Hengitys vinkuu sisäänpäin hengitettäessä

Vinkuja

Eli hengitystäni on ahdistanut jo todella pitkään. Joutuu ns. haukkomaan henkeä. Todella ärsyttävää. Olen myös huomannut, että hengitkseni vinkuu jonkin verran kun vedän ilmaa nimenomaan sisäänpäin. Ulospäin hengitettäessä tätä ei tapahdu. Tein astmatestit vähän aikaa sitten eikä astmaa todettu :(

10

8164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mirella1975

      sitten vaan keuhkoissa jotain "räkää" joka siellä vinkuilee? Voisiko olla jotain allergiaa? Tai voisiko olla keuhkoputkentulehdusta? Tai vaan keuhkoputkien ahtaantuminen?

      Poltatko?

      • ärsyttää!

        Tällä hetkellä ainakin astmaatikkojen ja allergisten oireet pahenevat noiden metsäpalojen vuoksi. Itselläni ei ole ollut koko kesänä oireita, mutta nyt on 2 päivää nokka vuotanut silmät turvonneet ja nenää kutittanut.
        Kyllä ärsyttää!!!!


      • Vinkuja

        En polta enkä ole koskaan polttanut. Tätä limaa kyllä tuntuu kurkussa olevan, voiko se aiheuttaa hengenahdistusta? Jos on keuhkoputkentulehdus, tai ahtaantuminen niin näkyisikö ne/jompi kumpi keuhkokuvissa tai PEF-puhallusmittauksissa (olen siis molemmissa ollut). Ja voiko lima kurkussa tai allergia aiheuttaa näin suurta ahdistuksen tunnetta, vai onko tämä ihan vaan 'normaalia vikumista'? :(


        Ps. en asu Suomen osassa, jossa savut liikkuvat.


      • lokki
        Vinkuja kirjoitti:

        En polta enkä ole koskaan polttanut. Tätä limaa kyllä tuntuu kurkussa olevan, voiko se aiheuttaa hengenahdistusta? Jos on keuhkoputkentulehdus, tai ahtaantuminen niin näkyisikö ne/jompi kumpi keuhkokuvissa tai PEF-puhallusmittauksissa (olen siis molemmissa ollut). Ja voiko lima kurkussa tai allergia aiheuttaa näin suurta ahdistuksen tunnetta, vai onko tämä ihan vaan 'normaalia vikumista'? :(


        Ps. en asu Suomen osassa, jossa savut liikkuvat.

        Ei kait se hengitys vingu ilman syytä.Astmaatikolla hengitys vinkuu nimenomaan ulos ja sisäänhengityksen vaihtuessa.Eli kovin nopeasti.Siksi saattaa tuntua, että hengitys vinkaisee uloshengityksessä. Oletkos käynyt vastaanotolla kun ongelma on päällä.?? Tai aikaan jolloin ei ole siitepölyä ilmassa? Jos vaikka olet allerginen jollekkin. Millaiset astmatestit tehtiin, jos on tehty. Itselläni oli viikon puhallukset kolmesti päivässä ilman avaavaa lääkettä. Sitten viikko avaavan kanssa puhallukset ennen avaavaa ja puhallukset sitten vartin päästä lääkkeestä, että mahdollisen eron huomasi.Lisäksi minulle tehtiin samalla allergia kokeet ja puhaltelin spirometriin...puolessa välissä koetta jouduin ottamaan 6 annosta ventolinea, vaikka ei olisi niin paljon mielestäni tarvinnut, mutta ohjeet kuulema sanoivat niin jos reaktio on niin voimakas puolessa välissä koetta.


      • Vinkuja
        lokki kirjoitti:

        Ei kait se hengitys vingu ilman syytä.Astmaatikolla hengitys vinkuu nimenomaan ulos ja sisäänhengityksen vaihtuessa.Eli kovin nopeasti.Siksi saattaa tuntua, että hengitys vinkaisee uloshengityksessä. Oletkos käynyt vastaanotolla kun ongelma on päällä.?? Tai aikaan jolloin ei ole siitepölyä ilmassa? Jos vaikka olet allerginen jollekkin. Millaiset astmatestit tehtiin, jos on tehty. Itselläni oli viikon puhallukset kolmesti päivässä ilman avaavaa lääkettä. Sitten viikko avaavan kanssa puhallukset ennen avaavaa ja puhallukset sitten vartin päästä lääkkeestä, että mahdollisen eron huomasi.Lisäksi minulle tehtiin samalla allergia kokeet ja puhaltelin spirometriin...puolessa välissä koetta jouduin ottamaan 6 annosta ventolinea, vaikka ei olisi niin paljon mielestäni tarvinnut, mutta ohjeet kuulema sanoivat niin jos reaktio on niin voimakas puolessa välissä koetta.

        Hmmmm olisi ehkä syytä suorittaa tuo PEF-mittaus uudelleen.. Haluatko lokki vielä kertoa vaikka parit arvosi ennen ja jälkeen Ventolinea?


      • lokki
        Vinkuja kirjoitti:

        Hmmmm olisi ehkä syytä suorittaa tuo PEF-mittaus uudelleen.. Haluatko lokki vielä kertoa vaikka parit arvosi ennen ja jälkeen Ventolinea?

        Ennen lääkettä 380 viistoisminuuttia jälkeen avaavan 590.Voit uskoa, että tuntuu kevyeltä avaavan jälkeen.Kyselehän pois jos joku askarruttaa mieltä.Luulenpa tietäväni jotain.En ole kyllä lääkäri. Onko sinulla niitä kaavakkeita joihin teet käyrää?


    • kumma tyyppi

      sinulla mitään lääkkeitä? Uusi PEF- mittaus kannatta tehdä... Voinee johtua myös siitepölyallergiasta. Itselläni ei ole allergiaa, mutta siitepöly tekee astmastani pahemman.

    • astmaatikko-69

      Minulla PEF ilman lääkettä 290 ja lääkkeen jälkeen 300. Kyllä on raskasta hengittää.

    • huuhaaa...

      KETJU vuodelta 2006!!!!

    • huuhaahuuhaa

      Näihin tulee vastattua joskus huomaamatta. Toisinaan syntyy uusi ketju.

      Ylläpito voisi huomioida tämän jo aiheen näytöllä. Siinä on liikaa tilaa kirjoittajan nimelle ja vuosiluku puuttuu. Siis vuosiluku esiin ja lyhennetään kirjoittajan nimimerkkiä - toivon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7000
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2731
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2303
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      86
      1987
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1695
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      8
      1502
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1278
    Aihe