Hei!
Minulle ilmestyi viime viikolla kasvolle outo märkäruven tapainen "haavauma". En tiedä mistä se tuli, mutta yön aikana se tuli. Se oli ensin pieni ja punainen pyöreä ihorikkouma, sitten se alkoi vuotamaan kirkasta nestettä. Nyt viikon aikana se on kasvanut isoksi ja kasvoille on tullut myös toisia pieniä rikkoumia. Olen rasvannut ihoani ja yrittänyt olla ärsyttämättä sitä, mutta mikään ei tunnu auttavan, vaan se leviää, eikä parane. Välillä siihen pintaan tulee ohut ihokerros, mutta se lähtee pois pelkästä kosketuksesta...
Menen tänään apteekkiin, hakemaan jotain salvaa siihen, mutta osaako kukaan kertoa, että mitä siihen tarvitaan ja mistä oikein on kyse?
Kasvoissa haavaumia
10
10401
Vastaukset
- mahdollisesti.......
herpes? Sen ei aina tarvitse olla kivulias.
- Avun tarpeessa
Tässä on kuva, jonka otin äsken kamerapuhelimella (näyttää pahemmalta kun on).
http://img82.imageshack.us/img82/3580/180820061328dd0.jpg - olla joko
Avun tarpeessa kirjoitti:
Tässä on kuva, jonka otin äsken kamerapuhelimella (näyttää pahemmalta kun on).
http://img82.imageshack.us/img82/3580/180820061328dd0.jpgherpes tai märkärupi,käyhän lääkärissä,märkärupi vaatii antibiootin, herpes kasvojen alueella suurta varovaisuutta ettei leviä silmiin!!!
- Avun tarpeessa
olla joko kirjoitti:
herpes tai märkärupi,käyhän lääkärissä,märkärupi vaatii antibiootin, herpes kasvojen alueella suurta varovaisuutta ettei leviä silmiin!!!
Kiitos vastauksesta. Kävin apteekissa ja sain Sibicort-nimistä voidetta. On kuulemma pahasti tulehtunut. Tuo kuva ei näyttänyt toimivan :( Menen lääkäriin, jos ei parane nyt vkossa.
- kortisonivoide,
Kiitos vastauksesta. Kävin apteekissa ja sain Sibicort-nimistä voidetta. On kuulemma pahasti tulehtunut. Tuo kuva ei näyttänyt toimivan :( Menen lääkäriin, jos ei parane nyt vkossa.
joka ei kohta A) auta esim. märkäruvessa ja kohta B) sitä ei edes saa käyttää jos on märkärupi.
Toki Sibicortin aineosissa on tulehdusta rauhoittavaakin,itse en kyllä luota farmaseuttiin,hänellä toki on tietämys lääkkeistä,muttei sairauksista. - Avun tarpeessa
kortisonivoide, kirjoitti:
joka ei kohta A) auta esim. märkäruvessa ja kohta B) sitä ei edes saa käyttää jos on märkärupi.
Toki Sibicortin aineosissa on tulehdusta rauhoittavaakin,itse en kyllä luota farmaseuttiin,hänellä toki on tietämys lääkkeistä,muttei sairauksista.No ainakin kutina ja kuumotus iholta loppui nyt. Ja jos tämä ei tästä parane, niin menen lääkärille. En kyllä usko, että kyseessä olisi märkärupi, sehän tulee yleensä huulien ympärille tms ja alkaa rakkuloina. Minulla ei ollut missään vaiheessa rakkuloita, eikä haavauma umpeudu, kuten märkäruvessa.
- hoitsuli
No ainakin kutina ja kuumotus iholta loppui nyt. Ja jos tämä ei tästä parane, niin menen lääkärille. En kyllä usko, että kyseessä olisi märkärupi, sehän tulee yleensä huulien ympärille tms ja alkaa rakkuloina. Minulla ei ollut missään vaiheessa rakkuloita, eikä haavauma umpeudu, kuten märkäruvessa.
voi tulla ihan mihin tahansa kohtaan kehoa.
- Kokenut
hoitsuli kirjoitti:
voi tulla ihan mihin tahansa kohtaan kehoa.
Ei missään nimessä kortisonia märkärupeen!!!! Itselläni ja tyttärellä toistuu märkärupi kasvoissa silloin tällöin. Osta luontaistuotekaupasta herstat-nimistä voidetta ja propolisuutetta. Niillä ruvet kuivuu muutamassa päivässä ja ongelma on poissa viikon kuluttua. Näin ainakin meillä.
- Avun tarpeessa
Kokenut kirjoitti:
Ei missään nimessä kortisonia märkärupeen!!!! Itselläni ja tyttärellä toistuu märkärupi kasvoissa silloin tällöin. Osta luontaistuotekaupasta herstat-nimistä voidetta ja propolisuutetta. Niillä ruvet kuivuu muutamassa päivässä ja ongelma on poissa viikon kuluttua. Näin ainakin meillä.
No, ainakin minulla parani tuo mikä sitten olikaan kasvoista jo parin pvän päästä voiteen käytöstä, tosin elinikäiset ruvet taisi jäädä.
- helppppppp
Heeeei !! lukeekohan tätä enään kukaan mutta itselläni ihan sama ongelma!! aluksi tuli pieni "vesikello" jota en oikeastaan ehtinyt huomata kun se oli jo rikkoutunut ja jäänyt erittäin kipeä, kirvelevä haavapinta. vaikken siihen koske se alkaa seuraavanapäivänä punoittaa ja tuntuu ettei umpeudu millään!! niitä on nytten 6 kappaletta jo poskissa ja 1 nenässä ja tuntuu et joka päivä tulee uus...! Varaan huomenna ajan lääkäriin. Basibactia olen käyttänyt mutta ei auta. Yksi parani ja jäänyt arpi :
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1943829Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512702Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per741270Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu151230Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101139- 46934
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019920- 40835
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt209788Kyllä oli tuas maukkaan näköinen herkkupöytä
Mehta Manin uudenvuoden vastaanottajaisissa: kaöjoo ja nakkia ainakin. Savukallookin tais olla ja sinkkua53644