tuli s- vika ja sitten r-vika.. joo lähdin sairaalaan!!
        Mutta kun ei ne lääkärit tienneet että mikä minulla on!!! Ja sitten kotiutettiin vaan... täällä sitä sitten sössötetään kotona!

Lääkärit ei tienneet mikä vaivaa???!!!
        mitä ne sitten arveli sinulla olevan??
        mene kiireesti uudelleen lääkäriin, nuo oireet eivät ole normaaleja, eikä takuulla johdu niskakivusta tai jännittyneistä hartioista!
        ihan selviä aivoinfarktin/neurologisia oireitahan nuo on!
        puuheen puuroutuminen, raajan puutuminen, yms..
        Viivyttelemättä lääkäriin!!

• avh05
        totta.. kirjoitti:

Lääkärit ei tienneet mikä vaivaa???!!!
        mitä ne sitten arveli sinulla olevan??
        mene kiireesti uudelleen lääkäriin, nuo oireet eivät ole normaaleja, eikä takuulla johdu niskakivusta tai jännittyneistä hartioista!
        ihan selviä aivoinfarktin/neurologisia oireitahan nuo on!
        puuheen puuroutuminen, raajan puutuminen, yms..
        Viivyttelemättä lääkäriin!!

kohta lopunkin uskoni suomalaiseen perusterveydenhuoltoon. Tälltä saa lukea yks sun toinen päivä selvistä aivoverenkiertohäiriöiden oireista, mutta lääkärit ei tiedä , mikä vois olla vikana. Pitääkö pahin tapahtua, ennen kuin huomataan, mikä on vikana, kun ei edes tutkita vakavan sairauden mahdollisuutta. Älä halvaannu-
        soita 112 - nopeus on aivojesi pelastus, on aivohalvausliiton motto. Lue liiton sivuilta oireet www.stroke.fi ja mars , mars lääkäriin takaisin! Mä oikein toivon, että mullakin ois ollu oireita, minkåä takia ois pitäny mennä lääkäriin, mut eka oireeni oli jo täys vasemman puolen halvaus.

• apua
        avh05 kirjoitti:

kohta lopunkin uskoni suomalaiseen perusterveydenhuoltoon. Tälltä saa lukea yks sun toinen päivä selvistä aivoverenkiertohäiriöiden oireista, mutta lääkärit ei tiedä , mikä vois olla vikana. Pitääkö pahin tapahtua, ennen kuin huomataan, mikä on vikana, kun ei edes tutkita vakavan sairauden mahdollisuutta. Älä halvaannu-
        soita 112 - nopeus on aivojesi pelastus, on aivohalvausliiton motto. Lue liiton sivuilta oireet www.stroke.fi ja mars , mars lääkäriin takaisin! Mä oikein toivon, että mullakin ois ollu oireita, minkåä takia ois pitäny mennä lääkäriin, mut eka oireeni oli jo täys vasemman puolen halvaus.

puhe palutui maanantai aamulla, eikä sen jälkeen ole ollut mitään puheongelmia. Jalkojen, käden ja niskan voimattomuus jatkuu edelleen. Naama toimii myös jo! Oli vasen puoli kasvoistakin sellainen ettei pelannut niin kuin oikea puoli.
        Mutta eivät todellakaan tienneet mikä on.. ottivat sydän filmin ja verikoeita... mutta ei niistä mitään selvinnyt ja verenpainekin normaali! Neurot nyt miettivät vähän mitä tekevät... lupasivat ainakin jatkaa tutkimuksia!!

• avh05
        apua kirjoitti:

puhe palutui maanantai aamulla, eikä sen jälkeen ole ollut mitään puheongelmia. Jalkojen, käden ja niskan voimattomuus jatkuu edelleen. Naama toimii myös jo! Oli vasen puoli kasvoistakin sellainen ettei pelannut niin kuin oikea puoli.
        Mutta eivät todellakaan tienneet mikä on.. ottivat sydän filmin ja verikoeita... mutta ei niistä mitään selvinnyt ja verenpainekin normaali! Neurot nyt miettivät vähän mitä tekevät... lupasivat ainakin jatkaa tutkimuksia!!

oireet hävisivät suht nopeesti, kyseessä vois olla TIA-kohtaus -ohimenevä aivoverenkiertohäiriö,
        hyvä, jos vielä tutkivat , pään ct vois kertoo jotain.

• apua
        avh05 kirjoitti:

oireet hävisivät suht nopeesti, kyseessä vois olla TIA-kohtaus -ohimenevä aivoverenkiertohäiriö,
        hyvä, jos vielä tutkivat , pään ct vois kertoo jotain.

noista tia oireista.. mutta jotenkin ymmärsin ettei ne kestäisi edes noin kauan.. se puhe juttu kesti lauantai illasta sunnuntai yöhön asti ainakin.. kun menin nukkumaan se oli vielä.. kun heräsin kaikki oli kunnossa. Ja se naama homma tuli jo perjantaina ja oli ohi tossa maanantai aamuna. Mutta tuo niskan voimattomuus on edelleen ja tuo kaatuminen kun pistän silmät kiinni. Ja käsi ja jalat on voimattomat. Täytyy vaatia se pään kuvaus!! Jos ei ne tee sitä julkisella niin täytyy mennä yksityisesti...

• minulla
        apua kirjoitti:

noista tia oireista.. mutta jotenkin ymmärsin ettei ne kestäisi edes noin kauan.. se puhe juttu kesti lauantai illasta sunnuntai yöhön asti ainakin.. kun menin nukkumaan se oli vielä.. kun heräsin kaikki oli kunnossa. Ja se naama homma tuli jo perjantaina ja oli ohi tossa maanantai aamuna. Mutta tuo niskan voimattomuus on edelleen ja tuo kaatuminen kun pistän silmät kiinni. Ja käsi ja jalat on voimattomat. Täytyy vaatia se pään kuvaus!! Jos ei ne tee sitä julkisella niin täytyy mennä yksityisesti...

oli huimausta ja olin neurolla tutkittavana, siellä sanottiin, että kaatava huimaus liittyy aivoihin ja pyörivä korviin. Eli kehottaisin tosiaan vaatimaan tutkimuksia, esim tuo CT olisi hyvä tehdä. Tai MRI jos mahdollista.

• apua
        minulla kirjoitti:

oli huimausta ja olin neurolla tutkittavana, siellä sanottiin, että kaatava huimaus liittyy aivoihin ja pyörivä korviin. Eli kehottaisin tosiaan vaatimaan tutkimuksia, esim tuo CT olisi hyvä tehdä. Tai MRI jos mahdollista.

niilä neurologeilla on kokous, jossa päättävät mitä tekevät ja vähän yhdessä miettivät mikä minua mahtaa vaivata!! Sitten vaan odotellaan kirjettä tai soittoa... odottavan aika on pitkä!! Sen pään kuvan tulen kyllä vaatimaan!!

• tuula

mulla esintyy vain nukkumaan mennessä niinkuin sähkövirtaus päässä ei anna nukkua ja toinen tuntemus on niinkuin vaipuisin tajutumus tilaan joudun heti nousee ylös mitä tämä on on ollut uni vaikeuksia ja hermoromahusta muutama kuukauksia sitten olen käynyt lääkärissä ja neurolokille aika vasta 3kk päästä aika pelottavia tuntemukksia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe