Nettiveneessä myytävänä parikin H-Staria. Mittojen puolesta kiinnostava vene, mutta vaikea löytää mistään tietoa, ei liene kovin yleinen.
Saisiko asiallisia kommentteja/linkkejä, jos jollakulla tietoa asiasta.
Mikä vene, H-Star ?
17
7638
Vastaukset
- s/y Avec
Tuossa sivun yläreunassa on hakukenttä, kirjoita siihen "H-Star" niin löytyy 18 osumaa tältä keskustelupalstalta. Asiatietoa löytyy:
http://www.sailguide.com/ ja
http://www.yachtdatabase.com/app/yylist.jsp
Paitsi ettei löytynytkään kun toisesta.
Isompi kuin Netta, vähän pienempi kuin H-323. Pirtsakammin purjehtii kuin H-35. Tässäpä nämä "ylikoko H:t" tulikin lueteltua. Jotkut ovat vierastaneet H-Starin kajuuttajärjestelyä, portaat ovat korkeat, ja tulevat pöydän yli.- Saimaan sailori
Kiitos,
Oliskos jollain käyttökokemuksia?
Tietääkö kukaan saako noihin BMW:n pikku dieseleihin vielä varaosia?
- Ohara
veneen koepurjehdus on vene lehdessä 3/81.
Entisenä H-venepurjehtijana uskoisin H-starin olevan hyvä erityisesti luovilla .- PetriA
TKK:n kirjastossa Otaniemessä on vapaasti luettavissa kaikki Venelehdet, varmasti löytyy tuo numerokin sieltä, jos ei saa digitaalisesti
- H-Star Lola
Ostin keväällä Lola-nimisen H-Starin Kuopiosta. Hyvin se tuli vanhoillakin purjeilla pitkin Saimaata ja on nyt Porkkalassa.
Nyt on kaikenlaista remonttia tekeillä. Myös BMW D7 meni vaihtoon, vaikka oli vielä aivan toimiva peli. Se työntää vielä Finn 26 venettä ties kuinka monta vuotta. [email protected]- HooStaar
Muutaman vuoden kokemus on, että H-Star purjehtii
hyvin joka kelillä, myös kevyellä pienehkön märkäpinnan vuoksi. On myös hyvä luovimaan. meillä on käytössä itseskuuttaava fokka ja genua, jonka voi jalustaa kohtuullisen "sisään". Moottori on vaihdettu Nanni Dieseliksi joka on tehokkaampi kuin alkuperäinen BMW. Sisätilat on hyvät ainakin kahdelle hengelle, WC ihan tilava. Vene tottelee heti ohjauksen liikkeitä ja kääntyy juoheasti ahtaissa satamissa ym. Suosittelen H-Staria sisävesille ja Itämerelle. - nanni mielessä
HooStaar kirjoitti:
Muutaman vuoden kokemus on, että H-Star purjehtii
hyvin joka kelillä, myös kevyellä pienehkön märkäpinnan vuoksi. On myös hyvä luovimaan. meillä on käytössä itseskuuttaava fokka ja genua, jonka voi jalustaa kohtuullisen "sisään". Moottori on vaihdettu Nanni Dieseliksi joka on tehokkaampi kuin alkuperäinen BMW. Sisätilat on hyvät ainakin kahdelle hengelle, WC ihan tilava. Vene tottelee heti ohjauksen liikkeitä ja kääntyy juoheasti ahtaissa satamissa ym. Suosittelen H-Staria sisävesille ja Itämerelle.Ilmeisesti laitoit tuon nannin N 2.10 bemarin tilalle? Itsellä sama projekti mielessä.. sopiiko vanhalle pedille? Miltä kone Staariin muuten vaikuttaa; ilmeisesti lisää tehoa ja vauhtia ainakin tuli.. Bemu toiminut hyvin, mutta lisää tehoa keliin ja parempaa latausta kaivataan.
- HooStaar
nanni mielessä kirjoitti:
Ilmeisesti laitoit tuon nannin N 2.10 bemarin tilalle? Itsellä sama projekti mielessä.. sopiiko vanhalle pedille? Miltä kone Staariin muuten vaikuttaa; ilmeisesti lisää tehoa ja vauhtia ainakin tuli.. Bemu toiminut hyvin, mutta lisää tehoa keliin ja parempaa latausta kaivataan.
Moottori oli vaihdettu kuutisen vuotta sitten ennekuin tulin venekimppaan mukaan. Veneeseen on vaihdettu Nanni 2.50HE, joka on mahtunut naftisti paikoilleen. Pedille on uusittu uudet metalliset tuet säätöjä varten. Kone on maksimikokoinen paikalleen ja huoltojen tekeminen koneen sivustalla on joltisenkin hankalaa tilan puutteen vuoksi, vaikka sivuvanerit kääntyvätkin alas. En tiedä onko 2.10 pienempi. Moottorin max. teho on 14hv, ajossa teho pyörii n. 10 hv:n paikkeilla, kierrosluvut n. 2300 - 2600 rpm vauhtia 6-7 solmua. Jos ajaa kovempaa rupeaa perä painumaan veteen koska se ei kanna. Satama-alueella tyhjäkäyntikierroksilla on helppo ajella ja kun pakin laittaa päälle saa veneen pysähtymään tehokkaasti. Muistan vanhan Bemarikoneen ominaisuudet ja Nanni on kyllä kaikin puolin mukavampi ja tehokkaampi. Laturi lataa tehokkaasti. Olen soittanut pari kolme kertaa koneen maahantuoja Tapimer Oy:een ja sieltä olen saanut joka kerta nopean ja asiallisen palvelun.
Vastavuoroin, oletko joutunut huoltamaan akselin laakereita tai akselitukea veneessäsi? Meillä on edessä ensi keväänä kun kolkuttaa hieman ja on lisääntynyt vuosien varrella.
Kesää odotellessa Hyvää loppuvuotta. - nom
HooStaar kirjoitti:
Moottori oli vaihdettu kuutisen vuotta sitten ennekuin tulin venekimppaan mukaan. Veneeseen on vaihdettu Nanni 2.50HE, joka on mahtunut naftisti paikoilleen. Pedille on uusittu uudet metalliset tuet säätöjä varten. Kone on maksimikokoinen paikalleen ja huoltojen tekeminen koneen sivustalla on joltisenkin hankalaa tilan puutteen vuoksi, vaikka sivuvanerit kääntyvätkin alas. En tiedä onko 2.10 pienempi. Moottorin max. teho on 14hv, ajossa teho pyörii n. 10 hv:n paikkeilla, kierrosluvut n. 2300 - 2600 rpm vauhtia 6-7 solmua. Jos ajaa kovempaa rupeaa perä painumaan veteen koska se ei kanna. Satama-alueella tyhjäkäyntikierroksilla on helppo ajella ja kun pakin laittaa päälle saa veneen pysähtymään tehokkaasti. Muistan vanhan Bemarikoneen ominaisuudet ja Nanni on kyllä kaikin puolin mukavampi ja tehokkaampi. Laturi lataa tehokkaasti. Olen soittanut pari kolme kertaa koneen maahantuoja Tapimer Oy:een ja sieltä olen saanut joka kerta nopean ja asiallisen palvelun.
Vastavuoroin, oletko joutunut huoltamaan akselin laakereita tai akselitukea veneessäsi? Meillä on edessä ensi keväänä kun kolkuttaa hieman ja on lisääntynyt vuosien varrella.
Kesää odotellessa Hyvää loppuvuotta.Eli nämä metalliset säädöt lienevät jotkin kulmaraudat, jotka kaventavat alkuperäistä konepetiä. Minulla on nyt lasikuituisten koneen petien väli 410 keskeltä keskelle ja nannin tassujen väli on 370, eli vähän pitäisi kaventaa.. Tosin huomasin, että sole 11 sopisi ilmeisesti suoraan bemarin petiin. Muistatko mikä potkuri sinulla on? Minulla 13X9, ja sanovat että kaiken tehon saamiseen pitäisi olla 14 tai 15 tuuman potkuri.. Tuosta laakeri ongelmastasi en oikein osaa sanoa. Itselläni ei ole kolissut, mutta mietin kyllä kannatin laakerin uusimista koneenvaihdon yhteydessä.
- HooStaar
nom kirjoitti:
Eli nämä metalliset säädöt lienevät jotkin kulmaraudat, jotka kaventavat alkuperäistä konepetiä. Minulla on nyt lasikuituisten koneen petien väli 410 keskeltä keskelle ja nannin tassujen väli on 370, eli vähän pitäisi kaventaa.. Tosin huomasin, että sole 11 sopisi ilmeisesti suoraan bemarin petiin. Muistatko mikä potkuri sinulla on? Minulla 13X9, ja sanovat että kaiken tehon saamiseen pitäisi olla 14 tai 15 tuuman potkuri.. Tuosta laakeri ongelmastasi en oikein osaa sanoa. Itselläni ei ole kolissut, mutta mietin kyllä kannatin laakerin uusimista koneenvaihdon yhteydessä.
Jep. Mittasin käydessäni tänään veneellä moottoripetien välin joka on mutterista mutteriin keskeltä mitattuna 39cm. Potkurimme on kaksilapainen taittopotkuri. Ihan levälleen aukaistuna potkurin mitta on n.33,5 -34cm. Yhden potkurilavan leveys 8cm ja pituus kärjestä akselin keskelle siis n. 17cm.
En tiedä tuosta tehon saamisesta, mutta tuolla potkurikoolla ja 2.50 dieselillä vene kulkee tyhjäkäynnilläkin hyvin ja sillä on mukava saapua hiljakseen satama-alueelle. Välillä laitan vaihteen vapaalle ja välillä annan käydä tyhjäkäynnillä eteenpäin. Veneemme on valmistettu 1982 ja potkuri akseleineen on alkuperäinen.
Toivottavasti näistä mitoista on jotain iloa.
Hyvää Joulun odotusta sinne. - HooStaar
nom kirjoitti:
Eli nämä metalliset säädöt lienevät jotkin kulmaraudat, jotka kaventavat alkuperäistä konepetiä. Minulla on nyt lasikuituisten koneen petien väli 410 keskeltä keskelle ja nannin tassujen väli on 370, eli vähän pitäisi kaventaa.. Tosin huomasin, että sole 11 sopisi ilmeisesti suoraan bemarin petiin. Muistatko mikä potkuri sinulla on? Minulla 13X9, ja sanovat että kaiken tehon saamiseen pitäisi olla 14 tai 15 tuuman potkuri.. Tuosta laakeri ongelmastasi en oikein osaa sanoa. Itselläni ei ole kolissut, mutta mietin kyllä kannatin laakerin uusimista koneenvaihdon yhteydessä.
Terve ja Hyvää Veneilykautta. Palaan vanhaan keskusteluumme...
Tuossa keväthuoltojen yhteydessä katsoin tarkemmin
2-lapaisen potkurimme merkintää. Potkuri on 9 x 13
-merkinnällä varustettu taittolapainen niinkuin sinullakin veneessäsi. Mainitsit, että isommalla saisi enemmän tehoa irti koneesta, mutta ainakaan meillä ei tuohon ole ollut tarvetta.
Näinkin toimii. Mutta katsotaan nyt tämä kesä taas ensin ja suunnitellaan korjauksia / parannuksia ensi kesäksi.
Masto pystyyn ehkä tänään. - svinki
HooStaar kirjoitti:
Terve ja Hyvää Veneilykautta. Palaan vanhaan keskusteluumme...
Tuossa keväthuoltojen yhteydessä katsoin tarkemmin
2-lapaisen potkurimme merkintää. Potkuri on 9 x 13
-merkinnällä varustettu taittolapainen niinkuin sinullakin veneessäsi. Mainitsit, että isommalla saisi enemmän tehoa irti koneesta, mutta ainakaan meillä ei tuohon ole ollut tarvetta.
Näinkin toimii. Mutta katsotaan nyt tämä kesä taas ensin ja suunnitellaan korjauksia / parannuksia ensi kesäksi.
Masto pystyyn ehkä tänään.Mistä niitä varaosia saa bemu d7:ään? Ilmasuodatinta ja sen semmoista. Netistä nyt ei nopealla haulla löytynyt...
- HooStaar
svinki kirjoitti:
Mistä niitä varaosia saa bemu d7:ään? Ilmasuodatinta ja sen semmoista. Netistä nyt ei nopealla haulla löytynyt...
Kokeile www.telva.fi, BMW-marine varaosat.
Helsinki puh. o2o7 939 300 - luo.to
svinki kirjoitti:
Mistä niitä varaosia saa bemu d7:ään? Ilmasuodatinta ja sen semmoista. Netistä nyt ei nopealla haulla löytynyt...
http://www.kuenzlergmbh.de/ katso tuolta. Saksasta tulee tavarat sukkelasti kuriirilla.
- Nimetön
svinki kirjoitti:
Mistä niitä varaosia saa bemu d7:ään? Ilmasuodatinta ja sen semmoista. Netistä nyt ei nopealla haulla löytynyt...
Moi!
Jos tarvitset BMW:n varaosia, ota yhteyttä a.riutta(at)gmail.com Minulla on jonkun verran uusia osia alkuperäispaketeissaan, mm. suodattimia, tiivisteitä, laakereita, lauhduttimen kotelo jne...
- H-Star purjehtija
Osoitteesta http://www.advertti.fi/veneily löytyy mukavasti tietoa H-Star purjeveneestä.
- HooStaar
Tervehdys. Kävin katsomassa uusia H-Star -sivuja Advertti.fi/veneily-linkin alta. Erinomaiset info-sivut
Hans Groopin suunnittelemasta huonosti tunnetusta purjeveneestä! Olen itse ollut omistajana kyseisessä
venetyypissä ja sivujen kirjoittaja tuntuu tuntevan veneen ominaisuudet Yksi seikka mikä itseskuuttavan
fokan kanssa meillä ilmeni: isoapurjetta ei tarvitse välttämättä reivata jos keulalla on pieni fokka. Vene on tasapainoinen ja hallittavissa kunhan isoa skuuttaa kovissa puuskissa. Vene kulkee tosi hyvin ja vauhtia piisaa
vielä siinä vaiheessa kun muita veneitä ryhdytään mahdollisesti reivaamaan. H323 on ehkä kauniimpi ulospäin, mutta sisätilat eivät ole niin toimivat kuin H-Starissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244716- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483125- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539