Automaatti nykii

2,4T, -01

Onko jollekulle tullut vastaan, että automaatti nykii kylmänä liikkeelle lähdettäessä? Laatikon ohjelmisto on päivitetty ja öljyt on vaihdettu, mutta vika ei tahdo poistua (lieveni kyllä).

14

24336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunnistin

      Auton ilmasassa tunnistin saattaa olla hajalla. Vika ei todennäköisesti ole laatikossa. Se vaan tuntuu siltä kun kone ottaa kierroksia epämääräisesti.

      • jalle

        ihan tuttu ongelma. kylmänä ottaa melkein 300o kierrosta ennekuin vaihtaa isompaa, ongelma katoaa kun on ajanut muutaman kilsan. onko hajua mitä tuollainen ilmamassa anturi kustantaa?


      • 2,4T -01
        jalle kirjoitti:

        ihan tuttu ongelma. kylmänä ottaa melkein 300o kierrosta ennekuin vaihtaa isompaa, ongelma katoaa kun on ajanut muutaman kilsan. onko hajua mitä tuollainen ilmamassa anturi kustantaa?

        Olen itse asiassa koittanut ennen liikkeelle lähtöä, että ottaako kone kierroksia normaalisti (vaihde vapaalla) ja tällöin kone ottaa kierroksia normaalisti.


      • volvolandia
        2,4T -01 kirjoitti:

        Olen itse asiassa koittanut ennen liikkeelle lähtöä, että ottaako kone kierroksia normaalisti (vaihde vapaalla) ja tällöin kone ottaa kierroksia normaalisti.

        Se, että automaatti vaihtaa koneen ollessa kylmä isommalle vaihteelle korkeammilla kierroksilla kuin lämpimänä, on ominaisuus. Tarkoituksena on lämmittää kylmä kone nopeammin. Se oli muistaakseni mainittu ihan käyttöohjekirjassa.

        Automaatin vaihtamisen nykäisy menee sitten enemmän vian puolelle, vaikka yleinen onkin. Yleensä 2->3 vaihto on se mikä "tömäyttää" kylmänä. Siihen saattaa auttaa jonkun pikkuosan (halpa) vaihto, en muista sen nimeä mutta katsopa volvolandia.com missä on paljon keskustelua aiheesta.


    • v70 tdi

      motonetissä 94e Bosch alkuperäinen.
      volvon liikkeellä sama 364e joten tilatkaa motonetistä!
      omaani sen vaihtoivat takuuseen..

    • Morot kaikille!

      Mulla on Volvo S60 D5 2002 automaatti. Autolla on rullattu 388...km. Ennen automaattivaihteiston öljynvaihtoa automaatti nyki siten, että esim. Kolmoselta -
      kakkosvaihteelle tuli nykimistä silloin tällöin. Huuhtelu vaihtotyö on tehty siis.
      Nyt sama vika on jatkunut vaihdon jälkeenkin, muilla samoja kokemuksia?
      Jos, on niin mitä on tehtävissä?
      Kiihdyttäessä vaihteisto vaihtaa ihan ok kuten pitää.

      • Nimimerkki varattu

        Ainakin omassa vuoden 2005 s60:n laatikossa on 2>3 sellainen pieni "pykälä", ja mitä olen ymmärtänyt tuo on ominaisuus ei vika. Vaihdelaatikon öljyjen vaihto saattoi hieman pienentää nykäisyä, mutta epäilen, että kyseessä on vain tietoisuus uusista öljyistä eikä pienemmästä nykäisystä.


    • surullinenvolvomies

      kuka tietäisi.... volvoni xc90 v8 2005 tempuilee oudosti , kun lähden liikkeelle niin tuntuu kuin autossa olisi soikeat renkaat eli siis nykii ja jumputtaa pienellä nopeudella ja samoin käännöksissä esim. risteyksissä niin tuntuu tämä jumputtava eteneminen ja myös jos ajan hiljaa ylämäkeen niin tuntuu samaa nykimistä....

    • Vaihtaa kuin uusi

      Päivttäkää automaattilaatikon softa Volvolla. (Kuuluu esim. Essential-huoltoon) Itse vaihdatin öljyt Volvolla ja samalla päivitettiin autoon 4 elektroniikkayksikköä, mukaanlukien automaativaihteisto. 160t. ajettu automaatti on toiminut kuin unelma tuon päivityksen ja öljynvaihdon jälkeen.

    • oijdsofsadfas

      V50:n automaatti vaihtoi rumasti kylmänä, tämä korjaantui ihan öljyjä vaihtamalla. Huomaa, ettei yhdellä vaihdolla vaihdu kuin ehkä 1/3 automaattiöljyistä, joten voi auttaa jos vaihtaa noi uudelleen vaikka tuhannen kilometrin jälkeen.

    • Anonyymi

      Hei,ongelmana v70 automaatin oikku:moottori sammuu kun siirtää P asennosta pois ,ei käynnisty N asennossa,tekiaikaisemmin samaa(n.vuosi sitten)Korjaamolla (Heinola) sanottiin että auto kunnossaOBD-laitteen mukaan,mitä tehdä? terv.-98

    • Anonyymi

      Itsellä Volvo XC60 laatikko alkoi lämpimänä nytkäyttää kun laittoi vaihteen vapaalta D-asentoon. Kylmänä tai viileänä ei mitään nytkähdystä.

      Omamekaanikko suositteli, että vaihdelaatikko "opetetaan" uudelleen sillä selkeästi paineen tunnistin ei toiminut oikein ja aiheutti lämpimänä tuon "rytkäyksen.

      Huollon jälkeen ominaisuus hävisi eikä ole tullut takaisin. Maksoi muistaakseni 100€ ja otti noin tunnin verran aikaa.

      • Olen aikeissa ostaa XC 2012 auton, jossa on juurikin sama ongelma eli kylmänä ei ongelmaa, mutta lämpimänä nytkäyttää, kun vaihtaa D:lle. Mikä on se termi, joka pitää kertoa mekaanikolle, joka tehdään? Onko se tuo vaihdelaatikon opettaminen vai resetointi vai mikä? Missä tämä muuten oli? Itse Turusta.


      • Anonyymi

        Missä tämä huolto tehtiin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7746
    2. 110
      5997
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5177
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4546
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3220
    6. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      55
      2977
    7. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2938
    8. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2444
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2437
    10. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2056
    Aihe