Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kysely vesimiesten ammateista

Poison.

Ammatin valintaan vaikuttaa toki moni tekijä kartalla, eniten ehkäpä keskitaivas (MC), mutta päätin nyt kuitenkin kokeilla lyhyttä aurinkomerkkiin pohjautuvaa ammatti-galluppia nähdäkseni minkälaisia yhtäläisyyksiä vesimiehillä on.

Eli, kertokaa nykyinen työnne, ja mahdollisesti unelma-ammattinne mikäli se on eri kuin nykyinen duuni. Jos opiskelette, niin ilmoittakaa mitä alaa.

36

5737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VMN opiskelija

      Aiemmin olin terveydenhuolto alaa opiskelemassa, mutta nykyisin kädentaitojen ohjaajaksi artesaaniksi... Ainakin minun kohdallani mitä vesimiehen luonteesta kerrotaan, täsmää täysin. On ihme, että tähdet muka voisivat vaikuttaa ihmisen luonteeseen mutta kun luin omani en voinut kuin hämmästyä! Olen todella itsekin kiinnostunut nyt toisten vesimiesten vastauksista...=)

      • Veskarinainen

        Jotta en paljastaisi henkilöllisyytäni, niin sanon vain ympäripyöreästi, että ala on tiiviisti kansainvälisyyteen liittyvä ja työskentelen kahden keskisuuren toimipaikan johtajana. Urani lähti käyntiin "alimmalta rappuselta" noin 8 v. sitten ja tässä sitä nyt sitten ollaan :) omassa unelma-ammatissani! Eipä silti; kovaa työtä, hikeä ja kyyneliäkin tuli vuodatettua matkan varrella, mutta sisukkuus, ahkeruus ja terve kunnianhimo palkitaan. Yksi intohimoni on matkustaminen ja sitä saan tehdä yllin kyllin tässä työssä. Sinänsä tässä on toinenkin hauska piirre, eli teen vielä sivutyönä musiikkia ja keikkailen säännöllisen epäsäännöllisesti. Musiikki oli minulle nuorempana se toiveammatti, mutta aikoinaan jo totesin, että se ei elätä tarpeeksi hyvin ja valitsin sen vuoksi tämän toiseksi parhaan urapolun. Musiikkia voin edelleenkin tehdä puoleksi harrastuksena ja puoleksi työnä, eli se ei varmaan koskaan jää elämästäni pois.


      • Myös veskari nainen
        Veskarinainen kirjoitti:

        Jotta en paljastaisi henkilöllisyytäni, niin sanon vain ympäripyöreästi, että ala on tiiviisti kansainvälisyyteen liittyvä ja työskentelen kahden keskisuuren toimipaikan johtajana. Urani lähti käyntiin "alimmalta rappuselta" noin 8 v. sitten ja tässä sitä nyt sitten ollaan :) omassa unelma-ammatissani! Eipä silti; kovaa työtä, hikeä ja kyyneliäkin tuli vuodatettua matkan varrella, mutta sisukkuus, ahkeruus ja terve kunnianhimo palkitaan. Yksi intohimoni on matkustaminen ja sitä saan tehdä yllin kyllin tässä työssä. Sinänsä tässä on toinenkin hauska piirre, eli teen vielä sivutyönä musiikkia ja keikkailen säännöllisen epäsäännöllisesti. Musiikki oli minulle nuorempana se toiveammatti, mutta aikoinaan jo totesin, että se ei elätä tarpeeksi hyvin ja valitsin sen vuoksi tämän toiseksi parhaan urapolun. Musiikkia voin edelleenkin tehdä puoleksi harrastuksena ja puoleksi työnä, eli se ei varmaan koskaan jää elämästäni pois.

        Yhden teloperaattorin Teknisssä/verkonhalinnan leivissä.On minun ammattini.ja viihdyn


      • tsapa
        Veskarinainen kirjoitti:

        Jotta en paljastaisi henkilöllisyytäni, niin sanon vain ympäripyöreästi, että ala on tiiviisti kansainvälisyyteen liittyvä ja työskentelen kahden keskisuuren toimipaikan johtajana. Urani lähti käyntiin "alimmalta rappuselta" noin 8 v. sitten ja tässä sitä nyt sitten ollaan :) omassa unelma-ammatissani! Eipä silti; kovaa työtä, hikeä ja kyyneliäkin tuli vuodatettua matkan varrella, mutta sisukkuus, ahkeruus ja terve kunnianhimo palkitaan. Yksi intohimoni on matkustaminen ja sitä saan tehdä yllin kyllin tässä työssä. Sinänsä tässä on toinenkin hauska piirre, eli teen vielä sivutyönä musiikkia ja keikkailen säännöllisen epäsäännöllisesti. Musiikki oli minulle nuorempana se toiveammatti, mutta aikoinaan jo totesin, että se ei elätä tarpeeksi hyvin ja valitsin sen vuoksi tämän toiseksi parhaan urapolun. Musiikkia voin edelleenkin tehdä puoleksi harrastuksena ja puoleksi työnä, eli se ei varmaan koskaan jää elämästäni pois.

        Opiskelen yhteiskuntatieteitä ja soitan eri instrumentteja. Muusikon ura kiehtoi ja kiehtoo edelleenkin, mutta totesin, että musiikkia voi harrastaa ja kehittyä siinä vaikkei se ole päätoiminen homma. Kuvataiteiden puolella sama juttu (joita myös harrastelen). Molemmat ovat tulevaisuuden kannalta hemmetin epävarmoja ammatteja. Yhteiskunnalliset asiat kiinnostavat erittäin paljon ja jos joskus päätänkin panostaa enemmän luoviin piirteisiini, niin onpahan ainakin jotain sanottavaa. Olen tyytyväinen tilanteeseen. Isona pelastan maailman :)


    • hoitajana sairaalassa sekä iltaisin erilaisten jumppien ohjaus.Siis sosiaalista työskentelyä,sopii mulle.En tiedä,onko tämä unelma ammatti ja mikä se mahdollisesti olis,mut tää on hyvä nyt.

    • Kokki

      ruokapatojen ääreen kokiksi.

    • eräs veskari

      Kaupanalalla ollaan, saattaapa olla hyvinkin väärä ala. Opiskeluja voisi jatkaa myöhemmin ja vaihtaa alaa.

    • kamelia

      Tällä hetkellä työskentelen vanhusten parissa ja oon ihan tyytyväinen työhöni.

    • alani

      sosiaaliala, vanhusten ja mielenterveysongelmaisten parissa... :D Ja on juuri oma alani!
      Ihanaa kun saa olla ihmisten parissa töissä ja itse vaikuttaa omaan työhönsä.

      • Misty

        vanhusten parissa.


    • awa

      kampaaja. aina halunnut ja aina haluan olla. kaikki tuntemani vesimiehet ovat alalla jossa saa olla ihmisten kanssa tekemisissä tai jollain tavoin "taiteellisella" alalla.

    • VekkuliVeskari

      asiakaspalvelu ammatissa ja nautin työstäni suunnattomasti. Palkka ei päätä huimaa mutta olen onnellisessa asemassa voidessani sanoa että todella nautin siitä mitä teen työkseni.

    • Kaupallinen

      ala on ammattina ja ihmisten läheisyys kiinnostaa... Tosin unelma-ammattiani ei varmaan olla vielä keksittykään. Heh... pitäisiköhän olla se ensimmäinen, ties minkä alan, työntekijä. Taiteellinen ala kiinnostaa myös. Katsotaan nyt, jos joskus vähän ennen eläkeikää löytyisi SE ala =)

      • ilmojen halki käy...

        Opettajaksi opiskelin ja lentoemännäksi päädyin :)


      • vesimiesNainen
        ilmojen halki käy... kirjoitti:

        Opettajaksi opiskelin ja lentoemännäksi päädyin :)

        Voi kun säälin sua, ahtaita koneen käytäviä, juoppoja siellä täällä, hiplaavia käsiä,

        ja varsinkin matkanpäässä, vuoteessa lentoperämiehen tai kapteenin kanssa, voi voi
        ei sitä tiedä immeinen mihin joutuu.


      • Lolli Pop
        vesimiesNainen kirjoitti:

        Voi kun säälin sua, ahtaita koneen käytäviä, juoppoja siellä täällä, hiplaavia käsiä,

        ja varsinkin matkanpäässä, vuoteessa lentoperämiehen tai kapteenin kanssa, voi voi
        ei sitä tiedä immeinen mihin joutuu.

        On tainnu VesimiesNainen Kymppikerhoa katsoa...


    • VESIMIES"

      MUN AMMATTI ON TOIMIA VEDENJAKAJANA. TOINEN LEMPPARI OLI VIELÄ LAPSENA LOSSIKUSKIN HOMMA!!!!!

    • Uhnu

      maailmojenrakentaja ja konstruktio-opin pastori

    • olen kotona

      ja kaivelen nenääni eli huilin (olen se pullantuoksuinen äiti). Olen 40v. nainen ja ollut vaikka missä ammatissa. hovimestarina, pankissa, toimistoissa(tuskaa), lastenhoitajana, esikouluopettajana, maatilanemäntänä(melko hyvä ja monipuolinen juttu)tietokonealalla (melko hyvä mutta istumatyö ei sovi). Ja tästä listaltahan puuttuu hoitoala eli sitä lähden opiskeleen tai suoraan töihin jos pääsen. Haaveena on yhdistää kaikki taitoni, joita todella riittää eli olen jokapaikan höylä, osaan kädentaitoja ym. ja mieleen tulee myös joku vammaisten tai vanhusten ohjaaja (askartelua, käsitöitä, liikuntaa ym.) Lisättäköön että minulla on kolme lasta, jotka tarvitsevat minua vielä ja haluan siksi olla kotona välillä pullantuoksuisena äitinä (tietokonetta räpeltämässä päivät pitkät).

    • sensuelli(n)

      ja projektisuunnittelussa...erittäin mielenkiintoista.
      Unelmana oli joskus tulla laulaja, mutta se on nyt jo haudattu haave :D

      • yksivesimiesNainen

        kun ikää tulee haaveet muuttuu. kohde voisi olla
        dubai.


    • tinsu

      täälläkin, tarhantäti. ei ole "oma" ala mutta sitä miettiessä...

    • ammatti

      Asentaja

    • kummaa

      piirtäjä

    • ammatti

      Opiskelin Taloushallinnon Merkonomiksi ja tällä hetkellä toimistossa äitiysloman sijaisena, hommana palkkoja, laskutusta sun muuta. Unelma ammattia ei varmaan ole koskaan ollut, en ainakaan muista. Kaupan alalla olin opiskeluaikana ja olen onnellinen että sieltä pääsi pois. =)
      Hyvä tuuri tämän työpaikan kanssa, tein työsopimuksen samana päivänä kun valmistuin..
      Varmaan pitää katsoa vielä ammattia, mutta ei tiedä mikä kiinnostaisi...

    • polizei73

      Vanhempi konstaapeli, eli polliisi.
      On ollut pikkutytöstä asti haaveammatti, ja kyllä tässä on käyttöä sille että osaa "lukea" ihmisiä. Ihan tyytyväinen olen vaikka rankkaakin on.

    • Akilla

      Minä opiskelen sosiaalialaa; erikoistun mielenterveys- ja päihdepuolelle.

      MC on muuten mulla ravussa mikä tekee tunnepitoisen ja intohimoisen suhtautumisen työhön.

    • johan7

      Nykyinen ammattini on koneistaja ja sitä ennen tehnyt asiakaspalvelua ja vartijana olen ollut.

      • johan7

        toiveammattini kakruna oli poliisi mutta nykyään ei ole mitään haaveita unelma-ammatista, kaikki työ käy =)


    • VesimiesN

      Markkinointihommia teen tällä hetkellä ja tykkään tällaisesta työstä.Muita unelma-ammatteja voisi mulla olla esim. toimittaja,opettaja(mieluiten kuvaamataidon opettaja) tai jonkin sortin taiteilija.Myös kirjailijaksi voisin haluta.Kaikenlainen luova työ ja toisten auttaminen kiinnostaa...

    • mutta

      olen aika herkkä joten palautteen käsitteleminen on aika rankkaa. Haaveillut olen huonekalu-, koru-, ym. suunnittelusta. Mielestäni olen työssä kuin työssä rohkea, kokeilunhaluinen, kiinnostunut ja periksiantamaton.
      Tulen myös hyvin toimeen ihmisten kanssa mutta ehkä olen vähän liian kiinnostunut omista asioistani ja haluan kertoa kaiken aina kaikille. Pidän kuitenkin positiivisena sitä että tiedostan itsekkyyteni ja yritän parantaa tapani.

    • hoitoala

      Opiskelen siis sairaanhoitajaksi, jouluna pitäisi valmistua, ihan varma en siitä ole että onko unelma-ammatti. Joskus on käynyt mielessä, että josko sitä hakisi vaikka poliisikouluun, kun on nyt ensin yhden ammatin saanut ja ollut jonkin aikaa töissä. Sen kuitenkin tiedän että haluan olla työssä ihmisten lähellä, ei pelkkää toimistotyötä 8-16... Se ei ole tätä vesimiestä varten.

    • VichyVesi

      vastausta ei ole vielä löytynyt..
      Olen opiskellu kuvataiteilijaksi, eläintenhoitajaksi, koulunkäyntiavustajaksi ja nyt pitäisi aloittaa lähihoitajaopinnot.
      Kokeilen kaikkea mikä itseäni kiinnostaa. Ei tarvi sitten myöhemmin jossitella..
      Kaikkiin liittyy mulle rakkaita asioita elämässä. Olen ilmeisesti ikuinen opskelija..
      Haaveammatti olisi kuitenkin maalaava hevosfarmari. =)

    • ,,,,,,,,,,,,,,

      Olen tällä hetkellä lihanleikkaaja,palkka puoli veti.
      Haaveena oli joskus kamera mieheksi kuvaamaan elokuvia,toinen mainospiirtäjä.
      Ehkä joskus sitten kun kasvan isoksi.

      • vetimiet nenni

        Pienenä halusin korusepäksi/kivitaiteilijaksi ja eläintenhoitajaksi. Sitten nuorempana halusin vanginvartijaksi. Nyt olen menossa taidekouluun. Ei siitä ammattia saa, mutta miettimis aikaa saa. Ehkä rikospoliisi olisi se ammatti.


    • vesimiestyttönen

      opiskelen konetekniikka, en tiedä onko oma ala, mut palkka tulee olemaan hyvä :) kädentaitoja olisi, samoin musikaalisuutta mutten haluis ammatiksi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe