Kasvopunkki (Demodex brevis)

....

Moikka!
Onko kenelläkään todettu suomalaisella ihotautilääkärillä kyseistä punkkia? Tuttavapiirissä on venäjän puolella lääkärit hoitaneet vaivaa jo 10vuotta sitten. Yksityisen lääkärikeskuksen lääkäri ei ollut asiasta kuullutkaan.
Olisi mielenkiintoista kuulla onko kenelläkään edes epäilty kasvopunkin aiheuttaneet aknen kaltaiset oireet.

5

2163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdfdöslfösdlf

Kyllähän niitä punkkeja on jokaisessa ihmisessä,oli aknea tai ei.....asuvat karvan tyvessä näkyvät mikroskoopilla. ällönnäkösiä otuksia. oli luontodokkaris. en tiiä sit jos niit ylikansoittuu voiko tulla aknea..ne musta söi kyllä jotain ihonjämiä,ja sit muni sinne karvnatupen sisään,mis sit kuoriutuu tuokkia. olis kiva tietää minkä kokoinen tämä populaatio on mikä elää ihmisessä. Eivät ilmeisesti kuole edes saippupesulla?..

• ....

Moi!
        Laitapa googleen hakusanaksi tuo demodex brevis, sieltä löytyy aika hyvin tietoa englanninkielisenä. Kaikilla tosiaan näitä on mutta esimerkiksi heikentynyt vastustuskyky saattavat nämä punkit herättää. Pelkällä saippuapesulla eivät tosiaan lähde, silloin nimenomaan tulisi käyttää mietoja puhdistusaineita. Tyynyliina olisi suositeltavaa vaihtaa päivittäin ja käyttää vaikka paperipyyhkeitä kasvojen kuivaamiseen. Olemassa on myös lääkehoitoja, mutta kuulin tuttavalta suomalaisten lääkäreiden nauraneen hänet ulos huoneesta. Sanoivat juuri samaa kuin sinä, että kaikilla on..

• ----------
        .... kirjoitti:

Moi!
        Laitapa googleen hakusanaksi tuo demodex brevis, sieltä löytyy aika hyvin tietoa englanninkielisenä. Kaikilla tosiaan näitä on mutta esimerkiksi heikentynyt vastustuskyky saattavat nämä punkit herättää. Pelkällä saippuapesulla eivät tosiaan lähde, silloin nimenomaan tulisi käyttää mietoja puhdistusaineita. Tyynyliina olisi suositeltavaa vaihtaa päivittäin ja käyttää vaikka paperipyyhkeitä kasvojen kuivaamiseen. Olemassa on myös lääkehoitoja, mutta kuulin tuttavalta suomalaisten lääkäreiden nauraneen hänet ulos huoneesta. Sanoivat juuri samaa kuin sinä, että kaikilla on..

minä olen lukenut siitä jostain netistä ihan suomalaisen ihotautilääkärin kirjoittamana ja ihan lääkäreilel tarkoitettuna. En valitettavasti nyt musita miten löysin sen, googellla kaiekti. Ongelmahan on siinä, että se punkki tykkää erityisesti lisääntyä ja elää lämpimässä, ja kun joillain on couperosatyyppienn iho, punkit elää ja voivat hyvin ja lisääntyvät (kun on lämmin olotila, verisuonet pinnassa lämmittävät ) niin sitten punkit jalassaan vievät bakteereita syvemmälle ihoon (kun kaivautuvat sinne). Nin voi syntyä rosacea eli ruusufinni.

Hoitona : usein tyynyliina vaihdot ja Nix-voide/shampoo. Ovat aika vahvoja voiteita/shampoita, eli kannattaa käyttää varoen , ei suuria määriä.

Punithan tulevat usein takaisi n hyvinkin nopeasti, eli mitään kauhean pysyvää tulo ei ole valitettavasti.

Googlesta voi yrittää hakea lisätietoa

• minä itse
        ---------- kirjoitti:

minä olen lukenut siitä jostain netistä ihan suomalaisen ihotautilääkärin kirjoittamana ja ihan lääkäreilel tarkoitettuna. En valitettavasti nyt musita miten löysin sen, googellla kaiekti. Ongelmahan on siinä, että se punkki tykkää erityisesti lisääntyä ja elää lämpimässä, ja kun joillain on couperosatyyppienn iho, punkit elää ja voivat hyvin ja lisääntyvät (kun on lämmin olotila, verisuonet pinnassa lämmittävät ) niin sitten punkit jalassaan vievät bakteereita syvemmälle ihoon (kun kaivautuvat sinne). Nin voi syntyä rosacea eli ruusufinni.

Hoitona : usein tyynyliina vaihdot ja Nix-voide/shampoo. Ovat aika vahvoja voiteita/shampoita, eli kannattaa käyttää varoen , ei suuria määriä.

Punithan tulevat usein takaisi n hyvinkin nopeasti, eli mitään kauhean pysyvää tulo ei ole valitettavasti.

Googlesta voi yrittää hakea lisätietoa

Ovat siis ihmisen normaaliparasiitteja. Unohdetaan hömpötys.

• järkkyä

Nix 5% voide auttaa saa apteekista! Aknea ollut minulla 12-vuotiaasta ja nyt olen 32-vuotias. Eilen kokeilin Nix voidetta ja heti yhden yön jälkeen huomaan eron ihossa!

20-vuotta turhaan kärsin ja sain arpia kasvoilleni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1536
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      21
      1035
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe