Misoneisti

kahvipapu on rekeisteröity jo

Karma aiheuttaa misoneisimäisiä piirteitä terveissäkin ihmisissä.

10

675

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wikipedisti

Itse en jaksa googlettaa todennäköisesti ammattiin tai koulutukseesi jollakin tavalla liittyvää sivistyssanaa.

• Kalle

Väite pitänee paikkansa.

• Heh

Ei semmoista sanaa ole olemassakaan kuin jossakin vieraassa kielessä, jota en tunnista. Ilmainen sanakirja ei suostunut sanaa tunnistamaan sen paremmin italiaiseksi kuin espanjalaiseksikaan.

Jos aloittaja halusi puhua "misogyniasta" eli naisvihasta, niin aika outo aloitus.

• oletko?

Siis toisinsanoen sienien, vai vihaatko naisia?

• posiitio

Misoneismi=uuden viha/uutuuden pelko

Miten tämä liittyy aiheeseen, päättele itse.

• heh
        posiitio kirjoitti:

Misoneismi=uuden viha/uutuuden pelko

Miten tämä liittyy aiheeseen, päättele itse.

Minä kun ihmettelin että mitä ihmettä. Etsin netistä sanalle selitystä, ei vaan löytynyt.

Mutta nyt kun selvisi, tästä asiastahan voisi keskustella enempikin?

• ajatuksesta
        heh kirjoitti:

Minä kun ihmettelin että mitä ihmettä. Etsin netistä sanalle selitystä, ei vaan löytynyt.

Mutta nyt kun selvisi, tästä asiastahan voisi keskustella enempikin?

Mitä mietit juuri nyt?

• heh
        ajatuksesta kirjoitti:

Mitä mietit juuri nyt?

Ihmiset pelkäävät tulevaisuutta jokatapauksessa muutenkin, joten jos he olettavat lisäksi saavansa tulevaisuudessa rangaistuksia omista vanhoista teoistaan, niin mikä ettei ole uuden pelkoa. Ja luonnollisestihan sitä voi myös pelätä uusien juttujen harrastamista kun ei tiedä josko tulee tehtyä huonoa karmaa.

• hyvä on
        heh kirjoitti:

Ihmiset pelkäävät tulevaisuutta jokatapauksessa muutenkin, joten jos he olettavat lisäksi saavansa tulevaisuudessa rangaistuksia omista vanhoista teoistaan, niin mikä ettei ole uuden pelkoa. Ja luonnollisestihan sitä voi myös pelätä uusien juttujen harrastamista kun ei tiedä josko tulee tehtyä huonoa karmaa.

ja näin. :)

• Anonyymi
        hyvä on kirjoitti:

ja näin. :)

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18283664/kymmenen-polkua-jotka-voidaan-supistaa-kolmeen-paapolkuun
        Epäorgaanisen maailman lait ovat sitä, miten aineelliset elementit ovat vuorovaikutuksessa keskenään. Sitten tulevat mukaan orgaanisen maailman lait, joissa elävät organismit, monimutkaisemmat organismit.
        Nämä ovat monimutkaisempia asioita, tämä on jo elävien organismien osallistumista, achintya shaktin elementti, käsittämättömän energian elementti...

Orgaanisen maailman lait ovat monimutkaisempia kuin pelkkä fysiikka ja matematiikka epäorgaanisessa maailmassa. Kolmas lakiryhmä on sosiaalisen kehityksen lait, moraalin lait, ihmisten asenteiden lait. Ja neljäs lakiryhmä on transsendentaalisen maailman lait. Transsendentti tarkoittaa antimateriaalista.
        Näille kolmelle ensimmäiselle lakiryhmälle - epäorgaaniselle maailmalle, orgaaniselle maailmalle ja sosiaalisen kehityksen laeille - on annettu tieteen asema. Tiedettä, joka tutkii epäorgaanisia lakeja, kutsutaan kemiaksi. Tiedettä, joka tutkii orgaanisia aineita, kutsutaan biokemiaksi tai biologiaksi jne. Tiede, joka tutkii sosiaalisten suhteiden lakeja - sosiologia, jotain muuta, joitakin yhteiskuntatieteitä. Mutta neljännen ryhmän lait, kaikkein hienovaraisimmat, korkeimmat, transsendentaaliset lait, onko näillä laeilla tieteen asema? Ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      357
      1106
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      748
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      696
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      49
      590
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      41
      588
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      321
      501
    8. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      481
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      75
      471
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    Aihe