Mahtaako olla laatikko entinen vai onko jokin anturi tms. vika?
Oireet: Vaihteet alkoi "luistamaan" jokunen pv sitten, ja tänään vaihtoi muutaman kerran erittäin rumasti hakien sopivaa vaihdetta, jonka jälkeen sytytti moottorivian merkkivalon ja matka jatkui lähimmälle huoltoasemalle kakkosvaihteella. Vaihteiston öljyt näyttäisi olevan ookoo.
Auto ostettu merkkiliikkeestä vajaa kuukausi sitten eli pitäisi mennä kuluttajasuojan tarkoittamaan takuuseen, mutta harmittaahan tuo.
300M Vaihdelaatikko sanoi poks?
17
5805
Vastaukset
- autollasi
on ajettu? jos huollot on laiminlyöty niin vaihteisto saattaa hajota jo 100tkm jälkeen...
se loota on niin herkkä ettei se kestä edes yhtä öljynvaihtoa jättää väliin...
sen vaihteiston voi"resetoida"(palauttaa alkuperäisiin asetuksiin)mutta en muista miten. ohjeet löytyy 300Mclubin foorumilta, sielä aika monella se on auttanu...- 300Mclub
www.300mclub.org/forums/index.php
hyvä enlanninkielen taito vaaditaan - Epäkesko
Eli -00 malli ja ajettu vasta 120 tuhatta. Huoltokirjaa ei ole tässä vieressä, mutta ostohetkellä selasin huoltokirjan läpi ja näytti siltä että huollot olisi tehty ajallaan.
- Epäkesko
300Mclub kirjoitti:
www.300mclub.org/forums/index.php
hyvä enlanninkielen taito vaaditaanKiitos vinkistä. Käyn kurkkaamassa josko tuolta foorumilta löytyisi apuja. :)
- diileri
yllä tuo vikatilaan meno on viesti pahasta viasta,uutta laatikkoa vaan sisään.
- maparisti
Mulla oli oireet samanlaisia.
Käynnistyksen jälkeen vaihtoi kaikki vaihteet ylös, mutta vaihteiden siirtyessä ales, eivät enää suuremmalle vaihtuneetkaan. Taisi olla kakkonen mulla suurin.
Viaksi paljastui vaihteiston akselin nopeusanturi. Ei paha juttu.
Toivotaan parasta.- Epäkesko
Sain kaivettua nuo vikakoodit esiin ja piipahdettuani tuolla 300M Clubin sivuilla, näyttäisi siltä että kysessä olisi vain vaihdelaatikon anturivika.
P1684: Akku irroitettu viimeisen 50 käynnistyksen sisällä.
P0700: Vaihteistossa häikkää. Jos nopeusmittari toimii niin kyseessä on input-anturi. Muutoin ehkä output-anturi. Anturit ei maksa paljoakaan ja helppo vaihtaa. Jos ei kumpikaan noista niin sitten loota auki eli isompi juttu. - POfo
Epäkesko kirjoitti:
Sain kaivettua nuo vikakoodit esiin ja piipahdettuani tuolla 300M Clubin sivuilla, näyttäisi siltä että kysessä olisi vain vaihdelaatikon anturivika.
P1684: Akku irroitettu viimeisen 50 käynnistyksen sisällä.
P0700: Vaihteistossa häikkää. Jos nopeusmittari toimii niin kyseessä on input-anturi. Muutoin ehkä output-anturi. Anturit ei maksa paljoakaan ja helppo vaihtaa. Jos ei kumpikaan noista niin sitten loota auki eli isompi juttu.saa ulos? (300m)
- Epäkesko
POfo kirjoitti:
saa ulos? (300m)
Virtalukon asennot on: Acc-Lock-Off-On-Start.
Oheissa linkissä on kuva virtalukosta: http://www.iface.ru/igor/lock.jpg
Laita avain virtalukkoon ja käännä pykälä kohti starttia eli Off-asentoon. Tämän jälkeen käännä avaimella 5 sekunnin sisällä Off-On-Off-On-Off-On, jonka jälkeen vikakoodit ilmestyy matkamittarilukeman paikalle. Kun kaikki koodit on näytetty, niin näytössä lukee "done".
Ainakin itse joudun veivaamaan muutamia kertoja että sain vikakoodit ulos.
Alla linkit pariin vikakoodi-taulukkoon:
http://autorepair.about.com/cs/troubleshooting/l/bl_obd_main.htm
http://www.ptcruizer.com/computer-codes.html - POfo
Epäkesko kirjoitti:
Virtalukon asennot on: Acc-Lock-Off-On-Start.
Oheissa linkissä on kuva virtalukosta: http://www.iface.ru/igor/lock.jpg
Laita avain virtalukkoon ja käännä pykälä kohti starttia eli Off-asentoon. Tämän jälkeen käännä avaimella 5 sekunnin sisällä Off-On-Off-On-Off-On, jonka jälkeen vikakoodit ilmestyy matkamittarilukeman paikalle. Kun kaikki koodit on näytetty, niin näytössä lukee "done".
Ainakin itse joudun veivaamaan muutamia kertoja että sain vikakoodit ulos.
Alla linkit pariin vikakoodi-taulukkoon:
http://autorepair.about.com/cs/troubleshooting/l/bl_obd_main.htm
http://www.ptcruizer.com/computer-codes.htmlErittäin valaisevaa. Pitää käydä näyttämässä vielä korjaamolla, että tulee oikee varaosa.
- Anonyymi
Epäkesko kirjoitti:
Sain kaivettua nuo vikakoodit esiin ja piipahdettuani tuolla 300M Clubin sivuilla, näyttäisi siltä että kysessä olisi vain vaihdelaatikon anturivika.
P1684: Akku irroitettu viimeisen 50 käynnistyksen sisällä.
P0700: Vaihteistossa häikkää. Jos nopeusmittari toimii niin kyseessä on input-anturi. Muutoin ehkä output-anturi. Anturit ei maksa paljoakaan ja helppo vaihtaa. Jos ei kumpikaan noista niin sitten loota auki eli isompi juttu.Meidän chrysler iässä sama vika. Missä tämä input anturi sijaitsee ja onko helppo vaihtaa?
- Palpatine
Ota yhteyttä Kari Koskiseen Hartolassa ( Kauno Koskinen Oy )
0400 843083
03 874870
Saattaa olla ihan anturivika.
Älä vaan erehdy menemään merkkihuoltoon, ne ei muuta osaa kuin tarjota vaihtolaatikkoa joka ei ole hyvä vaihtoehto. Vaihtotoosat ovat korjattuja käytettyjä, eivät uusia. Kustannus saattaa olla noin 4000-5000 eur. Koskisella vaihteen peruskorjaus noin reilu tuhat eur.
Vaikka menisi takuuseen ( ja sehän menee ), kannattaa harkita Koskisen Karia, vaihtotoosat tuodaan ulkomailta ja niissä on paljon laatuvaihtelua, osa on OK, mutta jotkut ovat aivan susia.
Merkkihuolto saattaa kehua että vaihtolaatikkoon saa "tehdastakuun" ( mitähän tuo "tehdas-" tarkoittaa ) . Luonnollisesti myös Koskinen myöntää takuun.
Toinen paikka on Pekka Nätkin Ky Porissa.
Lisää korjaajia http://kotisivu.mtv3.fi/ChevroletAstro/Vaihdelaatikkoasiaa
Näissäkin tekijämiehiä ja toisaalta tekemisestä puhujia, Koskinen ja Nätkin ovat suomen huippuja alallaan - fresnel
Moro.
Olen itsekkin tuommosta hyrsleriä ostatellu kun hyvältä vaikuttaa.
Törmäsin vaan sattumalta netissä sivustoon jossa kovasti esitetään vahvoja syytöksiä Chrysler yhtymän autojen laatuun.
Oli huolestuttavaa luettavaa ja jäin miettimään auton hankintaa uudelleen.
Sivustolla nousee esiin mm. etuakseliston heikkous, ohjauksen ongelmat, laatikon ja koneen varsinkin sen 2,7 ltr:n hajoamiset ennen aikojaan, yms. Ja valmistaja pesee kätensä takuuhommista syyttäen omistajaa.
Sivusto on tämä www.daimlerchryslervehicleproblems.com
Onko ihmisillä ollut vastaavia kokemuksia täällä kotimaassa laadun suhteen?- måssimo
en omista Chrysleriä, mutta noilla sivuilla kun kävin niin jotenkin tuli mieleen Amerikkalainen tapa toimia...eli jos autossa on jotain vikaa niin koko konserni ollaan valmiita haastamaan oikeuteen...paitsi jos saadaan muhkea rahallinen korvaus:) (mielummin miljoonissa)
Kannattaa ehkä kysellä näiltä Suomalaisilta auton omistajilta, ja jätää noi sivut omaan arvoon
Mutta niinkuin sanoin en omista Chrysleriä - Kolmas Chrysler menossa
Kaikkien valmistajien autoissa on maanantaikappaleita. Netissä voi kuka vain kirjoittaa mitä vain, ja tuontyyppisiä (varsinkin amerikkalaisia sivustoja) löytyykin käytännössä kaikista merkeistä.
Omissa Chryslereissä on kaikissa ollut pikkuvikoja, jotka kuitenkin enimmäkseen on saanut korjattua takuuseen - isoja vikoja taas ei ole ollut. (Kuluvat osat ovat tietenkin asia erikseen). Kokonaan viattomia autojahan ei ole olemassakaan (paitsi sellaisilla suurpiirteisillä omistajilla, jotka eivät kiinnitä kaikkiin pikkuvikoihin huomiota).
Paljon riippuu siitä mitä itse arvostaa - esim. Sebringissähän viimeistely kieltämättä ei ole ns. premium-autojen tasolla (joskin niissäkin voi olla yllättäviä viimeistelypuutteita), mutta auton ominaisuudet sinänsä ovat hintaan nähden todella kilpailukykyiset. Eli kyse siitä mikä on kullekin tärkeää ja mistä haluaa maksaa. - Palpatine
Vissiin kaikista automerkeistä on samanlaisia veppisivuja, olen nähnyt ainakin Fordista ja Mersusta. Lisääkin varmasti löytyisi, jos viitsisin etsiä ( en viitsi, pääsääntöisesti sisältö on trolleja ja sontaa. "ajoin samoilla öljyillä 500 000km ja laatikko hyytyi, kyllä on surkeaa laatua" )
Näissä sivustoissa oli todella kovaa syyttelyä. Mukana oli myös valokuvia, mm. joku vähemmän onnellinen uuden maasturimersun omistaja oli maalannut autonsa kylkeen herjaavaa tekstiä mersun laadusta ja parkkeerannut sen jonkun mersuliikkeen eteen. Tämä oli siis vain mersua haukkuva sivusto, ei chrysleriä.
Fordin sivustolla oli saman sävyistä juttua, sivuston nimikin on jotain fordhater tms.
- Epäkesko
Vanhaa ei lähdetty korjaamaan, vaan tilalle vaihdettiin tehdaskorjattu vaihdelaatikko. Itse vikaa ei selvitetty sen kummemmin, mutta laatikosta kuului kuulemma "pahaa ääntä".
Kustannuksia tuli itselleni noin 1000 euroa (sain lähes uutta vastaavan laatikon 120 tuhatta ajettuun autoon) ja autoliike maksoi loput noin 3500 euron remontista. Aikaa kului kolmisen viikkoa, joista kaksi meni uuden laatikon maahantulon odotteluun.
Kaiken kaikkiaan prosessi sujui autoliikkeen edustajan kanssa asioidessa asiallisesti ja hyvässä ilmapiirissä. Ja lopputulos tuntuu ja myös kuulostaa varsin hyvältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882