Hohhoijjaa, että on tylsää..."ilahdutanpa" teitä hieman leffatrivialla!
Pisin koskaan tehty elokuva on 85 tuntia kestävä The Cure for Insomnia (1987), jonka ohjasi John Henry Timmis IV.
Ainoa elokuva ilman kameraa on taiteilija Jose Antonio Sistiagan itse tuottama 75 minuuttinen animaatioelokuva Scope (1970). Sistiagas maalasi elokuvan yksin suoraan filmille kuva kuvalta.
Pisin elokuvan nimi on Lina Wertmüllerin elokuvalla Un Fatto di sangue nel commune di Sculiana fra due uomini per causa di una vedova si sospetano moventi politici. Amore-Morte-Shimmy. Lugano belle. Tarantelle. Tarallucci é vino (1979). ...voisiko joku suomentaa?
Pisimpään elokuvasarjaan kuuluu 103 elokuvaa, jotka tehtiin Hong Kongissa 1800 -luvulla eläneestä taistelulajien mestarista Huang Fei-Hongista. Ensimmäinen oli The True Story of Huang Fei-Hong (1949) ja viimeisin Once Upon a Time in China 5 (1995).
Kallein ilmastuntti on Cliffhangerissa. Stuntmies Simon Crane liikkuu kahden lentokoneen välissä 4,75km:n korkeudessa. Kohtaus kuvattiin kerran ja se tuli maksamaan miljoona dollaria.
Elokuvahirviöistä suostuin on Dracula ( 162 elokuvaa ) ja toisena Frankensteinin hirviö ( 117 ).
No siinä oli näin alkuun muutama. Pistäkää tulemaan lisää samanlaista.
Triviaa
4
1011
Vastaukset
- Mr. Pervert
Hieman lisää:
Suurin elokuvateatteri on Radio City Music Hall, jossa on 5910 paikkaa.
Zorro on eniten filmattu sarjakuvahahmo, 69 elokuvaa.
Eniten filmattu lännensankaari on Buffalo Bill, 48 elokuvaa.
Elokuvassa Gandhi oli suurin määrä statisteja. 300 000 ihmistä osallistui hautajaiskohtauksen tekoon. Kohtaus kestää elokuvassa vain 125 sekuntia.
Pisin otos on koko Kevin du Toitin ei-kaupallinen elokuva BudNight. Yhtenä otoksena kuvattu elokuva on 84 minuuttia kestävä takauma kuppilassa, jossa pidetään yhdeksää panttivankia.
Filmatuin historiallinen henkilö on Ranskan keisari Napoleon Bonaparte, 177 elokuvaa.
Eniten pääosia tehnyt on John Wayne. Hän esiintyi 153 elokuvassa, joista sivuosassa vain yhdessätoista.- rosewater
Kyllä todelliset elokuvantuntijat erottuu mistä hyvänsä joukosta. Miten ihmeessä olet jaksanut kaikki nämä elokuvat katsoa?
- Mr. Pervert
rosewater kirjoitti:
Kyllä todelliset elokuvantuntijat erottuu mistä hyvänsä joukosta. Miten ihmeessä olet jaksanut kaikki nämä elokuvat katsoa?
No enhän todellakaan ole katsonut näitä kaikkia.
Minulla on vain erikoinen pää: kaikki "turha" tieto tarttuu siihen mutta ei mikään mikä olisi auttanut opiskelussa... ;) - Elokuvahullu
Mr. Pervert kirjoitti:
No enhän todellakaan ole katsonut näitä kaikkia.
Minulla on vain erikoinen pää: kaikki "turha" tieto tarttuu siihen mutta ei mikään mikä olisi auttanut opiskelussa... ;)tuo taitaa olla itsekullakin. Olen kuitenkin todennut, että mikä kiinnostaa kannattaa ehdottomasti lukea sillä se jää päähän kertalukemalla. Tokkopa siitä on haittaa? Luulen, että siitä ettei lue mitään on suurempi haitta! Näin on minullakin, että jos joku asia ei kiinnosta ja on kuitenkin pakko lukea niin kymmeniä sivuja luettuaan huomaa ettei muista mitään luetusta ja täytyy pakittaa ja aloittaa uudestaan. Muistan kyllä kymmeniä vuosia sitten lukemieni kiinnostavien juttujen pääkohdat vaikka vanhemmuuttaan kiintolevy alkaa täyttyä ja kaikki ”turha” alkaa tippua pois. Pienenä yksityiskohtana muistin ravintolailtojen jälkeen kaikkien kanssa käymäni keskustelut sanatarkasti vuosienkin päästä vaikka silloin tuli otettua kuppia aika reippaasti kuten hb! Ei onnistu enää! Hyvä että edellisenpäivän muistaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903211- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834