Näin viikonloppuisin kaupungilla kaikki ovat kännissä Huutavat ja riehuvat. Mikähän siinä on? Nuoret ja vanhat..... Jotenkin toivottoman tuntuista on nyky-elämänmeno.
Minkä takia ihmisten pitää juoda koko ajan? Mikä on mennyt pieleen?
Kun sanoo olevansa raitis; että ei käytä alkoholia, eikä hyväksy huumeita, niin ihmiset nauravat. Tai menevät oudon oloisiksi, ja pudistelevat päätään.
Minua ei kiinnostaisi alkaa keskustelua aiheesta kieltolaki-puolesta-vastaan. Vaan ihan kysyä, että miksi kaikki juovat niin helkutisti. Että onko mahdotonta elää raittiina? Eikö elämä maita selvinpäin.
Usein tuntuu että olen ihme jenginpetturi. Outo lintu. Saan usein toimia ns. juoppokuskina, koska olen ainoa seurueesta joka ei ole ottanut. Minulta on kysytty, että onko minulla joku fyysinen tauti, diabetes tai vastaava, joka estää alkoholin käytön. Tai kuvitellaan että olen joku himouskovainen, ja painun raamatun kanssa sänkyyn.
Totuus on vain se, että en siedä känniläisiä ihmisiä. Minusta on inhaa olla hiprakkaisten ja hekottelevien, höpöttävien ihmisten lähellä. Omalta kohdalta inhoan alkoholin turruttavaa vaikutusta, kun lihakset rentoutuvat, ja huomaa olevansa aineen vaikutuksen alainen. Nuorempana kyllä join. Sitten se jäi, kun elämässä tuli muuta mielenkiintoista.
Näyttää siltä, että tajusin melko ainoana lopettaa. Muut ovat jatkaneet viinan kanssa läträämistä.
Ei mun tilanne ole sama kuin ex-alkoholistin, jonka pitää tahdonponnistuksin kieltää itseltään alkoholi. Joka pelkää "retkahdusta". Minua vaan inhottaa koko viina, kaikissa muodoissa. En saisi tippaakaan alas, vaikka joku pakottaisi.
Joskus on pakko skoolata hienoissa tilaisuusksissa. Nostan lasia, ja kostutan huulia hieman, - ja siinä se. Siinäkin puolet liikaa. Ihmettelen että joku ilkeää tuota ainetta nielaista, ja vapaaehtoisesti kärsiä seuraukset.
Mitä siitä on hyötyä, muuta kuin maksa kärsii?
Alkoholin vaikutuksen alaisena tulee tehtyä typeryyksiä, ja puhuttua sellaisia asioita että saa hävetä myöhemmin. Jos muistaa mitä tuli puhuneeksi; monelta menee muisti. Silloin ei rasita polla, onhan se onni se.. mutta miksi sitä pollaa alunperin piti rasittaa? Olisi vaan otettu iisisti.
Minusta olisi hienoa jos vielä olisi raittius-iltamia. Olisin siellä ensimmäisenä mukana. Kaikki hyvät jutut ovat hävinneet maailmasta: ketään ei kiinnosta pelata shakkia, kukaan ei lue klassikoita, eikä tiiliskivirompsuja. Ihmiset ei hössää nuorisoseuran eikä WPK:n riennoissa. Kotona istutaan ja telkkaria katsellaan arkena. Juhlana ollaan kännissä.
Minusta ihminen on jo aika pitkälti tuhoutunut sisältä. Ehkä jaksavat skarpata maanantai-aamuna töissä, kun sunnuntain ovat levänneet. En usko kuitenkaan että viinahöyryt haihtuvat kun alkoholi poistuu kehosta. Mieli jää turraksi. Se on se vaikutus mitä on haettu; ettei tarvitsisi ajatella niin paljon.
Ihmiset ovat kovin kärkkäinä tuomitsemaan lähimmäiosiään "hulluiksi", mutta mitä se kertoo että suuri osa kansasta joutuu käyttämään säännöllisesti alkoholia pollan rasittuneisuuden takia?
Ihmisillä itsellään on päänsisäisiä ongelmia; eikä niillä joita he syyttävät.
En usko että alkoholinkäytön lopettaminen ratkaisee tuota ongelmaa. Siinä vastaus, kieltolaki-hommeliin. Raittius on kiva juttu, ja entisinä aikoina on ollut vielä kivompi kun on tehty sitä yhdessä; mutta raittius sinänsä ei ole mikään vastaus mihinkään.
Monella varmaan on se ongelmana että eivät kestä selvinpäin. Eivät kestä, koska ovat sisäisesti tyhjiä; takki on tyhjä. Ovat antaneet kaikensa työ-elämälle, ja yksityiselämälle ei ole paljon jäänyt. On löydetty puoliso kenties, ja saatu lapsiakin, mutta oma minä on jäänyt löytämättä.
Enpä tiiä mikä on mun kaltaisen ihmisen tehtävä tällä pallolla. Tarkastella tilannetta? Miksi? Olenko jonkinlainen passipoliisi?
Yksi havainto tiivistyy.. kun taas tuli nähtyä ihmisiä; ihmisten keskellä kun elelee. Hoksasin että olen pohjimmiltani erilainen kuin muut ihmiset. Kertakaikkisesti.
Eikä se varmuus horju, jos joku känninen örveltää, että mitä jätkä, ollaan ilveksiä. "Sä oot hyvä kaveri!" Tai jos on selvinnyt tuiskeesta, ja tulee sanomaan minulle, kun esitän joitain kosmisia ja universumia luotaavia aatiksiani; että "mitä turhia aattelet", "ihmisiä me kaikki ollaan".
Paskat ollaan.
Siinä se tavallisen suttuisen ajattelun virhe juuri on, että ei nähdä että on kertakaikkisia ero´ja; että on poikkeamia avaruudessa jotka sojottavat x-y -tasolta kuin Mount Everest.
Tietysti jos kompastuu Mount Everestiin, ja nenä kopsahtaa maahan; ei näe kuin hiekanjyviä. Ehkä kovinkin pieniä hieknajyviä. Ja jos on huono lähinäkö, ei näe sitäkään.
Ihmisten ongelma on siinä että he ovat sokeita. He ovat sokeita koska eivät katso; koska he eivät kohota katsettaan.
Ja pelko siinä on myös.
Jos he kohottaisivat katseensa, he näkisivät jotain sellaista mitä kukaan muu ei näe; ja silloin he eivät enää pystyisi kokemaan itseään osana porukkaa, ja sitä he eivät halua.
Juominen jatkuu.
Tomun nyppiminen jatkuu...
kaikki kännissä
6
468
Vastaukset
- U-Ö
Osaat ajatella omin aivoin ja et mene sokeana sopulilaumana sinne, minne kaikki muutkin. Se lupaa sinulle tervettä tulevaisuutta.
Viimeistään 10-20 vuoden päästä näet millainen tuho on käynyt ympärilläsi tuttavapiirissäsi sellaisilla, jotka ovat ottaneet päihteet kainalosauvoikseen.
Tässä katsantojani siitä, miksi päihteiden käyttö entisestään lisääntyy, eli useammat haluavat sekoittaa päänsä, ja unohtaa:
- Yhteiskunnassa vallitseva materialismin arvostus. Ihmistä mitataan materialististen saavutusten mukaan. Mitä enemmän mammonaa, sen korkeampi status. Mammonan saavuttamiseksi käytävä kilpajuoksu luo paineita, joita useat eivät kestä.
- Kaikkialla esiintyvät suoritus-, ja tehokkuusvaatimukset, jotka usein saavuttavat epäinhimilliset mittasuhteet johtaen loppuunpalamiseen. Niitä vaatimuksia luodaan töihin, kotiin, jopa vapaa-aikaan.
- Työttömyys.
- Turvattomuuden tunne. Työpaikkoja saneerataan huipulta lattiatasolle liittyen em. tehokkuusvaatimuksiin. Kukaan ei voi olla varma työllisyydestään tulevaisuudessa.
- Epävarmuus. Yritteliäinkään opiskelija ei voi olla varma, että saa koulutustaan vastaavaa työtä valmistuttuaan.
Nykyihmisten elämä on kuin juoksuhiekalle rakennettu, ja koskaan ei voi tietää, milloin uppoaa vaikka parhaansa yrittäisi - toivottomuutta.
Listausta jokainen täydentäköön mielipiteidensä mukaan.
Sinulle toivon linjasi pysymistä, niin menestyt. - Bienvenu
minäkin ymmärtänyt suhtautua dokaamiseen kaxkymppisenä niin kuin kirjoitat. Koskaan ei tosin ole liian myöhäistä.
Saanpahan nyt viiskymppisenä jauhaa kaxkymppisille nuorilleni dokaamisen mielekkyyttä/mielettömyttä.- retale
Tänä päivänä todellinen itsensä tunnistaminen saattaa olla jo erilaisuutta. Siinä tapauksessa; kunpa kaikki olisivat yhtä erilaisia kuin sinä.
- retale
Mutta sopii tää kaikille muillekin. Paitsi mulle,
Joka ensin en ollut mitään, sitten juoppo eikä mitään, sitten raitis eikä mitään, ja nyt raitis alkoholisti eikä tietenkään mitään muuta. Eli, ei ole paljoa, mitä tunnistaa. - Doku-69
retale kirjoitti:
Mutta sopii tää kaikille muillekin. Paitsi mulle,
Joka ensin en ollut mitään, sitten juoppo eikä mitään, sitten raitis eikä mitään, ja nyt raitis alkoholisti eikä tietenkään mitään muuta. Eli, ei ole paljoa, mitä tunnistaa.Ja mä taas olen juuri tuohon dokaavaan ryhmään kuuluva juoppo joka on pilannut puolet elämästään juomisen vuoksi. Hienoako? Kivaako? Joo ja ei. Toisinaan joo.
Mutta saarnamiesten/naisten kelkkaan en lähde, mieluummin kuolen viinaan. Menköön maksa ja haima, mitä välii? - AnonyymiUUSI
Doku-69 kirjoitti:
Ja mä taas olen juuri tuohon dokaavaan ryhmään kuuluva juoppo joka on pilannut puolet elämästään juomisen vuoksi. Hienoako? Kivaako? Joo ja ei. Toisinaan joo.
Mutta saarnamiesten/naisten kelkkaan en lähde, mieluummin kuolen viinaan. Menköön maksa ja haima, mitä välii?Nykäseltä, leskiseltä ja loirilta meni maksa , haima ja keuhkot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 978624
- 474249
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021936Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html371488- 241460
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341199Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121170Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53877Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31862Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29837