Mitenhän nuo esim. Mobilin 5W/50 synteettiset sopisi turbottomaan dieselkoneeseen(Berlingo 1.9d)?
Mitähän eroa loppujenlopuksi on vaikkapa Teboilin Diamondilla ja Diamond dieselillä?
5W/50 öljyt dieseliin?
15
10746
Vastaukset
- voitele oikein
Lue Teboilin tai Mobilin oppaista, www.teboil.fi jne. 5W-50 kertoo vain viskositeetin, ei muuta.
- kannattaa kysyä
tietenkin!
Palstallahan on ihan öljyistä kaikkitietävä keisarikin.
Hänhän on lukenut TM:ää ja tietää kyllä että ainoa oikea öljy on Mobil, koska sitä TM:n sivuilla näyttävästi mainostetaan.
UH! - ujae.
kannattaa kysyä kirjoitti:
tietenkin!
Palstallahan on ihan öljyistä kaikkitietävä keisarikin.
Hänhän on lukenut TM:ää ja tietää kyllä että ainoa oikea öljy on Mobil, koska sitä TM:n sivuilla näyttävästi mainostetaan.
UH!Kerroppa mitä varmaa tietoa on kaiken maailman öljyistä,
joiden mallimerkinnät eivät pysy samanlaisen montaakaan vuotta,
tai joidenka koko merkkikään ei pysy kuin yhden myyntierän verran.
Ovatko nuo öljyt jotenkin luotettavampia.
Öljyn tehtävä on voidella,
jo 0,01 litran kulutuksen lisäys
normaaliajossa,
käynnistyksen jälkeisessä kylmäajossa,
tms. tekee halpaöljyistä kannattamattoman.
Samoin,
useimmiten kun puhutaan öljynkuluuksesta,
onko. auton historiassa kokeiluja ja halpaöljyjen käyttöä.
Minulla ainakin on 42 vuoden aikana ollut noin 16 autoa joilla on ajettu 0-180 tkm,
yksikään niistä ei ole vienyt "yhtään öljyä",
eli normaalit tarkastukset 3-5000 km ajon jälkeen on riittänyt ja ehkä on mahtunut 15 000 km kohdalla hieman lisää öljyä.
Merkkinäni pääasiassa Shell. - jare
ujae. kirjoitti:
Kerroppa mitä varmaa tietoa on kaiken maailman öljyistä,
joiden mallimerkinnät eivät pysy samanlaisen montaakaan vuotta,
tai joidenka koko merkkikään ei pysy kuin yhden myyntierän verran.
Ovatko nuo öljyt jotenkin luotettavampia.
Öljyn tehtävä on voidella,
jo 0,01 litran kulutuksen lisäys
normaaliajossa,
käynnistyksen jälkeisessä kylmäajossa,
tms. tekee halpaöljyistä kannattamattoman.
Samoin,
useimmiten kun puhutaan öljynkuluuksesta,
onko. auton historiassa kokeiluja ja halpaöljyjen käyttöä.
Minulla ainakin on 42 vuoden aikana ollut noin 16 autoa joilla on ajettu 0-180 tkm,
yksikään niistä ei ole vienyt "yhtään öljyä",
eli normaalit tarkastukset 3-5000 km ajon jälkeen on riittänyt ja ehkä on mahtunut 15 000 km kohdalla hieman lisää öljyä.
Merkkinäni pääasiassa Shell.kun laadukkaan mobil öljyn hinta on jotain 25 euroa/ 4 litraa ja halpis-öljyn 15e/4l. molemmat täyssynteettisiä, eri logolla vaan.
mikä siinä sitten hintaeron tekee? no se, että mobilin öljyssä maksat myös brändi-lisän, ja maksat vielä mobilin mainostusrahat. aivan, kuluttaja loppujen lopuksi maksaa lehtien-ym mobili mainokset tuotteen hinnassa.
hienoilla mainoksilla mobili saa sinut tuntemaan että kaikki muut öljyt ovat "vääräuskoisia - on vain mobil".
- jabas
että mitään käytännön eroa huomaisit, vaikka laittaisitkin pelkät teboil diamondit diesel moottoriin. toki dieselille kehitetty diamond diesel on parempaa, mutta kun vain laatuvaatimukset täyttyvät, ei sillä ole suurta merkitystä.
//Siinä on vielä linkit:
http://www.teboil.fi/Product.asp?path=1;1510;1508;4351;4352;4353;4408
http://www.teboil.fi/Product.asp?path=1;1510;1508;4351;4352;4353;4412
omassa td-volkkarissa on shell helix ultrat. löytyy volkswagenin laatuvaatimusmerkintä, joka riittää takaamaan öljyn sopivuuden.
kannattaa katsoa autosi ohjekirjasta/öljytäyttökorkin kannesta API-luokitus öljylle, ja painele sen kanssa kauppaan ja osta vähintään vaatimukset täyttävää tai parempaa.
ihan oma mielipiteeni on että kannattaa testata ensin 5w-40 öljyjä, sillä niiden hinta/laatu suhde on kohdallaan ja ovat hyviä mikäli pysyvät vain moottorissa. paksummat sitten jos -40 menee läpitte.- teppo
Oma epäilykseni on, että nuo ovat samaa öljyä eri tarralla. Päästään nääs paaaljooon helpommalla kun tehdään yks öljy, joka käy myös diesel-moottoriin. Sitten annetaan öljylle kaksi kauppanimeä, joille haetaan omat luokitukset. Lyödään eri tarrat ja tadaa meillä on kaksi eri tuotetta, joista kummastakin tietty pyydetään hieman eri hinta.
- Tarran vaihtoa
teppo kirjoitti:
Oma epäilykseni on, että nuo ovat samaa öljyä eri tarralla. Päästään nääs paaaljooon helpommalla kun tehdään yks öljy, joka käy myös diesel-moottoriin. Sitten annetaan öljylle kaksi kauppanimeä, joille haetaan omat luokitukset. Lyödään eri tarrat ja tadaa meillä on kaksi eri tuotetta, joista kummastakin tietty pyydetään hieman eri hinta.
Tarran vaihto purkkeja myydään maailmalla paljonkin, mutta ei päde tässä tapauksessa. Oikeasti näin on. Diesel versio on special tuote.
- hyllystä löytyy
Tarran vaihtoa kirjoitti:
Tarran vaihto purkkeja myydään maailmalla paljonkin, mutta ei päde tässä tapauksessa. Oikeasti näin on. Diesel versio on special tuote.
jos vaihtovälinä on 10-15 000 km !
Ei mitään v...n väliä tässätapauksessa ole öljymerkillä , ostat vaan halvinta TÄYSsynteettistä ja eroa et 300 000 km jälkeenkään huomaa
t. jo 680 000km MB E 300D 1997 (ei turboa) - Teppo
Tarran vaihtoa kirjoitti:
Tarran vaihto purkkeja myydään maailmalla paljonkin, mutta ei päde tässä tapauksessa. Oikeasti näin on. Diesel versio on special tuote.
Olen yhä skeptinen, mutta toisaalta jos tuo Dimond Diesel on Teboilin ns. ykköstuote diesel-öljyissä (vrt. Mobilin Delvac 1)saattaapi olla, että nuo kaksi todellakin ovat eri tavaraa.
- on eroa
teppo kirjoitti:
Oma epäilykseni on, että nuo ovat samaa öljyä eri tarralla. Päästään nääs paaaljooon helpommalla kun tehdään yks öljy, joka käy myös diesel-moottoriin. Sitten annetaan öljylle kaksi kauppanimeä, joille haetaan omat luokitukset. Lyödään eri tarrat ja tadaa meillä on kaksi eri tuotetta, joista kummastakin tietty pyydetään hieman eri hinta.
Diesel-moottorissa voiteluöljyyn kertyy enemmän epäpuhtauksia, joten lisäaineistus pitää olla sen mukainen.
- Mobililainen
on eroa kirjoitti:
Diesel-moottorissa voiteluöljyyn kertyy enemmän epäpuhtauksia, joten lisäaineistus pitää olla sen mukainen.
Tämä foorumin jäsenet eivät uskokaan kuinka paljon rebrand tuotteita oikeasti on ja miten yksi ja sama öljy myydään niin bensiini- kuin diesel-öljynä.
- purkin kyljessä
Miksei se sopisi turbottomaan, kun se sopii turbolliseenkin.
- vielä:
tuossa on muuten vw-laatuvaatimusten selityksiä:
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-moottoriöljy
- mittapuun mukaan
5w-50 on auttamattomasti vanhentunutta voidetta. 50 öljyä ei käytä kuin suurista numeroista pitävät ammattikoulupoijaat ja vanhoihin periaatteisiin kiintyneet kotiöljyvaihtajat. Liian paksua vakionykymoottoreihin ja suomen talven olosuhteisiin.
- ryyynn ryyynnn!
jos käytät paljon kierroslukumittarin yli 3 500 rpm:n aluetta, silloin 5w-50 öljyt olisivat paikallaan. Yleensä mitä korkeammat moottorin kierrokset, sen enemmän moottori popsii öljyä.
-normaaliin ajoon ehkä hiukan liian paksua, ja saattaa normaalissa ajossa jopa lisätä polttoaineenkulutusta korkean kuumaviskositeetin takia. eli jos ajat tavallista ajoa, eikä koneesi ole aivan seula (lue syö kauheesti öljyä), suosittelen laittaa 5w-40 öljyt. joko shell helix ultra tai mobil synt s.
on mobil 1 5w-50 saanut näköjään sae cf -laatuluokituksen, eli sopii diesel koneelle, mikäli koneesi vaatii vähintään cf-laatua tai huonompaa.
-elikkä mikse tuo voitelisi? mikäli laatuvaatimukset täyttyvät, voi sitä laittaa huoletta.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823450
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 621754
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628