Refluksi tauti ottaa päähän!!

_PIPSA_

Oikeesti mua ottaa päähän kok tauti, mul on varmaan kaikki oireet mitä siihen voi liittyäkkään .. nieleminen tosi vaikeaa jonka takia olen laihtunu 8 kiloa vähintään ,pahoinvointia melkein jokapäivä, hampaatlohkee suuhun, röyhdityttää jkoko ajan ja ylävatsa usein kipee kurkkua ahdistaa niin etten voi mitään pillereitä enää syödä tai siis s'ärkylääkkeitä kun tuntuu ahtaalta kurkku jne jne voisko joku antaa vinkkejä millä saanu omaa oloaan vähän paremmaks?

16

2825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tita

Minulla sama tauti ja usko tai älä niin retiisit ovat tosi kova sana. Tällä hetkellä tauti melko hyvin aisoissa kun varon etten syö paprikaa, chiliä, rasvaisia pullia ja suklaahan on sitten se pahin. Juon Aloe juomaa ja syön Noni kapseleita. En tiedä onko noista Noni-kapseleista ollut mitään hyötyä mutta ei haittaakaan. Lääkkeitä tarvitsen todella harvoin nykyään. Jos oikein närästää ostan pari nippua retiisejä ja johan helpottaa.
      En tiedä on niistä sinulle apua mutta koeta edes ovat ne lääkkeitä parempia ja terveellisempiäkin.

• Kaikelle on olemassa joku syy
    • vexi

paitsi toi nielemisvaikeus multa puuttu,ootsä ollut tähystyksessä?Nielemisvaikeus ei kuulosta refluksiongelmalta!

• _PIPSA_87

eli oon ollu viime vuoden lopussa todettiin refluksi tauti ja sit joku sappi neste virtaa liika taijotai ja sit tulehdus...

• myös refluksipotilas

miksi sä et mene leikkaukseen kun noin pahat
      oireet,mulla on vähemmän oireita ja en tiedä
      jaksanko kestää näitäkään oireita lopun ikää
      lääkitykselläkään.

• _PIPSA_87

en todellakaan aijo elää näillä oireilla enää kauaa..ku ei lääkitys auta..

• Totta turiset.

Niinhän tuo ottaa... Totta turiset. Varsinkin kun on päivittäin näitä vaivoja. Itsellä pääasiallisina vaivoina on närästys ja turvottelu, jotka voivat esim. ruokailun jälkeen olla todella ikäviä muutaman tunninkin. Muutoinkin päivittäin närästelee ja joskus taas tulee hengitysvaikeuksia sekä joskus harvoin yskäyksiä. Oikein koskaan minulla ei kyllä tule kunnolla suuhun tuota mahanestettä, mutta pieniä määriä esim. röyhtäysten yhteydessä tulee.

Minulla lääkkeenä ollut Nexiumia, Somacia, Zoltia ja Parietia vähän vuorotellen. Zolt ja Somac taitavat olla omia "suosikeita", eli ne tuntuvat eniten helpottavan. Onneksi viimeksi pääsin leikkausjonoon, kun minullakaan nuo lääkkeet eivät vie oireita läheskään kokonaan pois. Tosin sairaalasta tulikin kesällä heti kirje, että pitkä jono on edessä, mutta kuitenkin. Toivotaan, että leikkaus auttaisi.

Tsemppiä sinullekin ja aurinkoa kuitenkin päiviisi.

• mulla

Muakin ottaa tää refluksitauti päähän, aivan hirveeä vaiva ja mulla on ihan samat oireet kuin sulla. Mulla nousee myös sappihappoa ja ruokatorvi tulehtuu. Varsinkin noi kurkkuoireet on ihan kamalia. Mun piti mennä syksyllä sairaalaan leikkaustarpeen tutkimukseen ja nyt oonkin raskaana, enkä voi ees syödä lääkkeitä. Pelottaa aikas paljon et miten jaksan siihen leikkauseen asti joka siirty ainakin vuodella. Jonkinlaista apua oon nykyään saanu juomalla piimää, ootko kokeillu?

• FVUBIJ

Tuossa lukee, että auttaa lisäämään mahanesteen happoisuutta. Luullakseni tämä on niille, joilla mahaneste on liian emäksistä, kun taas refluksitaudissa hapan mahaneste juuri on se joka polttaa mm. ruokatorven limakalvoa.

• Vatsavaivoja yliannostuksesta
        FVUBIJ kirjoitti:

Tuossa lukee, että auttaa lisäämään mahanesteen happoisuutta. Luullakseni tämä on niille, joilla mahaneste on liian emäksistä, kun taas refluksitaudissa hapan mahaneste juuri on se joka polttaa mm. ruokatorven limakalvoa.

Pakkausselosteessa luki tällaista:

"Hypochylin tabletit hajoavat nopeasti mahalaukussa vapauttaen suolahappoa, joka tekee mahansisällön happamammakksi ja normalisoi mahan happopitoisuutta"

"Hypåchylin tabletteja voivat käyttää henkilöt, joilla on suolahapon vajaus mahalaukussa"

"alä liuota tabletteja veteen, älä myöskään pureskele tai imeskele niitä. Tämä voi vaurioittaa hammaskiillettä"

Haittavaikutuksia ja yhteensopimattomuuksia ei tunneta - ne sitten täytyy itse selvittää!
        "Asiglumiinin akuutti toksisuus on alhainen. Yliannostuksen oireina esiintyy vatsavaivoja"

"Sisältää glutamiinihappohydrokloridia, joka hajoaa nopeasti mahalaukussa vapauttaen suolahappoa."

Käyttöaiheet mahanesteen hapottomuus
        MYYNTILUVAN MYÖNTÄMISPÄIVÄMÄÄRÄ 29.9.1976

• Sivuseikka vaan
        Vatsavaivoja yliannostuksesta kirjoitti:

"Hypochylin tabletit hajoavat nopeasti mahalaukussa vapauttaen suolahappoa, joka tekee mahansisällön happamammakksi ja normalisoi mahan happopitoisuutta"

"Hypåchylin tabletteja voivat käyttää henkilöt, joilla on suolahapon vajaus mahalaukussa"

"alä liuota tabletteja veteen, älä myöskään pureskele tai imeskele niitä. Tämä voi vaurioittaa hammaskiillettä"

Haittavaikutuksia ja yhteensopimattomuuksia ei tunneta - ne sitten täytyy itse selvittää!
        "Asiglumiinin akuutti toksisuus on alhainen. Yliannostuksen oireina esiintyy vatsavaivoja"

"Sisältää glutamiinihappohydrokloridia, joka hajoaa nopeasti mahalaukussa vapauttaen suolahappoa."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Haukotus

• Maha kipeeksi niistä ja kip...
        Vatsavaivoja yliannostuksesta kirjoitti:

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/oireita.html

• Mielenkiintoista ainakin!

• sxdfb

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2293
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1714
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      306
      1262
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      825
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      737
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      662
    Aihe