Vuoto lähestulkoon loppu ja kipuja ei ole ollut illan jälkeen ja aamulla herätessä oli tosi pirteä ja terve ja kevyt olo, vatsaa ei enää kiristä eikä nipistele eikä varsinkaan kourista. Lauantaina kaikki alkoi, voiko se olla näin nopeasti ohi? Todella toivon niin.. Olin varantunut pariin kivuliaaseen viikkoon. Kun vaan vielä nämä raskausoireet lievittyisivät, pahoinvointi ja rintojen arkuus ja väsymys, niin pääsisi käsittelemään asiaa kunnolla ja pääsisi vähitellen unohtamaan(?) tapahtuneen... *huokaus*
Nytkö se on jo ohi?
24
10384
Vastaukset
- siltä...
että ei tuo välttämättä edes keskenmeno olisi. kyllä km:ssa sitä verta tulee jopa enemmän kuin kuukautisissa ja kivut sen mukaiset. ja vaikka olis keskeytynytkin km, niin kyllä kipuja silti olisi tippavuodon lisäksi...
vai onko jo tilanne ultrattu, jotta tiedät varmasti olevan km? ellei, sinuna menisin lääkärille pikapikaa....- Bumblebee
Ultra-aika vasta viikon päästä yksityiselle koska raskausviikkoja niin vähän etteivät ottaneet sairaalaan vastaan, kun ei ultrassa näkyisi sikiöstä vielä mitään. Käskivät vain tarkkailla tilannetta ja odotella. Ens viikolla luultavasti jo näkyy jos elämää on. En jaksa siihen uskoa enää... :/
- Bumblebee
Bumblebee kirjoitti:
Ultra-aika vasta viikon päästä yksityiselle koska raskausviikkoja niin vähän etteivät ottaneet sairaalaan vastaan, kun ei ultrassa näkyisi sikiöstä vielä mitään. Käskivät vain tarkkailla tilannetta ja odotella. Ens viikolla luultavasti jo näkyy jos elämää on. En jaksa siihen uskoa enää... :/
..saadusta tiedosta sain käsityksen että verta voi tulla vähemmänkin ja silti olisi km. Mulla verta on tullut kyllä tosi vähän paitsi ekana aamuna..
- viikkoja?
Bumblebee kirjoitti:
meinaan jos osuu nyt suunnilleen viikon 4 tai 8 kohdille, niin voi olla hyvin ihan vaaratontakin vuotoa. itsellä meinaan näin oli. vk 4,8,12 ja vielä 16 tuli verta 3-4 päivää. eka päivänä aika rajustikin hetken aikaa ja sit semmosta ruskeeta tuhrua paperiin. ja silti kaikki hyvin. eka ultrassa kävin äippäpolilla vk 7 ja sillon oli kyllä jo sykkeet ja kaikki näkyvissä. kädet ja jalatkin. ja kyllä pari viikoa aikasemminkin pitäis jotain näkyä, näin ainakin lekuri mulle sanoi....
- Bumblebee
viikkoja? kirjoitti:
meinaan jos osuu nyt suunnilleen viikon 4 tai 8 kohdille, niin voi olla hyvin ihan vaaratontakin vuotoa. itsellä meinaan näin oli. vk 4,8,12 ja vielä 16 tuli verta 3-4 päivää. eka päivänä aika rajustikin hetken aikaa ja sit semmosta ruskeeta tuhrua paperiin. ja silti kaikki hyvin. eka ultrassa kävin äippäpolilla vk 7 ja sillon oli kyllä jo sykkeet ja kaikki näkyvissä. kädet ja jalatkin. ja kyllä pari viikoa aikasemminkin pitäis jotain näkyä, näin ainakin lekuri mulle sanoi....
Noin rv6, ultrassa pitäs olla sit jo rv7 JOS sielä mitään on.. :/
- pahimpaan...
Bumblebee kirjoitti:
Noin rv6, ultrassa pitäs olla sit jo rv7 JOS sielä mitään on.. :/
eipä sitä kai muutakaan voi. mut ens viikolla sit viimeistään kyllä jo näkyy jotain jos on näkyäkseen. ja jos viikot täsmää niin pitäis oikeinkin hyvin näkyä vaikka mitä.
mut voimia paljon ja toivotaan et kaikki olis hyvin ja sullakin olis vaan ns. valemenkat - Bumblebee
pahimpaan... kirjoitti:
eipä sitä kai muutakaan voi. mut ens viikolla sit viimeistään kyllä jo näkyy jotain jos on näkyäkseen. ja jos viikot täsmää niin pitäis oikeinkin hyvin näkyä vaikka mitä.
mut voimia paljon ja toivotaan et kaikki olis hyvin ja sullakin olis vaan ns. valemenkat..ja pyysivät käymään verikokeessa ja sit viikon päästä uudestaan että seurataan onko hormonitaso laskenut vai noussut. Sanoivat että voi sielä kyllä vielä olla elämää kun raskausoireet vain pahenee ja nuo ikävät oireet on hävinneet.
- =))
Bumblebee kirjoitti:
..ja pyysivät käymään verikokeessa ja sit viikon päästä uudestaan että seurataan onko hormonitaso laskenut vai noussut. Sanoivat että voi sielä kyllä vielä olla elämää kun raskausoireet vain pahenee ja nuo ikävät oireet on hävinneet.
sentään pääset sinne verikokeille. tsemppiä vaan, pidän peukkuja!
- nannuska82
=)) kirjoitti:
sentään pääset sinne verikokeille. tsemppiä vaan, pidän peukkuja!
kaikki on hyvin, matkaaja olisi vielä mukana.. Verikokeista sen saa kyllä hyvin tietää että mihin päin mennään.. minulla oli arvot 55 kun keskenmeno tuli, ja neljä päivää sen jälkeen ne oli minimissä.. vaikka minulla kyllä ei ollut epäilystäkään mitä oli tapahtumassa.. onko hyytymiä tullut?
- Bumblebee
nannuska82 kirjoitti:
kaikki on hyvin, matkaaja olisi vielä mukana.. Verikokeista sen saa kyllä hyvin tietää että mihin päin mennään.. minulla oli arvot 55 kun keskenmeno tuli, ja neljä päivää sen jälkeen ne oli minimissä.. vaikka minulla kyllä ei ollut epäilystäkään mitä oli tapahtumassa.. onko hyytymiä tullut?
..tuo hyytymä. Ihan verisiä vai ruskeita hyytymiä? Noita jälkimmäisiä on tullut pari kertaa, sellasia ruskeita klönttejä..
- nannuska82
Bumblebee kirjoitti:
..tuo hyytymä. Ihan verisiä vai ruskeita hyytymiä? Noita jälkimmäisiä on tullut pari kertaa, sellasia ruskeita klönttejä..
minulla siis tuli hyytymiä (en niin tarkkaan väriä katsonut, ruskehtavia taisivat olla)kun keskenmeno tapahtui..
- Bumblebee
nannuska82 kirjoitti:
minulla siis tuli hyytymiä (en niin tarkkaan väriä katsonut, ruskehtavia taisivat olla)kun keskenmeno tapahtui..
..asia tosiaan on niin. Ikävältähän se tuntuu mutta toisaalta siihen ajatukseen on jo saanut monta päivää totutella joten lähinnä haluan vain varmistaa asian todeksi. Voimakkaita raskausoireita kuitenkin edelleen on...
- sinulle!
Bumblebee kirjoitti:
..asia tosiaan on niin. Ikävältähän se tuntuu mutta toisaalta siihen ajatukseen on jo saanut monta päivää totutella joten lähinnä haluan vain varmistaa asian todeksi. Voimakkaita raskausoireita kuitenkin edelleen on...
Hormonitoimintasi ei ole välttämättä vielä sopeutunut siihen, että raskaus on nyt ohi. Raskausoireet voivat jatkua vielä keskenmenon jälkeenkin. Serkkuni oksensi koko raskausajan, ja se jatkui vielä synnytyksenkin jälkeen. Toivotaan silti, ettei ole keskenmeno!
- mitenkään
olla niin että olet odottanut kaksosia joista toinen vuoti pois ja toinen jäi kellimään koska raskausoireita kuitenkin on? Tai sitten jotain vaaratonta vuotoa?
Mulla on yksi km takana joka tiputteli ensin viikon (vuoto todella niukkaa) mutta viikon kuluttua hanat aukes ja vuoto oli kyllä melko rajua ja tuli ruskeita hyytymiä. Tuo tiputteluviikko on kyllä ollut piinallisimpia viikkoja mun elämässä, melkein oli helpotus kun vihdoin loppui se epätietoisuudessa kärvistely vaikkakin ikävissä merkeissä :(
Tsemppiä että kaikki olisi hyvin, tuo on hyvä merkki että raskausoireet ovat lisääntyneet.- vois olla
Elikkäs semmonen joutava veripallukka, joka vuotaa omia aikojaan pois. Tytölläni oli aivan vasta, raskaus kuitenkin jatkuu normaalisti. Edellinen meni kesken ja raskausoireet hävisivät kyllä muutamassa päivässä - luulisi, että niiden paheneminen kertoisi hyvistä uutisista!
Tsemppiä
- km rv 14 + 4
En toisiaankaan halua pelotella mutta kivut voivat olla vielä edessä. Minulla kivut tulivat vasta neljä päivää keskenmenon jälkeen, paitsi tietenkin kyseisenä päivänä oli kipuja. Mutta kyllä se siitä helpottaa ja särkylääkettä voit nyt ottaa ihan huoletta jos tarve vaatii. Voihan myös olla että pääsit vähillä kivuilla. Ihmisillä erilainen kipukynnys!
- Bumble-B
Keskiviikkona onneksi kaikki selviää, ainakin toivon niin, kun menen sairaalaan ultraan.. Sinne asti kun jaksaisi odotella. Vuoto on vähentynyt parina viime päivänä huomattavasti mutta raskausoireet jatkuu, ja alavatsaa nipistelee välillä kovemmin, välillä lievemmin. Kovat kivut ja vuodot oli to-pe, sen jälkeen on ollut vähän helpompaa mutta en kyllä jaksa enää uskoa että siellä mikään voisi elää kun olen vuotanut niin rajusti. Olo on ihan heikko ja rautaa nyt yritän syödä pari päivää ettei hemoglobiini romahtaisi... En kyllä keksi mitään muuta syytä mikä aiheuttaisi näin monen päivän kovan verenvuodon, kuin keskenmeno. :/
- Bumble-B
Torstaina kun rajuin vuoto oli jo alkanut ja sitä pienempääkin vuotoa oli tullut jo n. 1,5 viikkoa, oli hormoniarvot vielä reilusti yli 10000 joka käsittääkseni on rv5-6 olevalle ihan normaali ja aika korkeakin määrä. Jokohan tällä viikolla olisivat arvot laskeneet kun ylihuomenna menen sairaalaan, vai vieläköhän joutuu odottelemaan? Raskausoireet jatkuu aika lailla entisenlaisina aina vain ja se tuntuu todella kurjalta, että kun tietää ettei masussa todennäköisesti enää mitään ole ja silti vain on ihan sellainen olo kuin sielä olisi jotain... :/ Haluaisin vain jo näistä oireista eroon pian ja toivon että se hormoni vähitellen alkaisi laskemaan.. Millaisia kokemuksia teillä on, miten kauan on mennyt ennenkuin raskausoireet on hävinneet keskenmenon yhteydessä/jälkeen?
- Imelda
Bumble-B kirjoitti:
Torstaina kun rajuin vuoto oli jo alkanut ja sitä pienempääkin vuotoa oli tullut jo n. 1,5 viikkoa, oli hormoniarvot vielä reilusti yli 10000 joka käsittääkseni on rv5-6 olevalle ihan normaali ja aika korkeakin määrä. Jokohan tällä viikolla olisivat arvot laskeneet kun ylihuomenna menen sairaalaan, vai vieläköhän joutuu odottelemaan? Raskausoireet jatkuu aika lailla entisenlaisina aina vain ja se tuntuu todella kurjalta, että kun tietää ettei masussa todennäköisesti enää mitään ole ja silti vain on ihan sellainen olo kuin sielä olisi jotain... :/ Haluaisin vain jo näistä oireista eroon pian ja toivon että se hormoni vähitellen alkaisi laskemaan.. Millaisia kokemuksia teillä on, miten kauan on mennyt ennenkuin raskausoireet on hävinneet keskenmenon yhteydessä/jälkeen?
Moikka!
Mulla oli keskenmeno raskausviikolla 8 ja se oli kyllä ilmeisesti oudon helppo, siis fyysisesti. Pari päivää tuli pyyhkiessä paperiin hennon vaaleanpunanen väri ja sitten yks ilta verta tuli oikein holahtamalla ja seassa hyytymiä. Siinä se sitten olikin. Ei minkäänlaista kipua missään ennalta varotuksena. Niukempaa vuotoa oli sitten noin viikon ajan.
Raskausoireet hävis kyllä samaa vauhtia. Tai en oo oikeen varma niistä kahdesta seuraavasta päivästä jotka meni sängyssä maatessa ja itkiessä. Psyykkinen kärsimys oli mulla kovempi, vaikka olin mukamas ajatellut järkevästi ja varautunut, että tämmöstäkin voi sattua... Ja kissanpaskat!
Toivottavasti saat asiaan selvyyden mahdollisimman pian. - varmasti...
toivon paljon jaksamista kuitenkin, helppoa se ei kyllä ole =/
kerrothan sitten mikä on tilanne? toivon edelleen, että olisi jotain muuta... - tehdä raskaustestiä
Bumble-B kirjoitti:
vieläkö näyttää positiivista?
Raskaustestihän perustuu istukkahormoniin, eli jos olisit keskenmenon saanut niin ei se kauaa positiivista näyttäisi.
Rypäleraskaudessa tosin nuo hormoonimäärät ovat suuret, mutta silloin tarvitaan kaavinta ja hormonimäärien seuraaminen. - verenvuoto
kun olin 5:llä kuulla raskaana. Kipua ei tosin ollut eikä supistuksia, mutta verta tuli paljon. Ensiavussa sanottiin että alkava keskenmeno, ja minut lähetettiin yliopistolliseen (koska odotin kaksosia). Mitään alkavaa keskenmenoa ei ollut ja kaksoset syntyivät terveinä sitten ajallaan.
Kaikki verenvuoto ei aina ole keskenmenoa, mutta epäilisin kyllä herkästi keskenmenoa, jos verenvuotoon liittyisi kipua. Veri oli kirkasta, ei kuukautisveren kaltaista. - kirkasta
verenvuoto kirjoitti:
kun olin 5:llä kuulla raskaana. Kipua ei tosin ollut eikä supistuksia, mutta verta tuli paljon. Ensiavussa sanottiin että alkava keskenmeno, ja minut lähetettiin yliopistolliseen (koska odotin kaksosia). Mitään alkavaa keskenmenoa ei ollut ja kaksoset syntyivät terveinä sitten ajallaan.
Kaikki verenvuoto ei aina ole keskenmenoa, mutta epäilisin kyllä herkästi keskenmenoa, jos verenvuotoon liittyisi kipua. Veri oli kirkasta, ei kuukautisveren kaltaista.Hei.
Onko keskenmenon veri kirkasta? kun epäilin itselläni olevan keskenmeno. n.kuukausi sitten. Alkoi tihkuttaa ruskeaa vuotoa, n.pari päivää.. Kuukautiset vain paheni ja paheni.. Niinkuin yleensä normaalini ovat. Kivut olivat samat kun kuukautis-aikana.! olimme yrittäneet lasta jonkun aikaa. Olisikohan ollut keskenmeno?!
kuukautiset kestivät normaalin ajan (6pv). Luulin sen olevan keskenmeno. mutta nyt kuitenkin maha alkanut turvottaan, ei enää karkit sovi mahalleni, ei limukat. Eikä mikään ns.epäterveellinen. Kyllähän mä välillä syön, mutta masu onki niin pinkeenä että! mietin että voisiko se olla jonku sortin raskausoire?
- sulla
kuukautisten aikana vuoto? Runsas. Mistä sie oot kirjoittanu. Vai ihan "ei menkka päivinä".
Itellä edellis menkat oli aikas kauheat. Tais olla keskenmeno. Ja nyt o menos taas ihan ihmeelliset. Vatsaa turvottaa ja jotkut entiset lempiruot oksettaa! Raskausoireita mulla on.. ja nyt on kuukautiset ihan oudot. eka päivänä ei paljon mitn. ja nyt on tullu parinapäivänä ihan normaalisti, hiukka vähemmän ku yleensä, ei kipuja. Viime yönä heräsin aivan kauheeseen kipuun, kipua oli ylä ja alavatsassa, mutta lämmin hauhde auttoi heti. Siteeseen oli tullu kauheena verta. Mutta nyt päivällä on ihan normaalit.. Olikohan keskenmeno, vai kohtuko suurenee? en tiiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi663286Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj903066SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1773018- 1372396
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä412376Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2052211Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li361724Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön4011689Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi521688Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "21361