masentunut nainen

kyselijä

miehet! jos tapaatte naisen, joka on mielestänne kaikinpuolin mukava, mutta sairastaa masennusta, haluatteko jatkaa tuttavuutta?

31

1852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miäs

Jos se tuttavuuden jatkaminen parantaa naisen masennusta, kyllä.

• m78.,.....

tyttökaveri nyt on jo!, mutta jos ei,,, niin

jos minä tapaisin naisen joka olisi kaikinpuolinmukava, mutta sairastaa masennusta, ni haluasin silti jatkaa tuttavuutta!.

tämähän on yksilöllistä, mutta uskon että useimmat jatkaisivat!,

• mies.......

eikö se masennuskin siitä parane kun on joku joka kuuntelee

• missään..

Nimessä!! Ei ne siitä mihinkään parane kun keksii aina jonkun uuden asian mistä on masentunut. En uskaltais ikinä olla kun ei tiedä mitenpäin pitäis olla ettei eukko vaan masennu taas/lisää. Kaikkein kamalinta olis nää jokaisessa suhteessa olevat pienet kärhämät ja mielepide-erot, miten ne hoidetaan masentuneen kanssa, kun se on heti tekemässä itsaria??
      Entäs kun tulee tää nykyään usein tapahtuva juttu eli ero.. Taas on akka tekemässä itsaria!
      Parempi kun pysyy kaukana, siinähän voi itseltäki mennä pää sekaisin kun katselee ja kuuntelee kaiken päivää toista joka on kokoajan niin masentunut milloin mistäkin ja märehtii niitä asioita kokoajan.

• todella

tragikoominen selostus...! :)

• ....
        todella kirjoitti:

tragikoominen selostus...! :)

tuollaista se yleensä on...
        enkä kattelis päivääkään!

• ei ole este

Ei naisen masennus ole este. Toisinkuin miehen masennus on useimmiten naiselle este. Johtuuko tämä sitten siitä ettei joillakin naisilla riitä empatia ja ymmärrys ja pinna jos mies on masis?

No, ehkä parhaiten toisiaan ymmärtää sellaiset jotka itse läpikäyneita samat asiat...

• näin:

Together we are strong...! ;)

• ei ole este
        näin: kirjoitti:

Together we are strong...! ;)

"Together we are strong...! ;)"

Totta. Kaksi ihmistä voi tukea toisiaan. :)

• näinpä:
        ei ole este kirjoitti:

"Together we are strong...! ;)"

Totta. Kaksi ihmistä voi tukea toisiaan. :)

"Pystyssä voi pysyä joko omin voimin tai toisiin nojaten."

(Marcus Aurelius)

• ei ole este
        näinpä: kirjoitti:

"Pystyssä voi pysyä joko omin voimin tai toisiin nojaten."

(Marcus Aurelius)

Sekin on hyvin totta. Hyvä jos pysyy omin avuin pystyssä mutta ei ole häpeä pyytää apua. :)

• tähän:
        ei ole este kirjoitti:

Sekin on hyvin totta. Hyvä jos pysyy omin avuin pystyssä mutta ei ole häpeä pyytää apua. :)

"Mehiläinen hyörii
        ruusupensaan kuivan juurakon ympärillä
        mielessään yksi ainoa toive:
        keväällä
        näistä oksista
        kasvaa jälleen kerran
        ruusuja."

• ei ole este
        tähän: kirjoitti:

"Mehiläinen hyörii
        keväällä
        näistä oksista
        kasvaa jälleen kerran
        ruusuja."

sopii :)

• kirjasta:
        ei ole este kirjoitti:

sopii :)

Jasmiiniyöt... :)

• Annie Mestariampuja
        tähän: kirjoitti:

"Mehiläinen hyörii
        keväällä
        näistä oksista
        kasvaa jälleen kerran
        ruusuja."

Toivoisin, että joku ajattelisi noin, jos joskus masentuisin...

• rusalka

Kommenttina 'itsarilla uhkaileviin masentajiin' ---> tämmöinen on silkkaa vallankäyttöä, siis pyrkimystä hallita toista epäreilulla tavalla. Vallankäyttöä monenlaista myös itseään terveiksi kutsuvilla SEKÄ MIEHILLÄ ETTÄ NAISILLA.

Minulla ei ole käsitystä PYSYVÄSTI masennusta sairastavasta.

Itselläni kestänyt toipuminen vuosia, koska minua ei diagnosoitu masennusta sairastavaksi riittävän ajoissa eikä saamani hoito ollut riittävää ja koska ei läheisiä ei tukena. Elämä sai pikkasen rankat kuviot jonka ansiosta minäkin aloin saada tukevaa hoitoa.

Tällä hetkellä suunnanhaku-vaihe päällä. Helpottuu olo, kun oikeita ihmisiä ympärillä eikä 'paskan-niskaan-mättäjiä'(tämmöisistä ihmissuhteista on ollut pakko päästä eroon)

Jotta oikeesti tunnen olevani valmis uuteen parisuhteeseen, mutten varovaisuusyistä ala ainakaan leikkimään tulella.

• masentuneet ei uhkaile

Ja jos heillä on todella itsetuhoisia ajatuksia niin he ei yleensä niistä puhu saati uhkaile kenellekään!!!

Mä luulen että joissakin tapauksissa voi tuollainen todellakin olla jotain vallankäyttöä, siis tuo uhkailu.

Koska oikeasti masentuneet ei aina edes puhu masennuksestaan, saati että puhuisivat siitä että tekisivät itselleen jotain.

• siinä se suurin
        masentuneet ei uhkaile kirjoitti:

Ja jos heillä on todella itsetuhoisia ajatuksia niin he ei yleensä niistä puhu saati uhkaile kenellekään!!!

Mä luulen että joissakin tapauksissa voi tuollainen todellakin olla jotain vallankäyttöä, siis tuo uhkailu.

Koska oikeasti masentuneet ei aina edes puhu masennuksestaan, saati että puhuisivat siitä että tekisivät itselleen jotain.

ongelma onkin ja tilanne pahenee jos siitä ei pääse eteenpäin. Luottamuksen sekä itseluottamuksen vajetta.

Seurustelin kerran älyttömän komean miehen kanssa jonka äiti oli tappanut itsensä hänen nähtensä, hänen ollessa vielä pieni lapsi. Hän oli suurimman osan ajasta tosi mukava ja ajattelevainen, mutta kun kuulin hänen ystäviltään niistä hetkistä jolloin meni yli se oli aikamoista kuunneltavaa. Entinen tyttöystävä yritti lähteä suhteesta ja aina hän ilmoitti tappavansa itsensä jos tämä lähtee. Ja niin siinä kävi lopulta, että hän yritti. Samoin minun seurassa hänen piti kaiken aikaa puhua asiasta vaikka olimme tunteneet hetkisen. Hän ilmoitti muuttavansa luokseni, minun oli pakko kieltäytyä. En jaksa kantaa toisen taakkaa. Omissa asioissani on tarpeeksi jotta voin olla kaatamatta niitä toisen niskaan, sillä hän ei ole niihin lainkaan syyllinen, eikä tarvitse sitä taakkaa harteillensa millään muodoin. Tämä toki on harvinaista vain vähän masentuneen ihmisen elämässä, mutta minä tiesin, että se tilanne olisi ollut itselleni mahdoton.

• oikea luonne

kysymus oli kompa, nainen ei voi olla mukava, ainakaan aidosti ja kovinkaan kauaa vetää mukavaroolia.

• Kerroit paljon itsestäsi.

Jos ei kukaan jaksa olla sulle kauaa mukava, kannattaa katsoa peiliin.

Sitä saa mitä tilaa, niin metsä vastaa...

• ......
        Kerroit paljon itsestäsi. kirjoitti:

Jos ei kukaan jaksa olla sulle kauaa mukava, kannattaa katsoa peiliin.

Sitä saa mitä tilaa, niin metsä vastaa...

niin makaa kuin petaa, sitä niittää mitä kylvää... ;)

• toisen kivirekeä

varsinkaan tuntemattoman.

• nii...

Ruukku iski kiveen - voi ruukkua

Kivi iski ruukkuun - voi ruukkua

• sori nainen minäkin

Kohtasin täällä netissä kerran todella masentuneen naisen hän oli jo eläkkeellä alle 40v. Hän halusi juttuseuraa ja minä hölmö menin sanomaan, että helpoin asia selvitä on selvittää itselleen syy mikä rassaa. Niin hän suuttui kovasti ja sanoi tuohtuneena, että "ammatti-ihmiset" ovat vuosia jo tätä samaa tytkyttäneet ja sen puhuminen loukkaa häntä. Eli syvästi masentunut ihminen ei pohjimmiltaan halua päästä eteenpäin kannustuksista riippumatta vaan haluaa elää kiinni siinä maailmassa jonka itse on luonut itselleen. Mutta tämä nyt oli se ihan toinen kärkipää jota et varmaan tarkoittanut.

Oikeasti näen pitkälle asian niin, että jokaisen pitää löytää oma "aktiivisuus" törmätäkseen elämänkumppaniin joka on samanlainen, jos etsii toisesta "auttajaa" ei elä omin ehdoin ja jos toinen suostuu olemaan auttaja ei hänkään elä välttämättä ehjää elämää vaan suhde on jo valmiiksi enemmän tai vähemmän petosta itseään kohtaan ja pahimmassa tapauksessa väärillä eväillä jo alussa.

Kun selvittää väsymyksensä todellisen syyn itselleen vapautuu taakasta jonka huomaa jälkeenpäin olleenkin ihan mitätön. Saa mielettömän energian luoda uutta omaa vielä parempaa itseään jos itseään huijaa, niin masennus palaa aina kun ei ole sitä "joka auttaa sen pysymään poissa" elää voi toki niinkin huijaten, mutta oletetaan nyt, että löydät "auttajan" itsellesi ja lopulta suhteenne päättyy siihen, että huomaat että sama ongelma toistuu kuin ennen tai ette ole rehellisiä suhteessa ja hän lähtee ja jättää sinut. Usko pois olet sen jälkeen vielä enemmän masentunut ja kierre kenties jatkuu. Jotta se suhde toimisi sinun on aivan pakko kyetä muuttamaan itsessäsi jotain toimintamallia mikä oli väärä, jos halua ja välittämistä löytyy, niin muista, että puhumatta et tule toista kierrosta selviämään kyynelittä. Ja etkö oikeasti sinäkin halua kokea jotain aivan ihania asioita vielä elämässäsi ja olla rohkea ja ottaa askeleita siihen suuntaan, sillä sitä miestä joka olisi vertaisesi ja sinun arvoinen hän ei kaada taakkaansa sinun niskaan, etkä sinä hänen vaan kumpikin on vahva ihminen vastaamaan teoistaan ja energia käytetään rakkaan ihmisen rakastamiseen ja yhteisyyteen, ei toisen ongelmien pureskeluun(se kuluttaa energiaa suunnattomasti). Ja anteeksi ei ainakaan tarkoitus ole millään tavoin loukata sinua vaan kannustaa ottamaan oma selkäranka käyttöön ja lupaan se kannattaa ja lupa on pyytää apua läheisiltä.

• saakelin

psykologi sä olet???!! Et ainakaan tiedä masennuksesta mitään.

• huono yritys sulla
        saakelin kirjoitti:

psykologi sä olet???!! Et ainakaan tiedä masennuksesta mitään.

tiedän erittäinkin paljon vaikken ole psykologi.
        Nimimerkki: oman elämänsä selvitänyt ja pirun tyytyväinen tulokseen.

• tunteen

Vastaaja; Mies 31v, joskus ollut masentunut ja sinkku, ei tällä hetkellä.

Kyllä jokaisen täytyy itse hoitaa ensin oma mieli kuntoon, joko omin- tai ammattailaisavuin, ennen kuin alkaa kaatamaan omaa pahaa oloaan jonkun sellaisen ihmisen kannettavaksi, josta oikeasti välittää. Se toinen ei ole sinun psykiatri ja väsyy sinuun yllättävän nopeasti jos toimit em. tavalla.

Siis hoidetaan ensin itsemme kuntoon, ennen kuin tarraudumme hyviin kanssaihmisiin ja vedämme heidät perässämme johonkin epämääräiseen matalamieliseen suohon. Se on siis oma periaatteeni ja näin myös toimin joskus aiemmassa elämässäni.

• olen

En, koska olen sen helvetin jo kerran käynyt läpi -tuloksetta.

• En usko, että jaksaisin mitään "terapia"-suhdetta.

• kundi83

Ittekkin sairastan masennusta niin ymmärrystä löytyy. =P

• hoivavietti

nainen jaksaa paapoa masentunutta miestä jos on hoivavietti-ihminen. Mutta toisinpäin en jaksa uskoa, että juttu pitkään kestäisi ainakaan. Mies hankkisi pian kakkosystävän jonka luokse menisi hengittämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5726
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2889
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      155
      2626
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      26
      2429
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82