Olen tietämätön

ja toivoton

Onko kukaan käynyt tekemässä adhd diagnoosia yksityisellä lääkärillä? Vai kannattaako erityisesti pysyä perusterveydenhuollon piirissä?

Kun diagnoosi on tehty, mille tahoille siitä menee ilmoitus?
Mä olen nyt saanut sellaisen käsityksen että heti on lastensuojelu niskassa jos pojallamme todetaan adhd...toivoton olo kun ei tiedä mitä pitäisi tehdä enkä halua uskoa että se voisi olla omalla lapsella.

Mutta alkaa arki olla raskasta, tai siis on jo ollut jonkun aikaa...varsinkin kun tulee vieraita! silloin olen aivan toivoton ja keskitys vain kieltämiseen ja kaikki luulevat että olen itse se hermohaukka koko ajan ja lopulta syytän itseänikin.

4

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cheetah

      Ei lastensuojelu ole niskassa vaan tukemassa. Jos lapsella todetaan adhd, ei siitä tieto mene mietenkään automaattisesti lastensuojeluun (ellei lähettävä taho ole lastensuojelu), mutta sieltä saa kyllä tukea. Esimerkiksi tukiperheen tai muuta käytännön tukea.

    • helpottaa kummasti

      Älä päästä tilannetta liian pahasti. Ei ole häpeä, jos lapsella on tämä 80%:sti biologinen oireyhtymä. Ei kukaan jaksa pitkää yksin ongelmien kanssa. Apua saa, eikä tarvitse pelätä. Unohda häpeä, joka estää toimimasta. Nimim. 2 vuotta sitten apua lapselleen saanut ja ei yksityiseltä puolelta

    • sitgee

      Tarkka diaknoosi selviää neurologisella tutkimuksella, joka kestää mahdollisesti muutaman
      päivän, ja se tehdään ainakin Yliopistollisissa
      keskussairaaloissa ja joissakin keskussairaaloissa.
      Jos lapsella todetaan adhd niin se vaatii suunnatonta jaksamista kok perheeltä. Omalla pojallani epäiltiin adhd;tä, mutta muutama käynti-
      kerta psykologilla poisti epäilyt. Yleislääkäriltäkin voi mahdollisesti saada lähetteen
      tutkimukseen.

    • kiirettä

      jos kaikki adhd-lapsen vanhemmat sais soskun tädit niskaansa huohottamaan. Niin yleinen adhd nykyään on. Jos sosiaaliviranomaiset tapauksiin puuttuvat niin silloin on takana muut ongelmat kuin pelkästään adhd,huonot kotiolot, väkivalta perheessä yms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe