Ratsastuksen aloittaminen espoossa?

tyttö espoosta

Hei olen jo 19 vuotias tyttö espoosta ja olen jo pitkään harkinnut että haluaisin aloittaa ratsastus tunneilla käynnin.
Järjestetäänkö ratsastus tunteja jo "näin vanhoille" ?
Niin ja missä kaikkialla espoossa on mahdollisa käydä ratsastustunneilla ja minkä hintaista on ratsastaminen.
Mummollani on joskus hevonen ollut ja olen käynyt ratsastus leirilläkin muutama vuosi sitten
, mutta olen täysi amatööri :).
Kiitos vastaajille, vinkkejä olisi kiva saada!!

15

1471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tur

      Kyllä varmasti minkä ikäinen vain voi aloittaa ratsastuksen missä vain täällä pääkaupunkiseudulla. Mm. Peikin tallilla (www.jondal.com) on toisinaan myös aikuisten alkeisryhmiä. Tuntien hinnat vaihtelevat 25 eurosta 35 euroon.

    • Loccis

      ratsastuksen missä iässä tahansa. Esim. Nuuksion ratsastuskeskus järjestää alkeiskursseja aikuisille. Tai voit myös aloittaa yksityistunnilla ja kokeilla, miltä meno hevosen selässä tuntuu. Irtotunti n. 35, yksityistunti 50, ½ tunnin liinatunti 25. Alkeiskurssi muistaakseni 380. Googleta ratsastustallit, niin varmasti löydät omasi!

    • Espoon Järvenperässä on avattu uusi kuuden hevosen ja kolmen ponin voimin toimiva ratsastuskoulu ; Ponikoulu. Opetushevoset ovat persoonallisia ja mukavia, ja kaikentasoisille ratsastajille löytyy varmasti sopiva ratsu alle!



      Käyhän tutkimassa!

    • HevosFANI<3

      Mäkin ettisin tallia, asun Espoossa. Mutta haluan islanninhevostallin, onko sellasta ja minkä hintasta?

      • nana:))

        No hyvinkäällä on ainakin tosi tasokas issikka-talli. :)) oon käyny aikasta usein siellä heposii ratsastamassa ja omasta mielestä siellä on tosi mukavat ja kiltit hepot. :)) irtotuntihinta on 29 e eli melko halpa :)


      • nana:))
        nana:)) kirjoitti:

        No hyvinkäällä on ainakin tosi tasokas issikka-talli. :)) oon käyny aikasta usein siellä heposii ratsastamassa ja omasta mielestä siellä on tosi mukavat ja kiltit hepot. :)) irtotuntihinta on 29 e eli melko halpa :)

        http://www.issikat.fi/ tossa vielä osote kun sen unohdin ja nimi on Kytäjän Islanninhevoskeskus :DD


      • Anonyymi

        No siis jossain paikassa oisi islannin hevos talli sydän kavio olen käynyt siellä leirillä ja tosi hyvää opetusta


    • Lahnukseen!!

      Kannattaa käydä kattomassa ainakin Lahnuksen ratsastuskoulu(ent. Ruskelan ratsastuskoulu) ! Siellä on kiltit hepat ja ponit ja hyvä opetus! Kaiken lisäksi se on kaikista halvin mitä tiedän!

      • Anonyymi

        Lahnuksen talli on paras oon käyny siellä 1v asti ja oon 9v mutta aloitin 3v rasmtsastuksen


    • Hevosiin rakastunut

      Tapiolan Ratsastuskoululla järjestetään säännöllisesti aikuisten alkeistunteja. Tallilla asustaa yhteensä 23 hevosta ja ponia, 12 hevosta ja 11 ponia. Opetus on ammattimaista ja opettajat mukavia. Itse hoidan siellä yhtä ponia, se on etusivun kuvassa(:

      Käy katsomassa: www.tapiolanratsastuskolu.net

    • hepotyttöne

      Leppävaaran ratsastuskoulussa ainakin järjestetään ja usein aikuisten alkeiskursseja ja irtotunti maksaa n. 40 e, kausikortilla tunnit huomattavasti halvempia. Opetus on hyvää, tallilla hoitajat jotka mielellään auttavat ja opastavat sekä tarvittaessa taluttavat. On iso kenttä, maneesi sekä maastot. Itse ratsastan heppatunneilla, ennen olin ponitunneilla, ja hoidan yhtä hevosta siellä. Ilmapiiri on mielestäni loistava vaikka jotkut eivät sitä huomaisi. Suosittelen lämpimästi.

    • romaaaa

      Minä ratsastin Peikillä yli kymmenen vuoden tauon jälkeen ja voin suositella paikkaa. Hevoset ovat osaavia ja muutenkin ympäristö on siisti eikä pikkulikat parveile siellä.

    • e

      kyllä sinä pääset tunnille. mä harrastan ratsastusta. riippuu vähän tallista. minä en asu espoossa. siksi en tiedä espoon talleista. mutta aloita ratsastus ponikoulusta. minä kohta hyppään esteitä.

    • hevos-rakas

      moi kannattaa aloittaa ratsastus mä oon ratsastanut 5vuotta

    • Länä

      Suosittelen Tapiolaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe