Mulla on dysfaatikko tarkkaavaisuushäiriöinen lapsi.
Lapsen kasvaessa on tullut harrastuksia ja laajennettu elinpiiriä. Menty enempi puistoihin jne.
Mä aina ensimmäisenä sanon uudessa harrastuksessa, pihan muille vanhemmille, puistotädeille jne. että mun lapsella on dysfasia ja tarkkaavaisuushäiriö.
Oon alkanu miettiä, että oisko kuitenkin parempi jos ei kaikki tietäis siitä.
Tää on mulle jotenkin hankala paikka. Toisaalta haluan, että ihmiset ymmärtää, miksi lapsi käyttäytyy niinkun käyttäytyy. Ymmärtää sen, että sille on vaikeampaa olla paikallaan ja sietää pettymyksiä kun normaalille lapselle. Toisaalta taas en haluis lapsen kasvaessa jokaisen osoittavan sitä sormella, että toi on se "erityislapsi" ja haluaisin myös, että lapsi sais yrittää lähteä samalta viivalta kun muut.
Miten on? Missä vaiheessa kerrotte lapsen olevan erityislapsi?
Kerrotteko muille?
1
293
Vastaukset
- äiti minäkin
murkkuikäset haluavat olla mahollisimman tavallisia, niin siinä iässä lopetin asiasta kertomisen, annoin vastuuta pojalle itselleen,pienempänä kerroin kaikille jotta osaisivat suhtautua ja kerroin paikallislehdessäkin yleisemmin mitä on elämä ADHDperheessä. tämä "kaapista ulostulo" vaikutti myös positiivisesti ihmisten suhtautumiseen pojan suhteen.koulussa tiedettiin asiasta koska poika piti saada erityisopetukseen jotta saisi henkilökohtaisenavustajan, sittemmin tämä avustaja toimi luokka-avustajana kunhan oli saanu pojan aloittamaan tehtävät.muut vanhemmat olivat siinä käsityksessä että opettaja on niin epäpätevä jotta tarvii avustajan luokkaansa, annoin niiden olla luulossaan.pääasia jotta opettaja jouti opettamaan muitakin lapsia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2144390
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.262670Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062275Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341900- 1841656
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut291592Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111313Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211256- 391212
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1381204