Ihana lämmin ja kuiva kesä. Varjoon pääse ja jano sammuu kun juodaan. Kohta on pitkä talvi edessä. Marjat ja sienet voi ostaa purkitettuna tai pakastetuotteina.
Ihana kesä
19
744
Vastaukset
- meillä!
Kymenlaaksossa savu on valloittanut ulkoilman jo monta viikkoa ei pääse ulos ei edes ikkunoita ja ovea voi pitää auki.
Kesä menee piloille, harmittaa. - mummo saloilta
Olen saanut talven kahvi-ja nettiyhteysrahat marjoja ja sieniä myymällä, nyt pitää luopua molemmista. Hyvähän se on rikkaan töölöläisen puhua!
- lea
Todella ikävää kun monen pikku eläkkeen lisuke on näin menetetty,mutta jossain päin maapalloa asiat on vielä huonommin.
- eevakaarina
Eiköhän se aurinko paista nin rikkaalle kuin köyhällekin ja kyllä se savu täällä Helsingissäkin tuntuu. Luonnonantimia ei täällä ole kuin torilla, jos on.
- Tavallaan ei
Onhan se mukavaa, kun on lämmintä, mutta liika on liikaa kuumuudessa ja kuivuudessakin. Vesihän on kaikelle elämälle elinehto. Kyllä ne pakasteet ja purkitkin joskus loppuu, ellei uutta kasva missään.
Mitä sitten syöt? - Niuhottaja(tar)
Mitäs sanoisit,PLm, jos ammattisi olisi viljelijän ammatti maaseudulla ja olisit koko kesän joutunut kastelemaan viljelyksiäsi tai katsomaan niiden kuivumista laskeskellen mielessäsi siemenviljaan menetettyjä euroja ja omia perheesi työtunteja?
Et liene tosissasi tyytyväisyyden perikuva? Kai muutama sadepäivä olisi sinunkin oloasi virkistänyt kesän mittaan!
Itse asun taajaman reuna-alueella r-talossa, mutta olen ollut huomattavasti vähemmän ulkona kuluneen kesän aikana kuin tavallisesti. Astmani ei pidä pölyisestä ilmasta. En kyllä muutenkaan ole mikään auringonpalvoja, ihoni palaa herkästi ja kuumuudessa tulee paha olla.
Eihän sille mitään voi, millainen sää sattuu minäkin kesänä olemaan, mutta ihmetyttää kyllä joidenkin välinpitämätön suhtautuminen kuivuushaittoihin.- PLm/Etu-Töölö
Jos lapsena opin että viljelijä saa aina tukea, oli sato hyvä tai kato. Vaimolani oli kampaamo, mitään tukea hän ei saanut.
- Otontytär
PLm/Etu-Töölö kirjoitti:
Jos lapsena opin että viljelijä saa aina tukea, oli sato hyvä tai kato. Vaimolani oli kampaamo, mitään tukea hän ei saanut.
En saa mitään tukea, enkä ole koskaan saanutkaan, hyvä PLm. En ole ikinä viljellyt mitään, olen akavalainen virkanainen.
Maaseudulla joskus asuneena ja mielelläni kotimaisia kasviksia syövänä ajattelen surullisena suomalaisten viljelijöiden asemaa. Eivät ne tuet tuo meille kotimaista ruokaa pöytään! - PLm/Etu-Töölö
Otontytär kirjoitti:
En saa mitään tukea, enkä ole koskaan saanutkaan, hyvä PLm. En ole ikinä viljellyt mitään, olen akavalainen virkanainen.
Maaseudulla joskus asuneena ja mielelläni kotimaisia kasviksia syövänä ajattelen surullisena suomalaisten viljelijöiden asemaa. Eivät ne tuet tuo meille kotimaista ruokaa pöytään!Tiedän että sinä AKAVAlainen et saa tukea palkkasi lisäksi, tarkoitin viljelijää he saavat tukea kaikesta. Jos sato on hyvä saadaan tukea koska hinta putoaa jos tulee kato tulee tukea koska ei tule tuloja.
Olen samaa mieltä että kesä on ollut ihana.
Oman kesäni ihanuuteen vaikuttaa tietenkin kaikki ympärillä olevat kesän ilot: maaseudun rauha, järvi vieressä (josta saan veden myös tontin kasteluun), kesävieraat.
Lämmin sää jatkuu täällä itärannikolla, ei vielä merkkiäkään syksyn tulosta!- lea
Onko mielessäsi käyny ,että vesi on monesta taajaman omakotialueen kaivosta loppu? Samoin maaseutu on kuivanu pahasti.Viljat on pelloilla kuivunu pystyyn ja karjatilalliset on enemmän kun hädässä kun ei ole vettä. Heinäsato oli korkeintaan kolmannes normaalista,eikä viljankaan kanssa ole kehumista. Näitä ei pakkasesta löydy.Kuinka luulet karjan tulevan toimeen?Minulla ei ole näitä ongelmia,mutta maaseudulla asuvana kyllä aistii huolen ,kun kulkee silmät avoinna.
- kesä tämä on
Koko kesä piloilla helteiden takia! Ensin sitä odottaa kesää kuin kuuta nousevaa ja sitten jo puolessa välissä alkaa toivomaan, että tulisi jo syksy. Minun koko kesäni on mennyt ihan hukkaan, kun olen odotellut kylmempiä ilmoja. Mitään ei jaksa helteellä tehdä, eikä edes huvita. Siinä vain makailen sohvalla telkkaria katsellen kun ei muutakaan jaksa. Iltapäivällä stressaannun, kun aurinko porottaa sisälle (vaikka on säleverhot). Ei tämä ole mitään elämää, tämä on vain varastointia kylmiä ilmoja odotellessa. Pilalla koko kesä!! Tule syyskuu!
- Markeliina
syyskuu, eikä toki ole kaukanakaan. Sitten tulee pimeä loskainen syksy ja räntäinen talvi. Kukaties kovat pakkasetkin. Siinähän sitä taas on tuota viileyttä.
Olen nauttinut täysin siemauksin lämmöstä. Ikävää on tietysti, että marjat ja sienet jää tänä kesänä säilömättä.
Ikävää on sekin, että maanviljelijöillä on huono sato. Sehän tietää meille muillekin hintojen nousua elintarvikkeisiin.
Ikävää on sekin, että pihlajat ym. puut kuolevat pystyyn ja kaivot tyhjenevät.
Valittaa ei auta, en oo sitä maata, tyydyn siihen, mitä ylhäältä annetaan. Jospa jo kuitenkin ensi viikolla sataa ropsauttaisi oikein kunnolla.
Sadetanssia tarvitaan. Jokos joukolla ruvetaan? - justiin sitä
Markeliina kirjoitti:
syyskuu, eikä toki ole kaukanakaan. Sitten tulee pimeä loskainen syksy ja räntäinen talvi. Kukaties kovat pakkasetkin. Siinähän sitä taas on tuota viileyttä.
Olen nauttinut täysin siemauksin lämmöstä. Ikävää on tietysti, että marjat ja sienet jää tänä kesänä säilömättä.
Ikävää on sekin, että maanviljelijöillä on huono sato. Sehän tietää meille muillekin hintojen nousua elintarvikkeisiin.
Ikävää on sekin, että pihlajat ym. puut kuolevat pystyyn ja kaivot tyhjenevät.
Valittaa ei auta, en oo sitä maata, tyydyn siihen, mitä ylhäältä annetaan. Jospa jo kuitenkin ensi viikolla sataa ropsauttaisi oikein kunnolla.
Sadetanssia tarvitaan. Jokos joukolla ruvetaan?markeliina, markeliiiiina...
- Pirna
ovat aika vähään tyytyväisiä. Ihana helle, aurinkoa, valoa.
Eilen kävelin Aleksanterinkatua Suurkirkon kautta Kauppatorille.
Turistit ovat täyttäneet kaupungin. Kauniita eri kansallisuutta olevia ihmisiä on mukava katsella. Ihania kukkaistutuksia. Katukahviloita. Meri, isot ja pienet laivat.
Ei tulisi mieleenikään valittaa, olen saanut elää tämän mahtavan kesän.
Maalla en ole käynytkään...siellä kun ollaan niin tyytymättömiä.
Etu-Töölössä ja Vantaalla nautitaan elämästä.
Ehkä ensi kesänä ei ole yhtään aurinkoista päivää.- PLm/Etu-Töölö
Aurinkoonb pääsee vuoden jokaisena päivänä. Säästä n. 3 € päivässä niin pääset maapallon toiselle puolelle kerran vuodessa. Säästö syntyy sillä että vaihdat voin margariinii ja syöt esim. jauhelihaa ja/tai makkaraa.
- ellensellen
PLm/Etu-Töölö kirjoitti:
Aurinkoonb pääsee vuoden jokaisena päivänä. Säästä n. 3 € päivässä niin pääset maapallon toiselle puolelle kerran vuodessa. Säästö syntyy sillä että vaihdat voin margariinii ja syöt esim. jauhelihaa ja/tai makkaraa.
säästövinkkiäsi! Ruokani maksaa harvoin 3e päivittäin, siis yleensä alle sen. Miten säästän matkarahat? Eipä toisaalta tee mielikään maapallon toiselle puolen.
meikäläiselle.Olisippa nyt jo vähän jäähtynyt.Kiva kun on ollut hyvä kesä kaikilla ei ole ollut.Jos on pieni yksiö kuumalla paikalla niin ulkoa pitää hakea varjoja.
Minulla oli täällä pohjoisessa satumainen viiko kun oli tuulenvirettä ja varjoja pihalla.Kyllä Hirvensalmikin oli hyvä veden äärellä mutta kotoa kaukana ja sekamelskan keskellä,kun tyttöjä oli neljä kappaletta mukana jotka sekotti kaiken.
Olisi kaupungin puistoinen ja kukkainen järjestys kelvannut kesän viettoon.
Kotijärvi kuivui ja kivet paljastui rannoilla mutta se on vain hyvä koska maan happamuus alenee.Kuusamossa ovat liian happamat maat.Kosteus pitää maan happamana.
Naapurin isännällä on tapana sulkea kaikki purojen suut että vesi ei pääse kulkemaan ja ennekaikkea kalat.Kalojen pitäisi päästä kulkemaan.
Minä käyn aina nakkelemassa ne tammet huis h,,ttiin.Sitten en uskalla näkyä ennekuin se lauhtuu.Sukulaimies eikä ole ihan anhiton naistenkaan perään.Kukaan muu ei uskalla sitä tehdä.
Poikani sanoo sitä vain leikiksi meidän kesken että se joen sulkeminen on teillä jokavuotinen aina sama "esileikki".Saa nähdä kuinka kauan pitää olla taas näkymättömissä.- kannelmäki
PLm/Etu-Töölö kirjoitti:
Jauheliha ja makkara on mulla juhlaruokaa, kaurapuuro, hernekeitto ja jonotettu leipäkassi arkipäivää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 242473
- 951546
- 1201314
- 751140
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa261041Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa260892Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo21891- 52882
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209860- 34795