Kanta-Hämeen keskussairaala

hermot menee

onko kukaan lukijoista jonottanut leikkaukseen keskussairaalaan eli kuinka kauan olette ei-kiireellisenä odottaneet aikaa? Tammikuusta olen ollut jonossa ja jonohoitajalle soittanut säännöllisin väliajoin, aina vastauksena ollut, ettei aikaa näy vieläkään. Viimeksi sanoi kesälomien pidentäneen jonoja ja elokuussa kuulemma aloitetaan kiireellisten operointi. Hoitotakuu ei nähtävästi toteudu lainkaan?

29

6982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että on olemassa

      oletko tietoinen millä "kiire tasolla " jonotat 1,2 vai 3 ?

      1= erittäin nopeasti
      2= Jossain välissä 1/2 -2 vuoden sisällä
      3= Jos sattuu aikaa olemaan,voipi olla ettei ikinä tai sitte vaikka 5 vuoden päästä.

    • kipeät jalat

      Itselle määrättiin vuonna 96 polvet operointiin ei kiirellisenä... no ne ovat vieläkin ei kiirelliset.. eli ei oo tapahtunu viel mitään

      • hermot menee

        touhua. Eihän ole mitään järkeä jonotuttaa ihmisiä, ja pitää sairaslomalla! Mulla on pakko operoida olkapää, että saisin työkyvyn takaisin. Säryt ovat aikamoiset ja yöunet sitä sun tätä. Tuntuisi, jos työterveyshuollon kautta lähete menee sairaalalle, ei voi senkään vuoksi pitää jonossa vuosia. Hoitotakuukinhan tarkoittaa sitä, että jos ei pystytä hoitamaan 6kk aikana, on mahdollisuus vaatia ko. paikkaa järjestämään hoito muualla. Taidan ottaa järeämmät aseet käyttöön ja uhata vaikka potilasasiamiehellä?


      • balibali
        hermot menee kirjoitti:

        touhua. Eihän ole mitään järkeä jonotuttaa ihmisiä, ja pitää sairaslomalla! Mulla on pakko operoida olkapää, että saisin työkyvyn takaisin. Säryt ovat aikamoiset ja yöunet sitä sun tätä. Tuntuisi, jos työterveyshuollon kautta lähete menee sairaalalle, ei voi senkään vuoksi pitää jonossa vuosia. Hoitotakuukinhan tarkoittaa sitä, että jos ei pystytä hoitamaan 6kk aikana, on mahdollisuus vaatia ko. paikkaa järjestämään hoito muualla. Taidan ottaa järeämmät aseet käyttöön ja uhata vaikka potilasasiamiehellä?

        Ei ole lähettäjästä kiinni kuinka nopeasti pääsee leikkaukseen. Vastaanottava lääkäri tekee päätöksen lähetteen perusteella kuinka kiireellinen asia on. Hoitotakuu ei ole automaattinen juttu vaan ei-kiireellisten hoitojen "turva". Mutta kylmä totuus on että potilaita on muitakin kuin sinä ja kaikki ei pääse heti huomenna hoitoon! Ei vaikka olis pää kainalossa oven takana odottamassa =D


      • hermot menee
        balibali kirjoitti:

        Ei ole lähettäjästä kiinni kuinka nopeasti pääsee leikkaukseen. Vastaanottava lääkäri tekee päätöksen lähetteen perusteella kuinka kiireellinen asia on. Hoitotakuu ei ole automaattinen juttu vaan ei-kiireellisten hoitojen "turva". Mutta kylmä totuus on että potilaita on muitakin kuin sinä ja kaikki ei pääse heti huomenna hoitoon! Ei vaikka olis pää kainalossa oven takana odottamassa =D

        tottakait on muitakin kuin minä, mutta tuntuu hullulle, että jos työtä et voi tehdä ennen toimenpidettä ja olet sairaslomalla kuukausitolkulla - tulee aika kalliiksi työnantajalle jne. Jotain tarttis teherä!


      • gg300
        hermot menee kirjoitti:

        tottakait on muitakin kuin minä, mutta tuntuu hullulle, että jos työtä et voi tehdä ennen toimenpidettä ja olet sairaslomalla kuukausitolkulla - tulee aika kalliiksi työnantajalle jne. Jotain tarttis teherä!

        vihdoista viimein polvileikkaukseen, joutui odottaan kyseiseen laitokseen melkein 1,5 kuukautta, näin se homma etenee


      • Gimma22

        Oon täällä sairaalassa koitunut kolme päivää kun selkä meni. Nyt vois olla asiamiehelle asiaa joko soitan ruokaa tänne ja kipulääkkeitä näin kohdellaan hivipotilaita ja entisiä narkomaaneja


    • elossa kuitenkin

      Itse jonotin viime vuonna helmikuusta alkaen ja minut leikattiin lokakuussa. Joten ei sinulla vielä ole kiirettä. :) Lohdutettiin, että jos oikein pahaksi menee, mene ensiapuun, kyllä ne sieltä passittaa tarvittaessa sairaalaan.

    • v. 2004

      jollon hoitotakuusta ei oltu vielä kuultukaan. Laitettiin sappileikkaukseen luokituksella 2. Jouduin kerran sitten soittamaan sairaalaan ja pyysin kiirehtimään leikkaukseen pääsemistä vaivojen takia, ja kutsu leikkaukseen tuli muistaakseni kuukauden sisällä. Voi olla että mulla kävin vaan onnenkantamoinen.

      • ihan nopeasti

        kun tilaat sairaalassa työskentelevän lääkärin privaatti-vastaanotolta ajan. Minä pääsin kakkosluokan kiireellisyysjärjestyksessä noin kolmessa viikossa. Tämä tapahtui Keski-Suomessa,, selvitin ensin ketkä lääkärit leikkaa sairaalassa ja sitten vaan katsoin yksityislääkäriasemien nettisivustolta ja pam, maksoihan se yhden vähän kalliimman käynnin, mutta jotakin kela korvasi ja se nopeus jolla pääsin, korvasi yksityiskäynnin kulut. Vinkkinä vaan....


    • juu..

      jos vaan mitenkään on mahdollista niin koita päästä jonnekin muuhun kaupunkiin tai yksityiselle. hämeenlinnan sairaala on just sellasta sorttia et ensinnäkin sinne kestää päästä hoitoon vaik kuinka kauan ja toiseks ne ei täällä osaa tehdä mitään muuta kuin mokia.. ja sit ne mokat korjataan jossain muualla, useimmiten tampereella.. itse sanoisin aika tarkkaan näin, etten menis hämeenlinnan sairaalaan vaikka olis pää kainalossa, kun todennäköisesti sieltä viedään tampereelle pää nivusissa.. paljon paljon on enemmän näitä huonoja kokemuksia sietä, kuin mitään hyviä. itseasiassa ei tule mitään hyvää mieleen siitä paikasta. tähän kaikkeen on myös aika looginen selitys.. helsingin, tampereen ja turun sairaaloissa on ehkä ne kaikista parhaat lääkärit! ja siellä ollaan niin tarkkoja kaikesta että jos lääkäri tekee yhdenkin ns pikku virheen, niin aika varmasti potkut tulee.. ja sitten tää hämeenlinna jää mukavasti tähän kaikkien keskelle, niin tottakai ne mokia tehneet lääkärit tulee tänne kun ei ne muualtakaan töitä enää saa..
      miettikääpä tätä..

      • isoin.ei.paras

        On kyllä erilainen kokemus. Valitsisin mieluummin keskikokoisen keskussairaalan kuin massiivisen yliopistosairaalan, jossa itse asiassa useammin leikkaava lääkäri on kokematon erikoistuva. Ja joka paikassa mokista joutuu vastuuseen. Kokemuksia sekä omaisena että lääkärinä joka olen työskennellyt kahdessa yliopiston sairaalassa ja yhdessä keskussairaalassa. Suomessa on itse asiassa varsin tasainen osaamisen taso. Pienemmässä sairaalassa vain vähän enemmän aikaa potilaalle kuin isossa. Vain harvinaiset sairaudet on keskitetty yliopiston sairaaloihin, joissa vaikkapa harvinaiset syövät ja sydänleikkaukset hoidetaan.


    • yks vaan

      älä huoli asiasta, voipi olla ettet pääse ikinä. Oletko edes jonossa. Se on hyvä jos on jonossa, mutta kun ei tahdo päästä edes jonoon. Jos on joku vika mikä vaatis leikkausta, lääkärit vain sanoo odotetaan nyt viel kuukausi ja kun se menee umpeen sanovat odotetaan nyt viel yksi kuukausi lisää jne... näin ei muodostu edes leikkaus jonoja. Siksi määrätyt sairaalat pääsevät listoille missä ei ole pahemmiin jonoja ja voivat sanoa että meillä pääsee nopeasti leikkaukseen, heh heh kun sinne ei potilaat tahdo edes jonoon päästä. Hienoa kikkailua

    • töissäoonKHKS

      nyt on hyvä tilanne KHKS ssa: pääsee polille jopa parissa viikossa, leikkaukseen joutuu jonottamaan kiireellisyyden mukaan, sekin aika hyvässä kunnossa.

    • Mitä tahdot sanoa

      Eipä ihme, kun sulla on aikaa kaivella tämmöisen asian takia jostain muinaishistoriasta alue, jossa voit ilmaista itseäsi. Et sitten osannut aloittaa vaikka uutta keskustelua. Ai niin, mutta tuo lausahduksesi ei niin kummoinen rakenteeltaankaan ole.

    • Harmittelen

      Odotin vuoden ja 2 kuukautta. Leikkaus meni pieleen. Seuraavalla kertaa menen yksityiselle, maksoi mitä maksoi.

    • Avun saanut ...

      Minä jonotin polvitähystykseen puolivuotta. Sitten soittivat että mut siirretään Forssaan leikkausjonoon. Sanoin etten halua mihinkään Forssaan, vaan tänne kun asun kävelymatkan päässä. Nainen sanoi että sitten ehkä joudut odottamaan toisen puoli vuotta. Mutta sitten aika tähystykseen tulikin 2 viikon päästä. Tosin eka aika peruttiin mutta sitä siirrettiin vaan viikolla. Tähystys/putsaus onnistui hyvin ja polvi on kunnossa ei valittamista.....

    • kjksjks

      Persut jonottaa nyt vaan kun eivät antaneet rakentaa uutta tehokkaampaa sairaalaa paremmalle paikalle.

    • Gimma22

      Oon kärsinyt täällä kolme päivää yhden ruoan saanut ja niin kovat kivut tänään lähden pois ostamaan kadulta kipulääkkeet

    • FaktaaOn

      Ensin ovat syöpäpotilaat ja vasta se jälkeen vaikeuasteen mukaan muut!

    • Peräänsoittajat

      Arvotaan seuraava potilas ja leikkaus?

    • OnHyväOlla

      Kanta-Hämeen keskussairaala on vetovoimainen työpaikka nuorten erikoistuvien lääkäreiden keskuudessa.

      Näin on, tuo on todettu ja kärsitty.
      25-v terveen nuoren urheilijan ei kiireetön umpisuoli leikattiin.
      Leikkaaja ilmeisesti nuori lääkäri.
      Lähes kaikki menipieleen. Kaveri sai 3-5 pussia verta eikä yuntenut seuravana päivänä omnaa äitiäänkään.
      No tehtiin uusintaleikkaus, vatsa täynnä tikkejä ja ne kiristivät ikävästi usean vuoden ajan.
      Nyt kaikki on kunnossa.
      Mutta aina muistan,
      Kanta-Hämeen keskussairaala kokemuksia, se on opetussairaala.

      https://yle.fi/uutiset/3-10599009

    • asiallinen_aloitus

      Tuossa hyvä aloitus kantahämeen keskussairaalasta, mutta "trollit" ja ehkäpä sairaalan työntekijät halunneet pilata hyvän aloituksen.

    • Käsimeniricci

      3 päivää max

    • HuomentaLULU

      Joko persut tekivät valituksen uuden sairaalan rakentamisesta?

      • Anonyymi

        Toivottavasti ei. Kuolemantapauksia ja hoitovirheitä ko poli on jo aiheuttanut riittävästi. Potilassiirrot Tayssiin tai Husiin.


    • Anonyymi

      Pitääkö nää jutut paikkansa? Odotan leikkaukseen pääsyä mutta uskallanko mennä sinne? Eikö sairaalan saa nykyään valita?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1241
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1130
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1115
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe