Olenko ainoa veskari,jolla on kumppanin kanssa yhteiset pelisäännöt,mutta kuitenkaan ne ei iha kirjaimellisesti päde muhu.Toisen täytyy kyllä noudattaa näitä sääntöjä,mutta mä voin pikkasen niistä lipsua hyvän paikan tullen....
säännöistä
17
1763
Vastaukset
- Niin se on
Tällä hetkellä en seurustele, mutta edellisessä suhteessani oli juuri noin. Eli yhteiset säännöt, tarkatkin sellaiset. Jos ukko niistä lipsui pikkusenkaan siitä syntyi riita, mutta kun itse jouduin samantyyliseen tilanteeseen niin ajattelin että no joo, ei ole paha homma. Tiedän, epäreilua. Mutta sellaista se vain oli, ja varmana tulee olemaan jatkossakin.
- vesiN
Kyllä itse voi vähän lipsua "itse asettamissaan säännöissä". Toisen on kyllä annettava itsestään kaikki ja vielä enemmän, mutta minulta on turha kokonaisvaltaista antautumista ja asettumista pyytää. Sitä en voi antaa.. Minä haluan omistaa, mutta en tulla omistetuksi. Auts.
Heh,kyllä välillä iha tosissaan naurattaa,ku ukolle latelee sääntöjä ja sit jotenkin kummasti lipsun ite niistä.Kuu,kyllä yritän vakavissani noudattaa niitä,koska yhteiset pelisäännöthän ne on,mut esim.humalassa tuppaa unohtuu ne säännöt...Esim.meillä hyvin yleinen mustasukkasuutta aiheuttava tilanne,et ukko tanssii jonku toisen muijan kaa.No,sovittu et tanssia saa,mut koskettaa ei.Ja minä kun aina hyvän paikan tullen tanssiessa saatan mennä hieman liian lähelle toista osapuolta,eli taas näitä annan ymmärtää mutta en ymmärrä antaa....Kiusa se on pienkin kiusa! ja sit jos ukko suuttuu,niin sitä ollaan niin nöyrää neitiä ja viattomia,et "enhä minä mitään tehnyt,kyllähän me ollaan sovittu,et tanssia saa" vaikka varsin hyvin tiedän,millä tavalla ei saa tanssia....:D Ähäkutti....
Pitäisköhän välillä mennä itseen ja ajatella,että minkä suot itsellesi suot sen myös toiselle.En ole etuoikeutettu,mutta kuitenkin....:D- Neitokainen
eevuska kirjoitti:
Heh,kyllä välillä iha tosissaan naurattaa,ku ukolle latelee sääntöjä ja sit jotenkin kummasti lipsun ite niistä.Kuu,kyllä yritän vakavissani noudattaa niitä,koska yhteiset pelisäännöthän ne on,mut esim.humalassa tuppaa unohtuu ne säännöt...Esim.meillä hyvin yleinen mustasukkasuutta aiheuttava tilanne,et ukko tanssii jonku toisen muijan kaa.No,sovittu et tanssia saa,mut koskettaa ei.Ja minä kun aina hyvän paikan tullen tanssiessa saatan mennä hieman liian lähelle toista osapuolta,eli taas näitä annan ymmärtää mutta en ymmärrä antaa....Kiusa se on pienkin kiusa! ja sit jos ukko suuttuu,niin sitä ollaan niin nöyrää neitiä ja viattomia,et "enhä minä mitään tehnyt,kyllähän me ollaan sovittu,et tanssia saa" vaikka varsin hyvin tiedän,millä tavalla ei saa tanssia....:D Ähäkutti....
Pitäisköhän välillä mennä itseen ja ajatella,että minkä suot itsellesi suot sen myös toiselle.En ole etuoikeutettu,mutta kuitenkin....:DOlen neitsytnainen ja suhteessa miesveskariin. Ja kyllähän se todella on niin, että epäreiluus rulettaa meidänkin suhteessa... Minulle on normit ja säännöt ja mies on vapaa kuin taivaan tuuli. Oma syyni tietty, että tilanteeseen alistun.
Uskon, että harva suhde on oikeastaan 50%-50%. Monissa suhteissa, ei vain parisuhteissa, toinen on määräävämpi ja toinen mukautuvampi. Ei siinä mielestäni ole mitään väärää tai pahaa, jos tilanne on molempien mieleen. Minulle on luontaista mukautua ja ajatella kumppaniani ensiksi, enkä koe jääväni mistään paitsi.
Vesimies taitaa suhteessa kuin suhteessa olla loppukädessä se, joka määrää tahdin... - ovat
Neitokainen kirjoitti:
Olen neitsytnainen ja suhteessa miesveskariin. Ja kyllähän se todella on niin, että epäreiluus rulettaa meidänkin suhteessa... Minulle on normit ja säännöt ja mies on vapaa kuin taivaan tuuli. Oma syyni tietty, että tilanteeseen alistun.
Uskon, että harva suhde on oikeastaan 50%-50%. Monissa suhteissa, ei vain parisuhteissa, toinen on määräävämpi ja toinen mukautuvampi. Ei siinä mielestäni ole mitään väärää tai pahaa, jos tilanne on molempien mieleen. Minulle on luontaista mukautua ja ajatella kumppaniani ensiksi, enkä koe jääväni mistään paitsi.
Vesimies taitaa suhteessa kuin suhteessa olla loppukädessä se, joka määrää tahdin...luotu rikkottaviksi. Ainakin ihmisten luodut. Luonnon lakeja rikkomalla, toimitaan itseämme vastaan. Ne on lait, joille me ei voida mitään. Voidaan ainoastaan oppia tuntemaan ne ja toimimaan niiden kanssa yhteistyössä. Ihmisten säännöt täytyy ensiksi oppia tuntemaan. Parhaiten onnistuu siinä noudattaen niitä. Silloin näkee jossain vaiheessa aika selvästi mitä niistä kannattaa rikkoa, kiertää, taivuttaa... Kaikki on kiinni ajoituksesta. Milloin mitäkin tehdään, mikä on päämäärä ja saavutetaanko se sääntöjä noudattamalla tai ei? Itse noudatan sääntöjä kun ne on tarpeen ja rikkomalla niitä aiheuttaisin enemmän vahinkoa kuin hyötyä. Silloin kuin sääntöjen rikkomisella en aiheuta vahinkoa kenellekään muulle kuin itselle, luon omat sääntöni. Eli toimin erittäin usein omien sääntöjen mukaan. Siinäkin on yksi mutta. Ne on minun säännöt, ne toimii minulla. Ne ei vältämättä toimi muilla. Ja sitä olen muille aina yrittänyt muistuttaa, että luokaa omat vastaavat, mitkä toimii teille, jos kykenette siihen.
- siinä on ?
ovat kirjoitti:
luotu rikkottaviksi. Ainakin ihmisten luodut. Luonnon lakeja rikkomalla, toimitaan itseämme vastaan. Ne on lait, joille me ei voida mitään. Voidaan ainoastaan oppia tuntemaan ne ja toimimaan niiden kanssa yhteistyössä. Ihmisten säännöt täytyy ensiksi oppia tuntemaan. Parhaiten onnistuu siinä noudattaen niitä. Silloin näkee jossain vaiheessa aika selvästi mitä niistä kannattaa rikkoa, kiertää, taivuttaa... Kaikki on kiinni ajoituksesta. Milloin mitäkin tehdään, mikä on päämäärä ja saavutetaanko se sääntöjä noudattamalla tai ei? Itse noudatan sääntöjä kun ne on tarpeen ja rikkomalla niitä aiheuttaisin enemmän vahinkoa kuin hyötyä. Silloin kuin sääntöjen rikkomisella en aiheuta vahinkoa kenellekään muulle kuin itselle, luon omat sääntöni. Eli toimin erittäin usein omien sääntöjen mukaan. Siinäkin on yksi mutta. Ne on minun säännöt, ne toimii minulla. Ne ei vältämättä toimi muilla. Ja sitä olen muille aina yrittänyt muistuttaa, että luokaa omat vastaavat, mitkä toimii teille, jos kykenette siihen.
miten kummassa se vesimies keksiikin juuri sellaisia sääntöjä, joihin se itse kompastuu. Ja lisäksi vielä veskarin pasmat on täysin sekaisin, kun rikkoo veskarin sääntöjä.
- puhui
siinä on ? kirjoitti:
miten kummassa se vesimies keksiikin juuri sellaisia sääntöjä, joihin se itse kompastuu. Ja lisäksi vielä veskarin pasmat on täysin sekaisin, kun rikkoo veskarin sääntöjä.
kompastumisesta? Kyse oli säännöistä yleensä. Parisuhteessa en ole koskaan odottanut toiselta enemmän, kuin itseltäni. En edes sitäkään. Kun ei ole kukaan niistä oikein siihen pystynyt. Jostain syystä taas minulta on aina vaadittu enemmän mihin vastapuoli on kyennyt. Onko se oikein? Sääntöjen kun sääntöjen toimivuus on aina kiinni ajoituksesta. Kyvystä ennakoida syitä ja seurauksia. Aina on ympärillä muuttuvia tekijöitä. Ne vaan täytyy osata huomata ja toimia sen tilanteen mukaan.
Tärkein sääntö on kuitenkin, että sääntöjä ei ole. Kaikki on suhteellista. Sen joko hiffaa tai sitten ei. Se on taas asia missä en voi tietämättömiä ja ymmärtämättömiä auttaa. Ne voivat tehdä sen ihan itse, MUTTA eipä heillä taida riittää siihen kärsivällisyyttä. Heippa! - siinä se on
puhui kirjoitti:
kompastumisesta? Kyse oli säännöistä yleensä. Parisuhteessa en ole koskaan odottanut toiselta enemmän, kuin itseltäni. En edes sitäkään. Kun ei ole kukaan niistä oikein siihen pystynyt. Jostain syystä taas minulta on aina vaadittu enemmän mihin vastapuoli on kyennyt. Onko se oikein? Sääntöjen kun sääntöjen toimivuus on aina kiinni ajoituksesta. Kyvystä ennakoida syitä ja seurauksia. Aina on ympärillä muuttuvia tekijöitä. Ne vaan täytyy osata huomata ja toimia sen tilanteen mukaan.
Tärkein sääntö on kuitenkin, että sääntöjä ei ole. Kaikki on suhteellista. Sen joko hiffaa tai sitten ei. Se on taas asia missä en voi tietämättömiä ja ymmärtämättömiä auttaa. Ne voivat tehdä sen ihan itse, MUTTA eipä heillä taida riittää siihen kärsivällisyyttä. Heippa!.....Jos et siis pelaa mun säännöillä niin se on 'heippa'
- nyt tätä
siinä se on kirjoitti:
.....Jos et siis pelaa mun säännöillä niin se on 'heippa'
asiaa. Se ei ole heippa, jos joku ei pelaa minun säännöilläni, vaan pitäisi osata kantaa vastuu omista päätöksistä ja valinnoista. Eikä jatkuvasti olla syyttämässä toista tai muita omista ongelmista. Mulla on ollut paljon erilaisia ongelmia niin elämässä kuin myös itseni kanssa, mutta ketään en syytä niistä. Enkä enää muiden ongelmista ota syytä kannettavkseen. Itse olen valintani tehnyt ja seurauksista vastanut. Opiksikin vielä ottanut. Jos joku todella haluaa, niin voin auttaa kyllä selvittämään ongelman tai ongelmat. Voin auttaa löytämään syyn siihen ja taas se mutta, se joku joutuu kyllä aivan yksin sen kohtaamaan ja selvittämään. Koska itse on sen omilla valinnoilla itselle aiheuttanut ja ainoastaan itse voi ne lopullisesti poistaa. Yksi aika yleinen harhaluulo on se, että jos ei ole jatkuvasti selvittämässä vastoinkäymisiä, niin sitten täytyy olla automaattisesti aiheuttamassa niitä. MUTTA kun se ei nyt ihan niinkään ole...
- Se on siinä :)
nyt tätä kirjoitti:
asiaa. Se ei ole heippa, jos joku ei pelaa minun säännöilläni, vaan pitäisi osata kantaa vastuu omista päätöksistä ja valinnoista. Eikä jatkuvasti olla syyttämässä toista tai muita omista ongelmista. Mulla on ollut paljon erilaisia ongelmia niin elämässä kuin myös itseni kanssa, mutta ketään en syytä niistä. Enkä enää muiden ongelmista ota syytä kannettavkseen. Itse olen valintani tehnyt ja seurauksista vastanut. Opiksikin vielä ottanut. Jos joku todella haluaa, niin voin auttaa kyllä selvittämään ongelman tai ongelmat. Voin auttaa löytämään syyn siihen ja taas se mutta, se joku joutuu kyllä aivan yksin sen kohtaamaan ja selvittämään. Koska itse on sen omilla valinnoilla itselle aiheuttanut ja ainoastaan itse voi ne lopullisesti poistaa. Yksi aika yleinen harhaluulo on se, että jos ei ole jatkuvasti selvittämässä vastoinkäymisiä, niin sitten täytyy olla automaattisesti aiheuttamassa niitä. MUTTA kun se ei nyt ihan niinkään ole...
Olen samaa mieltä ja toisten syytteleminen johtaa aina umpikujaan. Siinä tie aina joku muu kuin itse.
- veskari n.
Mitkä säännöt? Mihin tarvitaan sääntöjä? Eiköhan omatunto ja vastuuntunto johtaa järkevän ihmisen käyttäytymistä. Esim. jos rakastaa kumppania, tarvitaanko oikeasti sääntö ettei saa olla vieraan ihmisen kanssa sänkypuuhissa? Niin rakkaasta vapaudesta puheen olleen: anna toiselle se mitä itsekin otat. Oikeudenmukaisuus ennen kaikkea!
- yksi vesimies vain
niin ja tuollahan voi pestä näppärästi nimenomaan omat kätensä vastuusta, kun toteaa ettei ole sitä sääntöä esim. niille sänkypuuhille, vaan luottaa "omaantuntoonsa" ja "antaa toiselle mitä itsekin ottaa". On siis "oikeudenmukainen". Entä jos toinen ei haluakaan sitä mitä sinä annat vaan jatkat omaa ottamistasi? Se on siis sinun katsannossa varmaan "hänen ongelmansa".
- vesimies n.
yksi vesimies vain kirjoitti:
niin ja tuollahan voi pestä näppärästi nimenomaan omat kätensä vastuusta, kun toteaa ettei ole sitä sääntöä esim. niille sänkypuuhille, vaan luottaa "omaantuntoonsa" ja "antaa toiselle mitä itsekin ottaa". On siis "oikeudenmukainen". Entä jos toinen ei haluakaan sitä mitä sinä annat vaan jatkat omaa ottamistasi? Se on siis sinun katsannossa varmaan "hänen ongelmansa".
Hyvä Rulez, luepas textini vielä kerran,ajatuksella! Henkinen keskenkasvuisuus on yksi asia, mutta jos oikeasti puhutaan asioista...
vesimies n. kirjoitti:
Hyvä Rulez, luepas textini vielä kerran,ajatuksella! Henkinen keskenkasvuisuus on yksi asia, mutta jos oikeasti puhutaan asioista...
että,pettäisi toista,vaan ylipäätänsä tuntuu,että meillä on pieni taipumus vaatia toiselta liikaa,sellaista mihin kyllä itse pystymme myös,mutta emme aina välttämättä noudata sitä.
- ei ole
eevuska kirjoitti:
että,pettäisi toista,vaan ylipäätänsä tuntuu,että meillä on pieni taipumus vaatia toiselta liikaa,sellaista mihin kyllä itse pystymme myös,mutta emme aina välttämättä noudata sitä.
vesimiehen taipumus. Näin toimii nykyaikainen menestyvä, moderni ja vahvan itsetunnon omaava nainen, jonka mielestä miehet, miesten johtama yhteiskunta on jotain velkaa hänelle.
Olen nimittäin ollut eri horoskooppimerkin edustajan kanssa aika monta vuotta ja se toimi justiinsa sun kuvailemalla tavalla. Ei toimi enää. Ei ainakaan minun kanssa. Ja monella kaverilla vastaavanlaisia ongelmia. Ei heidän kaikkien muijat voi vesimiehiä olla tai voiko? Taidat olla aika nuori. Hyvä ohje elämässä on olla kohtelematta muita niin kuin ei haluaisi itseään kohdeltavan. Jos vaadit toiselta liikaa, etkä itse noudata samaa, menetät oikeutesi vaatia. terv. vesimies joka on muutakin ku pelkkä vesimies. ei ole kirjoitti:
vesimiehen taipumus. Näin toimii nykyaikainen menestyvä, moderni ja vahvan itsetunnon omaava nainen, jonka mielestä miehet, miesten johtama yhteiskunta on jotain velkaa hänelle.
Olen nimittäin ollut eri horoskooppimerkin edustajan kanssa aika monta vuotta ja se toimi justiinsa sun kuvailemalla tavalla. Ei toimi enää. Ei ainakaan minun kanssa. Ja monella kaverilla vastaavanlaisia ongelmia. Ei heidän kaikkien muijat voi vesimiehiä olla tai voiko? Taidat olla aika nuori. Hyvä ohje elämässä on olla kohtelematta muita niin kuin ei haluaisi itseään kohdeltavan. Jos vaadit toiselta liikaa, etkä itse noudata samaa, menetät oikeutesi vaatia. terv. vesimies joka on muutakin ku pelkkä vesimies.Jep,ihan oikeassa olet,monet naiset käyttäytyvät kuvailemallani tavalla,mutta tuntuisi olevan kaikkeista tyypillisintä veskareille.Jos järjellä ajatellaan,pitäisi toiselle suoda se minkä haluat sotavan itsellesi.Olen yrittänyt kovastikkin toteuttaa tätä sääntöä ja aika hyvin olen siinä onnistunut.Ukkoni kun ei anna minun "nousta itsensä yläpuolelle"...Juu nou.
- kuitenkin
eevuska kirjoitti:
Jep,ihan oikeassa olet,monet naiset käyttäytyvät kuvailemallani tavalla,mutta tuntuisi olevan kaikkeista tyypillisintä veskareille.Jos järjellä ajatellaan,pitäisi toiselle suoda se minkä haluat sotavan itsellesi.Olen yrittänyt kovastikkin toteuttaa tätä sääntöä ja aika hyvin olen siinä onnistunut.Ukkoni kun ei anna minun "nousta itsensä yläpuolelle"...Juu nou.
olet hakoteillä. Myönnän virheeni. Ei vaan ja ainoastaan naiset. Vaan ahneet ihmiset. Sorry. Näin miehenä on helpompi nähdä naisissa ne pirteet. Vesimies, kehittynyt sellainen, ei voi nähdä asioita silleen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2976844Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652069- 1751797
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151287- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71156RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541066Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411031Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982