Millä perusteella siitepölyallergiaan aloitetaan siedätyshoitoja?
Varasin lääkäriajan keskustellakseni siedätyshoidon aloittamisesta.. Pitääkö osata hyvinkin perustella?
Mitä muita tutkimuksia tehdään ennen siedätyshoidon aloittamista? Tyypillisiä pituuspainojuttuja? Verikokeita? Astmatestit?
Yksityiselle menen.
Siedätyshoidosta!
6
773
Vastaukset
- siedätetty.:P
hei vain.:)
minulle itselle siedätyshoidot aloitettiin vanhempien pyynnöstä sillä allergiat todella tuhosivat kesäni ku nenä vuosi ja silmät kutisi yms..
että kaipa sitä pitää itse pyytää tjtn.:)
se kyllä tosissaan auttoi minua,mitään oireitä siitepölystä ei ollut 3v hoitojen jälkeen..nyt alkaa jo hoitojen vaikutus hieman heikentyä että joudun välillä allergia lääkkeitä popsimaan..
mutta en usko että siinä olisin mitään syytä olla alottamatta siedätys hoitoa jos siltä vaikuttaa että allergia todella vaivaa elämääsi..:)- aloittaja
Mitä tutkimuksia sinulle tehtiin ennen hoitojen aloittamista?
- ...astman takia
Astmaa, joka vaatii ympärivuotista lääkitystä, ei saisi olla. Kaikki lääkärit eivät tosin välttämättä noudata tätä, kun se on vain suositus. Kuulemma liian vaarallista. Haluaisin tietää miksei se sitten ollut liian vaarallista 10 vuotta sitten?! Astmaatikkojahan se hoito eniten auttaisi.
Pääsin _melkein_ siedätyshoitoon, ei testejä eikä mitään, kunnes lääkäri kuuli, että olen astmaatikko. Syyksi riitti että allergioista on riesaa. Sisareni, jolla oli tosi paha astma, siedätettiin tuolloin kymmenen vuotta sitten.
Paikka tosin oli YTHS:n arvauskeskus. Ehkä pitäisi vielä kokeilla sitä yksityistä.- viime syksynä aloitettiin..
Minulla on paha koivun siitepölyallergia (leppä ja heinät aiheuttavat myös jkv oireita). Oireeni eivät pysyneet lääkitykselläkään kurissa tämän vuoksi päädyttiin siedätykseen. Minulla on myösdiagnosoitu lievä astma. ja siedätyksellä pyritään myös ehkäisemään astman pahenemista. (eikös ajoissa aloitettu siedätys voi jopa estää astman puhkeamista?) Ennen siedätystä minulta tutkittiin rast-koivu, joka selvästi koholla.
- ja kyllä
viime syksynä aloitettiin.. kirjoitti:
Minulla on paha koivun siitepölyallergia (leppä ja heinät aiheuttavat myös jkv oireita). Oireeni eivät pysyneet lääkitykselläkään kurissa tämän vuoksi päädyttiin siedätykseen. Minulla on myösdiagnosoitu lievä astma. ja siedätyksellä pyritään myös ehkäisemään astman pahenemista. (eikös ajoissa aloitettu siedätys voi jopa estää astman puhkeamista?) Ennen siedätystä minulta tutkittiin rast-koivu, joka selvästi koholla.
Allergia ja astma ovat "sukulaisia" joten allergia hoito vaikuttaa astmaankin = ihan sama mistä syystä ne hengitystiet tulehtuvat, hengitys vaikeutuu kuitenkin. Toisen hoito helpottaa toisessakin
- Kutina
Minä pääsin siedätyshoitoon kun tarpeeksi kauan valitin työterveyslääkärissä että mikään allergialääke ei auta mun koivuallergiaan. Otettiin allergiatestejä, sitten kävin korvalääkärillä ja sitten hoito aloitettiinkin. Kohta vuosi takana ja jo heti viime keväänä huomasin että oli apua, ekan kerran lääkkeet teki musta oireettoman! Mikä uskomaton olo! Touko- ja kesäkuu "normaalina" ihmisenä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,692522Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242217Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1052157Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e992121Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod92062Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1071993MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141895Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.5971889Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S231673Kemet lomautukset
Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas401447