Mitä tehdä? Luultavasti vanhemmilani on rottia pihassa ja sisällä. Pihalla näimme poikasen joka oli n.5 cm pitkä, häntä oli yhtä pitkä, meidän mielestä se oli rottan poikanen. Ovi on kuuman kesän takia ollut koko ajan auki, nyt on n.10cm pitkä otus asustellut sisällä ainakin viikon. Kakkaa näkyy usein, ja on itse hiiri/rotta näyttäytynyt myös itse. Syötit se on syönyt, mutta loukut eivät ole lauenneet.
Tänään äitini huusi minua apuun, hän löysi kh-huoneesta lattialla olevan pyyhkeen päältä 2 poikasta, ämpäri päälle ja päädyimme heittämään ne pyttyyn, en tiedä olivatko hiiriä vai rottia? HYI HITTO!!!!!!!!!!!!!
Äitini on nähnyt poikasen myös yläkerrassa, luultavasti niitä on enemmän kuin kaksi sisällä, ainakin luulen että ne ovat syntyneet sisällä, miksi oisivat muuten ollut kimpassa siinä pyyhkeellä??
Laitoimme myrkkyä ulos muutamaan paikkaan, mitä muuta voimme tehdä?
Sisällä on siistiä, ei ruokaa esillä, eikä lattialla murusia. Auttakaa....inhottaa =(
Rottasota alkamassa?
1
261
Vastaukset
- Kultatassu
rotaksi aika pienen kokoinen, tunnistusavuksi että rotan häntä on ainakin selvästi paksumpi ja pidempi kuin hiiren. loukku pitää virittää todella herkäksi että laukeaa ja syötti laitettava siihen loukun väkäseen kiinni esim juusto on helppo upottaa, että otus joutuu vähän tempomaan sen irtisaadakseen. katsottehan että myrkky on paikassa josta muut eläimet eivät sitä saa, koirat syö sitä oikein mielellään. se myrkky ei välttämättä sitten tehoa eli minusta ne loukut on varmempia konsteja. terassillani eräs hiiri teki ihan tosissaan pesän myrkkylaatikkoon ja eleli siinä muutaman viikon ruoan äärellä kunnes loukulla lopulta sai nujerrettua ja kyllä sitäkin piti viritellä pitkään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713548
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851578Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251289- 1581242
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941003- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16973Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?60862Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk93816- 62765