300M Vaihdelaatikko sanoi poks?

Epäkesko

Mahtaako olla laatikko entinen vai onko jokin anturi tms. vika?

Oireet: Vaihteet alkoi "luistamaan" jokunen pv sitten, ja tänään vaihtoi muutaman kerran erittäin rumasti hakien sopivaa vaihdetta, jonka jälkeen sytytti moottorivian merkkivalon ja matka jatkui lähimmälle huoltoasemalle kakkosvaihteella. Vaihteiston öljyt näyttäisi olevan ookoo.

Auto ostettu merkkiliikkeestä vajaa kuukausi sitten eli pitäisi mennä kuluttajasuojan tarkoittamaan takuuseen, mutta harmittaahan tuo.

17

5917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autollasi

      on ajettu? jos huollot on laiminlyöty niin vaihteisto saattaa hajota jo 100tkm jälkeen...

      se loota on niin herkkä ettei se kestä edes yhtä öljynvaihtoa jättää väliin...

      sen vaihteiston voi"resetoida"(palauttaa alkuperäisiin asetuksiin)mutta en muista miten. ohjeet löytyy 300Mclubin foorumilta, sielä aika monella se on auttanu...

      • 300Mclub

        www.300mclub.org/forums/index.php

        hyvä enlanninkielen taito vaaditaan


      • Epäkesko

        Eli -00 malli ja ajettu vasta 120 tuhatta. Huoltokirjaa ei ole tässä vieressä, mutta ostohetkellä selasin huoltokirjan läpi ja näytti siltä että huollot olisi tehty ajallaan.


      • Epäkesko
        300Mclub kirjoitti:

        www.300mclub.org/forums/index.php

        hyvä enlanninkielen taito vaaditaan

        Kiitos vinkistä. Käyn kurkkaamassa josko tuolta foorumilta löytyisi apuja. :)


    • diileri

      yllä tuo vikatilaan meno on viesti pahasta viasta,uutta laatikkoa vaan sisään.

    • maparisti

      Mulla oli oireet samanlaisia.
      Käynnistyksen jälkeen vaihtoi kaikki vaihteet ylös, mutta vaihteiden siirtyessä ales, eivät enää suuremmalle vaihtuneetkaan. Taisi olla kakkonen mulla suurin.

      Viaksi paljastui vaihteiston akselin nopeusanturi. Ei paha juttu.

      Toivotaan parasta.

      • Epäkesko

        Sain kaivettua nuo vikakoodit esiin ja piipahdettuani tuolla 300M Clubin sivuilla, näyttäisi siltä että kysessä olisi vain vaihdelaatikon anturivika.

        P1684: Akku irroitettu viimeisen 50 käynnistyksen sisällä.

        P0700: Vaihteistossa häikkää. Jos nopeusmittari toimii niin kyseessä on input-anturi. Muutoin ehkä output-anturi. Anturit ei maksa paljoakaan ja helppo vaihtaa. Jos ei kumpikaan noista niin sitten loota auki eli isompi juttu.


      • POfo
        Epäkesko kirjoitti:

        Sain kaivettua nuo vikakoodit esiin ja piipahdettuani tuolla 300M Clubin sivuilla, näyttäisi siltä että kysessä olisi vain vaihdelaatikon anturivika.

        P1684: Akku irroitettu viimeisen 50 käynnistyksen sisällä.

        P0700: Vaihteistossa häikkää. Jos nopeusmittari toimii niin kyseessä on input-anturi. Muutoin ehkä output-anturi. Anturit ei maksa paljoakaan ja helppo vaihtaa. Jos ei kumpikaan noista niin sitten loota auki eli isompi juttu.

        saa ulos? (300m)


      • Epäkesko
        POfo kirjoitti:

        saa ulos? (300m)

        Virtalukon asennot on: Acc-Lock-Off-On-Start.

        Oheissa linkissä on kuva virtalukosta: http://www.iface.ru/igor/lock.jpg

        Laita avain virtalukkoon ja käännä pykälä kohti starttia eli Off-asentoon. Tämän jälkeen käännä avaimella 5 sekunnin sisällä Off-On-Off-On-Off-On, jonka jälkeen vikakoodit ilmestyy matkamittarilukeman paikalle. Kun kaikki koodit on näytetty, niin näytössä lukee "done".

        Ainakin itse joudun veivaamaan muutamia kertoja että sain vikakoodit ulos.

        Alla linkit pariin vikakoodi-taulukkoon:
        http://autorepair.about.com/cs/troubleshooting/l/bl_obd_main.htm
        http://www.ptcruizer.com/computer-codes.html


      • POfo
        Epäkesko kirjoitti:

        Virtalukon asennot on: Acc-Lock-Off-On-Start.

        Oheissa linkissä on kuva virtalukosta: http://www.iface.ru/igor/lock.jpg

        Laita avain virtalukkoon ja käännä pykälä kohti starttia eli Off-asentoon. Tämän jälkeen käännä avaimella 5 sekunnin sisällä Off-On-Off-On-Off-On, jonka jälkeen vikakoodit ilmestyy matkamittarilukeman paikalle. Kun kaikki koodit on näytetty, niin näytössä lukee "done".

        Ainakin itse joudun veivaamaan muutamia kertoja että sain vikakoodit ulos.

        Alla linkit pariin vikakoodi-taulukkoon:
        http://autorepair.about.com/cs/troubleshooting/l/bl_obd_main.htm
        http://www.ptcruizer.com/computer-codes.html

        Erittäin valaisevaa. Pitää käydä näyttämässä vielä korjaamolla, että tulee oikee varaosa.


      • Anonyymi
        Epäkesko kirjoitti:

        Sain kaivettua nuo vikakoodit esiin ja piipahdettuani tuolla 300M Clubin sivuilla, näyttäisi siltä että kysessä olisi vain vaihdelaatikon anturivika.

        P1684: Akku irroitettu viimeisen 50 käynnistyksen sisällä.

        P0700: Vaihteistossa häikkää. Jos nopeusmittari toimii niin kyseessä on input-anturi. Muutoin ehkä output-anturi. Anturit ei maksa paljoakaan ja helppo vaihtaa. Jos ei kumpikaan noista niin sitten loota auki eli isompi juttu.

        Meidän chrysler iässä sama vika. Missä tämä input anturi sijaitsee ja onko helppo vaihtaa?


    • Palpatine

      Ota yhteyttä Kari Koskiseen Hartolassa ( Kauno Koskinen Oy )

      0400 843083
      03 874870

      Saattaa olla ihan anturivika.

      Älä vaan erehdy menemään merkkihuoltoon, ne ei muuta osaa kuin tarjota vaihtolaatikkoa joka ei ole hyvä vaihtoehto. Vaihtotoosat ovat korjattuja käytettyjä, eivät uusia. Kustannus saattaa olla noin 4000-5000 eur. Koskisella vaihteen peruskorjaus noin reilu tuhat eur.

      Vaikka menisi takuuseen ( ja sehän menee ), kannattaa harkita Koskisen Karia, vaihtotoosat tuodaan ulkomailta ja niissä on paljon laatuvaihtelua, osa on OK, mutta jotkut ovat aivan susia.

      Merkkihuolto saattaa kehua että vaihtolaatikkoon saa "tehdastakuun" ( mitähän tuo "tehdas-" tarkoittaa ) . Luonnollisesti myös Koskinen myöntää takuun.

      Toinen paikka on Pekka Nätkin Ky Porissa.

      Lisää korjaajia http://kotisivu.mtv3.fi/ChevroletAstro/Vaihdelaatikkoasiaa

      Näissäkin tekijämiehiä ja toisaalta tekemisestä puhujia, Koskinen ja Nätkin ovat suomen huippuja alallaan

    • fresnel

      Moro.
      Olen itsekkin tuommosta hyrsleriä ostatellu kun hyvältä vaikuttaa.
      Törmäsin vaan sattumalta netissä sivustoon jossa kovasti esitetään vahvoja syytöksiä Chrysler yhtymän autojen laatuun.
      Oli huolestuttavaa luettavaa ja jäin miettimään auton hankintaa uudelleen.
      Sivustolla nousee esiin mm. etuakseliston heikkous, ohjauksen ongelmat, laatikon ja koneen varsinkin sen 2,7 ltr:n hajoamiset ennen aikojaan, yms. Ja valmistaja pesee kätensä takuuhommista syyttäen omistajaa.
      Sivusto on tämä www.daimlerchryslervehicleproblems.com

      Onko ihmisillä ollut vastaavia kokemuksia täällä kotimaassa laadun suhteen?

      • måssimo

        en omista Chrysleriä, mutta noilla sivuilla kun kävin niin jotenkin tuli mieleen Amerikkalainen tapa toimia...eli jos autossa on jotain vikaa niin koko konserni ollaan valmiita haastamaan oikeuteen...paitsi jos saadaan muhkea rahallinen korvaus:) (mielummin miljoonissa)
        Kannattaa ehkä kysellä näiltä Suomalaisilta auton omistajilta, ja jätää noi sivut omaan arvoon
        Mutta niinkuin sanoin en omista Chrysleriä


      • Kolmas Chrysler menossa

        Kaikkien valmistajien autoissa on maanantaikappaleita. Netissä voi kuka vain kirjoittaa mitä vain, ja tuontyyppisiä (varsinkin amerikkalaisia sivustoja) löytyykin käytännössä kaikista merkeistä.

        Omissa Chryslereissä on kaikissa ollut pikkuvikoja, jotka kuitenkin enimmäkseen on saanut korjattua takuuseen - isoja vikoja taas ei ole ollut. (Kuluvat osat ovat tietenkin asia erikseen). Kokonaan viattomia autojahan ei ole olemassakaan (paitsi sellaisilla suurpiirteisillä omistajilla, jotka eivät kiinnitä kaikkiin pikkuvikoihin huomiota).

        Paljon riippuu siitä mitä itse arvostaa - esim. Sebringissähän viimeistely kieltämättä ei ole ns. premium-autojen tasolla (joskin niissäkin voi olla yllättäviä viimeistelypuutteita), mutta auton ominaisuudet sinänsä ovat hintaan nähden todella kilpailukykyiset. Eli kyse siitä mikä on kullekin tärkeää ja mistä haluaa maksaa.


      • Palpatine

        Vissiin kaikista automerkeistä on samanlaisia veppisivuja, olen nähnyt ainakin Fordista ja Mersusta. Lisääkin varmasti löytyisi, jos viitsisin etsiä ( en viitsi, pääsääntöisesti sisältö on trolleja ja sontaa. "ajoin samoilla öljyillä 500 000km ja laatikko hyytyi, kyllä on surkeaa laatua" )

        Näissä sivustoissa oli todella kovaa syyttelyä. Mukana oli myös valokuvia, mm. joku vähemmän onnellinen uuden maasturimersun omistaja oli maalannut autonsa kylkeen herjaavaa tekstiä mersun laadusta ja parkkeerannut sen jonkun mersuliikkeen eteen. Tämä oli siis vain mersua haukkuva sivusto, ei chrysleriä.

        Fordin sivustolla oli saman sävyistä juttua, sivuston nimikin on jotain fordhater tms.


    • Epäkesko

      Vanhaa ei lähdetty korjaamaan, vaan tilalle vaihdettiin tehdaskorjattu vaihdelaatikko. Itse vikaa ei selvitetty sen kummemmin, mutta laatikosta kuului kuulemma "pahaa ääntä".

      Kustannuksia tuli itselleni noin 1000 euroa (sain lähes uutta vastaavan laatikon 120 tuhatta ajettuun autoon) ja autoliike maksoi loput noin 3500 euron remontista. Aikaa kului kolmisen viikkoa, joista kaksi meni uuden laatikon maahantulon odotteluun.

      Kaiken kaikkiaan prosessi sujui autoliikkeen edustajan kanssa asioidessa asiallisesti ja hyvässä ilmapiirissä. Ja lopputulos tuntuu ja myös kuulostaa varsin hyvältä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      182
      22399
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      79
      9611
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      44
      7602
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      86
      6401
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      189
      6093
    6. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      48
      5092
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      116
      4747
    8. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      105
      4466
    9. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      94
      2185
    10. Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa

      Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k
      Maailman menoa
      84
      1477
    Aihe