Vanhanen hurjana

Matti Vanhanen hyökkää nyt rajusti Kokoomusta vastaan, kun sieltä on kuulnut arvostelua sulle-mulle -politiikan paluusta. Vanhanen tulkitsee Kataisen ja kumppaneiden puheet niin, että nämä arvostelevat sitä, että maatalousyrittäjille annetaan lisää kotimaista tukirahaa. Vanhanen puolustaa myös voimakkaasti SDP:n budjettiesitystä vaatien niistä kunniaa myös Kepulle. Ne ovat meidän yhteinen asiamme, sanoo Matti.

Matti näyttäisi antavan nyt kovaa huutia porvariyhteistyölle. Eikä se ole yllätys. Tiedetäänhän, miten tärkeää budjettipolitiikka on Kepulle. Siellä muistettiin nyt sopivasti, kenen kanssa budejtin teko onnistuu ja kenen kanssa ei. Matti sen keksi, sulle mulle onkin meille molemmille.

15

593

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • individi

Matti haluaa jatkaa hyväksi havaitulla tiellä, mieluiten jollain toisella postilla.

• vanha kurppa hitleri

Kirkkoveneen pohja kostuu.

• samoja veljiä

ja sama looshi

• vanha kurppa hitleri

Viimenkin hänestä on tullut aito johtaja, joka ossaa tukkia vihollisilta suun. Kokoomuksella ja Kepulla ei oo mittään yhteistä, eihän?

Heil!

• Ei todellakaan

Pääministeri ihmetteli rauhallisen maltilliseen tyyliinsä Kataisen huonosti harkittuja puheita.

Mitään "rajua" ei Kuopion torilla ilmennyt.

• Maltillisen ja nahjusmaisen Matin lausuma, missä selkeästi arvostellaan Kokoomusta, on hurja juttu. Kun Matti syyttää Kokoomusta kaiken kukkaraksi maamiehen viholliseksi, se on vieläkin hurjempi juttu.

• Otsikossa hymiö

...

• ..antoi..

..taas "painavan" torituomion... maamiehenlakikirjastaan... Rätkäisisitkö vielä parit "kuhmalahdet" ja "Ritiniemet" tähän päälle? Ei savua ilman tulta.. Ei taida tämä "ylimääräinen" kepulaisten tuki jäädä tähän... Kansallinen yksimielisyys ei taida ollakaan ihan "yksimielinen" tästäkään tulonsiirrosta?

• Otsikossa hymiö
        ..antoi.. kirjoitti:

..taas "painavan" torituomion... maamiehenlakikirjastaan... Rätkäisisitkö vielä parit "kuhmalahdet" ja "Ritiniemet" tähän päälle? Ei savua ilman tulta.. Ei taida tämä "ylimääräinen" kepulaisten tuki jäädä tähän... Kansallinen yksimielisyys ei taida ollakaan ihan "yksimielinen" tästäkään tulonsiirrosta?

...

• ...osuitpa..
        Otsikossa hymiö kirjoitti:

...

nasevasti.. Duomolla on taas "ne" päivät...

Lammas parat..

• mitä nahjus voi

Vanhaselle kävi vanhanaikaisesti. Änkyräkeput sai hänet puolustamaan maataloustukia niin näyttävästi että demarit pääsivät kuittamaan pienituloisten etuuksien lisäämiset omaan pussiinsa.

Backmanin heitto ettei ole nähnyt koskaan näin paljon tierahoja budjetissa palautti siltarumpupolitiikan mieliin ja näpäytti sekin kepua.

Nahjus teki mitä tehtävissä on, moitti oppositiota, eihän omaa kabinettia voi haukkua. Kyllä kepua taas viedään.

• Jaba_43

Kepu ja demarit sopivat kumpi mitäkin tavoitteitaan saa läpi budjetissa. Se on normaalia sulle-mulle -politiikkaa, jonka kokoomus sanoi julki.

Vanhasen ja Heinäluoman kuuluu tietenkin kiistää, ettei noin olisi, koska kiistäminen kuuluu politiikan dramaturgiaan.

Eihän medialla muuten olisi poliittisia uutisia, kun itse asia, eli budjetin sisältö, ei kiinnosta lukijoita eikä katsojia.

• Impi Umpilampi

kiinnostavat.

• on helppo
        Impi Umpilampi kirjoitti:

kiinnostavat.

tehdä .

• Alaston Cocki

Hienoa, että demarit keksi vähäosaisten etujättipaketin juuri ennen vaaleja. Vanhanen ja taustakööri on nyt hyvin, hyvin vihainen, kun kunnia eläkeläisten, vammaisten lapsiperheiden ja yksisilmäisten yksinhuoltajien avustuspaketista menee toveri YO (vaikea uskoa) Heinäluomalle. Sulle-mulle-politiikka varmaan kuitenkin pelaa. Jos demukat saa kunnian paketista, pitävät he kyllä huolta siitä, että samansuuruinen summa (vähennetään vähäosaispaketista taannehtivasti vaalien jälkeen) lahjoitetaan Togon yksijalkaisille eläkeläisyksinhuoltajille. Siellähän hätä on nyt suurin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kolme tunnistetta kaivatustasi

Anna kolme tunnistetta kaivatussasi!
      Ikävä
      83
      1674
    2. Kai mua vähän

Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine
      Ikävä
      139
      1243
    3. Onko karhukanta jo liian iso? Lenkkeilijä kohtasi kontion juoksulenkillä

Rantasalmella lenkkeilijä kohtasi karhun. Kylällä karhun näkeminen on ollut tosi harvinaista. Onko karhukanta jo liian i
      Maailman menoa
      126
      985
    4. Vanhat konkarit ulos Elämäni biisistä - Yle selittelee

Elämäni biisi starttaa taas tänä syksynä. Mukana on ripaus uutta, mutta poissa on iso osa vanhaa... Poissa ovat Markku
      Tv-sarjat
      29
      893
    5. S-ryhmän Israel-boikotti liiketalouden opintojen tapausesimerkkinä

Tätä S-ryhmän Israel-boikottitapausta käsitellään jo kauppakorkeakoulujen ja johtamiskorkeakoulujen esimerkeissä. Se ant
      Maailman menoa
      32
      825
    6. Oot upea nainen, älä vähättele ittees

Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀
      Ikävä
      41
      778
    7. KP-Sesongilla ongelmia?

Tarvitsen luotettavaa katonpuhdistajaa ja kuulin, että KP-Sesonki Oy tekee hommat edullisesti ja asiakkaan tarpeet huomi
      Ylöjärvi
      14
      694
    8. Mitä tehdä kun rakastan yhtä ja olen rakastunut toiseen

Kamala tilanne. Voinko pitää molemmat? 😁
      Ikävä
      68
      690
    9. Mitä vit,,tua!

Mikä hiivatin kommunistien teltta oli kirsikan nurkalla, olivat vähällä jäädä telttoinensa auton alle kun olivat sen kul
      Suomussalmi
      29
      666
    10. Hyvä Kukkola! toitte tänne taas jotain uutta

Niin sitä pitää! Kehittää oikeasti tarjontaa. Nyt on maut kohdillaan! Käykäähän herkuttelemassa wingseillä ja siipiweikk
      Haapavesi
      69
      640
    Aihe