Mua ei pystytty simputtamaan vaikka yritettiin

"sotamies"

Olin jo alokkaana sellaisessa asemassa ettei yksikään alikessu tai sitä korkeampi pystynyt mulle antamaan määräyksiä. On vähän hankalaa lähteä lääkintäeverstiluutantin määräystä muuttelemaan ;)

Mulla oli selän takia vapautus rivistä, VMTL, ym. vapautukset kunnes toisin määrätään, eikä koskaan toisin määrätty ;)

Kyllähän kaikennäköistä yritettiin, en vain totellut, eivätkä mitään mahtaneet. Kyllä niitä nyppi. Ainoa mitä yrittivät jonka luulivat toimivan oli siivoaminen. No se oli mun kannalta helppo homma, kun määrättiin tupia siivoamaan, siivosin huolellisesti ja pitkään tupaa ;)

Kerran kokelas yritti puhdistuttaa aseensa mulla, minä ilmoitin, että olisin kyllä mielelläni puhdistanut, mutta kun täytyi lähteä KSS Tilkaan ja se jäi siihen.

Esim. taakse poistuttaminen, rangaistuksena ei toiminut ollenkaan. Muut poistui taakse ja jäin seisomaan paikalleen, koska se ei tietenkään koskenut minua. Mulla ei ollut mitään ongelmia intissä.

Palvelin kirjurina intin loppuun asti, kirjuri on muutenkin eri asemassa. Olin majoittuneena eri komppanian tiloihin, johon kuuluin, joten mitkään sotilaalliset manööverit eivät minua koskeneet. Vahvuuslaskennat eikä mitkään muutkaan. Syömään menin itsekseni, aamupalalle en jaksanut herätä, nukuin pitempään kunhan kerkesin toimistoon kun komppanian vääpeli tuli töihin. Sotkussa kahvilla kävin useasti. Iltaisin ei ollut mitään tekemistä, joten olin kotona.

3

1241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitenkäs..

Mitenkäs pääse intissä kirjuriksi? Taidan laittaa hakemuksen vetämään. ;-)

• kettunen

oikea meininki. Mahtoi olla hauskaa kun katkerat idiootit joilla äo on 50 valittivat jotain tyyliin: "Jos venäjä hyökkäis niin susta ei olis mihinkää!!" tms :D

"tee säki jotain" :D

Kaikki eivät vain tajua että se on itsestä kiinni paljonko intissä joutuu tekemään

• vaikea uskoa tuota...

"Mulla oli selän takia vapautus rivistä, VMTL, ym. vapautukset kunnes toisin määrätään, eikä koskaan toisin määrätty ;) "

Ainakin nykyisellään siirretään e-luokkaan jos on vähänkin enempi poissaoloja.

"Palvelin kirjurina intin loppuun asti, kirjuri on muutenkin eri asemassa. Olin majoittuneena eri komppanian tiloihin, johon kuuluin, joten mitkään sotilaalliset manööverit eivät minua koskeneet. Vahvuuslaskennat eikä mitkään muutkaan. Syömään menin itsekseni, aamupalalle en jaksanut herätä, nukuin pitempään kunhan kerkesin toimistoon kun komppanian vääpeli tuli töihin. Sotkussa kahvilla kävin useasti. Iltaisin ei ollut mitään tekemistä, joten olin kotona. "

Kuulostaa oudolta. Kirjurit ovat aina osallistuneet yksikön toimintaan, vaikkakin tietysti oma tehtävä toimistossa on ollut tärkein. Sotaharjoitukset, vahvuuslaskennat yms. yksikön mukana siis.

Missä lienet palvellut ja milloin? Noh, kirjoituksesi ei lienekään totta. Täytyy vain ihmetellä miksi keksiä tuollaista, huvinsa kullakin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      131
      7182
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      14
      2559
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      264
      1230
    4. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1019
    5. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      161
      947
    6. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      900
    7. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      71
      897
    8. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      79
      774
    9. Kirkonkylän puliveivarit

Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      13
      733
    10. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      18
      711
    Aihe