Mistä hihna?

Linkkejä?

Pääs pamahtamaa hihna poikki ja tuli mielee, että käytetäänkö teollisuudessa vastaavanlaisia hihnoja, jota vois saada alle 400 €???

21

5181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PrätkäMies

      Ei ne teollisuushihnat kestä vaikka sopisivatkin, HD,n varaosia myyviltä tarvikekauppiailta saat remmin hiukka päälle 200 eurolla

      sellaisia ovat esim ; Rannikon Rengas Pattijoella, tai A1-autoväri Kempeleessä, ja muitakin varmaan on ,mjtta nämä ovat täällä Oulun seudulla, alkuperäinen maksaa kai jotain 360 euroa

      • kiitti

        Kiitti, tää oli just semmonen vastaus, jota tarvinkii. Aika kovat hinnan erot tosiaankin. Nyt yks kaveri ettii semmosta parempaa teollisuushihnaa, mikä vois käydä. Tulee ajeltua aika paljon noita hiekkapätkiä R mallilla ja se on aika pahaks vissii tolle hihnalle, ku niitä menee...

        Ärsyttää tosiaa noi räkänokat, mitkä tulee näille sivuille kommentoimaa ja ei tiedä aiheesta mitää. Pitäs ymmärtää, et jos ei vanhemmat anna telkkaria kattoa. Jostai kumman syystä ne tulee siihen aikaa, ku on joku K15 elokuva menossa eli vanhemmat ei anna kattoa...


      • onhan se
        kiitti kirjoitti:

        Kiitti, tää oli just semmonen vastaus, jota tarvinkii. Aika kovat hinnan erot tosiaankin. Nyt yks kaveri ettii semmosta parempaa teollisuushihnaa, mikä vois käydä. Tulee ajeltua aika paljon noita hiekkapätkiä R mallilla ja se on aika pahaks vissii tolle hihnalle, ku niitä menee...

        Ärsyttää tosiaa noi räkänokat, mitkä tulee näille sivuille kommentoimaa ja ei tiedä aiheesta mitää. Pitäs ymmärtää, et jos ei vanhemmat anna telkkaria kattoa. Jostai kumman syystä ne tulee siihen aikaa, ku on joku K15 elokuva menossa eli vanhemmat ei anna kattoa...

        kurjaa ku tyhmiin kysymyksiin saa vastaavia vastauksia. Mä nyt kuitenkin unohtaisin ne helvetin teollisuushihnat ja hankkisin joko

        a) HD:n orkkishihnan
        b) HD:hen tarkoitetun tarvikehihnan


      • järjetöntä !!!
        onhan se kirjoitti:

        kurjaa ku tyhmiin kysymyksiin saa vastaavia vastauksia. Mä nyt kuitenkin unohtaisin ne helvetin teollisuushihnat ja hankkisin joko

        a) HD:n orkkishihnan
        b) HD:hen tarkoitetun tarvikehihnan

        On aivan järjetöntä maksaa 300 e hihnasta !!!!

        Vaihda ketjut -- niin kestää.. ja kuulee äänestä milloin ne hajoo.

        Noita hiha kourassa käveleviä hd hemmoja on ollu paljo tienpäällä !!! liftaamassa....


      • vaa tyhmiä vastauksia
        onhan se kirjoitti:

        kurjaa ku tyhmiin kysymyksiin saa vastaavia vastauksia. Mä nyt kuitenkin unohtaisin ne helvetin teollisuushihnat ja hankkisin joko

        a) HD:n orkkishihnan
        b) HD:hen tarkoitetun tarvikehihnan

        Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä vaan tyhmiä vastauksia! Luulis, että noi teollisuushihnat on pidemmälle kehitetty, ku orggishihnat. Volyymit suurempia, kunha vaa löytäis oikean. Samalta tehtaalta tulee tollaiset osat yleensä aina eri paketissa samaa tavaraa eri hintalappu päällä!


      • mitä sää poju
        järjetöntä !!! kirjoitti:

        On aivan järjetöntä maksaa 300 e hihnasta !!!!

        Vaihda ketjut -- niin kestää.. ja kuulee äänestä milloin ne hajoo.

        Noita hiha kourassa käveleviä hd hemmoja on ollu paljo tienpäällä !!! liftaamassa....

        luulet että Harleyn remmivedon muutos ketju-rataspaketiksi maksaa? Olen sen nimittäin tehnyt kun remmi ei enää kestänyt näitä tehoja eikä se ihan ilmaista ollut sekään.


      • Freiheit
        vaa tyhmiä vastauksia kirjoitti:

        Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä vaan tyhmiä vastauksia! Luulis, että noi teollisuushihnat on pidemmälle kehitetty, ku orggishihnat. Volyymit suurempia, kunha vaa löytäis oikean. Samalta tehtaalta tulee tollaiset osat yleensä aina eri paketissa samaa tavaraa eri hintalappu päällä!

        Se teollisuus remmi ei oikeesti kestä: olen sen kokeillut. Esim. sporttiin löytyy 127-hampaista teollisuusremmiä 128-hampaisen orggiksen tilalle, se ero menee takahaarukan säätövaran sisälle. Hampaiden jako siis sama. Siitä leikattiiin esim. mulle muistaakseni 30mm leveä hihna. Mutta mutta, ei se kestä kuin yhden kesän korkeintaan. Se on uhuempaa materiaalivahvuudeltaan, tehty pölyttömiin koneen olosuhteisiin (ei tieliikennekäyttöön) ja se on tehty teollisuuden koneisiin, joissa on tasainen jatkuva veto, ei kiihdyttely ja vaihteleva nopeus niinkuin moottoripyörissä. Mulla se tosiaan katkes vuoden ajon jälkeen ja sitten kun verrattiin h-d:n oikeeseen tarvikeremmiin niin ihan rempula se oli materiaaliltaan ja vahvuudeltaan. Halpa se kyllä oli, muistaakseni 100 euroa.


      • vaan
        kiitti kirjoitti:

        Kiitti, tää oli just semmonen vastaus, jota tarvinkii. Aika kovat hinnan erot tosiaankin. Nyt yks kaveri ettii semmosta parempaa teollisuushihnaa, mikä vois käydä. Tulee ajeltua aika paljon noita hiekkapätkiä R mallilla ja se on aika pahaks vissii tolle hihnalle, ku niitä menee...

        Ärsyttää tosiaa noi räkänokat, mitkä tulee näille sivuille kommentoimaa ja ei tiedä aiheesta mitää. Pitäs ymmärtää, et jos ei vanhemmat anna telkkaria kattoa. Jostai kumman syystä ne tulee siihen aikaa, ku on joku K15 elokuva menossa eli vanhemmat ei anna kattoa...

        Kaikkien "kadehtimalla" Harrikalla, ettei köyhältä näyttäis. Sitten valitellaan jostain muutaman sadan euron kulutusosasta. Leikkuupuimurin hihnat eivät kestä edes H-D:ssä !


      • remmi
        Freiheit kirjoitti:

        Se teollisuus remmi ei oikeesti kestä: olen sen kokeillut. Esim. sporttiin löytyy 127-hampaista teollisuusremmiä 128-hampaisen orggiksen tilalle, se ero menee takahaarukan säätövaran sisälle. Hampaiden jako siis sama. Siitä leikattiiin esim. mulle muistaakseni 30mm leveä hihna. Mutta mutta, ei se kestä kuin yhden kesän korkeintaan. Se on uhuempaa materiaalivahvuudeltaan, tehty pölyttömiin koneen olosuhteisiin (ei tieliikennekäyttöön) ja se on tehty teollisuuden koneisiin, joissa on tasainen jatkuva veto, ei kiihdyttely ja vaihteleva nopeus niinkuin moottoripyörissä. Mulla se tosiaan katkes vuoden ajon jälkeen ja sitten kun verrattiin h-d:n oikeeseen tarvikeremmiin niin ihan rempula se oli materiaaliltaan ja vahvuudeltaan. Halpa se kyllä oli, muistaakseni 100 euroa.

        Tiesit noi strategiset mitatkii, ni taidat olla oikeesti kokeillu eli kiitti tiedoista!
        Laitetaa orggisremmi.


      • älä ruikuta !
        mitä sää poju kirjoitti:

        luulet että Harleyn remmivedon muutos ketju-rataspaketiksi maksaa? Olen sen nimittäin tehnyt kun remmi ei enää kestänyt näitä tehoja eikä se ihan ilmaista ollut sekään.

        osta kerralla kunno ketjut tai kardaani, mut älä ruikuta hihnoista !!!


      • Anonyymi
        älä ruikuta ! kirjoitti:

        osta kerralla kunno ketjut tai kardaani, mut älä ruikuta hihnoista !!!

        Kardaanit ei kuulu moottoripyöriin


    • spt2004

      Orkkis hihna on kallis, myönnetään, mutta oikealla huollolla ja normaali ajolla oon nähnyt 100-120 tkm ajettuja. joten se on suht monen vuoden ikäinen... ja plussanahan on tietty se että ei ole lahkeet ja takavanne yms kokoajan ketjurasvassa, eikä kuulu rutinaa. vaikka monet "wanhanliiton" äijät tuumaavat että "kumminauha kuuluu kalsareihin ja kettinki moottoripyörään, niin on se remmi loppupeleissä kuitenki edullisempi /km tasolla

      • MALTANRISTI

        KÄVELE ÄLÄKÄ IHMETTEL. MIKS OSTAA HD:N JOS KELAA ET SE MAKSAA SITÄ SE MAKSAA TÄTÄ. NIIN MAKSAA OSTA POIS MITÄ SIT MAKSAAKIN JA OLE ONNELLINEN ETTEI ESIM.KUN AUTOSSA MENEE REMMIPOIKKI NIIN FRENDILLÄKIN MAKSO REMPPA 11000 EGEE KU OLI LÄMÄ TISKIS KUN KATKES KOKO KONE PASKANA. MÄ MUUTAN HD ERINÄKÖISEKSI JOKA TALVI.MAKSAA MUTTA KANNATTAA KUN TUNTUU AINA ET ON UUS HD ASENNETTA SIITÄ SE KAIKKI LÄHTEE


    • kardaani tilalle !!!

      Voi hitto -- heittäkää noi kuminauhat hittoon !!!

      Laita kardaani !

      Osta pyörä jossa on kardaani -- unohda leikki-kuminauhat....

      • Aknenaamainen-kives

        Tai laita polkimet... heh


      • räkis
        Aknenaamainen-kives kirjoitti:

        Tai laita polkimet... heh

        ..eikä mennyt takuuseen,mekaanikko "löysi" kiven jäljen keskeltä remmiä.Kallista vittuilua!


      • Anonyymi
        räkis kirjoitti:

        ..eikä mennyt takuuseen,mekaanikko "löysi" kiven jäljen keskeltä remmiä.Kallista vittuilua!

        Minua ei vituta se kuminauha, vaan se että vaihto vaatii päivän työmäärän merkkikorjaamolla ja se maksaa! Muihin kuminauhavetoisiin hihnan vaihtaa tienpäällä ja niissä se on suojattu hyvin niin se kestääkin. Tämän takia seuraava mp on muu kuin harley!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ei vituta se kuminauha, vaan se että vaihto vaatii päivän työmäärän merkkikorjaamolla ja se maksaa! Muihin kuminauhavetoisiin hihnan vaihtaa tienpäällä ja niissä se on suojattu hyvin niin se kestääkin. Tämän takia seuraava mp on muu kuin harley!

        No mutta onhan se hihna taas huoleton seuraavatkin 15-20 vuotta?
        Eiköhän seuraavan 100 000- 150 000km aikana tule isompiakin asioita vastaan, jos samaa pyörää pidät?

        Paljon saa ketjuja/kardaania roplata yhden hihnan elinaikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta onhan se hihna taas huoleton seuraavatkin 15-20 vuotta?
        Eiköhän seuraavan 100 000- 150 000km aikana tule isompiakin asioita vastaan, jos samaa pyörää pidät?

        Paljon saa ketjuja/kardaania roplata yhden hihnan elinaikana.

        Olen kuullut, että hd miehet käyttää sukkahousuja siellä nahkapöxyjen alla. Senkö takia, että sukkahousuista saa tehtyä tienpäällä vetohihnan, joka kestää saman, kuin merkkihihna?


    • Anonyymi

      Kerrotko miten sitä kardaania roplataan toimivassa moottoripyörässä. Olen tämän unohtanut tehdä. Öljynvaihto perään muutaman vuoden välein, on ollut huolto tuohon asiaan liittyen.

      Myönnän kyllä eräissä pyörissä kardaanissa olevan ongelman kestävyyden kannalta ja myös perät eivät kaikissa pyörissä kestä. Kestävässä hihnavetoisessakaan ei välty ylimääräisiltä kustannuksilta.

    • Anonyymi

      Ei uskoisi että hd hihna ei kestä kun tehot on niin mitättömät, iso maa ja isot toleranssit tekee tuhojaan.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe