Lihavat ihmiset ilkeitä (osa)

surusilmä

Olen jo monta kertaa esimerkiksi kaupassa törmännyt lihavaan ihmiseen, joka inhottavasti tönii ihmisiä tieltään.
Luo ensin vihaisen katseen ja tyrkkäisee ihmisiä tieltään saadakseen itse tilaa.
Olen ihan normaalipainoinen, hoikka, eikä minulla ole mitään lihavia vastaan, mutta tuo osan heistä käytös alkaa tympimään.

Jäikö heiltä aamudonitsi saamatta, vai mikä mättää??

25

2054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole ilkeitä

      vaan katkeria.useat lihavat ovat myös koulukiusattuja joten heillä voi olla vaikea olla julkisilla paikoilla.kauniin ja onnellisen ihmisen katsominen voi tuottaa katkeroituneelle suunnatonta tuskaa.kokemuksesta tiedän.

      • jos

        On hoikka ja käyttäytyy samalla tavoin? Varsin yleistä pk-seudulla tuo käytösmalli nimittäin. ;)


      • ei vain
        jos kirjoitti:

        On hoikka ja käyttäytyy samalla tavoin? Varsin yleistä pk-seudulla tuo käytösmalli nimittäin. ;)

        ole kärsivällisyyttä odottaa muiden väistyvän =) mutta hoikille on melkein mikä tahansa käytös sallittua.ovathan he kauniita :)


      • kierosilmäinen

        Minuakin on kiusatto koko ala-asteen ja osan yläasteesta, koska minulla on silmässä karsastusta. Minusta on kuitenkin kasvanut hyvin kohtelias ja ystävällinen ihminen. Ei koulukiusaus oikeuta kiusaamaan muita.


      • surusilmä
        jos kirjoitti:

        On hoikka ja käyttäytyy samalla tavoin? Varsin yleistä pk-seudulla tuo käytösmalli nimittäin. ;)

        Pääkaupunki-seudulla tuo lihavien käytös juuri on tuollaista.

        Itse liikun ihan normaalisti kaupassa, väistyn jos tarvitsee ja olen ennemmin kohtelias.


      • voit muuttaa toisten käytöstä
        surusilmä kirjoitti:

        Pääkaupunki-seudulla tuo lihavien käytös juuri on tuollaista.

        Itse liikun ihan normaalisti kaupassa, väistyn jos tarvitsee ja olen ennemmin kohtelias.

        Jos väistät liikaa niin ihmiset käyttävät sitä hyväkseen ja ajattelevat että sinua voi kohdella miten tahansa. En usko että kyse on lihavista ihmisistä vaan kaikista ihmisistä jotka ovat kehitysasteeltaan primitiivisiä ja ottavat valtaa sieltä mistä vain saavat!

        Siis jos olet kiltti ja kohtelias niin sinuahan voi törkkiä mihin suuntaan tahansa! Mutta sinun on näytettävä, että sinullakin on rajasi! Monesti tällaisen kohteliaan käytöksen ihmiset ottavat "nörtymisenä" ja kuvittelevat olevansa tämän "nöyrtyjän" yläpuolella.

        Olen havainnut tällaista mutta en sitä että nämä ihmiset olisivat lihavia välttämättä, mutta yleensä vanhempia naisia jotka ovat katkeria.. tämä on minun kokemukseni! Nuorempana naisena 30v vanhemmat naiset ovat käyttäytyneet törkeästi minua kohtaan vaikka olenkin kohtelias. Mietin vain miten saisin heidät aisoihin alentumatta heidän tasolle... kyllä sitä hämmentyy kun täysin vieras ihminen jolle olet kohtelisa piilovittuilee päin naamaa! mm. kaupoissa myyjät jotka kuvittelevat olevansa niin paljon parempia kuin sinä!

        Mutta tuosta tönimisestä kaupungilla, vältän hesaan menemistä.., kuitenkin olen oppinut vain kävelemään selkä suorassa ja ei liian kohteliaasti. Ei nyt tarvitse muita törkkiä mutta jo oma kehon asento kertoo muille että minua ei muuten tönitä! Kiinnitä huomio siihen että kävelet rinta suorana ja katsot eteenpäin olet kohtelias mutta et anna muitten kävellä ylitsesi! Jos annat nii he tekevät sen!

        joskus kadulla olen todella ottanut ihan kontaktiakin kun joku on kävellyt päälle. Olen varuillani. Mutta toki on selvää että kaupungissa pitää väistää ja katsella ympärilleen mutta rajansa kaikella!

        Etsi oma tapasi kulkea ja olla kohtelias ja huomaavainen niin ettet uhraa itseäsi!

        Mietin että jospa ajattelen että tämä vanhempi nainen joka "nälvii" minua on maailman ihanin ihminene niin ehkä hän kokisi olevansakin ja alkaisi sen mukaan käyttäytyä? Ajattelin kokeilla tällaista taktiikkaa. Eli siis hyväksyn tällaiset naisen ja yritä suhtautua jokaiseen heistä tällä asenteella. Koska enhän voi tuntea heitä enhän voi tietää vaikka he olisivatkin ihania ihmisiä joita vain hiertää jokin asia tällä hetkellä. Toki se on väärin tällaiselta naiselta näin käyttäytyä mutta voisin ihan vain huvikseni tehdä empiiristä tutkimusta. Koska tiedän että kyse ei ole minusta ja siitä millainen minä olen, joten en loukkaannu heidän käytöksestään. Kyse on heistä ja siitä mitä he tuntevat. Riippuu kai tilanteesta? Joskus on hyvä todeta vaan tällaiselle naiselle että nyt lopetat tuon piilovittuilun ja käyttäydyt normaalisti. Ja joskus ehkä ylikohteliaisuus toimisi. Vielä en ole kenellekään sanonut "lopeta tuo vittuilu". Mutta aion kyllä sanoa jos sellainen tilanne tulee että itse olen kohtelias (vaikka olisinkin väsynyt, koska ymmärrän ettei toisiin ole soveliasta purkaa huonoja tunteitaan!!!!!!) ja toinen purkaa minuun huonon tuulensa. En suostu olemaan kaatopaikka silloin kun en todellakaan jaksa itse hyvin. Kun itse jaksaa hyvin ei niin paljoa se toisen paskamainen käytös haittaa..

        tulihan lörpöteltyä vähän turhan paljonkin..mutta ei se mitään..tällaista täällä tällä kertaa.


      • jaffat
        voit muuttaa toisten käytöstä kirjoitti:

        Jos väistät liikaa niin ihmiset käyttävät sitä hyväkseen ja ajattelevat että sinua voi kohdella miten tahansa. En usko että kyse on lihavista ihmisistä vaan kaikista ihmisistä jotka ovat kehitysasteeltaan primitiivisiä ja ottavat valtaa sieltä mistä vain saavat!

        Siis jos olet kiltti ja kohtelias niin sinuahan voi törkkiä mihin suuntaan tahansa! Mutta sinun on näytettävä, että sinullakin on rajasi! Monesti tällaisen kohteliaan käytöksen ihmiset ottavat "nörtymisenä" ja kuvittelevat olevansa tämän "nöyrtyjän" yläpuolella.

        Olen havainnut tällaista mutta en sitä että nämä ihmiset olisivat lihavia välttämättä, mutta yleensä vanhempia naisia jotka ovat katkeria.. tämä on minun kokemukseni! Nuorempana naisena 30v vanhemmat naiset ovat käyttäytyneet törkeästi minua kohtaan vaikka olenkin kohtelias. Mietin vain miten saisin heidät aisoihin alentumatta heidän tasolle... kyllä sitä hämmentyy kun täysin vieras ihminen jolle olet kohtelisa piilovittuilee päin naamaa! mm. kaupoissa myyjät jotka kuvittelevat olevansa niin paljon parempia kuin sinä!

        Mutta tuosta tönimisestä kaupungilla, vältän hesaan menemistä.., kuitenkin olen oppinut vain kävelemään selkä suorassa ja ei liian kohteliaasti. Ei nyt tarvitse muita törkkiä mutta jo oma kehon asento kertoo muille että minua ei muuten tönitä! Kiinnitä huomio siihen että kävelet rinta suorana ja katsot eteenpäin olet kohtelias mutta et anna muitten kävellä ylitsesi! Jos annat nii he tekevät sen!

        joskus kadulla olen todella ottanut ihan kontaktiakin kun joku on kävellyt päälle. Olen varuillani. Mutta toki on selvää että kaupungissa pitää väistää ja katsella ympärilleen mutta rajansa kaikella!

        Etsi oma tapasi kulkea ja olla kohtelias ja huomaavainen niin ettet uhraa itseäsi!

        Mietin että jospa ajattelen että tämä vanhempi nainen joka "nälvii" minua on maailman ihanin ihminene niin ehkä hän kokisi olevansakin ja alkaisi sen mukaan käyttäytyä? Ajattelin kokeilla tällaista taktiikkaa. Eli siis hyväksyn tällaiset naisen ja yritä suhtautua jokaiseen heistä tällä asenteella. Koska enhän voi tuntea heitä enhän voi tietää vaikka he olisivatkin ihania ihmisiä joita vain hiertää jokin asia tällä hetkellä. Toki se on väärin tällaiselta naiselta näin käyttäytyä mutta voisin ihan vain huvikseni tehdä empiiristä tutkimusta. Koska tiedän että kyse ei ole minusta ja siitä millainen minä olen, joten en loukkaannu heidän käytöksestään. Kyse on heistä ja siitä mitä he tuntevat. Riippuu kai tilanteesta? Joskus on hyvä todeta vaan tällaiselle naiselle että nyt lopetat tuon piilovittuilun ja käyttäydyt normaalisti. Ja joskus ehkä ylikohteliaisuus toimisi. Vielä en ole kenellekään sanonut "lopeta tuo vittuilu". Mutta aion kyllä sanoa jos sellainen tilanne tulee että itse olen kohtelias (vaikka olisinkin väsynyt, koska ymmärrän ettei toisiin ole soveliasta purkaa huonoja tunteitaan!!!!!!) ja toinen purkaa minuun huonon tuulensa. En suostu olemaan kaatopaikka silloin kun en todellakaan jaksa itse hyvin. Kun itse jaksaa hyvin ei niin paljoa se toisen paskamainen käytös haittaa..

        tulihan lörpöteltyä vähän turhan paljonkin..mutta ei se mitään..tällaista täällä tällä kertaa.

        Kyllä, juuri noin. Kirjoituksesi oli todella asiaa ja ihan samaa mieltä oon.


      • jaana.
        voit muuttaa toisten käytöstä kirjoitti:

        Jos väistät liikaa niin ihmiset käyttävät sitä hyväkseen ja ajattelevat että sinua voi kohdella miten tahansa. En usko että kyse on lihavista ihmisistä vaan kaikista ihmisistä jotka ovat kehitysasteeltaan primitiivisiä ja ottavat valtaa sieltä mistä vain saavat!

        Siis jos olet kiltti ja kohtelias niin sinuahan voi törkkiä mihin suuntaan tahansa! Mutta sinun on näytettävä, että sinullakin on rajasi! Monesti tällaisen kohteliaan käytöksen ihmiset ottavat "nörtymisenä" ja kuvittelevat olevansa tämän "nöyrtyjän" yläpuolella.

        Olen havainnut tällaista mutta en sitä että nämä ihmiset olisivat lihavia välttämättä, mutta yleensä vanhempia naisia jotka ovat katkeria.. tämä on minun kokemukseni! Nuorempana naisena 30v vanhemmat naiset ovat käyttäytyneet törkeästi minua kohtaan vaikka olenkin kohtelias. Mietin vain miten saisin heidät aisoihin alentumatta heidän tasolle... kyllä sitä hämmentyy kun täysin vieras ihminen jolle olet kohtelisa piilovittuilee päin naamaa! mm. kaupoissa myyjät jotka kuvittelevat olevansa niin paljon parempia kuin sinä!

        Mutta tuosta tönimisestä kaupungilla, vältän hesaan menemistä.., kuitenkin olen oppinut vain kävelemään selkä suorassa ja ei liian kohteliaasti. Ei nyt tarvitse muita törkkiä mutta jo oma kehon asento kertoo muille että minua ei muuten tönitä! Kiinnitä huomio siihen että kävelet rinta suorana ja katsot eteenpäin olet kohtelias mutta et anna muitten kävellä ylitsesi! Jos annat nii he tekevät sen!

        joskus kadulla olen todella ottanut ihan kontaktiakin kun joku on kävellyt päälle. Olen varuillani. Mutta toki on selvää että kaupungissa pitää väistää ja katsella ympärilleen mutta rajansa kaikella!

        Etsi oma tapasi kulkea ja olla kohtelias ja huomaavainen niin ettet uhraa itseäsi!

        Mietin että jospa ajattelen että tämä vanhempi nainen joka "nälvii" minua on maailman ihanin ihminene niin ehkä hän kokisi olevansakin ja alkaisi sen mukaan käyttäytyä? Ajattelin kokeilla tällaista taktiikkaa. Eli siis hyväksyn tällaiset naisen ja yritä suhtautua jokaiseen heistä tällä asenteella. Koska enhän voi tuntea heitä enhän voi tietää vaikka he olisivatkin ihania ihmisiä joita vain hiertää jokin asia tällä hetkellä. Toki se on väärin tällaiselta naiselta näin käyttäytyä mutta voisin ihan vain huvikseni tehdä empiiristä tutkimusta. Koska tiedän että kyse ei ole minusta ja siitä millainen minä olen, joten en loukkaannu heidän käytöksestään. Kyse on heistä ja siitä mitä he tuntevat. Riippuu kai tilanteesta? Joskus on hyvä todeta vaan tällaiselle naiselle että nyt lopetat tuon piilovittuilun ja käyttäydyt normaalisti. Ja joskus ehkä ylikohteliaisuus toimisi. Vielä en ole kenellekään sanonut "lopeta tuo vittuilu". Mutta aion kyllä sanoa jos sellainen tilanne tulee että itse olen kohtelias (vaikka olisinkin väsynyt, koska ymmärrän ettei toisiin ole soveliasta purkaa huonoja tunteitaan!!!!!!) ja toinen purkaa minuun huonon tuulensa. En suostu olemaan kaatopaikka silloin kun en todellakaan jaksa itse hyvin. Kun itse jaksaa hyvin ei niin paljoa se toisen paskamainen käytös haittaa..

        tulihan lörpöteltyä vähän turhan paljonkin..mutta ei se mitään..tällaista täällä tällä kertaa.

        Puhuit täysin ASIAA, ASIAA ja vielä kerran ASIAA!:):)


    • kirjako?

      Jooh, tässä taas aihe, josta voisi kirjoittaa oman romaaninsa, nimittäin ihmisten kauppakäyttäytyminen! Tuskinpa kukaan meistä voisi ruuhka-aikaan olla täydellisesti poissa toisten jaloista omalla kauppareissullaan. Tai jos joku niin väittää, niin tuskinpa tekee normiostoksia.

      Itseä harmittaa niin moni asia kauppareissuilla, että en viitsi niitä tähän kirjoitella, koska tämän palstan aihehan oli kirjoittaa lihavuuden arjesta.

      Sen vaan voin sanoa ihan yleiseltä kannalta katsottuna, että kiukkuisen ihmisen takana voi olla mikä tahansa syy...ja olet kyllä siinä oikeassa "aamudonitsin syömisen kanssa", että nälkäisenä verensokeri laksee ja ihminen on kiukkuinen ja voipa hyvinkin käyttäytyä kaupassa tuppailijana. Mutta itse en ole ihmisten painoon ja ulkonäköön tuijottanut, kun joku on minua tuuppinut. Ne tuuppijan motiivit, kun ovat mitä ovat. Meillä kaikillahan on kiire töistä kotiin, vaikka tosi asiassa usealla kiirettä ei ole mihinkään...

      • surusilmä

        Kaupassa ei ollut edes ruuhka-aika, vaan hyvinkin hiljaista.
        Lihava nainen käveli vihaisen näköisenä ja tyrkki jonossa vieressä olleita ihmisiä, ja tälle ei ollut edes mitään tarvetta.


      • laiheliini
        surusilmä kirjoitti:

        Kaupassa ei ollut edes ruuhka-aika, vaan hyvinkin hiljaista.
        Lihava nainen käveli vihaisen näköisenä ja tyrkki jonossa vieressä olleita ihmisiä, ja tälle ei ollut edes mitään tarvetta.

        Yleistäminen on paha tapa. Jos nyt yksi tai kaksi lihavaa käyttäytyy huonosti, niin kai itsekin tajuat ettet sen perusteella pysty tekemään mitään johtopäätöksiä lihavien luonteenlaadusta? Otanta kun on turhan pieni.

        Kyllä laihat ja normaalipainoisetkin tönii, tänään viimeksi joku ihminen töni toista ihmistä kaupassa, eikä pyytänyt anteeksi. Molemmat normipainoisia.


      • surusilmä
        laiheliini kirjoitti:

        Yleistäminen on paha tapa. Jos nyt yksi tai kaksi lihavaa käyttäytyy huonosti, niin kai itsekin tajuat ettet sen perusteella pysty tekemään mitään johtopäätöksiä lihavien luonteenlaadusta? Otanta kun on turhan pieni.

        Kyllä laihat ja normaalipainoisetkin tönii, tänään viimeksi joku ihminen töni toista ihmistä kaupassa, eikä pyytänyt anteeksi. Molemmat normipainoisia.

        Tarkoitukseni ei ollut suoraan yleistää, mutta olen huomannut tuon seikan monta kertaa.

        Tiedän toki yhden oikein pahasti ylipainoisen, jota ihanampaa ihmistä tuskin maapallolta löytää.


      • normaalipainoisen
        surusilmä kirjoitti:

        Kaupassa ei ollut edes ruuhka-aika, vaan hyvinkin hiljaista.
        Lihava nainen käveli vihaisen näköisenä ja tyrkki jonossa vieressä olleita ihmisiä, ja tälle ei ollut edes mitään tarvetta.

        Joka panetteli perheensä kera:

        "PASKA KAUPPA"


        :D


    • se klassinen juttu

      Sehän on yleisesti tiedettyä, että jos esim. somali varastaa, kaikki somalit varastavat. Jos taas yksi suomalainen varastaa, se on hänen oma vikansa.

      Jos yksi lihava on ilkeä, kaikki lihavat ovat ilkeitä. Jos kaunis ja hoikka varastaa niin vain hänet mustamaalataan :>

      Psykan kirjassa tälle oli joku hienompi nimitys mutta ei nyt muistu mieleen..

      • nimittäin

        "Psykan kirjassa tälle oli joku hienompi nimitys mutta ei nyt muistu mieleen.."

        yleistys


    • mikä tahansa

      Eräänä päivänä tässä taannoin eräässä pääkaupunkiseudun kauppakeskuksessa lihava äiti lihavan tyttärensä kanssa tuuppi erään nuoren pojan kirjaimellisesti päin hyllykköä. Kyseinen poika seisoi selin näihin ihmisiin valiten itselleen kirjanpäällystysmuovia. Kyseessä ei siis ollut mikään pojan aiheuttama provokatiivinen käytös.

      Hetken kuluttua samainen nainen meni kassajonon läpi, sanomatta sanaakaan, tuuppien ihmisiä sivulle. Nämä ihmiset seisoivat selin häneen, joten heillä ei ollut mitään mahdollisuutta tietää hänen olevan tulossa. Yksikään ei tuupannut takaisin tai edes sanonut mitään katsoivat vain pitkään.

      Minun oli pakko seurata tätä ihmistä seuraavaan kauppaan ja asettua hänen eteensä (en siis kirjaimellisesti, hän olisi hyvin päässyt ohitseni) ja kun hän tuuppasi minuakin kyynärpäällään niin käännyin ja tuuppasin hänet kaksin käsin takaisin. Käskin jatkossa sanomaan "anteeksi, mutta menisin ohi". Tai "Anteeksi pääsisikö tästä?" Eli puhumaan ja käyttäytymään kuten normaalit, sivistyneet ihmiset. Tosin provosoiduin itsekin käyttäytymään sivistymättömästi kyseisessä tilanteessa.

      Tosin en usko, että lihavat ihmiset tuuppisivat yhtään sen enempää kuin vanhat kärttyiset mummot tai normaalipainoiset tms. kyseessä on vain totaalinen käytöstaidottomuus.

    • Sopivan sopiva

      useat laihat ovat huonotuulisia, koska he joutuvat kontrolloimaan syömisiään. ´Vituttaahan se jos on koko ajan nälkä.

      • idioottiko olet?

        Ei laihalla aina ole nälkä eikä kaikki laihat kyttää syömisiään tai laihduta tai elä kituutusdieetillä.


    • minähhh

      Kaupassa kaikki ovat ilkeitä, varsinkin pahimpaan ruuhka-aikaan tai juhlapyhien aattona; kiilataan, kirotaan ja mäkätetään, aivan kuin elämä olisi yhdestä kauppareissusta kiinni.

    • namis

      Kuulemma vanhukset ovat kaikkein pirullisimpia. He jyräävät pikkulapsoset( ne kiltit kiljuvat ja kiukkuavat piltit ) ostoskärryjensä alle. Olipa joku papparainen paikallisessa Prismassa tönäissyt lapsen nurin kun oli rynnännyt heti kaupan auettua tarjousleipien kimppuun.

    • ei paljon tönitä

      Aja tukka pois ja pidä naamasi totisena tilanteessa kuin tilanteessa. Mulkoile vihaisesti jos joku tulee lähellekin, ole sen näköinen että lyöt kohta. Älä pukeudu juhlallisesti, vaan T-paita-farkut-tyyliin tai sitten jotain aggressiivisempaa.

      Tää toimii ainoastaan silloin kun sulla on munat jalkojen välissä.

      • ratkaisee

        Minuakaan ei kyllä kukaan eikä minkäänkokoinen ihminen ole koskaan tuuppinut. Olen munaton, normaalikokoinen nainen ja pukeutuminenkin on aina ns.businestyyliä jakkupuvulla ja 7-11 cm koroilla. Tosin usein kyllä toivon että olisipa tuo tyyppi tuupannut minua, niin olisin päässyt antamaan takaisin samalla mitalla. En provosoi aggressioita, mutta en todellakaan suostu koskaan tai missään tilanteessa vittuilun kohteeksi ja työelämäni motto: "hoidetaan tämä asiallisesti, mutta jos vittuilet minulle -jäät toiseksi" toimii kyllä ihan arkielämässäkin.


    • N 72

      Olet aivan oikeassa: osa lihavista ihmisistä on ilkeitä. Aivan kuten myös on osa laihoista, osa normaalipainoisista, osa nuorista ja osa vanhoistakin. Kuten kaikki muutkin ihmiset, lihavatkin ovat YKSILÖITÄ, ei mikään kollektiivinen tajunta, johon pätee kaikki samat lainalaisuudet. Jotkut ihmiset ovat ilkeitä, jotkut mukavia, ja suurin osa niitä molempia, aina tilanteesta riippuen. Meitä riittää joka junaan, ikään, sukupuoleen, rotuun tai painoindeksiin katsomatta.

      Toivottavasti sinäkin ymmärtäisit nyt tämän faktan.

      • tässä asiaa

        Tuossa viestissä oli kaikki olennainen.


      • Anonyymi
        tässä asiaa kirjoitti:

        Tuossa viestissä oli kaikki olennainen.

        Läskit ry on tiedottanut ylimielisesti käyttäytymistä hoikista

        Myyrmäen kassalla.

        Toimenpiteitä vaaditaan tässäkin tapauksessa lisää!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe