K-Plussa huijausta

Asiakas

Vein pulloja ja sain palautus kuitin, enne sai rahana.
Nyt kuulemma turvallisuus syistä rahan antaminen on lopetettu.
No eihän siinä mitään kun olin muutenkin menossa ostaan ruokaa K-Citymarketista.
Nyt vaan kassa vähensi ostoista pullot ja sitten vasta luetti plussakortin.
Kotona huomasin asian ja soitin ja kysyin moista käytäntöä.
Selitys oli että kun olen kuulemma jo ennemmin ostaessani pullot olen jo silloin saanut niistä pluspisteet, ymmärrän senkin, mutta kun kuseiseen palautuspisteeseen saa palauttaa myöskin alkon pulloja, kuten nytkin palautin.
Tosin enkö ole huomannut Alkossa antaa K-plus kortia..........
Vai alkaako keskolla meneen huonosti kun pitää vielä kerätä tällälailla rahaa sen lisäksi että saavat jo muutenkin ilmaista rahaa kun pulloja palutetaan.

30

7173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sadgfasdfgdfg

      nosta seuraavalla kerralla pullonpalautus kassalta ensin rahana ja vasta sitten menet ostamaan ruuat käteisellä.

      :)

      • kauppaneuvos

        Ei tietenkään pidä saada Plussaa tai bonuksia pullonpalautuksista! Sinä olet saanut pisteet niistä hylsyistä ostaessasi ne täysinä. Muutoinhan saisit pisteet hylsyistä kahteen kertaan, vaan etpähän tainnut tajuta tätä. Toiseksi viedessäsi pullot kauppaan, niin sinä et osta niitä pulloja vaan myyt ne kaupalle eli kysehän ei ole kanta-asiakas ostosta vaan kanta-asikas myy kaupalle, että silleen. Toisaalla on paikkoja, jossa on Alko samassa talossa ja voit palauttaa Alkon pullot saaden niistä hyvityksen. Alkohan ei kuulu mihinkään kanta-asiakas ohjelman piiriin, joten miksi heidän pulloistaan pitäisi saada pisteitä?


      • Ei maksaessa
        kauppaneuvos kirjoitti:

        Ei tietenkään pidä saada Plussaa tai bonuksia pullonpalautuksista! Sinä olet saanut pisteet niistä hylsyistä ostaessasi ne täysinä. Muutoinhan saisit pisteet hylsyistä kahteen kertaan, vaan etpähän tainnut tajuta tätä. Toiseksi viedessäsi pullot kauppaan, niin sinä et osta niitä pulloja vaan myyt ne kaupalle eli kysehän ei ole kanta-asiakas ostosta vaan kanta-asikas myy kaupalle, että silleen. Toisaalla on paikkoja, jossa on Alko samassa talossa ja voit palauttaa Alkon pullot saaden niistä hyvityksen. Alkohan ei kuulu mihinkään kanta-asiakas ohjelman piiriin, joten miksi heidän pulloistaan pitäisi saada pisteitä?

        Sanoit: "Ei tietenkään pidä saada Plussaa tai bonuksia pullonpalautuksista! Sinä olet saanut pisteet niistä hylsyistä ostaessasi ne täysinä"

        Jos on ostanut nuo pullot toisesta kaupasta, niin meneekö siitä tieto jonnekin automaattisesti, että saat niistä plussapisteitä? Mistä ne tietää, että ne pullot palautetaan K-kauppaan? Eli täytyykö sitä plussa-korttia väläyttää jossain S-ryhmän kaupassa jos aikoo paluttaa pullot K-kauppaan?

        Minä olen jo vuosia tehnyt niin, että olen ensin pullonpalautuskuitin muuttanut rahaksi . Silloin saan täydet plussat ostoksistani. Ikinä ei kannata sitä kuittia lykätä siihen maksutapahtumaan. Voihan tietysti tehdä niinkin, että maksaa ostokset ja vasta sen jälkeen antaa tuon pullonpalautuskuitin kassalle. Mitäs siihen sanot neropatti?


    • kumma...

      ettei k-kaupasta saa rahaa enää puloista, its olen kyllä saanut, vai onko käytäntö nyt muutunu.

      Kaikki asiakaskortit on huijausta!

    • lkjklj

      Plussaa kertyy 5e vuosi, kun S-marketuista saa joka kuukausi samalla ostosmäärällä 5e bonusta.
      Eli plussakorttia ei kannatta edes esiin kaivaa kassalla.

      • kun se riippuu

        ostoksien määrästä se plussapisteiden kertyminen.
        Elikkä aivan selvästi ostat tosi tosi vähän K-kaupoista. Jos ostat enempi eli keskität niin tietysti saat enempi plussapisteitä.


      • ...
        kun se riippuu kirjoitti:

        ostoksien määrästä se plussapisteiden kertyminen.
        Elikkä aivan selvästi ostat tosi tosi vähän K-kaupoista. Jos ostat enempi eli keskität niin tietysti saat enempi plussapisteitä.

        se yhtä hyvin kerry ku kilpailevat systeemit.
        Samalla ostosmäärällä ässästä saa paremmin kotiin päin! Näin se vaan on!


      • 3za
        ... kirjoitti:

        se yhtä hyvin kerry ku kilpailevat systeemit.
        Samalla ostosmäärällä ässästä saa paremmin kotiin päin! Näin se vaan on!

        Olettekko ikinä vertailleet hintoja S ja K välillä, vaikka saisit toisesta paikasta 100€ enemmän plussaa/bonusta niin yhtä hyvin voit toiselta saada tuotteet halvemmalla jolloin saat sen 100€ kotiinpäin tällätavalla. HALOO ihmiset onko ketään kotona??

        Sama asia "en voi juoda lightlimppareita niistä saa syövän, huhu!!"


      • khkjh
        3za kirjoitti:

        Olettekko ikinä vertailleet hintoja S ja K välillä, vaikka saisit toisesta paikasta 100€ enemmän plussaa/bonusta niin yhtä hyvin voit toiselta saada tuotteet halvemmalla jolloin saat sen 100€ kotiinpäin tällätavalla. HALOO ihmiset onko ketään kotona??

        Sama asia "en voi juoda lightlimppareita niistä saa syövän, huhu!!"

        ja alueemme k-kaupassa vielä s-kauppaakin kalliimpaa.
        Oletko itse huomannut, että bonus kertyy muustakin kuin ruokaostoksista.
        Itse saan bonukset myös bensaostoista ja sähkölaskuista.
        Kyllä se on täyttä faktaa ja lehdissäkin vertailtu, että s-ryhmään keskittämällä saa eniten bonuksia ja tuotteiden hinnoissa ei k-ryhmän välillä suurta eroa ole.


      • parhaita
        khkjh kirjoitti:

        ja alueemme k-kaupassa vielä s-kauppaakin kalliimpaa.
        Oletko itse huomannut, että bonus kertyy muustakin kuin ruokaostoksista.
        Itse saan bonukset myös bensaostoista ja sähkölaskuista.
        Kyllä se on täyttä faktaa ja lehdissäkin vertailtu, että s-ryhmään keskittämällä saa eniten bonuksia ja tuotteiden hinnoissa ei k-ryhmän välillä suurta eroa ole.

        saa "alenukset" heti ostaessa, ei tarvi pelleillä pilipali kortien kanssa, eikä kukaan tilastoi(kyttää) ostoksiasi.


      • veraillaan meilläkin
        khkjh kirjoitti:

        ja alueemme k-kaupassa vielä s-kauppaakin kalliimpaa.
        Oletko itse huomannut, että bonus kertyy muustakin kuin ruokaostoksista.
        Itse saan bonukset myös bensaostoista ja sähkölaskuista.
        Kyllä se on täyttä faktaa ja lehdissäkin vertailtu, että s-ryhmään keskittämällä saa eniten bonuksia ja tuotteiden hinnoissa ei k-ryhmän välillä suurta eroa ole.

        Ei meilläkään rahaa sokkona "ässäuskon" perässä s-kauppaan kanneta, meillä päin k-kauppa vaan on kalliimpi. Ja kun bensat keskittää 3%-bonusraja on heti rikki. Joka kuukausi, vähintään.


      • Asiakas
        veraillaan meilläkin kirjoitti:

        Ei meilläkään rahaa sokkona "ässäuskon" perässä s-kauppaan kanneta, meillä päin k-kauppa vaan on kalliimpi. Ja kun bensat keskittää 3%-bonusraja on heti rikki. Joka kuukausi, vähintään.

        täällä Myyrmäessä S-kauppa on jo perustuteiltaan
        halvempi ja valikoimaa löytyy ei tarvi ostaa vain niitä "K-tuoteita".
        Ja poonukset lasketaan ennen pullojen vähennystä.


      • tilastomies
        parhaita kirjoitti:

        saa "alenukset" heti ostaessa, ei tarvi pelleillä pilipali kortien kanssa, eikä kukaan tilastoi(kyttää) ostoksiasi.

        voi herraisä jos joku tilastoi ostoksia, nyt kyllä meni yöunet.

        Jos bonusjärjestelmä maksaa minulle 1000€ vuodessa takaisin, niin kyllä ostoksiani saa tilastoida ihan vapaasti.


      • bbfb
        ... kirjoitti:

        se yhtä hyvin kerry ku kilpailevat systeemit.
        Samalla ostosmäärällä ässästä saa paremmin kotiin päin! Näin se vaan on!

        Niin se menee!!!! Toises saa bonusta, toises on jokku tuotteet kymmeniä senttejä, jossei jopa euroja halvempi!!!


    • Mainokset ja kuitti kertoo

      Cassat alkoi antaa plussapisteitä ja muutamasta tuotteesta senteissä alennusta ja samalla nosti hintansa K-lähikaupan tasoon, lähelle kioski,tai Pikkolohintoja. Tavarat kuitenkin laadultaan Eurosoppereita tai saman tason kalliimpia Pirkka versioita. Eurosopper tonnikalaa ei syönyt meillä edes kissa. Onneksi on esm. S ja Lidl joissa arvostetaan asiakasta.

      • Erkkikään

        on se niin pahaa, tekis mieli viedä se johonkin tutkitavaksi, mitähän ihmettä se sisältää?


    • Plussat ostoksista

      Aivan oikeinhan se oli kaupalta toimittu! Ethän sinä voi vaatia niistä pulloista plussapisteitä kahteen kertaan. Sinä olet jo saanut niistä hylsyistä pisteet ostaessasi täydet pullot ja miksi sinun pitäisi saada plussaa vielä viinapulloistakin, koska Alko ei edes kuulu plussa tai bonus tms. kanta-asiakasohjelmiin.!

      Voi pyhä yksinkertaisuus! mitä jos veisitkin pelkän pullolapun kassalle ja ottaisitkin vain rahat ja näyttäisit plussa kortin, niin eikö silloin periaatteessa tulisi miinus plussapisteitä, kun et osta vaan myyt pullosi kauppaan. ÄLÄ OLE HÖLMÖ!

      • Epätietoinen Ypäjältä

        Kysyjähän ihmetteli sitä, ettei saa plussaa ostoksista ostaessaan Alkon pulloista saatavalla rahalla (hyvityksellä) tavaraa K-kaupasta.


      • Asiakas
        Epätietoinen Ypäjältä kirjoitti:

        Kysyjähän ihmetteli sitä, ettei saa plussaa ostoksista ostaessaan Alkon pulloista saatavalla rahalla (hyvityksellä) tavaraa K-kaupasta.

        sitä justiin tarkoitin.
        Ja se miksi annoin pullokuitin kassalla ajattelin
        helpottaa kassan työtä.
        Mutta tosiaan niinkun tossa joku ennemmin sanoi
        olen "tyhmä".
        No onneksi tässä on muita kauppoja yllin kyllin,
        olen vain ajatellut kannattaa useampia ketjuja koska se aikaapäälle on asiakkaan etu.
        Tosin nyt täytyy harkita K-kauppojen kohalta muutosta koska niillä on se käsitys että asiakas on TYHMÄ.


      • No more miinus card
        Asiakas kirjoitti:

        sitä justiin tarkoitin.
        Ja se miksi annoin pullokuitin kassalla ajattelin
        helpottaa kassan työtä.
        Mutta tosiaan niinkun tossa joku ennemmin sanoi
        olen "tyhmä".
        No onneksi tässä on muita kauppoja yllin kyllin,
        olen vain ajatellut kannattaa useampia ketjuja koska se aikaapäälle on asiakkaan etu.
        Tosin nyt täytyy harkita K-kauppojen kohalta muutosta koska niillä on se käsitys että asiakas on TYHMÄ.

        olen itsekin huomannut että Cassa nosti hintoja kun Plussa kortti alkoi sinnekin kelpaamaan.Esimerkkinä voisin sanoa vaikka Fittness murot,ennen Plussa kortintuloa tuote maksoi kaikille 1.99€,nykyisin se on 2.59€.Aika huima prosentuaalinen korotus.Mainittakoon vielä että Cassan hedelmät ja vihannekset ovat aika lähellä kaatopaikka tavaran tasoa.En tiedä tuodaanko tuotteet K-kaupasta Cassaan myyntiin,missä ne eivät ole menneet kaupaksi.


    • Asiakas2

      asiakasta joka helpottaa kassan toimintaa sakotetaan.
      Eli hyvät asiakkaat pyytäkää pullokuitista ensin
      rahat ja sitten vasta maksatte ostoksenne.
      Eikö tästä kauppias luulisi oppivan jotakin.
      Vai onko se niin että kaupan henkilökunta ja kauppias ajattelee ASIAKKAAT ON NIIN TYHMIÄ ETTEI NE TÄTÄ TAJUU.
      Tosin onhan työ tietysi niin yksinkertaista että
      tämmöinen ajatus voi siellä kaupassa tulla mieleen.

      • jarki kateen

        onko K-kaupat ainoita jotka tekevat nain?Samalla tavalla tekevat myos S-marketit,siwat ja muut joilla on joku etukortti.teidan taytyy ruveta kaymaan pelkastaan sellaisissa kaupoissa missa ei ole mitaan etukortteja tai sitten ottaa pullopalautukset rahana ennen varsinaisia ostoksia.


      • Järki päässä ei kädessä
        jarki kateen kirjoitti:

        onko K-kaupat ainoita jotka tekevat nain?Samalla tavalla tekevat myos S-marketit,siwat ja muut joilla on joku etukortti.teidan taytyy ruveta kaymaan pelkastaan sellaisissa kaupoissa missa ei ole mitaan etukortteja tai sitten ottaa pullopalautukset rahana ennen varsinaisia ostoksia.

        Etukorteilla ja plussapisteellä on rahan arvoinen ero. Järjen käyttö on sallittua joskus jopa toivottavaa. Siksi kannattaa pitää järki päässä mikäli pitää sitä kädessä silloin se on jopa keskivartalon alapuolella. Viittauksia järjen käytössä keskivartalon hujakoille pidetään normaalisti jo melko pahana.


    • kaspu

      Prisma käyttää samaa keinoa.

      • päin

        Meitin Prismassa palautusautomaatti antaa suoraan rahan, joten ei syö bonareitakaan.


    • hyvää huomenta

      Olen k-kaupan kassalla töissä. Monet asiakkaat vaihtaa pullolapun ensin rahaksi ja vasta sitten ostoksille. Myyjiä on kehotettu ottamaan ensin plussakortti ja vasta sitten pullolaput, koska jos pullolappujen arvo on enemmän kuin ostosten arvo, eli loppusumma on miinuksen puolella, asiakas menettää plussapisteitä sen verran! Eli plussakorttia ei asiakkaalta vedetä ollenkaan, jos loppusumma on miinusmerkkinen! Lisäksi on aivan sama ottaako myyjä plussakortin ennen vai jälkeen pullolappuja, koska plussapisteet kertyy AINA LOPPUSUMMAN MUKAAN! Eli jos ennen pullolappuja ostoksia on kertynyt 10€:lla ja pullolapuista saa alennusta 2€, niin plussapisteitä kertyy sen 8€:n edestä, vaikka kassa on vetänyt plussakortin ennen pullolappuja. Ja koittakaa nyt hyvät ihmiset ymmärtää, etteivät ne kassat ja myyjät yritä teitä mitenkään huijata! Itse ainakin ajattelen aina asiakkaan parasta ja toimin asiakkaan parhaaksi omien valtuuksieni sisällä. Kassat myyjät tavan ruokakaupassa eivät hyödy mitenkään mistään huijauksista! Kauppiaat ja ylemmät tahot ne ilkeitä on. Yhtä ilkeitä omille työntekijöille kuin asiakkaillekin! Turha on kassoille purkaa vihaansa!

    • suurperheellinen

      ja kaiken lisäksi näin suurperheellisenä kun tulee kuukaudessa jopa 2000 euron ostokset, niin palkintopisteet loppuvat 1300 euroon, siis siitä ylumenevät ostokset antavat bonuksia vain 0,5 prosenttia, ja kesko se vain mainostaa että saa jopa 5 prosenttia bonuksia, se on totta että saa jos ostaa maksimissaan 1300 eurolla kuukaudessa mutta siitä ylimevät ostokset pienentävät koko ajan bonuksia, että laitetaan keskolaiset boikottiin vaan.

      • Nainut

        Tullet huomaamaan, että kauppalaskusi putoo
        useita satoja markkoja/kk. Ja saat lisäksi bonusta esim S-ryhmässä 5% 1500:sta. Lidlissä ei ole pisteitä eikä bonuksia, mutta niillä on muuten edullinen hintataso.


      • Nainut
        Nainut kirjoitti:

        Tullet huomaamaan, että kauppalaskusi putoo
        useita satoja markkoja/kk. Ja saat lisäksi bonusta esim S-ryhmässä 5% 1500:sta. Lidlissä ei ole pisteitä eikä bonuksia, mutta niillä on muuten edullinen hintataso.

        Korjaus euroja


    • mape

      tee niin kuin minä,maksa ensin ostokset normaalisti ja pullokuitista rahat erikseen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe