audi a4 1.6 nykii maantiellä!

jussi123

osaako joku kertoa mistähän mahtaa johtua kun vm.97 a4 1.6 farkku audi nykii välillä maantiellä ajaessa. ihan kuin yks sylinteri putoaisi pois pelistä hetkeksi aikaa... ongelma kestää noin 5-10sek ja sen jälkeen ihan normaali. käytin jo auton merkki huollossa ja ne luki siellä vika muistin mutta ei näyttänyt mitään...

11

6276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli minullakin

      Mulla oli vuosi sitten vielä vm.2000 a4 ja 1.6 koneella. Siinä oli aivan vastaavanlainen ongelma. Nyki pitkillä ajomatkoilla ja varsinkin silloin kun ilma lämmin ja kostea. Lisäksi auto sammuili usein liikenne valoissa ja käyntiin lähtemisen kanssa oli ongelmia lämpimänä.
      Kysyin asiaa huollossa ja vikaa ei löydetty.
      Sen jälkeen lähdin autokaupoille ja vaihdoin autoa, koska aina oli semmoinen tunne reissuunlähdettäessä, että jättääköhän se nyt välille. Sitäpaitsi nykiminen tuntui vain pahentuvan iänmyötä. Kannattaa hakeutua jollekkin osaavalle huoltajalle tai vaihtaa autoa.
      En kuullut isommilla koneilla ajavien audikuskien valitavan samaa, eli se on varmaan tyyppivika 1.6:ssa.

    • jussi123

      joo käytin taas auton pikahuollossa ja vaihtoivat siellä tulpan johdot, mutta ei auttanut... auto on juts ostettu ja ONNEKSI autoliike vastaa kaikista korjaus kustanuksista mitä siihen tulee... jos jollain on tietoa mikä siinä voisi olla niin laittakaa infoa tulee niin josko se siitä saatais kuntoon!

    • Audissimo

      Kirjoitit, että tulpat on vaihdettu. Entäs tulpan johdot? Jos tulpanjohto "lyö läpi", se aiheuttaa usein kuvatunkaltaisen ongelman. Tulpanjohdossa voi näkyä tällöin pienenpieni harmaa jälki, josta läpilyönti on tapahtunut. Mutta vaikka johto näyttäisikin päällisin puolin ehjälle, voi se silti lyödä läpi.

      Kannattaa eliminoida vielä tulpanjohdoista aiheutuva vika vaihtamalla ne. Paljoa ne ei maksa ja vika voi korjaantua pelkästään sillä.

    • anturivaihda

      Lambda-anturi voi olla hyvin todennäköinen syy nykimiseen...

    • Audi A6

      Mulla oli vähän samanlaista vikaa mutta asia korjaantu kun vaihdoin 95:sta 98:iin A6 vm.95

      • tonpa

        Jo vain. Samanlainen vika täällä myös, A4 1.6 -00. Moottori hyytyy hetkittäin kiihdytettäessä, erityisesti suuremmilla kierrosluvuilla ja tyhjäkäynnillä kierrokset saattaa pudota n. viideksi sekunniksi 800 rpm tienoille. Kaasupolkimen painallukseen moottori hyytyy tuolloin lähes totaalisesti.
        Pörhön merkkiliike Rovaniemellä ei osannut paikallistaa/ korjata vikaa kesällä 2005. Niin kuin joku mainitsi, lambda -anturin vaihto saattaisi auttaa, mutta muistaakseni!! juurikin tuo osa vaihdettiin minun autosta, eikä moottorin toiminnassa havaittu muutosta suuntaan eikä toiseen.


    • SamuliParsio

      Tää on aikas vanha topikki, mut kirjotan kuitenkin, mun omasta vag-konsernin 1,8 litrasesta kulkimesta, joka myös nyki maantiellä ajettaessa. Hajonnutta osaa oli: ilmamäärämittari (eli maffi), moottorin lämpötila anturi (kertoi kokoajan eculle että kone on kylmä ja sen takia rajoitti kierroksia = nykimistä, ja sit koska kone oli vapaasti hengittävä niin siinä on muuttuva pituuksinen imusarja jota ohjataan alipaineella semmosen tutteron kautta, sieltä oli mennyt säätimen varsi poikki, jaa viimesenä oli yksi kappale vuotavia huohotusletkuja (tai siinä oli semmonen sormen mentävä reikä) :). että tämmöstä ehkä tästä on joskus jollekkin jotain apuva

    • Anonyymi

      Ootteko saaneet korjattua kukaan tuota nykimistä. Mulla -99 1.6 ja ihan yhtäkkiä alkanu kylmänä käymään kolmella pytyllä ja vedot aivan hukassa. Moottori kun lämpiää niin toimii hyvin ja on tulpat uusittu jne jne

      • Anonyymi

        Kierrosluku ja lämpötila anturan kun vaihtaa uuteen, niin pääsee hakemaan öljyä!


      • Anonyymi

        Mikäli tulpat on vaihdettu niin vaihda vielä puolat (siis se tulpan hattu) tai ainakin se "viallinen".
        Puolan vikaantuminen aiheuttaa nykimistä, kestvät kyllä todella pitkään.
        Omassa vaihdoin kaikki kerralla, vikaantunut puola ei tee hyvää tulpille ja päinvastoin.
        Uudemmissa on tuo EGR venttiili, joka aiheuttaa vikaantuessaan nykimistä, sekin kestää 200tkm-300tkm.


    • Anonyymi

      Vaihtakaa uuteen Corollaan niin nykiminen loppuu. Corollassa on portaaton automaattilaatikko. Nykiminen on teknisesti mahdotonta.
      Tupsauttaako teidän rinkelipussit savumerkit nykimisen kunniaksi? En tiedä liittyykö nykiminen savumerkkeihin, mutta itseäni ei oikein jaksa hymyilyttää tuo sakemannien into kaasuttaa viattomia ihmisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe