Possun mukavuudesta

Autoa hakeva

Eli mahtaako uuteen 911 saada millaisia mukavuuksia lisävarusteena? Muutamassa koeajamassani urheiluautossa on ollut kovahkot penkit (niinkuin urheiluautossa pitääkin olla) mutta mahtaako porscheihin saada pehmeitä nahkapenkkejä lisävarusteena? Entäpä onko mahdollista saada hieronnalla? Itse olen yhden urheiluauton omistanut ja olen tullut siihen tulokseen, että pehmeät penkit olisivat mukavammat ajossa, kun eihän tuollaisella Suomessa kunnolla ajamaan pääse.

15

1477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mirmir!

      Kuten sanoit Porsche yrittää luoda kilpa-auto-vaikutelmaa (samalla tämä tulee myös halvaksi tehtaalla kun voi säästää nahan määrässä ja varusteissa muutenkin) tekemällä autosta askeettisen,eli kovat penkit,niin kova alusta että auto ei pysy oikein tiellä kurvissa koska pito irtoaa (efekti lisääntyy kun auto on vielä takamoottorinen). Sisänsä surkuhupaisaa,sillä Porsche ei kuitenkaan suoritusarvoissa pärjää niille urheiluautoille joilla voi ajaa myös "normaalisti",esimerkiksi jonkun Boxterin -250 hv on suuri naurun asia maassa jossa esimerkiksi Corveten tehottomin rahalla ostettava versio antaa ulos 400 hv. No,puhumme sentään VW-Skoda-Seat konsernin kaupunkisportista ja urheiluautojen kiistattomasta kuninkaasta,joten vertailu onkin hieman epäreilu.

      • kiistaton

      • Pecos Bill

        Onko Tapastikos taas palannut? Ja sama tasokas argumentointi tuntuu jatkuvan...


      • Mun

        Tietääkseni Porsche kuulu VW-Konserniin, mutta tekee kyllä yhteistyötä sen kanssa!


      • JalmariFinne
        kiistaton kirjoitti:

        Kuningas" otti vasta turpiinsa kiihtyvyydessä...

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000018683884

        http://www.caranddriver.com/comparisons/11327/2006-chevrolet-corvette-z06.html

        "The Z06 has the most grip at 1.01 g and the best braking performance. On an autobahn, it was still accelerating while the Ferrari was topped out in sixth gear at 186 mph. Around our road course, it was an easy victor, 1.7 seconds quicker than the Porsche on a near-76-second lap"

        TurboPorschet pyörii Corveten jaloissa ja Ferrareita pidetään suorastaan pilkkanaan. Tähän pystyy vain amerikkalainen v8-teknologia ja maailman ainoa oikea urheiluauto,eli Corvette! Ammattilaiset sen tietää ;) Ei ole Corveten voittanutta!


      • Se on huomattu
        JalmariFinne kirjoitti:

        http://www.caranddriver.com/comparisons/11327/2006-chevrolet-corvette-z06.html

        "The Z06 has the most grip at 1.01 g and the best braking performance. On an autobahn, it was still accelerating while the Ferrari was topped out in sixth gear at 186 mph. Around our road course, it was an easy victor, 1.7 seconds quicker than the Porsche on a near-76-second lap"

        TurboPorschet pyörii Corveten jaloissa ja Ferrareita pidetään suorastaan pilkkanaan. Tähän pystyy vain amerikkalainen v8-teknologia ja maailman ainoa oikea urheiluauto,eli Corvette! Ammattilaiset sen tietää ;) Ei ole Corveten voittanutta!

        että ne (ammattilaiset) joilla todella on kokemusta sekä Corvetesta että Porschesta,päätyvät järjestään Corvetteen. Tässäkin testissä maailman arvostetuin autolehti rankkasi Corveten ylivoimaisesti turbo-911:n ja Ferrarin edelle.Porscheahan vietiin kuin pässiä narussa (lähes 2 sekuntia per kierros radallakin! Vaikka vette on vielä ylivoimaisempi varttimaililla,mitä ylivoimaa!).

        Kuten aiemmin Porschella(vaihtoi sitten Corvetteen kun lopulta onnistui pitkän yrittämisen jälkeen) elääkseen Euroopassa kilpaa ajanut M.Palttala on todennut: Porschella ei vaan pärjää amerikan urheiluautoille,ei riitä voima vaikka olisi turbo alla.

        Ylivoimaa!


      • ?? :DD
        Se on huomattu kirjoitti:

        että ne (ammattilaiset) joilla todella on kokemusta sekä Corvetesta että Porschesta,päätyvät järjestään Corvetteen. Tässäkin testissä maailman arvostetuin autolehti rankkasi Corveten ylivoimaisesti turbo-911:n ja Ferrarin edelle.Porscheahan vietiin kuin pässiä narussa (lähes 2 sekuntia per kierros radallakin! Vaikka vette on vielä ylivoimaisempi varttimaililla,mitä ylivoimaa!).

        Kuten aiemmin Porschella(vaihtoi sitten Corvetteen kun lopulta onnistui pitkän yrittämisen jälkeen) elääkseen Euroopassa kilpaa ajanut M.Palttala on todennut: Porschella ei vaan pärjää amerikan urheiluautoille,ei riitä voima vaikka olisi turbo alla.

        Ylivoimaa!

        Kumma kun kukaan muu "ammattilainen" tai Ammattilainen ei ole sun kanssa samaa mieltä.


      • Pecos Bill
        Mun kirjoitti:

        Tietääkseni Porsche kuulu VW-Konserniin, mutta tekee kyllä yhteistyötä sen kanssa!

        Tietääkseni Porsche omistaa aika ison osan siitä konsernista.


      • Pecos Bill
        JalmariFinne kirjoitti:

        http://www.caranddriver.com/comparisons/11327/2006-chevrolet-corvette-z06.html

        "The Z06 has the most grip at 1.01 g and the best braking performance. On an autobahn, it was still accelerating while the Ferrari was topped out in sixth gear at 186 mph. Around our road course, it was an easy victor, 1.7 seconds quicker than the Porsche on a near-76-second lap"

        TurboPorschet pyörii Corveten jaloissa ja Ferrareita pidetään suorastaan pilkkanaan. Tähän pystyy vain amerikkalainen v8-teknologia ja maailman ainoa oikea urheiluauto,eli Corvette! Ammattilaiset sen tietää ;) Ei ole Corveten voittanutta!

        Hei Jallu, voisitko vastata sen Tapastikoksen puolesta hänelle usein esitettyyn kysymykseen: Mihin se amerikkalinen v8-teknologian ylivoimaisuus hävisi 70-luvun puolen välin jälkeen?


      • lukea ?
        Se on huomattu kirjoitti:

        että ne (ammattilaiset) joilla todella on kokemusta sekä Corvetesta että Porschesta,päätyvät järjestään Corvetteen. Tässäkin testissä maailman arvostetuin autolehti rankkasi Corveten ylivoimaisesti turbo-911:n ja Ferrarin edelle.Porscheahan vietiin kuin pässiä narussa (lähes 2 sekuntia per kierros radallakin! Vaikka vette on vielä ylivoimaisempi varttimaililla,mitä ylivoimaa!).

        Kuten aiemmin Porschella(vaihtoi sitten Corvetteen kun lopulta onnistui pitkän yrittämisen jälkeen) elääkseen Euroopassa kilpaa ajanut M.Palttala on todennut: Porschella ei vaan pärjää amerikan urheiluautoille,ei riitä voima vaikka olisi turbo alla.

        Ylivoimaa!

        Miksi vääristelet totuutta ?

        Vertailu tehty,tulos;
        1.Ferrari
        2.Porsche
        3.Corvette.

        LUE AASI TÄSTÄ ihan ylhäältä,tavaa,jos et muuhun
        pysty...

        http://www.caranddriver.com/comparisons/11326/2006-chevrolet-corvette-z06-vs-2006-ferrari-f430-vs-2007-porsche-911-turbo.html


      • hyvä
        JalmariFinne kirjoitti:

        http://www.caranddriver.com/comparisons/11327/2006-chevrolet-corvette-z06.html

        "The Z06 has the most grip at 1.01 g and the best braking performance. On an autobahn, it was still accelerating while the Ferrari was topped out in sixth gear at 186 mph. Around our road course, it was an easy victor, 1.7 seconds quicker than the Porsche on a near-76-second lap"

        TurboPorschet pyörii Corveten jaloissa ja Ferrareita pidetään suorastaan pilkkanaan. Tähän pystyy vain amerikkalainen v8-teknologia ja maailman ainoa oikea urheiluauto,eli Corvette! Ammattilaiset sen tietää ;) Ei ole Corveten voittanutta!

        linkki tuo S24,
        kertoi,että 911TBO kiihtyy paremmin kuin Z06.

        Aika yksiselitteistä.


      • H Moilanen
        Pecos Bill kirjoitti:

        Tietääkseni Porsche omistaa aika ison osan siitä konsernista.

        Porsche omistaa noin 21%.
        Yrittää saada poikkkeusluvalla lisättyä yli 25%


      • Pecos Bill

        "Corveten tehottomin rahalla ostettava versio antaa ulos 400 hv."

        Eli millä pitää maksaa, jos haluaa vielä tehottomamman version? Jos kerran tuo on tehottomin rahalla ostettava.


      • tapastikos
        Pecos Bill kirjoitti:

        "Corveten tehottomin rahalla ostettava versio antaa ulos 400 hv."

        Eli millä pitää maksaa, jos haluaa vielä tehottomamman version? Jos kerran tuo on tehottomin rahalla ostettava.

        rakas Pecos. Corvetteen et saa tehtaalta edes rahalla tehottomampaa kuin 400 hv v8-moottoria,toisin kuin Porscheen jolla on vuosien saatossa totuttukin siihen,että Corvetessa on nyrkkisääntönä parikin kertaa enemmän tehoa ja voimaa(mm.60-luvun lopulla kovin Porsche antoi juuri ja juuri 200 hv,samaan aikaan Corvetesta otettiin vakiona tehdastikissä 580hv ja avonakin 435 hv). Nykyäänkin valtaosa Porschen myynnistä tapahtuu juuri nuhaisten reilu 200 hv koneiden kautta,ovat kuitenkin sielläkin jo ymmärtäneet ottaa mallia Corvetesta ja ja kyllähän Porsche on istuttanutkin Veten näytettyä tietä,autoihinsa jopa oikeita v8-moottoreitakin(tosin minikokoisina tietty).


      • Pecos Bill
        tapastikos kirjoitti:

        rakas Pecos. Corvetteen et saa tehtaalta edes rahalla tehottomampaa kuin 400 hv v8-moottoria,toisin kuin Porscheen jolla on vuosien saatossa totuttukin siihen,että Corvetessa on nyrkkisääntönä parikin kertaa enemmän tehoa ja voimaa(mm.60-luvun lopulla kovin Porsche antoi juuri ja juuri 200 hv,samaan aikaan Corvetesta otettiin vakiona tehdastikissä 580hv ja avonakin 435 hv). Nykyäänkin valtaosa Porschen myynnistä tapahtuu juuri nuhaisten reilu 200 hv koneiden kautta,ovat kuitenkin sielläkin jo ymmärtäneet ottaa mallia Corvetesta ja ja kyllähän Porsche on istuttanutkin Veten näytettyä tietä,autoihinsa jopa oikeita v8-moottoreitakin(tosin minikokoisina tietty).

        Et kuitenkaan vastannut kysymykseeni. Eli kuten kirjoitit, "tehottomin rahalla ostettava versio". Siitä voi päätellä, että jollakin muulla maksuvälineellä, kuin rahalla, on ostettavissa vielä tehottomampikin.

        Miten moottorin tehoon vaikuttaa se, onko auto coupe vaiko avo?

        Tiedätkö muuten sen, Tapastikos, että aika iso osa Corvetten myynnistä 70-luvun puolivälin jälkeen tapahtui nuhaisten, hätäisesti 200 SAE-hevosvoimaa tuottavien mahtikasien voimin. Toisaalta niiden ajo-ominaisuudet eivät välttämättä olisi paljoakaan suurempia hevosvoimamääriä kestäneet. Kyllä ne jenkkien insinöörit ovat mailman viisaimpia, kun tajuavat olla laittamatta autoon enempää hevosvoimia kuin sen ajo-ominaisuudet antavat myöten.

        Miten luulet, että vette on viitoittanut tietä Porschelle V8-moottoreiden saralla? Käsittääkseni V8 ei edes ole alunperin amerikkalainen konstruktio. Ja Porsche on kyllä käyttänyt veekaseja ennekin, ei se nyt mitään uutta ole. Kyseinen V8 oli aikanaan eräs maailman moderneimpia moottoreita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe