Nekala asuinalueena

miiiii

Haluaisin tietää minkälainen paikka Nekala on asustaa. Juoppoja?rauhatonta?liikennettä?Yhteydet keskustaan?
Voi olla, että tästä on vanhempi keskustelu, mutten löytänyt sitä.

161

27929

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kellot soi heti

Ainakin vuosittain pitkin vuotta saa Aamulehdestä lukea miestapoista tai muista rettelöistä Nekalassa.Nekalantiellä on eräs parakkikylä alkoholisteineen ja muine laitapuolen kulkijoineen.Minulla ei henkilökohtaisesti ei ainakaan ole mitään hyvää kuvaa Nekalasta.Minulla ainakin jotenkin aina rupeaa kellot soimaan ,jos joku kertoo asuvansa Nekalassa.

• nekala up

"Minulla ainakin jotenkin aina rupeaa kellot soimaan ,jos joku kertoo asuvansa Nekalassa."

Itse en asu edes Tampereella, mutta voi voi voi... Kuvitteletko olevasi jotenkin parempi ihminen kuin ne jotka asuvat kyseisessä kaupunginosassa? Mees vähän ittees..

• Polze

mä asun nekalassa=D=D=D=D=D

• hyvä siellä on asua

Kyllä Nekalassa asua voi, kunhan vain tietää, mihin siellä muuttaa. Toki siellä on juoppoja, mutta jos siellä omakotitaloissa asut, ei niistä ole mitään haittaa. Eikä ne juopot tavallisten ihmisten kimppuun käy. Toistensa kanssa ne vaan tappelee. Sen sanon kuitenkin, että pubien läheisyydessä (Katiska, Railo) saattaa olla vähän rauhatonta.

• .....

itse muutin nekalaan uutena tamperelaisena..Spugeja aina pysäkillä..Vankilakundi naapurissa.. Metelöivät naapurit yläkerrassa..Oma kokemus ei mikään hyvä..Varsinkin kun asu näissä puutaloissa jotka eivät pitäneet ääntä yhtään..Onneksi pääsin muuttamaan..

• jkkuli

Juoppokylähän Nekala vielä on, mutta hyvänä uutisena voisi sen sanoa, että nämä parakkikylät puretaan tai kunnostetaan joten silloin juopot heivataan Nekalasta pois, että luultavammin meno siellä rauhoittuu lähivuosina.

• miiii
        jkkuli kirjoitti:

Juoppokylähän Nekala vielä on, mutta hyvänä uutisena voisi sen sanoa, että nämä parakkikylät puretaan tai kunnostetaan joten silloin juopot heivataan Nekalasta pois, että luultavammin meno siellä rauhoittuu lähivuosina.

Ei kyllä kovin paljon kehuja satele..Noh ainahan voi etsiä uutta kämppää, jos asuminen siellä ei maita.

• ooo564

jos Nekala alkaa tympiä voi aina siirtää paperit turkuun... www.siirtopaperit.fi

• kadusta

Niitä Nekalantien puukerrostaloja ei oikein voi suositella eikä Nekalankulman bunkkeria. Kivitaloissa on asiat toisin.

Muutoin se on näköisensä lähiö. Kun pensasaidat rehottavat vihreinä ja puut ovat kasvaneet vähän yli, niin asujaimistokin voi olla vanhempia reheviä ex-ammattilaisrouvia. Onko se sitten romanttista ja nostalgista, on makukysymys.

Hyvät yhteydet keskustaan. Ja mikäänhän ei ole sentään niin rauhaton kuin keskusta.

• -tytsy-

Mikä mahtaa olla nekalankulman bunkkeri?Mulle on tarjottu sieltä yksiötä ja meinaan ehkä ottaa sen.

• heh heh
        -tytsy- kirjoitti:

Mikä mahtaa olla nekalankulman bunkkeri?Mulle on tarjottu sieltä yksiötä ja meinaan ehkä ottaa sen.

Tossa on jotain kommenttia Nekalankulmasta:

http://www.kyttaajat.net/luettelo/t2005.php?id=34101

Tiedä sitten, kannattaako noita tosissaan ottaa. :-)

• kyläilijä
        -tytsy- kirjoitti:

Nekalankulman talojen kerroskäytävät ovat kuin kävelisi DDR:n taloissa.Ankee paikka asua.Kaveri asui vuoden ja muutti pois

• Myymi
        kyläilijä kirjoitti:

Nekalankulman talojen kerroskäytävät ovat kuin kävelisi DDR:n taloissa.Ankee paikka asua.Kaveri asui vuoden ja muutti pois

Ei nyt ihan pidä uskoa kaikkea mitä täällä kirjoitellaan. Itse olen ko. paikassa asustanut eikä mitään pahoja muistoja ole. Juopot on vaarattomia ja niitä löytyy joka paikasta, ennemminkin niitä on siellä nekalantien varressa ja peräkylässä. Esim. Nekalankulma 3 on nykyäänkin siisti ja rauhallinen asua, 5 en niinkään tiedä, mutta siellä nuo pitkät käytävät on, ja muuten se talo on mukava asua, on hyvät pesutuvat, varastot ja ennen (en tiedä onko enää) talosta löytyi jopa oma puhelinkoppi.

• miiii
        Myymi kirjoitti:

Ei nyt ihan pidä uskoa kaikkea mitä täällä kirjoitellaan. Itse olen ko. paikassa asustanut eikä mitään pahoja muistoja ole. Juopot on vaarattomia ja niitä löytyy joka paikasta, ennemminkin niitä on siellä nekalantien varressa ja peräkylässä. Esim. Nekalankulma 3 on nykyäänkin siisti ja rauhallinen asua, 5 en niinkään tiedä, mutta siellä nuo pitkät käytävät on, ja muuten se talo on mukava asua, on hyvät pesutuvat, varastot ja ennen (en tiedä onko enää) talosta löytyi jopa oma puhelinkoppi.

Senhän tietty näkee sitten, kun on asunut jonkin aikaa tuolla, että viihtyykö vai ei. Onko sattunut tavallista enemmän järjestyshäiriöitä, pahoinpitelyjä jne..????

• vähemmän
        miiii kirjoitti:

Senhän tietty näkee sitten, kun on asunut jonkin aikaa tuolla, että viihtyykö vai ei. Onko sattunut tavallista enemmän järjestyshäiriöitä, pahoinpitelyjä jne..????

Nekalassa asuu niin paljon kuudenkympin ja haudan välistä porukkaa, että siellä tapahtuu vähän asukaslukuun verrattuna. Oletan kuitenkin, ettet ole muuttamassa niihin sossun puolesta järjestettyihin asuntoihin. Niissä on menoa.

• mie vaan

tietysti se aina riippuu siitä mistä ite tykkää. se perus setti juoppoja on pihassa. mut tupakoida saat missä haluat ja suihkussa saat käydä koska haluat. se on mulle ainakin se perus setti

• kippari

tampereelta on vaikea löytää kaupungin osaa jossa ei olisi kunnan vuokrataloja joten rauhattomuutta joka puolella.ite oon asunut nekalassa 2 otteeseen ja täytynee myöntää että nekala on ihan hauska paikka asustella.kulkeyhteydet ovat ihan jees,,20 minsaa kävellen keskustaan ja toki nysselkin pääsee.kaupat,pankit,kioskit ja tietysti pitzearikin löytyy.eiköhän se oo ihmisestä ittestä kiinni missä viihtyy,,,

• Virhevirhevirhe

Ite asuin Nekalassa 3kk viime syksynä ja sitte pääsin onneks muuttamaan muualle.Asuttiin vielä tuossa Nekalankulmassa niissä uudemmissa VVO:n kämpissä.
      Pihalla pyöri aina juoppoja/huumehihhuleita. Naapurissa äijä hakkas muijaansa...yms yms...aina jostai kuulu möykkää ja välillä tosissaan pelotti siellä olla.
      Ei ainakaa lapsiperheelle hyvä mesta. Siis jos olet muuttamassa just näihin kerrostaloihin. On siellä sitä vanhempaa asutusaluetta jossa omakotitaloja...etä en tie millasta siellä sitte on, rauhalista vai ei. Bussiyhteydet oli ainaki sillon aika surkeet...keskustaan pääs vaan 11 ja 15 ja nekin meni tyyliin tunnin välein...eli huonosti! Mä en suosittele sinne muuttamista jollei pakko! (vaikka siellä vuokrahinnat halvempii)tää on yksinkertaisesti vaan mun mielide ja thäts it!Oma muuttoni sinne oli SUURI VIRHE.

• toinen hyväkäs

Olenkohan minäkin tekemässä virheliikkeen. Olen muuttamassa Nekalankulmaan syksyllä ja VVO:n kautta vielä kämppä hankittu:(
        Vuokra oli halpa ja ei pitkä matka keskustaan, mutta pelottaa jo valmiiksi huumehihhulit.

• virhevirhevirhe
        toinen hyväkäs kirjoitti:

Olenkohan minäkin tekemässä virheliikkeen. Olen muuttamassa Nekalankulmaan syksyllä ja VVO:n kautta vielä kämppä hankittu:(
        Vuokra oli halpa ja ei pitkä matka keskustaan, mutta pelottaa jo valmiiksi huumehihhulit.

Toivon kovasti, että sinun kohdallesi sattuisi rahallisempi talo, rauhallisemmat naapurit sekä rauhallisempi asuinympäristö =). Koskaanhan sitä ei etukäteen voi varmasti tietää minne joutuu...
        Me asuttiin perheeni kanssa Nekalankulma 5 G:ssä ja ei tykätty! Talo näyttää kyllä tosi kivalta ja semmoselta ja vuokrakin oli tosiaan aika alhainen, mutta ympäristössä pyörii kokoajan semmosii puliukkoja ja tosiaan niitä huumehihhuleita!Mekin muutettiin Ihan sokkona muualta ekaa kertaa Tampereelle ja ku VVO:lta saatiin kämppä ni otettiin sit se.

• tuplalukot

Jos Neksuun aikoo muuttaa asumaan,niin kannattaa asentaa tuplalukitukset ja muut murtosuojaukset.Koskaan ei tiedä kuka ovesta tulee läpi kangella.Varsinkin kun keväällä vapautuneilla alkaa talven tullessa tulla kylmä

• Nimetön

todella lohduttavaa

• Ab Loy

Jos kangella tullaan, ei lukoista ole mitään apua. Jos ovi kuitenkin on ihan tavallinen.

• pöö

Pässi!

• Nekalaan

Kyllä Nekalassa myytävissä asunnoissa on paljon ilmaa hinnoissa.Varsinkin kun ajatellaan Nekalan mainetta ja sijaintia yhteyksineen.En muuttaisi Nekalaan vaikka maksettaisiin.

• hianoo

Ei varmaan kannatakaan muuttaa Nekalaan jos haluu esittää jotain "eliitti ihmistä". Mua ei paljo maineet kiinnosta ja varmasti ostaisin Nekalasta asunnon jos mulla ois rahaa.

• lapsiperhe

Asuuko Nekalassa paljon lapsiperheitä???Paria omakotitaloa sieltä katselin. Missä päin tuo nekalankulman "bunkkeri" sijaitsee???
      Onko vanhuksia alueella paljonkin?

• hyvää seutua

Nekalassa asuu paljon lapsiperheitä ja koulutkin löytyy lähistöltä. Vanhuksia löytyy alueelta myös paljon, sillä Nekalassa on jopa kaksi vanhustentaloa. Elä sie huolehi noista juoppovaroituksista. Jutut on täällä aina liioiteltuja.

• tuleva asukki
        hyvää seutua kirjoitti:

Nekalassa asuu paljon lapsiperheitä ja koulutkin löytyy lähistöltä. Vanhuksia löytyy alueelta myös paljon, sillä Nekalassa on jopa kaksi vanhustentaloa. Elä sie huolehi noista juoppovaroituksista. Jutut on täällä aina liioiteltuja.

Meinaan muuttaa Nekalaan piakkoin ja sittenhän sen näkee, miten asuminen siellä luonnistuu. Juoppoja nyt on joka paikassa!Mutta ne huumehihhulit...

• kannattaako
        tuleva asukki kirjoitti:

Meinaan muuttaa Nekalaan piakkoin ja sittenhän sen näkee, miten asuminen siellä luonnistuu. Juoppoja nyt on joka paikassa!Mutta ne huumehihhulit...

Itsellenikin tarjottiin tänään asuntoa puutalosta Nekalassa. Täydellinen remontti kuulemma tehtäisiin jne., mutta nyt mietityttää kannattaako sitten kärsiä rauhattomuudesta liiaksi...ilmoittakaa sitten nekalaan nyt muuttavat ja siellä asuvat, millaiselta meininki vaikuttaa :)

• aivan kamalaa
        kannattaako kirjoitti:

Itsellenikin tarjottiin tänään asuntoa puutalosta Nekalassa. Täydellinen remontti kuulemma tehtäisiin jne., mutta nyt mietityttää kannattaako sitten kärsiä rauhattomuudesta liiaksi...ilmoittakaa sitten nekalaan nyt muuttavat ja siellä asuvat, millaiselta meininki vaikuttaa :)

Kun kerran Nekalasta pääsee pois,niin ei sinne toista kertaa halua mennä.Ei kannata sortua mihinkään remonttitarjouksiin tai muihin houkuttimiin.Koettavat jekuttaa muuttamaan uusilla tapeteilla ja maalatuilla seinillä jne.Ei ole kiva kun naapurissa ryyppyjengi metelöi yöt ja päivät läpi vuoden.Omaisuuttansa ei voi hetkeksikään jättää mihinkään,sillä Nekalan pitkäkyntiset vievät kaiken

• muuttava
        aivan kamalaa kirjoitti:

Kun kerran Nekalasta pääsee pois,niin ei sinne toista kertaa halua mennä.Ei kannata sortua mihinkään remonttitarjouksiin tai muihin houkuttimiin.Koettavat jekuttaa muuttamaan uusilla tapeteilla ja maalatuilla seinillä jne.Ei ole kiva kun naapurissa ryyppyjengi metelöi yöt ja päivät läpi vuoden.Omaisuuttansa ei voi hetkeksikään jättää mihinkään,sillä Nekalan pitkäkyntiset vievät kaiken

Oletko kenties asunut nekalankulmassa ja VVO:n kämpässä???

• aivan kamalaa
        muuttava kirjoitti:

Oletko kenties asunut nekalankulmassa ja VVO:n kämpässä???

Osuit naulankantaan paikan suhteen.

• Myymi
        aivan kamalaa kirjoitti:

jaa, kyllä mä ainakin vielä haluaisin sinne muuttaa, en ymmärrä miten tää keskustelu on mennyt näin päin honkia, jotkut jutut aivan perättömiä, älkää uskoko.

• muuttava
        aivan kamalaa kirjoitti:

Osuit naulankantaan paikan suhteen.

kysymys tulikin yläpuolella..olen kuullut, että nekalankulmassa asuu aika paljon opiskelijoita(??)

• yllinkyllin

Nekalassa asuu kaikki kohmopäiset Tampereelta.Nekalan alueella on iso määrä rikollisen taustan omaavia henkilöitä.Nekalan kohmopäillä on aina mielessä joku konnailu.Onko siis rehellisen ihmisen paikka heidän joukossa?

• henkirikos

Ainakin uutiset kertoivat,että tiistaina 19.syyskuuta Nekalasta löytyi surmatun naisen ruumis.Että kyllä Nekalassa tapahtuu aina.Jotenka ei tällä palstalla jutut ole aivan aiheettomia.

• Nekalaan palannut

Olen itse syntynyt Nekalassa ja asunut siellä ensimmäiset 18 vuotta, sitten asustelin reilut kymmenen vuotta muualla Tampereella kunnes palasin takaisin Nekalaan pari vuotta sitten.
        En jaksa ymmärtää tätä Nekalan haukkumista, mielestäni siellä ei ole sen enempää ongelmia tai juoppoja kuin muissakaan kaupunginosissa. Mielestäni Nekala on aivan loistava paikka jo pelkästään kulkuyhteyksien takia, Nekala sijaitsee keskeisellä paikalla josta on helppo kulkea joka suuntaan. Lisäksi Nekalasta löytyy kauppoja, pankki, lounaspaikkoja, loistava pelikioski . . Joten tervetuloa Nekalaan.

• helmi.
        Nekalaan palannut kirjoitti:

Olen itse syntynyt Nekalassa ja asunut siellä ensimmäiset 18 vuotta, sitten asustelin reilut kymmenen vuotta muualla Tampereella kunnes palasin takaisin Nekalaan pari vuotta sitten.
        En jaksa ymmärtää tätä Nekalan haukkumista, mielestäni siellä ei ole sen enempää ongelmia tai juoppoja kuin muissakaan kaupunginosissa. Mielestäni Nekala on aivan loistava paikka jo pelkästään kulkuyhteyksien takia, Nekala sijaitsee keskeisellä paikalla josta on helppo kulkea joka suuntaan. Lisäksi Nekalasta löytyy kauppoja, pankki, lounaspaikkoja, loistava pelikioski . . Joten tervetuloa Nekalaan.

Nekalassa on kaikki ihmiset aina letkeitä, esim jos joku tulee puhumaan sinulle (kännissä tai ei) niin aina sillä tulee puhetta, ja siis ihan tavallista puhetta. esim: ei mitään rähinöitä tule. Nekalassa todellakin on kaikki lähellä. Mukava paikka asua.

• anonyymi
        helmi. kirjoitti:

Nekalassa on kaikki ihmiset aina letkeitä, esim jos joku tulee puhumaan sinulle (kännissä tai ei) niin aina sillä tulee puhetta, ja siis ihan tavallista puhetta. esim: ei mitään rähinöitä tule. Nekalassa todellakin on kaikki lähellä. Mukava paikka asua.

Juurikin tuonne Nekalankulma 5 olen muuttamassa ja vvo:n talohan se. Asuntoesittelyn perusteella olin todella tyytyväinen. Muutto on ens viikonloppuna. :)

• makepakekakskadka
        anonyymi kirjoitti:

Juurikin tuonne Nekalankulma 5 olen muuttamassa ja vvo:n talohan se. Asuntoesittelyn perusteella olin todella tyytyväinen. Muutto on ens viikonloppuna. :)

Tervetuloa kahville :D Ite kans asun nekalankulma 5:ssä, ei ole ollut mitään ongelmia koskaan :D Ei melua tai muutakaan,mitä nyt rapussa ganja haisee ja joku koiraukkeli tuos aina ittekseen tai koiralle puhuu :D Kauppakin on vieressä ja kassatytöt aika hehkeitä...

• makkepakkepaapaapaa
        helmi. kirjoitti:

"Nekalassa on kaikki ihmiset aina letkeitä, esim jos joku tulee puhumaan sinulle (kännissä tai ei) niin aina sillä tulee puhetta, ja siis ihan tavallista puhetta. esim: ei mitään rähinöitä tule. Nekalassa todellakin on kaikki lähellä. Mukava paikka asua." Tämä on todellakin totta, Nekala on kyl tampereen letkein mesta, kavereita saa helposti ja muutenkin meisinki aika chilli..Tykkään kyl,ei kuumotuksia yms ;)

• 3 vuotta asunut

Itse asun pahamaineisella Nekalantiellä puutalossa, mutta koko kaupunginosan maine on aivan liioiteltu! Oma taloni ja kaikki ympäröivät talot ovat uskomattoman rauhallisia, mitään ongelmia tai äänihaittoja ei ole ollut kertaakaan. Juopot ovat keskittyneet pariin taloon Nekalantiellä ja erityisesti ns. atomikylään (siihen rivitaloryteikköön). Muutenhan täällä asustaa lähinnä vanhuksia, opiskelijoita ja nuoria lapsiperheitä. Idyllinen puutaloalue ja mulla ei ainakaan ole alueesta mitään pahaa sanottavaa! Yliopistokin 15min päässä ja keskustaankin pääsee hetkessä. Palvelut nyt ehkä voisivat olla paremmat...

• Mondeon omistaja
        makepakekakskadka kirjoitti:

Tervetuloa kahville :D Ite kans asun nekalankulma 5:ssä, ei ole ollut mitään ongelmia koskaan :D Ei melua tai muutakaan,mitä nyt rapussa ganja haisee ja joku koiraukkeli tuos aina ittekseen tai koiralle puhuu :D Kauppakin on vieressä ja kassatytöt aika hehkeitä...

Nyt oon 3kk asunut ja ei täällä mitään ongelmia ole ollut. Täällä käytävällä haisee vaan rööki ja osasyynä olen minä itse. :D Musiikkia silloin tällöin joku kuuntelee lujalla, mutta hiljenee aina viimeistään ennen kahtatoista. Itsekin kuunteleen monesti perjantaisin kovalla. Ei haittaa minua ja tuskin haittaa naapureitakaan. Lähellä keskustaa ja kaupat lähellä. Suosittelen Nekalaa ainakin opiskelijoille.

• artier

Aivan samaa mieltä, Nekala on ohan rauhallinen ja kiva paikka asua. Itse asuin siellä 18 vuotta, koko lapsuuden, teini-iän ja parikymppiseksi. En koskaan kokenut mitään uhkaa, en koskaan pelännyt mitään. En liioin muista mitään merkittävää rikollista tapahtunutta. Nekala leimataan turhasti, juopoista ja huumehengareista, joita ei ole yhtään sen enempää kuin muualla Tampereella, ei varsin ole haittaa. No, jos et nyt ihan ole seinä-naapuri.

Minä ja moni muu emme yhtään kärsineet Nekalasta, päinvastoin oikei kiva paikka asua. Monta ystävää jäi elämanikäisiksi. Ihan kunnon sakkia. Nykyään opettajia, sairaanhoitajia, lääkäri, lakimies, pilotti, jne. - Ei mitään eroa, ei mitään parempia kaupunginosia.

Itse asuin perä-Nekalassa, Kuoppamäentie 32-48 alueella. En tiedä onko sillä varsin merkitystä mikä osa Nekalaa, mutta minulla oli lapsuus ja nuoruus ihan ok.

• Lähellä keskustaa,

hyvillä bussiyhteyksillä. Ja rikollisia on vaan kourallinen.

• Tuntematon

Asun jossain lampitiellä hihihihihiihihiihihihihihihii

• selleri-siili
        Tuntematon kirjoitti:

Asun jossain lampitiellä hihihihihiihihiihihihihihihii

En kyllä olisi Nekalaa laittamassa kaupunginosista väkivaltaisimmaksi.
        No minä en edes osaa sanoa Tampereelta sellaista paikkaa mikä olisi levoton tai vaarallinen!Mun mielestäni täällä on rauhallista asua. Toki varmasti niitä härmä-heikkejä löytyy joka puolelta tästä maasta.Eikös jokaisen suurkaupungin keskustaa aina sanota vaaralliseksi paikaksi?

• jokipohjantiellä
        selleri-siili kirjoitti:

En kyllä olisi Nekalaa laittamassa kaupunginosista väkivaltaisimmaksi.
        No minä en edes osaa sanoa Tampereelta sellaista paikkaa mikä olisi levoton tai vaarallinen!Mun mielestäni täällä on rauhallista asua. Toki varmasti niitä härmä-heikkejä löytyy joka puolelta tästä maasta.Eikös jokaisen suurkaupungin keskustaa aina sanota vaaralliseksi paikaksi?

kuoppamäentien-muotialantien välissä, onko paljon konnia, juoppoja, uskaltaako muuttaa.

• minäki muutin
        jokipohjantiellä kirjoitti:

kuoppamäentien-muotialantien välissä, onko paljon konnia, juoppoja, uskaltaako muuttaa.

6 vuotiaan lapsen kanssa. Ei pelota yhtään, miksi pitäisi pelätä ? Olen asunut Helsingin pahamaineisissakin paikoissa ja nekin olivat rauhallisia asuinpaikkoja. Kuinka Nekalan kaltainen pikku kylä voisi olla paha paikka, olen siellä ennenkin asunut, siksipä muutin mielelläni uudestaan.
        Koulut ovat lähellä, kauppoja löytyy , ja luonnon kauneus ympäröi kun astuu ovesta ulos, mitä muuta voisi kaivata ihminen.

• Useammanvuoden asunut

kuoppamäentien varressa kerros ja omakotitaloja muotialantien varressa kerros ja omakotitaloja, teiden välissä omakotitaloja ja puistoja/lenkkipolkuja alueesta ei ole pahaa sanotavaa. itse päivittäin usena vuoden ajan juuri kyseisten teiden välissä kulkevaa lenkkipolkua käyttäneenä voin sanoa.

Nekalan maine tällä palstalla ja muutenkin ihmisten mielissä tuntuu olevan aika paljon todellista huonompi. Minulla ei henkilökohtaisesti ole ollut kenenkään kans ongelmia vaan päinvastoin hiljainenkin kulkija on löytänyt monta hyvänpäiväntuttua nuoremmista keski-ikäisistä ja eläkeläisistä, ihmisiin on helppo tutustua täällä, kenelläkään ei tunnu olevan kiire.

Paikallisten ryppyporukoiden kuviot (lue oleskelupaikat) oppi tuntemaan muutamassa viikossa kun ulkona jaksoi kulkea ja uuteen ympäristöön tutustua eikä niidenkään keskuudesta ole minkäänlaista ongelmaa ollu vaan moikkailevat iloisesti kun vakio penkistä tai talon päädystä kävelee ohi.

Huumehörhöjä löytyy joo sitä ei voi kieltää mutta ei normaalia enempää, ja mikä lasketaan huumehörhöksi.. suomesta ei taida kovin montaa kylää löytyä mistä ei cannabiksen tai lääkkeiden väärinkäyttäjiä löydy ja kovempien kamojen käyttäjät pysyvät täälläkin piilossa tavallisilta ihmisiltä.

Samalla lailla täällä itseään puolustetaan kun muuallakin eli jos tulee tänne soittamaan suuta niin kyllä aina jollakin palaa pinna, ihan samalla lailla kun kaikkialla muuallakin. Edelleenkin näiden muutaman vuoden aikana mitä olen täällä viettänyt, EN OLE nähnyt julkisella paikalla yhtään pahoinpitelyä, yhtään terä, ampuma tai muutakaan asetta. poliiseja ja pelastushenkilöitä kyllä mutta jos niitä oikeesti haluu nähdä ni kannattaa mennä keskustaan. täällä vain satunnaisesti ja tietyissä paikoissa.

• .

asun ite kuoppamäen tiellä eikä siellä on vähän juoppoja mut ei ne tee mitään ja tosi rauhallista on.

• Anonyymi

ikäni asuin nekalassa ja mahtava mesta

• asukas nr 32487665322

Syntyperäinen tamperelainen kauhistui ja pelotteli minua, kun kuuli että olen muuttamassa nekalaan, ja vieläpä sellaiseen taloon, jolla ei ole kovin hyvä maine. Muutin kuitenkin, vaikka vähän pelotti, ja olen ollut oikeastaan tosi tyytyväinen. Saa elää rauhassa, kukaan ei nipota eikä puutu toisten asioihin. Järjestyshäiriöitä ei ole ollut yhtään sen enempää kuin missään muuallakaan kerrostaloyhteisöissä, joissa olen Tampereella asunut (siis ns. hyvämaineisemmissa kaupunginosissa). Sanoisinkin, että Neksuun voi muuttaa ihan hyvillä mielin, ellei sitten itse satu olemaan vähän nipottajahenkinen, koska kyllä siellä niitä alkkiksiakin silloin tällöin näkee. Itseäni ei haittaa se, jos naapurilla on "epäkeskiluokkainen" elämäntyyli. Hyvään naapuruuteen kuuluu se, että hyväksyy erilaisuuden ja kunnioittaa toisten yksityisyyttä.

• porukkaa

Joskus Nekalassa käydessä peloittaa kun ne nekalalaiset kylää niin murhanhimoisesti. Hämärää porukkaa jos vertaa vaikka Rantaperkiöön tai Härmälään.

• suffeliduffy

Mitkä ovat Nekalan pahimmat asuinalueet, talot? Minkälaista porukkaa ja ongelmia kys. paikoissa on? Kuinka rauhatonta?

Olen muuttamassa Nekalaan ja haluaisin vähän kartoittaa sen seudun ongelma-alueita ja mahdollisesti harkita muuttoa vielä kertaalleen.

• Joo o

Pahimmat ongelma-alueet tuntus olevan täällä suomi24:ssa.. ei vaa nekalantien varressa kaupungistapäin tullessa vasemmalla olevat puurivitalot viinikanpuiston jälkeen eli ja siirtolapuutarhan takana oleva peräkylä tosin se alkaa olla jo aikalailla tyhjennetty ja talot valmiina purettavaksi.. nekalantien ja jokipohjantien risteyksen ympärillä asuu alkoholsiteja mut niistä ei ole haittaa ja vahinkoa kuin itselleen.

• jmngi

KKyllä meidänkin talossa on ollut tappajia, vankikarkureita ja murhia mutta Nekalaan en hevillä muuttaisi.

• köyhät

Mitään asuinpaikkaa valkkaa se menee sinne missä on tuulensuoja.

• aatuterva

Oon asunut kauan Nekalassa ja aion asua vastakin. Lyhyt matka keskustaan joka kävelee mielellään. Onhan täällä tietyillä kulmilla viinamäen miehiä. Entä sitten? Enempi niitä on keskustorin suihkukaivolla! Tai kauppahallin kulmilla. Oon todennut, että 90% täällä räyhänneistä taikka pahempaakin tehneistä ovat muualta tänne poikenneita. Eivät paikallisia asukkaita. Ovat tulleet tänne muuten vaan tai kaverinsa luona käymään ja alkaneet sitten räyhään. Täällä voi asua rauhassa. Keskustassa on hurjempaa. Viinamäen miehet eivät hillu pahemmin täällä kaduilla vaan ottavat huikkaa kotonansa ja sammuvat sitten.

• nekala, here I come!
        aatuterva kirjoitti:

Oon asunut kauan Nekalassa ja aion asua vastakin. Lyhyt matka keskustaan joka kävelee mielellään. Onhan täällä tietyillä kulmilla viinamäen miehiä. Entä sitten? Enempi niitä on keskustorin suihkukaivolla! Tai kauppahallin kulmilla. Oon todennut, että 90% täällä räyhänneistä taikka pahempaakin tehneistä ovat muualta tänne poikenneita. Eivät paikallisia asukkaita. Ovat tulleet tänne muuten vaan tai kaverinsa luona käymään ja alkaneet sitten räyhään. Täällä voi asua rauhassa. Keskustassa on hurjempaa. Viinamäen miehet eivät hillu pahemmin täällä kaduilla vaan ottavat huikkaa kotonansa ja sammuvat sitten.

Asun Hervannassa. Nyt kun tälläkään palstalla ei ole Hervannasta ollut "niitä" kirjoituksia, niin pitänee vaihtaa maisemaa ja muuttaa Nekalaan, ennenkuin sekin keskiluokkaistuu. Hervannasta on niin pitkä matkakin kaupungin hajuihin, Nekalasta käsin homma hoituu hoippuen, polkupyörällä (kai Nekalassa nyt jollain on pyöräkin, jonka voin tarpeen tullen lainata?).

Oikeesti, olen asunut monessa paikkaa niin Tampereella kuin muuallakin, ja olen tähän asti tullut ihmisten kanssa toimeen. Hankalia ihmisiä löytyy kyllä kaikkialta, myös nk. hyvistä osoitteista. Jos Nekala olisi oikeasti maineensa veroinen, niin kyllä se jo tiedettäisiin.

• nekala-kakola
        nekala, here I come! kirjoitti:

Asun Hervannassa. Nyt kun tälläkään palstalla ei ole Hervannasta ollut "niitä" kirjoituksia, niin pitänee vaihtaa maisemaa ja muuttaa Nekalaan, ennenkuin sekin keskiluokkaistuu. Hervannasta on niin pitkä matkakin kaupungin hajuihin, Nekalasta käsin homma hoituu hoippuen, polkupyörällä (kai Nekalassa nyt jollain on pyöräkin, jonka voin tarpeen tullen lainata?).

Oikeesti, olen asunut monessa paikkaa niin Tampereella kuin muuallakin, ja olen tähän asti tullut ihmisten kanssa toimeen. Hankalia ihmisiä löytyy kyllä kaikkialta, myös nk. hyvistä osoitteista. Jos Nekala olisi oikeasti maineensa veroinen, niin kyllä se jo tiedettäisiin.

"Jos Nekala olisi oikeasti maineensa veroinen, niin kyllä se jo tiedettäisiin."

No eikös sen maine jo tässäkin ketjussa tiedetä? Mutta kukapa sitä tunnustaisi asuvansa kaupungin ghettoalueella.

• :)
        nekala-kakola kirjoitti:

"Jos Nekala olisi oikeasti maineensa veroinen, niin kyllä se jo tiedettäisiin."

No eikös sen maine jo tässäkin ketjussa tiedetä? Mutta kukapa sitä tunnustaisi asuvansa kaupungin ghettoalueella.

oon asunu nekalassa ny 1½vuotta ja täytyy sanoo ettei ole viel ikinä aiemmin ollu näin mukavaa taloa missä oon asunu. Ja minä olen muuttanut paljon. Asun pienkerrostalossa aika lähellä railoa ja ikinä ei ole ollut ongelmia juoppojen tms. kanssa... meillä on kyl niin hyvä porukka tässä talossa ettei parempaa vois toivoa.. on oma vehreä piha jossa voi grillailla tai muuten vaa hengailla.. ja onpa tullut naapureidenkin kanssa iltaa istuttua ja juhlittuakin.Aiemmissa asunnoissani asuessa en edes tiennyt ketä naapurissa asui ...ikinä ei ole tarvinnut vielä nekalassa liikkuessa pelätä...ei edes pimeällä :)

• en tiä
        :) kirjoitti:

oon asunu nekalassa ny 1½vuotta ja täytyy sanoo ettei ole viel ikinä aiemmin ollu näin mukavaa taloa missä oon asunu. Ja minä olen muuttanut paljon. Asun pienkerrostalossa aika lähellä railoa ja ikinä ei ole ollut ongelmia juoppojen tms. kanssa... meillä on kyl niin hyvä porukka tässä talossa ettei parempaa vois toivoa.. on oma vehreä piha jossa voi grillailla tai muuten vaa hengailla.. ja onpa tullut naapureidenkin kanssa iltaa istuttua ja juhlittuakin.Aiemmissa asunnoissani asuessa en edes tiennyt ketä naapurissa asui ...ikinä ei ole tarvinnut vielä nekalassa liikkuessa pelätä...ei edes pimeällä :)

naapuritalos on jokin kuppila mut en tiedä nimee ! On tää rauhallist seutua, savosta muuttaneena tuntuu aivan samanlaiselta kuin kotona ois.
        Juoppoja on joka paikassa, nekalassa kuten muuallakin, minua ne eivät häiritse.

• yokoma

Ystäväni asuu nekalassa, jos vaan tietää oikean talon minne muuttaa niin ei mitään hätää. Onkohan se juuri nekalankulman talo missä ne poliisit ramppaa vähän väliä. Juoppoja on, mutta eivät mielestäni mitenkään vaarallisia sellaisia. En ole itse ainakaan kokenut nekalassa minkäänlaista vaaraa.

• käty

Olen asunut nekelassa, 15v, ei mitään probleemaa, enemämän ongelmia, hervanta, kaukis, kallu, tessu, tessussa vasta viime aikoina, welcome atomikylä.

• hood2hood
        käty kirjoitti:

Olen asunut nekelassa, 15v, ei mitään probleemaa, enemämän ongelmia, hervanta, kaukis, kallu, tessu, tessussa vasta viime aikoina, welcome atomikylä.

ei se nekala niin kauhea paikka ole, tosin joo itse en kyllä muuttaisi mutta nuorempana tuli siellä muutama vuosi edustettua. nekalassa en tosin asunut vaan sen yläpuolella. siellä on pyöritty yöt ja päivät, arki ja viikolloput. muutamaan narkkariin törmänny ja muutama pulsu on puukon kanssa perässä juossu. kun vaan ite tietää sen että olet selvinpäin ja muut sekasin niin turvassa oot. hassua että olen kuullut paljon juttuja että nekalassa hakattu ym ym, mutta koskaan en ole itse sielä turpaani saanut, tosin muutaman kerran joutunut tappelemaan. nuorempana katiska oli sellainen paikka johka en 10 metriä lähemmäks menny. ehkä johtui siitä että tunsi porukan niin ei sielä mitään sattunut. turvallista sielä on asua kunhan vaan osaa pelin.

• lerlmv

magee mesta varsinkin katiskan seutu

• Vilja Aaltonen

Itse asuin siellä noin 5 vuotta ja oikein mukavaa siellä oli asustella...
        Nykyään on Koivistonkylän Prisma ja Koivu Apteekki lähellä että ehkäpä pitäisi muuttaa takaisin...

• mainetta piisaa

aiheesta tai aiheettomasti, niin se vaan silti on eikä asialle voi mitään, samoin kuin Hervannan maine, rikostilastoissa

• SILVIA (:

olen nekalassa asustellut mieheni kanssa noin 1.5 vuotta Kuoppamäen tiellä. ylä kerrassa asuu aika outoa porukkaa ja naapurit vaihtuvat kokoajan. muuten en ole huomannut mitään pahempaa esim kävelyillä tai baareissa. katiskaan en ole mennyt kun kuulemma aika oman porukkansa myönteinen mesta. railo ihan ok kun vain itse osa käyttäytyä. yleensä paikalla riehuu muualta tulleet.

• pahalampi

hyvä ja rauhallinen paikka asua ja on sitä paitsi ainakin kesällä kävelymatkan päässä keskustasta

• Nekalassa asuja

Koko Nekalan dissaus on tosi outoa ja lähinnä joku outo päähänpinttymä. Ensinnäkin Nekalan ja Viinikan raja on häilyvä, Viinikkaa pidetään kalliina, hienona vanhana puutaloalueena ja Nekalaa taas spurgulana. Harva kuitenkin osaa sanoa missä näiden kahden kaupunginosan raja menee.
      Taloyhtiö (kaikki talot n. välillä Nekalantie 66-74), missä itse asun, on tosi rauhallinen. Nekalantie 50 tienoilla olevat talot ovat kaupungin omistamia vuokra-asuntoja, ja porukka on siksi vähän hämärämpää. Noista muutamasta talosta tulee koko kaupunginosan huono maine.
      Nekalaan kannattaa sijoittaa: saa hyvän, persoonallisen asunnon puolet halvemmalla kuin keskustasta! Itse maksoin kaksiosta 54000. Ja sijainti aivan loistava.

Suosittelen!!!

• Nekala

Nekala on ihan yhtä hyvä asuinalue kuin muutkin peruslähiöt. Varsinkin omakotitaloalue erittäin rauhallista. Juoppoja näkee bussissa ja istuskelemassa ulkona, mutta ihan rauhassa ovat eivätkä rähinöi kuin keskenään. Atomikylän tosin kierrän kaukaa enkä sinne muuttaisi, muuten ok paikka :)

• anttialataaalo
        Nekala kirjoitti:

Nekala on ihan yhtä hyvä asuinalue kuin muutkin peruslähiöt. Varsinkin omakotitaloalue erittäin rauhallista. Juoppoja näkee bussissa ja istuskelemassa ulkona, mutta ihan rauhassa ovat eivätkä rähinöi kuin keskenään. Atomikylän tosin kierrän kaukaa enkä sinne muuttaisi, muuten ok paikka :)

jotain outoa voimailuporukkaa kuulemma pyörii nekalassa...tiedä sitten pitääkö paikkansa .................muutakin aamupuurossa kuin voisilmä.........................

• sinne tänne ja takai

Nekala. Henkilökohtaisesti vertautuu mummoni muisteloille kaukaisesta Karjalasta. Nekalan vainioilla käyskentelin ikävuodet 1-14 70-luvun alulla. Oi onnen auvoa ja poutapilvisiä kesäpäiviä luonnonraikkaan Motarin välkehtiessä taivaanrannassa. Sieltä vanhan kaatopaikan kohdilta saalistetut kolmisilmäiset hauet kannettiin äidille ylpeinä pannulle pantavaksi! Ihmetys olikin suuri kun söimmekin illalla makaroonia... Myös hengiltä kivitetyt piisamit hävisivät ?

Seikkailuhenkisiä leikkejä nykyisen Keskon tukun alla sijainneessa rakennus/juna/silta kompleksissa. Ahavoituneita kanta-asukkaita, jotka urean ja denaturoidun etanolin tuoksun ympäröiminä reagoivat nopeasti pojan viikareiden kiusoitteluihin. Ja entäpä Musta metsä!!? Tarunhohtoinen Nekalan Sherwood jonne tien toisella puolella sijainneesta ala-asteesta karattiin legendaarista rehtori Karivaaraa karkuun, kuin metsäveljet konsanaan!

Ei paikkaa parempaa!!

• Nekalahomo

Nekala on mitättömän näköistä aluetta. Spuget ei tietenkään kaunista kuvaa. Teollisuusaluessa on jotain tyyliä, kylläkin.

• nekalaan
        Nekalahomo kirjoitti:

Nekala on mitättömän näköistä aluetta. Spuget ei tietenkään kaunista kuvaa. Teollisuusaluessa on jotain tyyliä, kylläkin.

Nekala on ihan hyvä asuinalue. Omakotitaloalue rauhallista varsinkin. Juoppoja nyt näkyy esim. bussipysäkeillä ja puistoissa, mutta ovat omissa porukoissaan eivätkä siten haitaksi. Kesäisin nättiä, vehreää aluetta. En ymmärrä Nekalan mollaamista. Plussaa lyhyt matka keskustaan ja hyvät bussiyhteydet :)

• nekkal
        nekalaan kirjoitti:

Nekala on ihan hyvä asuinalue. Omakotitaloalue rauhallista varsinkin. Juoppoja nyt näkyy esim. bussipysäkeillä ja puistoissa, mutta ovat omissa porukoissaan eivätkä siten haitaksi. Kesäisin nättiä, vehreää aluetta. En ymmärrä Nekalan mollaamista. Plussaa lyhyt matka keskustaan ja hyvät bussiyhteydet :)

omakotialue? ne kämpäthän on siellä pääasiallisesti siirtolapuutarhamökin kokoisia.

• Nekalaan
        nekkal kirjoitti:

omakotialue? ne kämpäthän on siellä pääasiallisesti siirtolapuutarhamökin kokoisia.

Pienet omakotitalot on ns ruotsalaistaloja joita rakennettiin 40-l. Nopeasti kauppansa tekevät jos tulee julkiseen myyntiin.

Omakotitaloasujalle Nekala on erinomainen - lähellä keskustaa, hyvät yhteydet, hyviä kouluja ja päiväkoteja, Turtolan ja Koivistonkylän marketit lähellä. Teollisuusalueella on tanssi- sirkus-, teatteri- yms kulttuuri-toimijoita. Vehreä siirtolapuutarha ja puistot ovat hyviä ulkoilupaikkoja .

20 vuotta sitten Pispala oli huonossa maineessa mutta tilanne lienee muuttunut... Samalla tavalla Nekalan arvostus tulee kasvamaan voimakkaasti. Tämä kehitys näkyy jo omakotitaloalueella, missä asunnot käyvät vaivatta kaupaksi. Pienkerrostalojen osalta "siivous" on myös käynnissä - kun niitä remontoidaan, vuokrat nousevat ja se pakottaa monen katselemaan edullisempaa kaupunginosaa.

• 322332
        Nekalaan kirjoitti:

Pienet omakotitalot on ns ruotsalaistaloja joita rakennettiin 40-l. Nopeasti kauppansa tekevät jos tulee julkiseen myyntiin.

Omakotitaloasujalle Nekala on erinomainen - lähellä keskustaa, hyvät yhteydet, hyviä kouluja ja päiväkoteja, Turtolan ja Koivistonkylän marketit lähellä. Teollisuusalueella on tanssi- sirkus-, teatteri- yms kulttuuri-toimijoita. Vehreä siirtolapuutarha ja puistot ovat hyviä ulkoilupaikkoja .

20 vuotta sitten Pispala oli huonossa maineessa mutta tilanne lienee muuttunut... Samalla tavalla Nekalan arvostus tulee kasvamaan voimakkaasti. Tämä kehitys näkyy jo omakotitaloalueella, missä asunnot käyvät vaivatta kaupaksi. Pienkerrostalojen osalta "siivous" on myös käynnissä - kun niitä remontoidaan, vuokrat nousevat ja se pakottaa monen katselemaan edullisempaa kaupunginosaa.

"Pienet omakotitalot on ns ruotsalaistaloja joita rakennettiin 40-l. Nopeasti kauppansa tekevät jos tulee julkiseen myyntiin."

Aivan varmasti, koska niihin on vähän köyhemmälläkin varaa.

• remontistaremonttiin
        322332 kirjoitti:

"Pienet omakotitalot on ns ruotsalaistaloja joita rakennettiin 40-l. Nopeasti kauppansa tekevät jos tulee julkiseen myyntiin."

Aivan varmasti, koska niihin on vähän köyhemmälläkin varaa.

Köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa (=wanhaa).

• Neksulainen

Samaa vuosikertaa ollaan. Nekalan ala-aste ja norssi.
        Kaipaan niitä aikoja kun killinä käytiin omppovarkaissa ja sun muuta nuorison juttuja... ;))

• Nekalalainenylpeydel
        nekkal kirjoitti:

Nyt et kyllä tiedä mistä puhut. Näetkös asun 170 neliöisessä omakotitalossa keskellä Nekalaa.

• Neksulainen

Nekala on siinä missä muutkin kaupunginosat tre:lla. Itse auin siellä vuodesta
      -68 - 2000. Ehkä tiedän jotain. Onhan siellä paikkoja mihin ei kannata mennä jos ei ole parempaa tietoa. Levottomuutta esiintyy vähänväliä, niin muuallakin. Olen itse "asunut" monessa kaupunginosassa tre:lla, sama juttu. Neksu on hieno paikka. Luontoa ja puistoja ja itse Iidesmotari(iidesjärvi) on jo nähtävyys.
      Lyhyt matka keskustan rientoihin. Loppukädessä itsehän sitä päättää missä asuu. Neksussa on halpoja ja eihalpoja asuntoja.

• kassukki

nekala on paras paikka jossa oon koskaan asunut! kaipaan sinne takaisin.Koskaan ei oo ollut haittaa juopista. Paikalliset ei oo häiriköitä. Muualta tulleet voivat olla. Olosuthteiden pakosta piti muuttaa muualle. Ei jaksa enää takaisin muuttaa. Uusi paikka oikee hemmetin pläpi.

• vuosim,67

asuin itse lapsuuden nekalassa ja voin sanoa jäi hyvät muistot.Ei tarvinnu pelätä ja kivasti puistoja ja kenttiä.Asun nykyään muualla ja monesti käyn katselemassa lapsuuden maisemia.

• neksu pop

VVO hääti kaikki asukkaat siitä levottomasta talosta ja koko talo on peruskorjattu uudet asukkaat. Häiriköt nyt toisten riesana pitkin kaupunkia.
      Annalassa varastettiin talon varastosta tavaroita. Nekalassa 3 v ja meilä ainakin rauhallinen talo ja naapurissakin. Lyhyt matka kaupunkiin ja näppärä lähteä minne päin vaan. Toista kuin Lielahdesta.
      Rauhallista aluetta, paisti lestaadiolaisten kokoontumisten aikana. Parkeeraavat ihmisten pihoihin, talvella kaistalle ja niin, ettei pihasta pois pääse. Paloautoilla ei olisi kadulle mahtunut. Toki heikäläisten taivaspaikkansa tärkeämpi. Voisivat rakentaa puljunsa katolle parkkihallin, niin sitten olisi yhden pykälän lähempänä taivaskaikkeutta. Juopot vielä kesyjä niihin nähden.

• Nekalankulma 5

Asun juurikin tuossa VVOn saneeratussa talossa, väki vaihtui ja meno on siistiytynyt. Itse muutin edullisen vuokran takia ja asunto on muutenkin uutta vastaavassa kunnossa. Paljon nuorta väkeä, mutta muutama vanhempikin löytyy. Joskus viikonloppuisin joillakin on meno päällä, mutta itse en ole siitä häiriintynyt. Kovasti muistutellaan järjestyssäännöistä lapuilla ja muutenkin, eli olettaisin että monoo tulee äkkiä jos riehumaan alkaa.
      Nekala alueena oli itselle ihan uusi ja aiemmin vannoin, että tänne en muuta. Vehreä ja rento kaupunginosa, ihmiset juttelee toisilleen. Olen jopa harkinnut ostavani täältä joskus asunnon. Häiriöihin en ole törmännyt, poliisiautoja näkee aina joskus. Katiskaan en menis, Riihitien varrella on vähän levotonta niissä puutaloissa. Viinikkapuisto ihan kiva paikka istuskella, aika rauhallinen. Nekalantietä ihmettelin talvella, että miksei ole kunnollisia katuvaloja esim atomikylän kohdalla. Siinä vähän oli varuillaan pimeällä... Kesää odotan innolla, tää on niin kiva paikka! On säästetty puita ja puskia, on siirtolapuutarhakin. Niin ja tosiaan ne lestadiolaisten autot vähän tosiaan häiritsee sunnuntaisin ja ne niiden penskat leikkii jumalaleikkejä kadulla.

• mummeli 55v.

Sopiiko Nekalankulma 5 yli 50v. naiselle? Olen raitis, eikä huvittaisi asua juoppojen keskellä. Onko paljon häiriöitä?

• Äööölol

:DDD Pikkasen naurattaa nää jutut täälä. Näistä saa sellasen kuvan, että tää paikka on ihan järkyttävä asua. Nekala on Nekala, täällä tapahtuu kaikenlaista, mutta mielestäni täällä voi kyllä elää ihan normielämää ilman häiriötä, spurgut ja juopot viettää keskenään omaa elämäänsä, ei niitä pahemmin toiset ihmiset kiinnosta. Ja en huomannu vastasko joku tohon että Nekalan ja Viinikan raja on häilyvä, tiedoksi vaan sulle se raja on Viinikanpuisto, jos et ole ennen kuullut :)

• nimimerkkivarattu

Hmm.. oon just nimenomaan muuttamassa tonne ylempänä keskustelussa mainitulle Nekalan Riihitielle. Tykkään käydä lenkillä iltayhdeksän jälkeen, onkohan enää siellä asuessa viisasta nuorelle naiselle? Ois varmaa kannattanu ottaa alueesta muutakin selvää kuin googlemapsin karttakuvasta puistomaisuus :D

• neqsu

ihan turvallista siellä on, itse naisena asunut monta vuotta eikä kukaan koskaan mitään yrittänyt tehdä. eihän nekala silti mikään idyllinen paikka ole. täytyy vaan tottua siihen, että juopot ovat osa katukuvaa.

• DaBanaana

Olen nyt 3kk asustellu Nekalankulmalla juurikin tässä VVOn saneeraamassa talossa eikä mitään häiriötä mistään suunnasta. Juoppoja näkyy lähinnä esimerkiksi Wanhan Tapin lähistöllä ja muuaalla täällä en oo pahemmin edes liikuskellu. Välillä on kämpässä paranoidi olo kun tuntuu että naapurikerrostalosta tuijotellaan, mutta se on kai enemmän oman pään tuotoksia kun totta. Tänne vaan! Musta ainakin opiskelijoille hyvä mesta, suht hyvä vuokra ja ihan lepposaa

• Nekalaan muuttamassa

Mukava kuulla, että Nekalassa olisi meno rauhoittunut.
        VVO tarjosi minulle ja puolisollenikin asuntoa Nekalankulmasta
        ja tulin uteliaana sitten kurkkimaan keskusteluja kyseisestä
        alueesta. Toivottavasti siellä uskaltaa yliopisto-Nekala-väliä
        ihan turvallisin mielin tallustaa. :--D

• Treelle muuttamassa

VVO:n asuntoja olen tässä itsekin tsekkaillut, ja vuokran ja parin muunkin seikan perusteella Nekala voisi olla se minun ja perheeni paikka... Tosiaan hyvä jos siellä on rauhoittunut, joskin juoppoja ja epämääräistä sakkia on IHAN JOKA PAIKASSA, ihan jokaisessa kaupungissa ja kaupunginosassa! Jopa ns. siisteillä omakotitaloalueilla saattaa viikonloppuisin se kaupungin kermakin riehaantua, vaikkakin omilla pihoillaan :D

Jos joku osaisi kertoa Nekalassa olevasta ala-asteen koulusta jotain, niin olisi kiva juttu. Tyttäreni aloittaisi siellä neljännen luokan, jos siis sinnepäin päädymme. Ihan siis luokkakokoja, opettajista jotain ja niin edelleen.

• M

Tervetuloa Nekalankulmaan, lepposaa täällä on! :)
      Ja tosiaan mitään häiriöö tai erikoisia ihmisiä ei ole yhtään sen enempää kun muuallakaan kaupungilla. Näin kesällä olen ainakin liikkunut ihan valosaan aikaan lenkillä aika myöhäänkin ja ihan turvallisin mielin. Syksyllä ja talvella pimeys hieman jännittää, mutta ihan samalla tavalla hermoilen muuallakin kaupungissa.

• Treelle muuttamassa

Asutko M siellä Nekalankulma 5 G:n liepeillä, jossa ainakin juuri nyt näyttäisi VVO:lla vapaita asuntoja olevan?

Osaisiko joku sanoa noista asunnoista, että onko ne rempattuja/hyväkuntoisia?

Millainen VVO on vuokranantajana?

• 30.vuotta nekalassa.

paska puhetta että nekala on yhtään huonompi paikka asua kun joku niin sanottu hienis kaupungin osakaan

• nekalantiellä

Nekala voi olla viihtyisäkin. Itse muutin sinne Tampereen ulkopuolelta. Puutaloihin sinisilmäisenä. Taisi olla numba 38?
      Seinän takana asui ukko, suoraan kuin Stephen Kingin kirjoista.
      Yöllä kulki kutistunut rippipuku päällä rinkuttamassa ovikelloa. Päivsin mölysi ja kirosi. Öisin huusi vain. Uhkasi jopa tappaa minut, huusi siis seinän läpi. Onneksi pääsin muuttamaan pois. Muilla kokemuksia tästä häiskästä?
      Pieni, tumma käppänä oli, mielenvikainen.

• litsi

Olisko sittenkin ollut Nekalantie 86?

Karmee ukko. Muistan. Toivottavasti jo muuttanut seurakuntaa.

• Rakas naapurisi.
        litsi kirjoitti:

Olisko sittenkin ollut Nekalantie 86?

Karmee ukko. Muistan. Toivottavasti jo muuttanut seurakuntaa.

Nekalankulma 3 toiseen taloon, on naapuri keksinyt uuden harrastuksen.. Jonkun helvetin torven/yms puhallettavan soittimen soiton, ja harrastaa sitä joka päivä 9-10 illalla. Menee kyllä niin vit#n nuotin vierestä että oikeen keittää, ja tiedän että en ole ainut asukas ketä tämä ärsyttää, Jos luet tämän, soittaisitko vaikka päivällä!!

• ExNekalatar

Heh! Asuin Neksussa ja Viinikassa koko lapsuuteni esim. Hakatie, Viinikanpuisto, Isonportintie jne, ja vielä ekassa avoliittokämpässäkin Ahotiellä ennen Lietsuun ja sieltä Hesaan muuttoa. Tämän keskustelun löyisin, kun haikeudella muistelin lapsuuden paikkoja ja tsekkasin Nekalan koulun kuvia.
      Ei mitään pahaa sanottavaa noilta alueilta, vaikka niitä juoppojakin oli myös tuolloin 80-luvulla siellä, ei nostalgia ole niitäkään mielestä pyyhkinyt. Silti, edelleen haaveilen Nekala-Viinikka alueille palaamisesta, jos vielä joskus Tampereelle työt tai muu elämä tuo!
      Te, jotka olette sinne muuttamassa, menkää avoimin mielin tutustuen itse uuteen kotiseutuunne!

• Nekalalainenjo13vuot

Nekala on aikas iso paikka, että kyllähä niitä kännikalatappeluita on mutta ne sijottuvat Nekalan koillis puolen puu kerrostaloihin. Itse asun Nekalan lounais osassa rauhallisella omakoti alueella jossa on todella rauhallista.

• BILL DOLLAR.

Nekalankulma 5 ,olen asunut kohta 2 vuotta talossa ja suurin ongelma on tylsyys,niin hiljaista on.Onneksi siihen voi itse vaikuttaa ja keskusta on lähellä,talossa asuu pari kolme vanhempaa henkilöä minä mukaanlukien ja loput on nirppanokkaisia yliopisto-opiskelijoita.He käyttävät alkoholia kerran vuodessa,Vappuna noin 4dl.Talo on uusittu täysin,mm:putkistot ja kaikki.

• REPTILIAANI

Jos tulee ongelmia voi aina ottaa yhteyttä Etsivätoimisto Nekalaan.

• pähöööö

Nekalassa löytyy narkkaria ja pultsaria joka lähtöön. Niihin törmää varmasti jos siellä enemmän liikuskelee. Silti kyllä sinne muuttaa tohtii, kun vähän katsoo et minne muuttaa. Lapsiani en sinne kuitenkaan veisi. Tampereella on niin monta parempaa kaupunginosaa, ettei sinne lasta kannata viedä. Seuraukset voi olla melko ikäviä, kun katselee niitä nuoria jotka siellä Nekalan raitilla tallaa..

• Tavallinen

Kyllä Nekala on paljon nuita olettamuksia parempi asuialue. Olen asunut täällä yli neljä vuotta ja rauhallista on ollut minun elo. Kyllä juoppoja riittää kaikkialle. Ovat kyllä ihan omissa oloissaan keskenään. Iidesranta on kaunis ja keskustaan lyhyt matka. Kaupat ja muut arkipäivän palvelut lähellä.

• 3cd

Oli sitten joku/jotkut idiootit paiskannu ulko oven lasin rikki nekalankulmassa, vittu pamppua tollasille mulkuille pitäis antaa.

perjantai iltanakin kuului jotain mölyä ja naisen huutoa kello 22.00 jälkeen.

• uffaff

nii että ja siis uskaltaako Nekalankulma 5 taloihin muuttaa lasten kanssa? Onko oikeasti paha paikka kun näyttää ulospäin ihan jees talolta.. Onhan se halpa ja vvo:n, joten se laittaa vähän mietityttään...

• paholainenvaanii

ei lapsia nekalaan. kyllä sen näkee millaisia nuoria nekalassa on. etkai halua lapsistasi heidän kaltaisiaan. aivan kuin paholainen olisi päässyt heidän sieluihinsa

• Parastaa

Mukava paikka asua, ja Nekalan pizza & kebab viel vähä pizzaa ni bueno!

• oujeenekalajee

oon muuttamassa nekalaan pahamaineisiin kakskerroksisiin puutaloihin.. näinköhän siellä saa omassa rauhassa elellä vai pitääkö hankkia turvalukko oveen ? APUA

• 13

10.10 oli taas nekalankulmassa pollarit pihassa ja ettivät kai jotain siinä ja soittelivat apuja.

• rdfrrfr

kännisiä pyörii nurkissa ja pihoissa narkkejakin

• Karukantie

Aivan mukava paikka asua. Nekalassa on normaalikoulu,lukio ja ala aste. Miksköhä ihmiset uskaltaa laittaa lapsensa niihin kouluihin jos olis niin hirveän kauhean törkeen vaarallinen paikka? Kertokaa helv.... nössöt missä osassa Tamperetta e3i ole viinan ja kaljan juojia ja narkkeja? Ei ole Tampereella sellaista aluetta. Mun kolmelle lapselle ei ole 6 vuoteen kukaan tehnyt mitään pahaa eikä juopot tai narkit ole niitä häirinnyt mitenkään Nekalassa. Jos paikan maine niin helve..... pelottaa niin pysykää pois täältä. Ja olipa aikanaan puhetta että Tampellan alue ja vintterimutka on hienostoalueita mutta kyllä löytyy juoppoja ja narkkeja molemmista. Eiköhän sitä meteliä kuulu kello 22 jälkeen ympäri Tamperetta vai onko Nekala ainoa paikka Tampereella jossa ääniä kuuluu? Voi Vi... teitä ns hienosto asukkaita muualta.

• Näin se menee

Oikeassa olet ja täysin. Ihmetyttää kun noi ns fiksut lintukodissa asuvat haukkuu Nekalaa. Onhan siä vuosien varrella muutama tapettu mutta missäs ei ole? Mulla tuttu poliisina ja joskus siltä kysyny tätä Nekalan mainetta. Nekalassa ja viinikassa oikein rauhallista nimiä mainitsemattomiin alueisiin verrattuna. Kotihälytyksiä ja ilkivalta hälytyksiä v 2011 toiseksi vähiten Tampereen alueista, Että niin rauhatonta ja vaarallista. Ja ei se Nekalalainen juoppo ole yhtään erilainen kun Tesoman,Hervannan,Kaukajärven,Pispalan,Linnainmaan,Haukiluoman,Tampellan alueen,Tammelan,Kalevan tai keskustorin juopot. Lapsilla ei ole koskaan ollue mitään hätää Nekalassa ja jos niin paljon pelkää kun noi muutama kirjoittaja ettei edes uskalla kulkea Nekalan läpi niin Utsjoella ja siit' ylöspäin on ihan hyvä asua ei tarvi pelätä kun poroja

• kyrpiintynyt asukas

Nekalankulmassa on parhaillaan menossa hurja tilanne kun poliisit painivat jonkun asukkaan kanssa.

Perimmäisessä talossa ainakin asuu hirveitä häiriköitä.
      Musiikkia huudatetaan yötä paivää ja hirvee huuto ja meteli aina.

• keiji koismi

Kaksi ihmistä vietiin maijalla ja asunto pengottiin kokonaan. Aseistakin puhuttiin.
      Mitä lie nappiveikkoja taas.

Toivottavasti poliisi ilmoittaa vvolle ja saavat kenkää talosta.

• qwerdfvbhjik

Jhanko oikein aseista PUHUTTIIN? Olen myös kuullut puheita atomipommeista ja ydinohjuksista. Missähän päin tätä Nekalaa ne hurjat pelottavat paskahousu pilleristit niitä piilottelee? On se kumma kun kaikki Tampereen narkit,juopot,pilleristit,linnakundit ja juopot on vain täälä Nekalassa. Mitä helv.... noi poliisit sitte pyörii missään muualla kun täälä? Ja jos kerran niinkun täälä on kirjoitettu että nuorista tulee hirviöitä kun käykin Nekalassa niin niitä tulee paljon kun noi normaalikoululaiset ja lukiolaiset joutuu käymään täälä 5 kertaa viikossa. Eipä ole 22 vuoteen tarvinnu täälä pelätä kun sitä että jääkö TKL tai Paunun bussin alle risteyksessä. No jokainenhan jotain pelkää.

• Ihme kuva

Ihmisillä ihmeellinen kuva Nekalasta jotenkin negatiivinen että siellä tapetaan ja sitä sun tätä,entäpä sitten keskusta häh-siellä tapahtuvat puukotukset sun muut.Arvotaloista näkymä keskustorille missä narkit pistää itseään.Viinaringeissä pääsääsääntöisesti noi puukotukset tapahtuu.

• NIMBY2

Jahas, Nekalan vuokrakämpät ja Keskustan arvokämpät rinnastettu :)

• åplkn

Eiköhän Nekalassa kuule luumupää ole enemmän omistus asuntoja kun vuokra asuntoja. Tekeekö muutama vuokra asunto alueesta pahan? Jos näin on niin Hervanta,Tesoma,Linnainmaa,Kaukajärvi sun muut pitää heti purkaa.

• BILL DOLLAR

Asuin Nekalankulma 5 noin 2v , ei siellä mitään sen kummempaa ,vartija kiersi öisin käytävillä ,joita riittää . . . ahdistava bunkkeri se on ,asunnot huippukunnossa ,mutta ,mutta ,kovat vuokrat ,pienet kopit ,huono äänieristys .Muutin Savoon , nyt on tilaa hengittää ,ehkä hyvä näin .Tampereelta jäin kaipaamaan mustaamakkaraa krapulaan laukontorilta ,tai tammelantorilta ,umpimielisiä on ihmiset mansessa ,valitettavasti ,ei kaikki .

• Sanna-Raipe

Nekala on paras, ja viinikka.

• vapaus=ongelma

Sanonta "missä vapaa nuoriso, siellä ongelma" pätee myös nekalan kohdalla.

• Mene hirteen

Niin siis Tampereen suurin ongelma olet sinä. Kerrohan nyt kun olet itse se maailman fiksuin olento että missä Tampereella ei ole vapaata nuorisoa? Sun kommentteja kun lukee vähän väliä niin saa käsityksen ettei sun mielestä nuorisoa ei pidä olla ollenkaan olemassa paitsi ehkä muutama mutta niiden kuuluisi kasvaa Keravan nuorisovankilassa sun ehdoilla ja säännöollä.

• Talon etsijä

Harvinaisen kummallinen käsitys Nekalasta ihmisillä. Olen halikas sinne muuttamaan ja olen etsinyt siitä juuri Nekalan omakoti alueelta taloa kohta vuoden ajan. Eipä vaan ilmesty myyntiin. Tarkoitan sitä että miksei sielä asuvat halua myydä taloaan ja muuttaa äkkiä pois kun kerran Nekala on pahempi ja vaarallisempi paikka asua kun esim New york. sielä nyt sentään tapetaan ihminen noin tunnin välein. Vai onko asia niin että kaikki Nekalassa asuvat ovat niin juoppoja,nistejä,narkkareita ja tappajia ettei ne halua lähteä toistensa läheltä pois? Ja miten selittyy se että kuinka noilla luettemillani ihmisillä on varaa asua omakotitaloissa noinkin lähellä keskustaa ei mielestäni kaikkein halvimpia asuntoja Tampereella. Mikä tekee just Nekalasta niin paljon vaarallisemman kuin muut alueet Tampereella?

• "perintöalue"

Vanhuste/juoppojen perintötaloja nuo kaikki, eivät vapaudu ennen kuin omistaja kuolee. Tällaisia omakotialueita Tampereella riittää.

• Nekalasta

Jaa vai oerintöjä? Asun itse omakotitalossa Jokipohjantien ja Nekalankulman välisellä alueella. Olen 42v enkä todella ole perinyt taloani. Voin sanoa että samalla kadulla jossa asun on kaikki asukkaat alle 50 vuotisita lapsineen. Onkohan kaikki naapurini perijä juoppoja? Täytyy varmaan kysellä. Mun asuman kadun talot ei ainakaan ihan heti vapaudu sun käsityksen mukaan jos vaan asukkaat kuolee vanhuuttaan.

• nkl dude

Nekalassa voi asua ihan huolettomasti on nekalassa jonkun verran spurguja mutta niistä ei ole harma ja
      harmittomia hippejä ja lapsi perheitä olen itse asunut nekalassa 11 vuotta ja ehdottomasti paras paikka:-)

• nekala born&raised

Nekalassa on kaikin puolin ihan hyvä asua ja keskusta verrattaen todella lähellä (kävellen vähän rontti 20min). Itse olen koko pienen ikäni asunut Nekalassa lukuunottamatta viimeistä 6kk. Edeltävissä kommenteissa on aika poikkeuksetta muistettu mainita nuo pahamaineiset "laitapuolen kulkijat, juopot, nistit" bla bla bla...enkä rupea sen enempää kieltämään/tukemaan tätä näkemystä "hirviöihmisten" läsnäolosta. Sanottakoon kuitenkin että todellisuudessa puhutaan korkeintaan kymmenistä yksilöistä, jotka kykenisin tunnistamaan ulkonäön perusteella. Olen pikkupojasta asti saanut kuljeskella Nekalassa miten haluan (ja tämä on ollut vastuuntuntoisten vanhempieni tietoinen valinta) enkä ikinä ole joutunut minkään sortin vaaratilanteeseen yms. Mielestäni ollaan menossa väärään suuntaan jos sivukaupalla lietsotaan pelkoa parista puliukosta. Jos Suomessa ei uskalla kaduilla liikkua niin ei sitten kyllä jumalauta missään.

Nekala on kesäisin todella kaunis ja miellyttävä kaupunginosa. Bussit kulkee jatkuvasti ja palvelut lähellä. Nekalassa on myös jonkun jo mainitsema, tietty maanläheinen tunnelma. Kaikki ihmistyypit on edustettuina hyvässä ja pahassa; kaikki tulevat toimeen. Kukaan ei pingota. Siellä on tavallaan vanhan Suomen tuntua eikä katsota pahalla ja ihmetellä jos kesällä kävelisi vaikka paljain jaloin. Nekalassa on sitä paljon puhuttua, sukupuuttoon kuolevaa yhteisöllisyyttä. Jos on ihminen eikä jänis niin voi aika-ajoin pysähtyä minuutiksi rupattelemaan naapureiden kanssa (jopa niiden "juoppojen") ja saattaa ilokseen huomata ettei kanssaihmisiään ole oikeasti syytä pelätä.

Oma henkilökohtainen helvettini taas olisi muotialaan (Nekalan kylkeen) hiljattain noussut turvalähiö, jossa vainoharhainen tuulipukukansa päivystää nenä ikkunassa kiinni. Tasasesti shakkikuvioon aseteltuja, kirkkaan värisiä kanankoppi-rivareita, joista jokaisen olohuoneen ikkunasta suora näköyhteys naapurin olkkariin. Jo pelkkä ajatus ahdistaa niin ettei henki kulje. Kannattaa miettiä mitä asuinalueelta odottaa ja vaatii (ja mikä on oma käsitys hyvästä asuinalueesta). Ymmärrän että lapsiperheen täytyy harkita tarkoin mihin muuttaa, mutten missään nimessä rajaisi Nekalaa ulos listalta. Kärkkäimmät kommentit on tyypillisesti muualla asuvien- tai Nekalassa puolen vuoden ajan asuneiden kirjoittamia mielikuvia. On taidettu vaan lukea Moro-lehden tyhjästä nyhjäistyjä kuumotus-artikkeleita (ja ollaan muutenkin omia varjoja pelkääviä robotteja).

Jos siis olet selväjärkinen, itsenäinen tyyppi niin suosittelen Nekalaa ehdottomasti. Jos sinulla on lapsia niin nekalankulmaa ja atomitaloja lukuunottamatta Nekala on mitä parhain asuinalue (nekalankulmassa&nekalantien puutaloissa voisi seinänaapuriksi sattua tällainen "lpkulkia", siksi jätin ne pois; on sielläkin kuitenkin normaaleja lapsia saatu kasvatettua). Talvella naapuruston muksut pelaa porukalla lätkää kentällä, on puistoja, on siirtolapuutarhaa, on kaunista omakotialuetta jne. Kyllä Nekala-henkinen asuinalue mielestäni vain kasvattaa luonnetta ja opettaa tavallisen kyläyhteisön normit, eikä tämä ole mitään tyhjänpäiväistä getto-romantiikkaa vaan totisinta totta. Lyön omaisuuteni vetoa, että muotialassa asuvat lapset luikkivat heti nekalan puolelle kun vanhempien silmä välttää, ja vaan siksi että Nekalassa on oikeasti puistoja joissa voi leikkiä ja puita missä kiivetä.. Kaikki Nekalassa asuneet tuttuni kaipaavat tätä harvinaislaatuista tunnelmaa ja ilmapiiriä. Eikä se Nekala nyt ihan oikeasti niin hirveästi poikkea mistään muusta suomalaisesta asuinalueesta. Itsekkin kuvailin sitä ehkä vähän kärjistäen ja liioitellen. Siellä voi asua siinä missä muuallakin, lehdet vaan kalastelee lööppejä ja Nekalasta on puolivahingossa muodostunut jonkin asteinen sisäpiiriläppä tampereella. Se on asuinalueena ihan yhtä neutraali ja tavanomainen paikka kuin koko muu Suomi. Kaikki kauhu-tilastot, mitä lehdissä mehustetaan (:"Nekala neljänneksi vaarallisin alue suomessa...") perustuu siihen faktaan, ettei Suomessa tapahdu juuri mitään. Sitten kun yksi satunnainen sekopää puukottaa toisen niin ollaankin yks kaks tilastojen kärjessä. Koko jupakka mielestäni pelkkä vitsi.

Nekala tulee aina olemaan minulle oma koti kullan kallis :)

• niin se on

Kuittaan ehdottomasti edellisen kirjoittajan mielipiteen todeksi. Olen asunut Nekalassa 34 vuotta enkä pois halua. Nytt osa Tamperelaisistaa saa varmaan orkun kun kuulevat että maailman vaarallisin alue eli niin sanottu atomikylä vihdoin kesällä puretaan ja tilalle tulee ulkoilualue. No jokainen pelkää jotain. Useimmin se puukko on heilunu esim hervannassa,tesomalla,linnainmaalla,kaukajärvellä kun nekalassa, pelko ja pelko paljon helpompi on esim jäädä keskusta auton alle kun saada puukkoa nekalassa. Ei n'm' linyukotolaiset silti keskustaa hauka vaan nekalaa.No se on maku asia sano koira kun muniaan nuoli. Ei täälä mullekaan ole koskaan mitään pahaa tehty enkä ole pelkään joutunut. Ja kun muistelee vanhoja joiden mukaan täälä on vain juoppoja niin ne vanhat juopot on nyt noin 70 vuotiaita ja kulkee rollaattorilla jos silläkään pelätkää nyt sitten niitä ihan vapaasti.

• neksu2

Ole kans asunut täälä Nekalassa sellaisen 14 vuotta. Koskaan ei ole paikallisista ollut mitään harmia mulle. Ainoa on että näiden hauskojen haukku kommenttien perusteella tänne on jokusia kertoja ilmestynyt jostain muualta ihme kovis porukoita katsoon onko täälä nyt niin "kovia jätkiä kun kerrotaan". Ja sitten noi tappamiset täälä nekalassa on niin ja näin. 18 vuoden aikana 4 tapettu niistä 2 on tehnyt sama ihminen ja se ei ehkä pääse enään koskaan siviiliin. Ja toinen jossa tapettiin isä ja poika niin tekijöistä 3 nuoresta ei yksikään ollut Nekalalainen vaan tapetut nyt sattui täälä asuun. 18 vuotta ja 4 tappoa ei nyt mun mielestä ole mikään ihan Chikakon luku. Kyllä niitä varmasti on toisilla alueilla täälä Tampereella tehty enemmänkin mutta niistä vaan ei nouse niin kauhea haloo.

• huh nyt pelottaa

Tänään oli poliiseilla taas iso piiritys menossa monen auton ja kymmenien miesten kanssa päivällä nekalantiellä sen yhen talon ympärillä.
      siinä atomi kylää vasta päätä.

• Unohtuko lääkkeet

Kerroppa sinä viisas koska heräsit päiväunilta? Siis monenko aikaan tää sun harhanäkys tapahtui? Ja mietitäänpä nyt hiukan tarkemmin. Tilanne Lahdessa jokunen vuosi sitten yksi nimeltä mainitsematon mies oli asunnossa asestettuna ja piti 3 panttivankia niin paikalla oli 12 poliisia. Sä sekopää näet Nekalantien pihassa kymmeniä poliiseja. Eihän se määrä edes mahdu yhteen pihaan ja muut ei moista tapausta nähnyt.

• shamaani4

Nekalankulma 5 asunut 7 kk ja mitään ongelmia ei ole ollut. Nuorta porukkaa asuu paljon mutta eipä ole mitään huumehihhuleita näkynyt. ihan rauhallista täällä on omasta mielestäni ollut

• neksuun matkalla

Nekalankulmaan huhtikuussa olen muuttamassa, vähän kauhistuttaa noi alkupään kommentit kys.paikasta.. Onkohan rauhottunut? Mietin vaan, että uskaltaako siellä enää koiraa käyttää pissillä kello 20 jälkeen..?

Viime viikolla päiväsaikaan kävin asuntoesittelyssä ja todella siistit asunnot ja hiljaista oli ainakin siihen aikaan.

• nekalalainen

Nekala on hyvä paikka! Asun täällä toistamiseen parin vuoden tauon jälkeen. Meininki on sama kuin viimeksi täälä asuessani. Spuget ja nipat pysyy näin talvella koloissaan ja eipä niistä ole ollut harmia kesälläkään. Niinkun joku sanoikin niin keskenään ne tappelee jos tappelee. Ikinä en ole itse tappelua nähnyt, kiivaita keskusteluita kyllä moniakin.
      Parasta täälä asuessa on se, ettei ketään häiritse jos haluan käydä esim. kolmelta yöllä suihkussa, tai kuunnella musaa hiukan kovemmalla. Jos toisinaan meno on yltynyt liian häiritseväksi, ei kukaan ole pahastunut kun asiasta on hyväntahtoisesti huomautettu.

Ymmärrän kyllä ettei täälä välttämättä viihdy parhaiten joku yläluokkainen hissukka ilman sosiaalisia taitoja.. muilla ongelmia tuskin tulee.

Niin ja nekalankulman bunkkerilla varmasti tarkoitetaan nekalankulma 5:ttä. Enemmän se kyllä muistuttaa opiskelijaasuntolaa kuin bunkkeria..

• EX-Nekalalainen

Nekala on hyvä paikka asua. Ei sinne kannata muuttaa, jos ei ole varaa! Omakotitalot aikas hintavia, kuten osakkeetkin. Kertoo siitä, että paikka aika suosittu nykyään. Vai kaupunginvuokra-asuntoonko meinasit majoittua? Ei kannata.

• Neksuun matkalla

Miksei kaupunginvuokra-asuntoon? Välittäjä sanoi, että ''bunkkeri'' on nykyään mukava paikka ja paljon opiskelijoita (niinkuin itsekkin olen)

Ja sen verran voin sanoa, että mua ei häiritse naapureiden pirskalot, eläinten taikka lasten äänet yms vastaavat. Ainoo mikä mua haittaa on se, että jos joku tulee kirveen kanssa mun oveni läpi tai kiipeää ikkunasta sisään. Sillon on jo ongelma muuten oon tottunut kaikennäkösiin naapureihin.

• muotialantien poika

nekala on tosi hieno paikka asua ite asuin sielä 8 vuotta ja haluaisin muuttaa takaisin jos olis varaa

• Nekalalainen

Viinikanpuisto on ainaskin hienoa paikkaa asua, mutta hinnat ovat nousseet kovin: ei tosin ole kuin reilu kilometri puolitoista ydinkeskustaan.

• Neksulainen

Nyt on näköjään Atomikylääkin purettu aika tahtia eli alue paranee koko ajan.

Nekalankulma 5 tyhjennettiin aikanaan ja rempattiin ja nyt toi Nekalan viimenen kaupungin juoppo/narkkipesäkekin pistetään matalaksi.

Eli tilalle tulee joku puisto yms. ja alue paranee ja hinnat nousee.

Tervetuloa siis Neksuun :D Täällä on mukavata.

• elisabetsa

Onko täällä kellään kokemuksia Riihitiestä? Olen sinne luultavasti muuttamassa :) Täällä nyt onkin ollut paljon positiivista kommenttia ihan yleisesti, mutta kertokaa jos tiedätte!

• Täynnä työttömiä

"Tilastoista selviää että Tampereen suurin työttömyysaste on Nekalassa."

Siinä se...

• Nekalan Jallu

Kyllä Nekala iha lepponen paikka oli asua. Vuoden verran siinä tuli asuttua tossa 11-12, ja asuintalo oli nekalantie 58. Kyseinen talo oli aika hiljanen ja rauhallinen. Itte tykkäsin siitä, ettei ollu väliä koska kävi suihkussa tai tiskas. Toki esim nekalantie 56 oli aika rauhaton talo. Vähän väliä jotai puukotusta yms ja lanssia sekä poliisia pihassa. Jossai lähitalossa soi aina kunno gangsta-rap koko yön ja kovalla volyymilla. En tiä onko ne "parakit" siinä nekalantien toisella puolella (iidesjärven) enää pystyssä, mutta niisä asu tätä hyvää väkee myös. Vankilasta päässeet jokka ei muualta asuinpaikkaa saanu nii majotettiin sinne.

Mutta tiivistettynä suosittelen lämpimästi!

• Uusi asukas

Muutin nekalantie 52 viikko sitten eikä ainakaan vielä ole ongelmia. Naapuritalossa on suht paljon pirskeitä ja tappeluita, mutta eivät ainakaan minun kimppuun ole vielä käyneet. Nuorena naisena olen tosin alkanut miettimään, että pitäisikö etsiä uutta asuntoa vai asuisinko tässä vuoden kestävän kouluni ajan?

• Yliopistolaisnainen

Kaikkia te mietitte :D Muutin Nekalantien varrelle keväällä ja voin sanoa että suorastaan rakastan tätä paikkaa. Kauniit puistot, hyvät yhteydet ja rauhallista. Mukavia ihmisiä, rentoutta eikä mitään tiukkapipoja niinkuin ihan keskustan lähellä! Vähän sellainen "kylämeininki" verrattuna niin suosittuun Kalevaan/Tammelaan.

• kaspeerix

Asuin kymmeniä vuosia Nekalassa ja kaipan sinne edelleen. Onko siellä juoppoja tms. on mulle yhdentekevää. Nekalan juopoista ei ole koskaan ollut haittaa-muualta sinne vierailulle tulleista on. Yritän päästä takaisin Nekalaan. Kunnon paikka asua.
      Ihmettelen hiukan, että kuulemani mukaan Nekalankulmassa on alaovet aina lukossa. Ja sisällä ei saa polttaa. Kuinkas siellä sitten edes pääsee poikkeamaan ja pitääkö mennä ulos sauhuille?

• MMA1

Minä ostin just kämpän Nekalasta. Mulle on ihan sama mitä porukkaa siellä on.
      Takuuvarmasti saan olla siellä rauhassa. Asenne , habitus ja auktoriteetti kysymys

• Nekalan miehiä

Mielestäni Nekala asuinalueena on rauhoittunut huomattavasti nyt kun Etsivätoimisto Nekala on alkanut partioimaan siellä aktiivisesti. Pienenä mainostuksena myös heidän nettisivunsa ovat uudistuneet: http://www.etsivatoimistonekala.fi/

• nekala, hyvä paikka

ite asun nekalantien varressa olevassa kakskerrospuutalosta eikä ole ollut ongelmaa. naapurista kuuluu kyllä äänet läpi mutta muuta ongelmaa ei ole. MItään ongelmaa "juoppojen ja nistien" kanssa ei ole ollut, ja edes yöllä keskustaan yksinkävellessä ei pelota. Saattaa tulla justiinsa tulta pyytämään, ja itsellä ainakin sen takia sytkäri aina mukana, ihan varmuuden vuoksi. Vaikka on keskustaan menny yuöllä kännimässyille, niin mitään ongelmaa ei ole olllut ikinä, joten kannataa muuttaa jos haluaa mukavan keskustan lähellä olevan asunnon, ja vuokratkaan ei ole korkeita jos ottaa esim. VVOn asunnon. Hyvät kulkemisyhteydet, nekalankulman K-Market ja K-Citymarket lähellä

• Sen kun muutat vaa

Tää pätee jokasella kadulla, mitä Suomesta löytyy: meet ja muutat jonnekin. Sen jälkeen alat raivoo ja huutelee asiattomuuksia kaikille vastaantulijoille. Koputtelet oviin ja soittelet ovikelloja, vaikkei sul oo mitää asiaa kellekään. Et tervehdi naapureitasi, vaan huutelet ja haistattelet mennen tullen kaikille. Nimittelet pelleiksi ja niin edelleen. Sikailet koko ajan ja olet maailmanomistajan elkein liikkuva, veemäinen tyyppi.
      Kyllä se porukka siinä asuinalueella alkaa vähitellen kyrpiintymään sinuun ja pian ongelmia on luvassa.

• Anonyymi

Tässä kuvattiin yhdeksän kymmenestä suomalaisesta.

• Anonyymi

Helvetin vanha ketju. Mutta eipä ole alue ainakaan rauhoittunut vuosikymmenten saatossa, päinvastoin. Syrjäytyneiden kerrostaloja, rettelöröttelöitä, joista löytyy kirurgin palvelut. Tosin tässä hiljattain, lokakuussa, potilas kuoli toimenpiteen aikana sataan miekan iskuun.

• Anonyymi

Tampereen murhapääkaupungin osa, muuten ok.

• Anonyymi

Murhia ja tuhopolttoja.

• Anonyymi

Se se vasta uutinen olisi, jos Nekalassa olisi eletty rikokseton viikko. Vielä isompi uutinen olisi, jos kuukauteen ei olisi jotain tapahtunut, tehty, ja se vasta iso uutinen olisi, jos olisi vuosi vierähtänyt niin, ettei Nekalassa olisi joku tapettu tai jonkun henki vaarantunut.

• Anonyymi

Vanhat homehtuneet puutalot pitäisi purkaa. Mihin asukkaat. Mieluummin sitten uutta tilalle niille jotka haluavat sen tai joku puutarha. Turvallisuus ehkä paranisi hieman.

• Anonyymi

Voi teitä reppanoita jotka pelkäätte yhtä tosi vanhaa kaupungin osaa. Mä oon asunut Nekalassa 35 vuotta. Ei yhtä ainoaa kertaa mua ole häirinnyt eikä uhkaillut yhtään kukaan. Se että joku on joskus saanut turpaansa ja joku tapettu. On joo mutta jos haette Suomesta kylää missä ei kukaan ole ikinä saanut turpaansa niin kuolette vanhuuteen ennen kun sen löydätte. Ei maailmassa ole semmoista paikkaa.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      54
      5395
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      86
      4124
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      2446
    4. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      327
      1002
    5. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      69
      994
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      61
      803
    7. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      786
    8. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      100
      776
    9. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      749
    10. En vain uskalla

Lähestyä häntä. Kaivattuani
      Ikävä
      26
      740
    Aihe