Olin jo alokkaana sellaisessa asemassa ettei yksikään alikessu tai sitä korkeampi pystynyt mulle antamaan määräyksiä. On vähän hankalaa lähteä lääkintäeverstiluutantin määräystä muuttelemaan ;)
Mulla oli selän takia vapautus rivistä, VMTL, ym. vapautukset kunnes toisin määrätään, eikä koskaan toisin määrätty ;)
Kyllähän kaikennäköistä yritettiin, en vain totellut, eivätkä mitään mahtaneet. Kyllä niitä nyppi. Ainoa mitä yrittivät jonka luulivat toimivan oli siivoaminen. No se oli mun kannalta helppo homma, kun määrättiin tupia siivoamaan, siivosin huolellisesti ja pitkään tupaa ;)
Kerran kokelas yritti puhdistuttaa aseensa mulla, minä ilmoitin, että olisin kyllä mielelläni puhdistanut, mutta kun täytyi lähteä KSS Tilkaan ja se jäi siihen.
Esim. taakse poistuttaminen, rangaistuksena ei toiminut ollenkaan. Muut poistui taakse ja jäin seisomaan paikalleen, koska se ei tietenkään koskenut minua. Mulla ei ollut mitään ongelmia intissä.
Palvelin kirjurina intin loppuun asti, kirjuri on muutenkin eri asemassa. Olin majoittuneena eri komppanian tiloihin, johon kuuluin, joten mitkään sotilaalliset manööverit eivät minua koskeneet. Vahvuuslaskennat eikä mitkään muutkaan. Syömään menin itsekseni, aamupalalle en jaksanut herätä, nukuin pitempään kunhan kerkesin toimistoon kun komppanian vääpeli tuli töihin. Sotkussa kahvilla kävin useasti. Iltaisin ei ollut mitään tekemistä, joten olin kotona.
Mua ei pystytty simputtamaan vaikka yritettiin
3
1293
Vastaukset 3
- mitenkäs..
Mitenkäs pääse intissä kirjuriksi? Taidan laittaa hakemuksen vetämään. ;-)
- kettunen
oikea meininki. Mahtoi olla hauskaa kun katkerat idiootit joilla äo on 50 valittivat jotain tyyliin: "Jos venäjä hyökkäis niin susta ei olis mihinkää!!" tms :D
"tee säki jotain" :D
Kaikki eivät vain tajua että se on itsestä kiinni paljonko intissä joutuu tekemään - vaikea uskoa tuota...
"Mulla oli selän takia vapautus rivistä, VMTL, ym. vapautukset kunnes toisin määrätään, eikä koskaan toisin määrätty ;) "
Ainakin nykyisellään siirretään e-luokkaan jos on vähänkin enempi poissaoloja.
"Palvelin kirjurina intin loppuun asti, kirjuri on muutenkin eri asemassa. Olin majoittuneena eri komppanian tiloihin, johon kuuluin, joten mitkään sotilaalliset manööverit eivät minua koskeneet. Vahvuuslaskennat eikä mitkään muutkaan. Syömään menin itsekseni, aamupalalle en jaksanut herätä, nukuin pitempään kunhan kerkesin toimistoon kun komppanian vääpeli tuli töihin. Sotkussa kahvilla kävin useasti. Iltaisin ei ollut mitään tekemistä, joten olin kotona. "
Kuulostaa oudolta. Kirjurit ovat aina osallistuneet yksikön toimintaan, vaikkakin tietysti oma tehtävä toimistossa on ollut tärkein. Sotaharjoitukset, vahvuuslaskennat yms. yksikön mukana siis.
Missä lienet palvellut ja milloin? Noh, kirjoituksesi ei lienekään totta. Täytyy vain ihmetellä miksi keksiä tuollaista, huvinsa kullakin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun
Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom691082- 64862
Sinulle nainen
En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen66856- 53838
- 187832
Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun
Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on72712- 42706
Hei rakkaani.
Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi57690Martsusta tuli leuhka
Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal206680Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen
Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki28624Kiulu myynnissä!
Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma26578- 42548
Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S51548Tulisiko naisille asettaa korkeammat eläkemaksut
Tämä tuli mieleeni kun luin aamun lööppejä. Japanissa alkaa olla "uutta nuorisoa" ihan urakalla, ikä alkaa sadan jälkeen169474Et pysty peittämään minulta
Sinä olet hyvä peittämään asioita niin halutessasi. Pystyt pitkiäkin aikoja salaamaan juttuja. Juuri mietin tuossa, olet47474- 18458
Mitä oikein tapahtui? Maajussi-Jetta sai tylyt pakit - Sulhoehdokas selittää: "Ei lentänyt kipinät"
Maajussille morsian -sarjassa etsitään rakkautta ja rinnalle kumppania. Yksi maajusseista on Jetta - liikunnallinen ja12427Makeinen, asiaa sinulle
Minua korkeampien voimien kehotuksesta sinua pyydetään avaamaan jokin yhteys asioista keskustelemisen takia kanssani. Il28393Huumekauppaako
”Huumekauppa johti rajuun väkivaltaan Kokkolassa – Kolme nuorta otettu kiinni, yksi epäillyistä alaikäinen”9384J-mies!
Meidän "suhde" (suhde mitä ei oikeastaan edes ole) on kielletty ja vaikea. En tiedä mihin uskot, mutta olet irl itsekin32382