Onko teillä kokemuksia laskimolaajentumista eli suonikohjuista raskausaikana? Itselleni ilmaantui vähän ennen puolta väliä raskautta tällaisia tummia mustelman tapaisia alueita toiseen jalkaan, ja lääkäri totesi ne jonkinlaisiksi suonikohjuiksi. Olen hankkinut tukisukat, joista on kyllä jonkinverran apua, mutta silti sukat pois ottaessa nämä kohdat ovat aika ikävän tuntuisia ja turvonneita. Onko kokemuksia, miten olette hoitaneet ja onko vaiva pahentunut raskauden edetessä?
raskaus ja suonikohjut
5
898
Vastaukset
- täälläkin
Mulla myös vaivaa suonikohjut. Niitä oli hyvin niukasti ennen raskautta, mutta nyt (31.vkolla)niitä on jo enemmän, koska olen työssä jossa joutuu seisomaan 8h/pvä...Käytän JOKAIKINEN päivä,helteestä piittaamatta, tukisukkia. Ne taitavat olla ainoa ennaltaehkäisevä keino, pitävät ainakin niiden ilmaantumisen kohtuullisena ja jalatkaan ei turpoa ja väsy!
Itse aion raskaudesta selvittyäni poistattaa ne vaahtoruiskutuksessa/leikkauksessa!
Tsemppiä!- rv 22+0
.. minulla, jalat kovassa rasituksessa työssä jossa täytyy seisoa ja kävellä paljon. Mutta kiitos vastauksesta, hyvä kuulla etten sentään ole aivan yksin ongelman kanssa, vaikka ei tämä ihan hirveän yleinenkään vaiva taida olla. Pidetään siis tukisukkia :) Tsemppiä myös sinulle.
- meppe
rv 22+0 kirjoitti:
.. minulla, jalat kovassa rasituksessa työssä jossa täytyy seisoa ja kävellä paljon. Mutta kiitos vastauksesta, hyvä kuulla etten sentään ole aivan yksin ongelman kanssa, vaikka ei tämä ihan hirveän yleinenkään vaiva taida olla. Pidetään siis tukisukkia :) Tsemppiä myös sinulle.
Mulla ilmesty oikeeseen jalkaan polven kohdalle kohjuja jo joskus vko:lla 16 mutta meidän suvussa kohjut on enemmänkin sääntö kun poikkeus ja töitä teen jaloillani.
Tukisukkia olen ostanut mutta kaappiin ne vielä toistaiseksi on jääny... laisuutta varmaan tai sitten sitä etten tykkää käyttää kesällä muutenkaan sukkia. - ovat
Eli millasia tukisukkia raskauden aikana suositellaan ? Onko niissä mikä puristusluokka ? Entä oletko kokeillut tukisukkahousuja ?
- rv 22+0
ovat kirjoitti:
Eli millasia tukisukkia raskauden aikana suositellaan ? Onko niissä mikä puristusluokka ? Entä oletko kokeillut tukisukkahousuja ?
..hankin tukisukat eli äitiyssukat Instrumentariumista. Niitä oli puristusluokkaa yksi ja kaksi, itselläni on kakkoset, joita suositellaan jos on jo laskimovaivoja/suonikohjuja. Saatavana oli polvipituista mallia ja sukkahousuja. Ovat aika kallis investointi, mutta varmasti sen arvoiset, tuntuu ettei oikein muuta keinoa taida löytyä tähän vaivaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921413Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841380Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 891106
- 82971
- 81965
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61845Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841