Mitä vikaa teillä on ollut Audeissa?

Toisen automerkin omistaja

Haluaisin ihan aidosti tietää ilman että kukaan provosoituu. Malli, vuosimalli ja moottorikoko olisi kivat lisätiedot.

Itse olen omaan joutunut vaihtamaan jarrupalat 150 000 Km jälkeen ja rekisterikilven polttimo oli näköjään juuri palanut joten sekin tarvis vaihtaa.

25

8854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SeppoIisakki

      Normaalisesta kulumisesta johtuvat osien vaihdot eivät ole "vikoja".

      Jos turbon siivet yllättäen kulkevat silppuna koneen läpi, sitä voisi esim. kutsua viaksi. Tai jos vaihteistosta lähtee kaikki rattaat kävelemään 70tkm jälkeen. Jarrupalojen kuluminen, termarin/vesipumpun tms. laukeaminen ei ole vikaa nähnytkään ;)

      • johan heitit

        ai meinaat että jos vesipumppu laukeaa niin se ei ole vika, normaaliako se sitten on? Omalla autollani on ajettu yli 300tkm ja ei ole vesipumppua vielä vaihdettu.


      • kuluvat osat

        kyllä jopa jarrupalojen vaihdot ovat selviä vikoja jos palat menevät nopeammin kuin mitä olisi lupa odottaa. Esim. 60tkm kohdalla loppuun kuluneet palat ovat selvä vika, eivät 160tkm kohdalla.

        Puhumattakaan sitten jostain alustan nivelistä tai pyöränlaakereista joiden olisi syytä kestää ainakin 150-200tkm tuollaisessa laatuauton maineisessa ja etenkin hintaisessa laitteessa. Jossain kymppitonnin twingossa joka on tarkoitettukin 5000km vuosiajoon mikään noista ei tietenkään olisi vika mutta A6:sta arvostellaan vähän toisin.


    • Olly

      Tyttöystävällä on ollut Audi 100 2.3 Avant nyt jotain 4 vuotta. Öljynpaineen anturi petti kerran, roiski öljyt ulos. Kaikkien tehostimien pumppu hajosi tänä kesänä, oli aika raskas ohjata ja jarruttaa. Jarrupalat on pitänyt vaihtaa, ja etu iskarit (oma moka, kuoppaan liian kovaa), ja jotain muita kuluvia osia. Hurjan mukava matka-auto, ei pahaa sanottavaa.

    • ex A4 tdi -99

      A4 tdi -99 0-80tkm :

      -vetonivelen suojakumi (vaihdoin itse)
      -raidetangonpäät (takuuseen)
      -tukivarsikolinaa (en korjannut)
      -ilmamassamittari lopuillaan (en vaihtanut vielä)
      -ajovalojen polttimoita vaihtelin parit joka vuosi
      (nykyisellä eri merkkisellä autolla 3v ajettu ja alkuperäiset kestää vieläkin)

      lisävarusteista:
      -lohkolämmitin kesti yleensä noin vuoden

      mielipide auton laadusta:
      -korin laatu kiitettävä
      -tekniikan laatu tyydyttävä

    • ex-audisti

      Auto oli Audi A4 Avant 1.8T -03.

      Vikoja:
      * lampunpesurien moottori vaihdettiin takuuseen noin 30 tkm kohdalla (poltti sulakkeen aina kun lamppuja yritti pestä)
      * etupään tukivarsia vaihdettiin takuuseen molemmilta puolilta (n. 55 tkm)
      * hanskalokeron luukku ja valaistus korjattiin takuuseen, hajosi pian uudestaan
      * tavaratilan sivussa olevan lokeron kansi ei pysynyt kunnolla kiinni koko aikana
      * keskuslukituksen kaukosäätö reistaili ja lakkasi toimimasta yllättäen, joten lähettimiä koodattiin uudestaan useasti, ja lopulta ei sekään auttanut
      * Blaupunktin radion kuuluvuus todella huono (ei antennia katolla), maaseudulla ajellessa käyttökelvoton

      Muuta:
      * H7-polttimoita tuli vaihdettua noin 20 tkm välein
      * etujarrupalat olivat loppu noin 50 tuhannen kohdalla
      * tuulilasi halkesi alareunaan osuneesta kiveniskemästä ja meni vaihtoon

      Oli Audilla ihan mukava ajaa, tykkäsin varsinkin moottorista, mutta perheautoksi A4 oli auttamattoman pieni ja hintaansa nähden vaatimattomasti varusteltu, joten vaihdoin merkkiä.

    • 3 vuotta Audisti...

      Eli minulla oli A8 4.2 quattro -98

      Auto oli minulla 3vuotta ja ajoin sillä noin 40tkm, luopuessa autosta kilometrit olivat 175t.

      -Jarrupalat kerran vaihdettu, se jälkeen ajotietokone alkoi valittamaan kuluneista jarrupaloista muutaman kilmetrin ajon jälkeen. Audi centerkään ei tietänyt missä vika.

      -Käynnistyksenesto reistaili joka 3 käynnistys kerralla.

      -Keskuslukon kaukosäätimen patterit piti vaihtaa 3kk välein.

      -Ilmastointilaitteen kondenssi vesi tuli pariin kertaan sisään kun poistoreiät olivat menneet tukkoon.

      -Etutukivarret vaihdettiin.

      Kokonaisuutena ikäisekseen hyvä auto, mutta aikasemmissa autoissda jotka olivat amerikkalaisia oli vähemmän pieniä ongelmia.

      • SeppoIisakki

        Audissa nyt vaan on niin, että vanhemmissa malleissa kaikki pyörii jakopään hihnan mukana. Hihnaa vaihtaessa on "pakko" vaihtaa kaikki sen matkalla pyörivä, kuten esim. vesipumppu, termostaatti, rullat, kiristimet ym. Koska jos ei vaihda, niin jokin näistä laukeaa hihnanvaihtovälin puolivälissä, ja sillon ei hirveästi hymyilytä.

        Oman pirssini on ollut jonkinnäköinen hapettuma vilkkureleessä (vilkku ei toiminut), joka poistui hätävilkkua rämppäämällä.

        Toiseksi vasemmanpuoleinen raidetangonpään suojakumi petti vanhuuttaan, hiekkaa ym. muuta epäpuhtautta pääsi sisään -> välys, osa vaihtoon.

        Mitään sen erikoisempaa ei ole ollut.

        Kilometrejä ei ole tullut parin vuoden aikana kuin 184->207tkm.


    • "A4"

      A4 Avant 1.9tdi -04 aj. 150tkm, airbag varoitusmerkkivalo alkoi palamaan jatkuvasti. En ole ehtinyt käydä huollossa kysymässä mikä mättää.
      Ei muita vikoja, vaan normaalit huollot ja muutama ajovalopoltin.

    • Audissimo

      Auto on A6 ja vuosimalli 2002

      *lämmityslaitteen puhaltimen moottori 73 tkm, takuuseen
      *multitronicin kytkinpakka 78 tkm, takuuseen
      *polttoainepumppu 78 tkm, takuuseen
      *tuulilasinpyyhkimien vivusto 85 tkm, takuuseen

      Muita vikoja ei ole ollut, mutta onpa noissakin ollut tarpeeksi.

    • audi man

      Ei ole ollut vikoja viellä! 38000ajettu.

    • A6 A 1,9TDI 2004

      - 1 tukivarsi eteen vaihdettu
      - takalasin pesurin letku kiinnitetty suuttimeen
      - vakkari temppuilee vähän (resume ei aina "tartu", vaan nopeus pitää asettaa uudelleen viiksen päästä).

      ajettu 110.000 km.

    • onkin ollu

      aati jo 4 vuotta, ja olen rullutellut sillä 180tkm. Kone 2,2l 5-pyttynen. Vm-87. Vikaa vikaa: polttoainepumpun releessä kylmäjuotos, korjasin itse. tulpanjohdot ja v-jakajan kansi vaihdettu, samoin jarrulevyt ja palat sekä jakohihna vesipumppu, eli kulutusosia. -eipä pahemmin ole vikoja ollut. Nyt mittarissa 520tkm ja matka jatkuu.........

    • audia41.8tq

      Auto A4 1.8tq -99.
      75-145tkm tapahtunutta:

      -MAF
      -alipaine- ja huohotinletkuja moottoritilasta
      -bypass
      -oikea takapyöränlaakeri
      -takaluukun kaasujouset
      -takakallistuksenvakaajan koiranluut
      -etummaisen alatukivarret edestä (alapallo väljä)

    • Audisti_4321

      98, A4 1.8 ajettu 120 tkm, alkuperäinen Suomiauto huoltokirjalla (jos autoliike on väärentänyt huoltokirjan niin omapahan on asiansa):

      -Jarrupalat taakse 60 tkm ja 95 tkm, huom kesti vain 35 tkm, liekö vika vai normaali kuluminen? En aja kaupunkiajoa pääsääntöisesti
      - Lämpötila-anturi, esti käyntiin lähdön lämpimänä
      kilometrit n. 100 tkm
      - Ylätukivarret 3 kpl, 90-110 tkm. 2 oikealla , 1 vasemmalla
      - Alatukivarret ja vakaintako, vasen puoli. 110 tkm. Narinaa ei saanut pois tökkimällä kumien alle rasvaa, oli pakko vaihtaa ettei naapurit naura tai häiriinny.
      - Akku n. 100 tkm. On muuten kestänyt hyvin, kun 7 vuotta! Muissa autoissa ei ole kestänyt näin kauan.
      - Jarruletku vasen puoli, edessä n. 110 tkm


      Yhteenveto: Ei taida tulla mieleen kuin 90-luvun vaihteen Ford, jota olisi näin paljon tarvinnut korjata 90tkm-110 tkm kilometrien välissä. Toivottavasti nyt pääsis edes 10 tkm ilman laittoa

      • jokke57

        Jos ajat 20000km/vuosi eipä tarvitse korjailla pitkään aikaan,vähällä pääset


    • Ja korjattu

      on hammastanko 880 €, hydrauliikkapumppu 560 €, kytkin 480 €, startti 109 €, lyhdyt sekä vilkut edestä 104 € ja kaasariremppa 97 € . Halvempia taitaa olla siten parikymmentä. Itse auto maksoi 400 €, heh. Tällä hetkellä on vilkuissa jotain sähkövikaa, että silleen ....

    • A4 avant vm.-00 1.6

      - raidetangonpäät
      - tuulilasinpyyhkijöiden moottori
      - takaluukun kahvasta maali lohkeili. Ei kuulu takuun piiriin. Maksoin ite siitä 400€
      - jarrulevyt uusiksi 120000 km.
      - käntihäiriöitä
      - nykimistä
      - kolinaa jossain vetoakselistossa

      Laatu yllätti huonoudellaan, petyin ja vaihdoin laadukkaampaan automerkkiin.

    • Lueskelija

      hesarin vikalista on käyty läpi? ;-D

    • A4A

      A4 Avant 2.0 2003.

      Normaalihuoltojen lisäksi tällaisia juttuja tehty. Kaikki toimenpiteet tehty merkkiliikkeessä.

      -Etujarrupalat vaihdettu 68000km:ssa, pidin normaalina kulumisena kun edellisessäkin vaihdettiin n. 70tkm kohdalla. Mene ja tiedä onko tämä "vika".

      -Jakohihnan vaihtoremontin (90tkm) yhteydessä huomattiin jonkin jakohihnaan liittyvän hydraulikiristimen alkaneen tihkuttaa öljyä, vaihdettiin merkkiosana [85e].

      -Ajovalopolttimot vaihdettu n. 2v iässä, takarekkarikilven valot n. 3.5v iässä.

      -Vesipumppu vaihdettiin jakohihnaremontin yhteydessä "varmuuden vuoksi", ei vikaa.

      -Talvella tuli nesteet ulos, syynä moottorinlämmittimen (letkulämmitin) asennusohjeissa ollut virhe, jonka vuoksi merkkiliike oli uutena tehnyt tietämättään virheellisen asennustyön (käyttänyt letkuklemmareita jousikiristimien sijasta). Ajotärinän vuoksi letkuklemmarien kiinnitys oli löystynyt, ja letkuliitos irronnut. Vaihtamalla jousikiristimet liitos kestää paremmin tärinää.

      Nestevuoto korjattiin letkulämmittimen valmistajan piikkiin (moottorinlämmittimen valmistajan takuuajan jälkeinen lakiin perustuva virhevastuu). Autolla tuolloin ikää 2.5v. Jos Auditakuu olisi ollut voimassa, olisi mennyt Auditakuun piikkiin.

      - Öljyä lisätty yhteensä puolesta litrasta litraan huoltovälin viimeisen 7000 kilometrin aikana. Huoltovälin ekat 20000 km menee ilman öljyongelmia. Minun ajotavallani huoltoväliksi tulee jotain 25-27000 km.

      Mittarissa nyt 92000 km, josta itse ajanut viimeiset 41000 km. Minulla ei ole Audista pahaa sanottavaa, vaikka nestevuoto aluksi ottikin kovasti pattiin.

    • moottorissa

      kun ajaa noin 120 km/h. Ääni kylläkin loppuu, kun vaihtaa neloselle. Ei wanhassa Avantissani muuta vikaa ole ollut.

    • rauhallisesti ajava

      Ostin puolitoista vuotta sitten 180 tkm ajetun A4:n ja olen ajanut nyt noin 33 tkm. Auto oli huollettu uudesta asti merkkiliikkeessä. Ainoa vika koko aikana on ollut toisen puolen käsijarruvivun jumittuminen, jonka korjasin itse rasvalla ja nitkuttelulla. Muuten pelkät huollot ilman yhtäkään jarrupalan tai polttimon vaihtoa.

      Miten te niillä autoillanne ajatte, jos pitää alle 100 tkm vaihtaa jarrupalat? Kun liikennettä ennakoi, niin moottrijarrutuksella säästää polttoainetta ja jarruja.

    • A4 2.5 TDI Quattro Avant -00

      Useita tukivarsia on vaihdettu, takapyörän laakeri, joka oli aivan jumissa. Jasrruletkuja ja -paloja. Nämä tietysti kuluvia osia, mutta kaikkein kallein remontti tuli kun ruiskupumppu hajosi yhtäkkiä kesken ajon. Vaihto-osana 1700 e eikä Saksastakaan saanut edullisemmin. Audin maahantuoja tietysti pesi kätensä vaikka näitä on mennyt useasta autosa. Ei riittävästi ollakseen tyyppivika. Viimeisimpänä meni tuulilasin pyyhkijän vivustot jumiin ja vaihtoon. Autolla on ajettu nyt 157 tkm ja 100 tkm oli kun sen ostin. Vikalistalla on vielä korjaamatta takaluukun mikrokytkin, joka uusittiin viimeksi 90 tkm:n huollon ja hihnanvaihdon yhteydessä. Myös takalasin pyyhkijän moottori on palanut.

      Edellinen audi, 1.8T oli aika huoltovapaa, mutta tämä auto on kyllä ollut kaiken huippu! Automerkki vaihtuu seuraavaksi...

    • Andy80Tre

      Oven listat alkaa tippumaan!! On varmaan halpa vaihto joo...
      Muuten kaikki ok!!!

    • Anonyymi

      Huono automerkki.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3013
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2354
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2102
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1933
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. Mitkä kolme sanaa haluat nyt sanoa ikäväsi kohteelle?

      Niitä tässä odotan.
      Ikävä
      163
      1234
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe