Jälleensyntymisen tutkimista!

Tiellä vaeltava

http://koti.phnet.fi/elohim/jalleensyntyminen

Jos aloitamme tutkimusretken Uuden aikakauden liikkeen sekä myös itämaisten uskontojen peruskäsityksistä, on se ehkä hyvä aloittaa jälleensyntymisestä. Tämä oppi on nimittäin taustalla lähes kaikessa Uuden aikakauden opetuksessa ja se on myös itämaisen maailmankuvan eli hindulaisuuden ja buddhalaisuuden perususkomus.

13

804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...tu

      buddhalaisuudessa ei ole uskomuksia.

      • ...

        epäonnistua ja tehdä taitamattoman teon eli menetit malttisi ja haistattelit edellistä kirjoittajaa.

        Sillä saa tarpeetonta karmaa.


      • Sivistynyt maanmies
        ... kirjoitti:

        epäonnistua ja tehdä taitamattoman teon eli menetit malttisi ja haistattelit edellistä kirjoittajaa.

        Sillä saa tarpeetonta karmaa.

        Tuolla jeesustelulla et ainakaan itse pitkälle pyri ja se ei edesauta matkaasi nirvanaan pätkääkään, että silleen.


      • ...
        Sivistynyt maanmies kirjoitti:

        Tuolla jeesustelulla et ainakaan itse pitkälle pyri ja se ei edesauta matkaasi nirvanaan pätkääkään, että silleen.

        taisi sanoa jotain itsehillinnästä ja tunteiden tukahduttamisesta. Vain kehittymätön ihminen antaa tunteittensa viedä itseään - myös nettikeskustelussa.


    • ...

      etteivät kristityt tunne juutalaista jälleensyntymäkäsitettä, gillgul haneshamotia.

      • Gurgundimaletos

        Miten se juutalaisuus on parempi kuin muut uskot? Tekemistä jotain esinahan kanssa?


      • ...
        Gurgundimaletos kirjoitti:

        Miten se juutalaisuus on parempi kuin muut uskot? Tekemistä jotain esinahan kanssa?

        Miksi suhtaudut asioiihn noin rasistisesti?

        Juutalainen kulttuuri on tuottanut niin valtavan määrän sivistyneistöä, kulttuurivaikuttajia, tiedemiehiä ja älymystöä, että hiukan kunnioittavampi asenne juutalaisuutta kohtaan olisi paikallaan.


    • Kylli-täti

      Eikö näitä elohim-höpösaittimainoksia saisi täältä jo pois kertakaikkiaan? K-uskon saittejahan on täällä vaikka kuinka ja paljon. Siellähän voitte tarkastella kimpassa elohumujen eli JUMALIEN kanssa reinkarnaatiota kielteisestä vinkkelistä.

      Jumalat olivat ihmiskunnalle kateellisia ja halusivat pimittää heiltä kaiken tiedon. Vrt. Zeus ja Prometheus, anunnakit ja vedenpaisumus, Jahve ja Baabelin torni, Popol Vuhin jumalien tarve sumentaa ihmisten silmät...

      Ei mikään ihme että jotkut yrittävät pimittää totuuden reinkarnaatiosta, että olemattomia jumalia palvottaisiin edelleenkin. Sodanjumalia useimmiten ovat...

    • jälleensyntymisistä

      Ei jälleensyntymistä tarvitse tutkia. Tällaisessa läntisessä hyvinvointivaltiossa "entiset elämät" kuulostaa lähinnä teinityttöjen haavemaailmoilta. He ovat kiinnostuneita eksoottisista ja romanttisista paikoista. Kohta sitten luullaan, että ollaan oltu edellisessä elämässä joku hienohelmaprinsessa, jolla on monta kavaljeeria. Kukaan ei halua olla entisessä elämässään rääsyissä kulkeva ja aidsia kantava maantierosvo Somaliasta! Miksi ei? Niinpä! Siinäpä kysymys! Kyseenalaista koko homma...

      • -Q-

        Miten voisi olla aidsia kantava jne. jos on elänyt aiemmin kuin aids tuli kuvioihin...?

        Ei niitä tutkia TARVITSE, voi tutkia jos tykkää. Itse olen elänyt muistikuvieni mukaan ryysyläisen elämiä ja pari parempaa, mutta koskaan en ole vielä yltänyt kovin korskeaan asemaan... :)


      • Haaveilija

        Antaisit ihmisten haaveilla!

        Tuollaistako ne nykyajan teinitytöt todella haaveilevat? En tiennykkää. Luulin, että ne haaveilee Di Capriosta tai Brad Pittistä. No, ajat muuttuvat...

        Kuka nyt haluaisi muistaa elämäänsä Somaliassa maantierosvona? Onneksemme emme todellakaan muista.

        Aids tosiaanki on vähän uudempi juttu, mutta ehkä niukin naukin olisi saattanut ehtiä elämään jo yhden elämän tartunnan saaneena.

        Mitä näitä tutkimaan. Kyllä maailma pyörii ilmankin, että näistä asioista joka paikassa hölistään. Ihmiset uskokoon ihan mihin vaan jos se heidän elämäänsä helpottaa.

        Itse olen aika varma asiasta, mutta kukin tavallaan!

        ;-)


      • ...

        todennäköisesti viime kerralla ollut _todella_ köyhä ja kurja, mahdollisesti kuulunut ns. ryysyköyhälistöön - sillä minulla on irrationaalisia tapoja, joita en osaa selittää, ja jotka liittyvät äärimmäiseen köyhyyteen, kuten saituus ja ylivarovaisuus.

        Koska nykyisenikään ei ole ollut kiva, en halua tulla tänne enää ikinä takaisin. En, vaikka kaikki sieluryhmäni siskot ja veljet minua tänne kinuaisivat ja vaikka saisin olla vaikka mitä.


      • Ganda
        ... kirjoitti:

        todennäköisesti viime kerralla ollut _todella_ köyhä ja kurja, mahdollisesti kuulunut ns. ryysyköyhälistöön - sillä minulla on irrationaalisia tapoja, joita en osaa selittää, ja jotka liittyvät äärimmäiseen köyhyyteen, kuten saituus ja ylivarovaisuus.

        Koska nykyisenikään ei ole ollut kiva, en halua tulla tänne enää ikinä takaisin. En, vaikka kaikki sieluryhmäni siskot ja veljet minua tänne kinuaisivat ja vaikka saisin olla vaikka mitä.

        >> todennäköisesti viime kerralla ollut _todella_ köyhä ja kurja, mahdollisesti kuulunut ns. ryysyköyhälistöön - sillä minulla on irrationaalisia tapoja, joita en osaa selittää, ja jotka liittyvät äärimmäiseen köyhyyteen, kuten saituus ja ylivarovaisuus.>Koska nykyisenikään ei ole ollut kiva, en halua tulla tänne enää ikinä takaisin. En, vaikka kaikki sieluryhmäni siskot ja veljet minua tänne kinuaisivat ja vaikka saisin olla vaikka mitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe