Krav Magan eri "tyylisuunnat"

ei voi tietää

Tähänkö tämäkin laji on nyt sitten mennyt? Tulee lähinnä mieleen ITF-, sekä WTF-taekwondon keskenään vääntämät kiistat siitä, kumpi on käytännöllisempää ym. Ikuinen noidankehä siis. Itse ei olisi tullut mieleenkään, että krav magan kaltaisen lajin kanssa joutuisi pohtimaan miten eri liittojen opetukset eroavat toisistaan.

Ja tämä kun pitäisi vielä olla puhdas ip-laji. Kuinka suoraviivaiset, tehokkaat ja nopeasti omaksuttavat tekniikat voi erota niin suuresti toisistaan? Miksi toisessa mm. opetetaan veitsen poisottamista potkulla? Ymmärrän hyvinkin taekwondo-liittojen erot. Toinen on kilpailupainotteisempi kuin toinen, mutta kun km:ssä ei edes kilpailla.

Tulee monelta jätettyä lajin alottaminen väliin, kun ei jaksa ottaa selvää mikä seura on minkäkin liiton alainen ja mitä se tämän ja tämän liiton opetukset nyt sisälsikään.

Pitipä tämänkin lajin vesittyä, vaan eipä siinä näemmä kauaa mennytkään...

8

1524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mooses leikkokikkeli

      Niinhän siinä käy kun on raha kyseessä. IKMF:n seurat teki bisnestä ja samalla ikmf mutta pojat päätti että saadaa enemmän omaan lapaseen rahnaa kun pannaan omat kuviot pyörimään.

      Tähän se sitten on johtanut. Rahanahneus on vesittänyt monta muutakin asiaa maailmassa.

      • realisti-Jim

        Missä maga.seurassa opetetaan veitsitorjuntoja potkuilla?

        Bill Wolfe (defendo) mainitsi juuri kyseisen tekniikan varoittavana esimerkkinä, siitä, että magassa on menty väärään suuntaan.

        Opetetaanko siellä myöskin hyppypotkuja ja hyppyukemeita?


    • magaaja

      Point one:
      Ihan arkipäiväisiä juttuja varten on ihan turhaa pohtia eri tyylisuuntien hienouksia. Joka ikinen tyylisuunta nostaa itse puolustustaitosi nollasta vaikkapa kahteen, arvoasteikolla 0-10.

      Kaksi on jo ihan riittävä yli 90 %:in tilanteista joihin joudut arkipäivän rähinöissä, sikäli jo niihin yleensä joutuu. Siitä on jo selkeä apu.

      Point two: sen saat selville vasta kun olet harrastanut lajia vaikkapa vuoden. Pointti tulee sinusta itsestäsi.

      • magaharrastaja

        Oikeasti. Mitä väliä? Kummassakin liitossa on yhtä tyytyväisiä harrastajia, enkä tämmöistä toisen liiton mustamaalausta ole tavannut missään muualla kuin tällä palstalla.


      • aito maga
        magaharrastaja kirjoitti:

        Oikeasti. Mitä väliä? Kummassakin liitossa on yhtä tyytyväisiä harrastajia, enkä tämmöistä toisen liiton mustamaalausta ole tavannut missään muualla kuin tällä palstalla.

        On sillä aika helvetisti väliä kun ajattelee kokonaisuutta.

        Haluatko harrastaa lajia jossa IKMF ja Yanilov tekevät isoa bisnestä rahoillasi ja maksat kaikesta hirveän hinnan ja systeemi itse on tehoton ja muokattu siviiliversioksi jossa on kaikenlaisia toimimattomia ihmejippokikkoja. Näillä jutuilla houkutellaan harrastajia mutta ne eivät toimi oikeasti.

        VAI

        Haluatko treenata oikeasti toimivaa ja tehokasta itsepuolustusta seurassa joka ei tavoittele taloudellista voittoa vaan jonka ohjaajat tekevät pyyteetöntä työtä lajin ja harrastajien eteen (vaikka IKMF yrittää parhaansa mukaan torpedoida tätä toimintaa.)

        Tästä syystähän kaikki turvallisuusalan ammattilaiset, puolustusvoimat poliisit jne ovat siirtyneet treenaamaan tactical magaa.


      • LadyBotter
        aito maga kirjoitti:

        On sillä aika helvetisti väliä kun ajattelee kokonaisuutta.

        Haluatko harrastaa lajia jossa IKMF ja Yanilov tekevät isoa bisnestä rahoillasi ja maksat kaikesta hirveän hinnan ja systeemi itse on tehoton ja muokattu siviiliversioksi jossa on kaikenlaisia toimimattomia ihmejippokikkoja. Näillä jutuilla houkutellaan harrastajia mutta ne eivät toimi oikeasti.

        VAI

        Haluatko treenata oikeasti toimivaa ja tehokasta itsepuolustusta seurassa joka ei tavoittele taloudellista voittoa vaan jonka ohjaajat tekevät pyyteetöntä työtä lajin ja harrastajien eteen (vaikka IKMF yrittää parhaansa mukaan torpedoida tätä toimintaa.)

        Tästä syystähän kaikki turvallisuusalan ammattilaiset, puolustusvoimat poliisit jne ovat siirtyneet treenaamaan tactical magaa.

        Mitähän taas tuokin vuodatus oli....

        Itse harrastan IKMF:n porukoissa. Ei miunua kukaan rahasta mitenkään ylimääräistä. Kaikki kunnon harrastus maksaa, käyppä vaikka kunnon kuntosalilla.
        Treenit on tosi tehokkaita ja perustuvat suoraviivaiseen ja tehokkaaseen itsepuolustukseen. Ei mitää ylimääräisiä kikkailuja. Naispuoleisena harrastajna olen erittäin tyytyväinen treeneihin ja niihin ohjaajiin joita minulla on. Uskoisin että ajan myötä ne opit myös toimisivat tosi tilanteessa. Perustuvat senverran vahvasti ihmisen luontaiseen reaktioon.
        On tosi typetää se mitä tällä palstalla usein tehdään, kinataan kun pikkulapset hiekkalaatikolla. Jos joku löytää itselleen sopivan harrastuksen, pitää siitä, niin mitä ihmettä sitä pitää kiroten olla manaamassa heti.

        Itse en Magaa vaihda ja niin kauan kun täälläpäin sitä saa harrastaa, eikä kremppoja tule pysyn myös siinä!!!!!!! SANO MITÄ SANOT!!!!!! BABY!!!!!!!


      • Eräkoski
        magaharrastaja kirjoitti:

        Oikeasti. Mitä väliä? Kummassakin liitossa on yhtä tyytyväisiä harrastajia, enkä tämmöistä toisen liiton mustamaalausta ole tavannut missään muualla kuin tällä palstalla.

        Missään muualla ei tosiaankaan heitetä niin paljon lokaa toisten päälle kuin krav maga-palstalla. Olen varmaan ymmärtänyt väärin tuon lajin ikärajan 18 vuotta - on varmaan unohtunut pilkku pois numeroiden välistä!


      • ...
        aito maga kirjoitti:

        On sillä aika helvetisti väliä kun ajattelee kokonaisuutta.

        Haluatko harrastaa lajia jossa IKMF ja Yanilov tekevät isoa bisnestä rahoillasi ja maksat kaikesta hirveän hinnan ja systeemi itse on tehoton ja muokattu siviiliversioksi jossa on kaikenlaisia toimimattomia ihmejippokikkoja. Näillä jutuilla houkutellaan harrastajia mutta ne eivät toimi oikeasti.

        VAI

        Haluatko treenata oikeasti toimivaa ja tehokasta itsepuolustusta seurassa joka ei tavoittele taloudellista voittoa vaan jonka ohjaajat tekevät pyyteetöntä työtä lajin ja harrastajien eteen (vaikka IKMF yrittää parhaansa mukaan torpedoida tätä toimintaa.)

        Tästä syystähän kaikki turvallisuusalan ammattilaiset, puolustusvoimat poliisit jne ovat siirtyneet treenaamaan tactical magaa.

        "Tästä syystähän kaikki turvallisuusalan ammattilaiset, puolustusvoimat poliisit jne ovat siirtyneet treenaamaan tactical magaa."

        ...mitä paskaa!! Jospa nyt kuitenkin tarkistaisit tämän asian vielä kertaalleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe