Jos henkirikoksen tehneellä on ns. "vintti pimentynyt" esim lyhyeksi hetkeksi, eikä jälkikäteen muista tapahtuneesta mitään, voiko tämän saada selvillä mielentilatutkimuksessa?
Jos mielentilatutkimus osoittaa, että tekijä oli teon tehdessään "pimahtanut", miten se vaikuttaa tuomioon?
Entä jos teon tehnyt onkin tuon pimahtamisen jälkeen täysin normaali eikä pimahdus "jää päälle"? Mikä on vaikutus tuomioon? Passitetaanko tällaiset henkilöt mielisairaalaan, pakkolaitokseen vai vankiolaan.
Voisiko joku vähän valottaa asiaa sekavasta kysymyksestä huolimatta.
Mielentilatutkimus ja syyntakeellisuus
Bondi
2
646
Vastaukset 2
- Potkulauta
mielentilatutkimuksen perusteella voi saada diagnoosin "ymmärrystä vaille". silloin edessä sairaaalahoito joko niuvassa, vanhassa vaasassa tai kellokoskella. puolen vuoden välein arvioidaan mielentila, periaatteessa puolen vuoden päästä voi päästä hoidosta pois, mutta tämä on harvinaista (muutama tapaus parissakymmenessä vuodessa). yleensä pakkohoito kestää pitempään kuin vankilatuomio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921672
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su4561218- 861130
- 691029
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t1861023- 93897
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.33755- 65675
Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta172661Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on60652