Caliberin äänet

+kulutus

Dodge Caliberista olisi voinut tulla Suomeen todellinen kansanauto mutta vähälläpä meni pilalle. Autohan on ihan kaamean äänekäs ja meluisa (jopa 70-luvun jenkit oli hiljaisempia) lisäksi kulutu automaatilla tulee käytännössä aivan liian suureksi (2.0 litran moottorilla). Noin isoon autoon olisi ollut kyllä mahdollisuus tehdä myös hieman suurempi tavaratila.

Muutenhan auto on ihan hyvä ja tuntuu myös siltä, tosin parempia automaatteja kyllä löytyy. Ruostekestävyys on tosin arvoitus? Hinnoittelu on järkevää tasoa. Ostakoon ken tahtoo em. puutteista huolimatta, ne siinä kuitenkin on!

22

4988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mkjaska

      Tää on taas tyypillinen stereotypia. Oletko koskaan ajanut 70 luvun jenkkiä uutena ?? kirjoituksesta saa sen käsityksen että ne olisivat olleet erittäin meluisia, mitä ne ei todellakaan olleet...

      Nykypäivän matalaprofiili renkaat, McPårssonit ja muut alustaratkaisut, itsekantavat korit läkkipellistä ja miljuunat muoviosat on todellinen haaste autotehtaille saada ne elämöimästä.

      • Hiljaisia olivat

        Varsinkin fullsize 70's jenkit olivat todella, todella hiljaisia autoja. Syynä on se, että ne oli tehty erillisrungolle ja todella paksuista tarpeista. Hallitusti kokoonpainuvia turvarakenteita sun muita vahvikkeita ei ollut, joten painoon nähden niissä oli suhteellisesti enemmän äänieristeitä kuin esim. nykyisissä etuvetojenkeissä.

        Varsinkin rengasäänien hiljaisuudessa tuommoinen fullsizer erillisrungolla on lyömätön! Vielä kun alla ovat lähes aina korkeaprofiiliset kumit.


      • Fat boy
        Hiljaisia olivat kirjoitti:

        Varsinkin fullsize 70's jenkit olivat todella, todella hiljaisia autoja. Syynä on se, että ne oli tehty erillisrungolle ja todella paksuista tarpeista. Hallitusti kokoonpainuvia turvarakenteita sun muita vahvikkeita ei ollut, joten painoon nähden niissä oli suhteellisesti enemmän äänieristeitä kuin esim. nykyisissä etuvetojenkeissä.

        Varsinkin rengasäänien hiljaisuudessa tuommoinen fullsizer erillisrungolla on lyömätön! Vielä kun alla ovat lähes aina korkeaprofiiliset kumit.

        Eiköhän erillisrungot jääny pois jenkeistä-60luvulla.
        T-bird tais olla ensimmäisiä kantavakorillisia -50luvulla.

        No ,korjatkoon joku ,jos väärässä olen...


    • dgdgfdfdffd

      Jossain amerikassa Caliber kuuluu sarjaan pienet, halvat ja ei niin hyvät autot, mutta euroopassa se kilpailee luokassa jossa on paljon laadukkaita alemman keskiluokan autoja joiden ominaisuudet on jo tiedossa. Ei ole helppoa uuden auton tulla markkinoille joissa on jo tuhansia tyytyväisiä ja merkkiuskollisia asiakkaita. "Halpa" hinta ei loppujen lopuksi riitä jos tuote itse ei ole riittävän hyvä. Caliberilta puuttuu historia eikä edeltäjä Neon laadulla loistanut. Caliber varmasti saa oman siivunsa mutta tuskin on mikään myyntimenestys.

      • Neon2002

        Neonissa muka on.Viides vuosi menossa ilman remonttia.


      • Neon 11/02
        Neon2002 kirjoitti:

        Neonissa muka on.Viides vuosi menossa ilman remonttia.

        tosin neljäs vuosi ja 82 tuhatta km... normaalit määräaikaishuollot ja kuluvat osat..


      • Kuntotestaaja
        Neon2002 kirjoitti:

        Neonissa muka on.Viides vuosi menossa ilman remonttia.

        Tahtoo tietää mikä niitä Neoneja oikein riivaa enemmänkuin muita?. On nimittäin toinen alla ja 250000 taulussa. Parit puslat ja akku. Niin ja muutama poltin, sulkiakin kuluu... Kylläpäs on huono vehje. Toki kaikki on mahdollista vielä ennen kuin Caliber tulee. Vanhemmassa mallissa kannentiviste vaihdettiin varmuuden vuoksi kun kuulin että orginaalissa olisi taipumusta ruveta vuotavaksi malliksi. Ei kyllä nyt juuri tule mieleen automerkkiä jossa ei olisi "tyyppivikoja"?. Ehkä Rolls Royce jossa auto haetaan asiakkaalta tai asentajat lennätetään auton luo. Mutta onko sekään silloin viaton?


      • Onnetonko?
        Neon2002 kirjoitti:

        Neonissa muka on.Viides vuosi menossa ilman remonttia.

        Tahtoo tietää mikä niitä Neoneja oikein riivaa enemmänkuin muita?. On nimittäin toinen alla ja 250000 taulussa. Parit puslat ja akku. Niin ja muutama poltin, sulkiakin kuluu... Kylläpäs on huono vehje. Toki kaikki on mahdollista vielä ennen kuin Caliber tulee kaupasta kotiin. Vanhemmassa mallissa kannentiiviste vaihdettiin varmuuden vuoksi kun kuulin että orginaalissa olisi taipumusta ruveta vuotavaksi malliksi. Ei kyllä nyt juuri tule mieleen automerkkiä jossa ei olisi "tyyppivikoja"?. Ehkä Rolls Royce jossa auto haetaan asiakkaalta tai asentajat lennätetään auton luo. Mutta onko sekään silloin viaton?


    • kaliiberi

      Ei automaatti dodgesta voi tulla suomalaista kansanautoa koska EI SUOMALAISESSA KANSANAUTOSSA OLE AUTOMAATTIA! Mahtaako olla ilmastointiakaan.
      Eiköhän ne suunnittelijat siihen olisi sen isomman tavaratilankin laittaneet jos kokonaisuuden kannalta olisi ollut järkevää.
      Ja nuo mainitsemasi puutteet ovat loppujen lopuksi aika vaarattomia jos vertaa vaikka näihin suomalaisiin kansanautoihin.
      Että oikein insinööriainesta?

      • vakiona

        Eikö ilmastointi ole sentään jo vakiovaruste kaikissa laadukkaissa alemman keskiluokan autoissa? Itse ostin viimeksi Corollan -04 eikä sitä ainakaan edes saanut ilman ilmastointia.


    • 26v miess

      Mutta muotoilu ja brändi miellyttävät. Caliber on suunnattu tälle trendikkäälle "(hyvin) toimeentuleville nuorille aikuisille" joihin itsekin avopuolisomme kanssa kuulumme, ja caliber näyttää ihan hauskalta.

      Tosin en ole ostamassa, ostin keväällä yli 200hv Fordin :I

      • passe von hort

        Jep, olen ihan samaa mieltä. Caliber on ilmiselvästi kohdennettu nuorille aikuisille. Sen takia tavaratilakin on sen verran pieni, kun suunnittelijat ovat ajattelleet ettei Caliberissa kuljetetella lasten vaunuja yhtä enempää.

        Hienoa että edes joku automerkki tekee rohkean askeleen ja tuo keskiluokkaan auton joka ei kosiskele kolmen lapsen perheitä mitä kummallisemmilla (lue rumilla) tilaratkaisuillaan, tyyliin picasso, kangoo tms hirveät tekeleet.

        Ja siis en minäkään dodgea ole ostanut/ostamassa, ajan mersulla ainakin toistaiseksi


      • martta von ahonlaita
        passe von hort kirjoitti:

        Jep, olen ihan samaa mieltä. Caliber on ilmiselvästi kohdennettu nuorille aikuisille. Sen takia tavaratilakin on sen verran pieni, kun suunnittelijat ovat ajattelleet ettei Caliberissa kuljetetella lasten vaunuja yhtä enempää.

        Hienoa että edes joku automerkki tekee rohkean askeleen ja tuo keskiluokkaan auton joka ei kosiskele kolmen lapsen perheitä mitä kummallisemmilla (lue rumilla) tilaratkaisuillaan, tyyliin picasso, kangoo tms hirveät tekeleet.

        Ja siis en minäkään dodgea ole ostanut/ostamassa, ajan mersulla ainakin toistaiseksi

        Mulle riittää että voin heittää pikku ruokakassin takaluukkuun ja menox.
        Mulle on tärkeempää, että ohjaamo on reilun kokoinen ja auto on nätin näköinen.
        Suurperheiden pikkubussit on asia erikseen..

        Caliberia on turha niiden arvostella, joille se yksinkertasesti ei edes sovi!


      • Bosse von ..
        martta von ahonlaita kirjoitti:

        Mulle riittää että voin heittää pikku ruokakassin takaluukkuun ja menox.
        Mulle on tärkeempää, että ohjaamo on reilun kokoinen ja auto on nätin näköinen.
        Suurperheiden pikkubussit on asia erikseen..

        Caliberia on turha niiden arvostella, joille se yksinkertasesti ei edes sovi!

        Ja jos tohon hintaan saa noin hemmetin tyylikkään auton hyvillä lisävarusteluilla ni mä en ainakaan mieti sen jälleenmyyntiarvoa parin vuoden päästä. Oon lukenu ehkä noin kolmekymmentä arvostelua autosta ajanu useita kymmeniä koeajokilometrejä. Koko ajan vakuuttuneemmaks tulen siitä että tilasin oikeen auton just mulle.

        1.8 SXT


      • martta von ahonlaita
        Bosse von .. kirjoitti:

        Ja jos tohon hintaan saa noin hemmetin tyylikkään auton hyvillä lisävarusteluilla ni mä en ainakaan mieti sen jälleenmyyntiarvoa parin vuoden päästä. Oon lukenu ehkä noin kolmekymmentä arvostelua autosta ajanu useita kymmeniä koeajokilometrejä. Koko ajan vakuuttuneemmaks tulen siitä että tilasin oikeen auton just mulle.

        1.8 SXT

        Onneksi olkoon Bosse! Malta vielä hetki niin saat omasi. Mä moikkan sit kun tuun vastaan. Omani sain muutama viikko sitten :)


      • ja alkeellinen

        ja kuten päivän HS kirjoitti Caliber on jenkeissä sarjassa pienehköt mutta ei niin laadukkaat autot. Muuten HS:n Timo Turkulan arvio oli aivan hanurista: ei muka kallistele, eikä mölyä eikä sitä eikä tätä; taitaa olla niin, että tällaisen "valtakunnan median" sivuilla ei ole lupa esittää kovin kriittisiä arvioita paljon mistään, ettei kukaan suutu. Tosiasia on, että Caliber on ajo-ominaisuuksiltaan selvästi perässä monia eurooppalaisia ja japanilaisia kilpailijoita, ja jos joku sen sinänsä muhkean ulkonäön perusteella pelkästään ostaa, niin ostakoon sitten. Kaiken kaikkiaan varsin keskinkertainen tuote, joka hetken myynee uutuuden illuusioiden voimalla.


    • Mökää koppiin

      Joo kyllähän Caliber vie bensaa jenkkitapaan ja paljon senhän on 6todennee jo autolehdetkin testeissä, samoin tuon sisään kantautuvan melun, etenkin rengasäänet on aivan liian kovat. Taitaa autossa olla vielä monta kohtaa ja lastentauteja paranneltavaksi.

      • ---

        Niin varmasti kuluttaakin..mut alle 7L/100km 1.8 koneelle ei oo paha matka-ajossa. Onhan se varma et jos on 2.0L kone automaatilla ja auto painaa 1500kg ni bensaa palaa. Ja muutenki. Harvat yli 2.0 litran koneet on pihiä. Ja vaikka onkin ni aina sitä tulee annettua oikeeta jalkaa mitä isompi kone. Jostain täytyy aina tinkiä.
        Ja mitä lastentauteihin tulee ni uudessa mallissa on aina varmasti jotain pientä häikkää. Jokainen caliberin ostaja tietää riskit. Ei sellasta autoa olekkaan mikä on täydellinen..


    • onvaa

      myös osatekijänä tuossa metelissä. uskokaa pois.
      ei ole opelin astra hiljanen, entäs vw golf ja jetta? ym ym merkit.

      • on.

        kyllä alkaa tänäpäivänä olemaan merkki kuin merkki äänekäs.


    • Melut pois

      Jos ei meluisa, niin ainakin kovin äänekäs Caliber kyllä on. Kumma ettei jenkkikään saa autoa hiljaisemmaksi - eletäänhän sentään jo hyvää vauhtia 2000-lukua!

      NO JONKIN VERRAN EHKÄ KEINOJA LÖYTYY, NE KYLLÄ PITÄISI MAAHANTUOJAN TEHDÄ JA SAMAAN HINTAAN JOS MEINAA AUTOA SAADA KAUPAKSI!!!

      Lokarit eteen ja taakse! Kunnon massaus ja samalla ruostesuojaus koko alustaan! Rintapeltiin ja konepeltiin äänieristysmatot! Hieman äänet vähenee! Ensiasennusrekaiksi kannattaisi ehkä vaihtaa Michelinit lisäksi, nykyisten kumiseos on liian meluherkkää. Näilläkin eväillä tulee jo huomattavasti parempi lopputulos.

      • sikari

        hyundai osaa tehdä aika hiljaisen auton, itselläni on sonata -04 mallia ja auto on hiljainen, ilman mitään lisäyksiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2244
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2087
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe