Minkähintasia ovat? Mietin tässä 308 vai 5,7 aseen hankkimista.
Halvimmat 5,7 patruunat
3
1048
Vastaukset
hyväksi aina,joskus aikoinani ostin jotain halpoja,merkkiä enään muista.Jälkeempäin huomasin,että niissä oli rauta vaippa. 5 seiskaan.
- 66SM
Älä osta kumpaakaan. Mieti ensin mitä aiot ampua. Jos tarkoitus on vain puhkoa reikiä tauluun niin sama kummalla ammut.
Jos käytät metsästykseen mieti mitä riistaa aiot ampua ja miltä ampumamatkalta. Vaikka 308 on erittäin yleinen kaliperi niin lähes kaikkia hirviä, jotka juoksevat kunnollisen osuman jälkeen, on ammuttu 308'lla. Liian pieni hylsy antamaan vauhtia raskaammille luodeille. Kevyet luodit hajoavat usein osuessaan isompiin luihin.
5,7 on vaikea keksiä mihinkä kävisi hyvin. Liian kevyt ja tuuliherkkä luoti jo alle 200m etäisyyksillä. Menettää vauhtinsa liian nopeasti. Lintukiväärinä lyhyillä matkoilla repii pahasti, vaikka latvalintuja tuskin nykyisten aikojen puitteissa pääsee ampumaan.
Avoimeksi jää edelleen mitä sillä aikoo tehdä. Kahteen eri tarkoitukseen käyvä ase on yleensä huono kumpaankin. - 222vai223
5,7 mm luoteja ammut halvimmalla ostamalla .223 kiväärin johon kohtalaisen laadukkaita halpoja patruunoita esim. S&B FMJ 140 kpl 37 EUR. Sakon speedheadiakin sai 12 eur 20 kpl. .222 panokset on yleensä vähän kalliimpia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen866005Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,3015322Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk503345Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään102916Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1062729Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t41675Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.171598Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211520Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät321459Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei1781094