W124 kattoverhoilu? KIIRE

Henkka Jii

Terve! Menossa asennuspuuhiin taas koko illaksi. Alfamerin oppaassa ei TIETENKÄÄN mainittu sanallakaan kattoverhoilun irrottamisesta, eli onko kenelläkään kokemusta miten sitä saisi takaosasta irroitettua niin että se näyttää operaation jälkeenkin sorkkimattomalta?

KAton takaosassa on joku mikälie taxi-ula-radion pikkupiiska jonka antennijohto on vedetty C-pilarin kautta alas. Se pitäisi saada pois ja kunnollinen kattoantenni tilalle.

Jos sinne on kultaisella 80-luvulla joku jo antennin asentanut ja katto näyttää silti täysin korkkaamattomalta niin pitäisi sen minultakin sujua... Vinkit siis tervetulleita ja mielellään pian.

Menen kolvailemaan johtoja ja tulen tsekkaamaan vastaukset sitten kn ei enää veri kierrä varpaissa (kylmä talli)

Kiitos jo etukäteen,

Henkka

5

3020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kallonkutistaja

      Tässä jotain, jos et tähän hätään saa muuta ja tarkempaa tietoa. Ihan vähään aikaan ei ole tarvinnut verhoilua irrottaa, mutta jotain on vielä mielessä. Ja siinähän se rakenne selviää purkamalla.

      Verhoilua ei välttämättä tarvitse irrottaa kovin paljon/kokonaan, että antennin saa asennettua. Irrota takaoviaukkoa sisältä kehystävää verhoilunauhaa riittävän pitkältä matkalta, takaa lukon korkeudelta aina oven etureunan asti. Tästä jo näkynee kattoverhoilun kiinnitysperiaate, verhoilukankaaseen tehdyt "kanavat" vastaaviin uriin meneville kiinnityslistoille ja kattokaaret. Takaikkunan yläpuolella oli muistaakseni samanlainen "kanava/lista/ura"-yhdistelmä, mutta sitä ei kai ole ihan pakko ottaa auki?

      Lisäksi tarvinnee irrottaa se C-pilarin verhoilulevy ja ehkä myös B-pilarin verhoilulevyä. C-pilarin verhoilulevy lähtee vetämällä. B-pilarin kiinnityksenä on pari ruuvia alareunassa ja klipsi/napsukiinnikkeet ylempänä.

      • Henkka Jii

        Hyvissä ajoin olit naputellut, juuri tulin sisälle lämmittelemään.

        Kiitos vihjeistä, eiköhän noilla jo uskalla lähteä antennin kimppuun!

        Henkka
        "Asennus etenee tolkuttoman hitaasti mutta sentään varmasti"


      • Timo L.
        Henkka Jii kirjoitti:

        Hyvissä ajoin olit naputellut, juuri tulin sisälle lämmittelemään.

        Kiitos vihjeistä, eiköhän noilla jo uskalla lähteä antennin kimppuun!

        Henkka
        "Asennus etenee tolkuttoman hitaasti mutta sentään varmasti"

        ...pitänee irrottaa ehkä myös. Ehkä tiesitkin, kuinka ne ovat kiinni, mutta kertaus on jnejne.: Yksi kahva on kiinni neljällä 10 mm (muist.) pultilla, ja pultit paljastuvat, kun kampeaa/kaivaa verhoilukangasta varovasti kahvan "pään" sisältä auki.


      • Henkka Jii
        Timo L. kirjoitti:

        ...pitänee irrottaa ehkä myös. Ehkä tiesitkin, kuinka ne ovat kiinni, mutta kertaus on jnejne.: Yksi kahva on kiinni neljällä 10 mm (muist.) pultilla, ja pultit paljastuvat, kun kampeaa/kaivaa verhoilukangasta varovasti kahvan "pään" sisältä auki.

        Tästä hyvästä tarjoan Kallonkutistajalle tuopin mallasta heti tavattaessa.

        Mersumaisen loogisestihan tuo oli purettavissa, kiitos hyvän ohjeistuksen! Kesti projekti aika pirun kauan kun koetin olla varovainen ja saada antennin vaihdettua mahdollisimman vähällä purkamisella. Yksi kattorauta löysälle riitti että sai nippa nappa paljaan käden ujutettua välistä.

        Oli tallissa niin jumalattoman kylmä että ASENNUSKALJA JÄÄTYI :-( Kymin KArhu mitä olen koskaan juon...ööh...syönyt. vaan pääasia että tuli tuokin puoli kuntoon.

        Innostuin nysväämään mankkarinjohtoja niin huolella että sain vasta uudet akkukengät ja sulakkeen paikalleen ja virtajohdot vedettyä pelkääjän jalkatilaan. No, hiljaa hyvä tulee. Hypotermian pelossa katsoin parhaaksi vetäytyä sisälle lämmittelemään.

        Henkka
        "Panin uudet polkimien kumit. Nyt sitten ruuvaamaan 500,000 pois mittarista :-D"


        ps: päivän pilkunnussinta-annos: Ainakin tuossa -86 mallissa kauhukahvat ovat kiinni KAHDELLA 8mm kantaisella ruuvilla ja toisten "ruuvien" sijasta siellä on tapit. Ihan hyvä systeemi, nyt sen saa tökättyä kattoon kiinni ja kaikessa rauhassa nysväämään ruuveja kiinni.


      • Timo L.
        Henkka Jii kirjoitti:

        Tästä hyvästä tarjoan Kallonkutistajalle tuopin mallasta heti tavattaessa.

        Mersumaisen loogisestihan tuo oli purettavissa, kiitos hyvän ohjeistuksen! Kesti projekti aika pirun kauan kun koetin olla varovainen ja saada antennin vaihdettua mahdollisimman vähällä purkamisella. Yksi kattorauta löysälle riitti että sai nippa nappa paljaan käden ujutettua välistä.

        Oli tallissa niin jumalattoman kylmä että ASENNUSKALJA JÄÄTYI :-( Kymin KArhu mitä olen koskaan juon...ööh...syönyt. vaan pääasia että tuli tuokin puoli kuntoon.

        Innostuin nysväämään mankkarinjohtoja niin huolella että sain vasta uudet akkukengät ja sulakkeen paikalleen ja virtajohdot vedettyä pelkääjän jalkatilaan. No, hiljaa hyvä tulee. Hypotermian pelossa katsoin parhaaksi vetäytyä sisälle lämmittelemään.

        Henkka
        "Panin uudet polkimien kumit. Nyt sitten ruuvaamaan 500,000 pois mittarista :-D"


        ps: päivän pilkunnussinta-annos: Ainakin tuossa -86 mallissa kauhukahvat ovat kiinni KAHDELLA 8mm kantaisella ruuvilla ja toisten "ruuvien" sijasta siellä on tapit. Ihan hyvä systeemi, nyt sen saa tökättyä kattoon kiinni ja kaikessa rauhassa nysväämään ruuveja kiinni.

        Öh, muistinkin ilmeisesti W116:n tavan ratkaista tuo kiinnitys, siinä ON neljä ruuvia. Mutta siinä autossahan kaikki onkin SUURTA. :-D :-D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      304
      7232
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      68
      5092
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      101
      4534
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      17
      4352
    5. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

      Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      81
      4043
    6. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      48
      3875
    7. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      153
      3777
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      72
      3671
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      29
      3576
    10. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      76
      3390
    Aihe