Sain vihdoinkn katsottua tämän kauhurainan. Emily Rosen riivaajasta tulee väistämättä mieleen klassikko Manaaja, kummatkinhan perustuvat samaan tosielämästä innoituksensa saaneeseen tapaukseen, jossa mielisairasta tyttöä yritettiin hoitaa manaamalla. Tytön vanhemmat uskoivat, että tämä oli joutunut henkipossession uhriksi.
Olihan tätä yritetty saada hiukan eri muottiin kuin William Friedkinin hienoa teosta, mutta samankaltaisuus paistoi silti läpi. Joitakin kohtauksia lukuunottamatta leffa ei ainakaan minusta ollut edes kovin pelottava, puhumattakaan syvällisemmästä sisällöstä. (Toki tätä syvällisempää sisältöä ei nyt kovin paljoa ole Manaajassakaan, mutta sen vahvuudet ovatkin muualla.) Pelotteluleffana tämä ei yllä Kaunan tai Ringin tasolle.
Hiukan hämmästytti elokuvan halu vakuuttaa katsoja siitä, että demonitulkinta voisi muka olla totta, mutta mitäs sitä nyt ei tekisi saadakseen tavaransa myydyksi. Ainakin yhdysvaltalaisissa keskusteluryhmissä "perustuu tositapahumaan" -koukku näytti toimivan.
Riivatun Emily Rosen voi ymmärtää allegoriana. Suojattua elämää uskonnollisessa perheessä viettänyt teinityttö lähtee opiskelemaan vapaamieliseen yliopistokaupunkiin, jossa kaikenlaiset kiusaukset vaanivat häntä. Elokuvassa tuodaa esille myös Emilyn seksuaalinen heräämien. Hän saa poikaystävän, mutta ei kerro hänestä vanhemmilleen, koska pelkää, että nämä eivät tätä hyväksy.
Emily Rosen riivaaja...
1
387
Vastaukset
- emily rose
Minusta elokuva oli lepsu. Olin odottanut leffalta paljon pelottavampaa. Mitään pelottelua ei mun mielestä viety tarpeeksi pitkälle vaan ne jäi aika lyhyisiin kohtauksiin eli kokonaisuus oli pinnallinen.
Eikä todellakaan voi puhua alkuperäisestä Manaajasta edes samassa lauseessa tämän elokuvan kanssa, kyllähän Manaaja on kunnon demonileffa parhaasta päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs481281- 1581097
- 61977
- 8772
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli180771Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää27756Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä51751- 11739
- 346718
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti78675