Lyriikat

Ismon parasta lyriikkaaon mielestä biis RAPPIOLLA se on mahtava, kommentoikaa, pliis

9

1714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soljuminate

      Monista Ismon hienoista kappaleista nousee mulla nyt esiin Elämä on hauras, jossa on elämisen herkkyyttä ja kohtalon kolhuja.
      Rappiolla taas oli eka kuulemani Ismon tekemä biisi. Siinä on Hassisen Koneen ajan riehaa, rakkautta ja hetkessä elämistä. Edelleen se tanssittaa ja vapauttaa keikoilla.

      • Vespa

        ...Muoviruusuja omenapuissa..se on niin hieno klassikko ettei mitään määrää....


      • nuorena syntynyt
        Vespa kirjoitti:

        ...Muoviruusuja omenapuissa..se on niin hieno klassikko ettei mitään määrää....

        ..iski parhaiten silloin teini-ikäisenä 80-luvulla.Toki kelpo biisi vieläkin ja keikoilla tosiaan toimii nostattamassa nostalgiafiiliksiä, mutta taiteilijan keralla varttuneena nykyhetkellä enemmän kolahtaa uudemmat, esim.juuri nuo edellä mainitut Risteys ja Aika kuolla, kuten myös Elämä on hauras ja uusimmalta albumilta esim. 2.45 ja Haaveiden sillan alla.
        Kriisistä kriisiin toimii aina :)
        Ismon lyyrikoista vaan löytyy aina sopiva omiin tunnetiloihin ja elämäntilanteeseen.


    • .....

      ihan kiva sanoitus, varsinkin jos ihmiset OIKEASTI viitsisivät perehtyä niihin sanoihin ja TAJUAISIVAT mistä siinä puhutaan... vinkki: ei se kerro juomisesta, vaikka kaikki juntit niin kuvittelevatkin.

      Ismokaan ei sitä vuosiin esittänyt keikoilla, koska sitä kyllästytti ne reikäpäät jotka eivät viitsi ajatella mistä se kertoisi...

      Toki tämän kaikki Ismon tuotantoon perehtyneet tietävät, mutta aivan liian moni ei.

      Ja niin, takaisin aiheeseen, paras sanoitus on kyllä Muoviruusuja omenapuissa. (Ja alkuperäisversiona esitettynä.) Tai sitten Pelko.

    • nuorena syntynyt

      .. biisissä on tosiaan myös todella hieno sanoitus, biisi kokonaisuutena ihan parhaimmistoa Ismon tuotannossa.Nyt keikoilla kuultuna saa ihon kananlihalle.Ihan ykkössuosiikkini Hassisen koneen biiseistä.

    • pystyne

      Ismon lyriikoista helmien helmiä etsiä, kun herra on semmoisen repullisen niitä rustaillu. Ainakin Laulu-kappaleen sanat toimiii penskan unilauluna äärettömän hyvin. EI se lapsi ihan tyhmä oo, ku tommoista hyvillään kuuntelee. Ihminen ja hovimestari ja hymyilevät käärmeet myös toimii.

    • schitzo kombinaat

      kolumbia orkesteri oli eka hassisen koneen biisi jonka kuulin ja se iski ja uppos heti. eikä aikaakaan kun rappiolla oli hyvä olla minkä jälkeen muoviruusut kukkivat omenapuissa. käsittämättömiä muistikuvia kera noiden biisien; nuoruutta, unelmia, uutta ja ihanaa elämää, heinäpellon tuoksua ja rokkia.
      rappiolla-biisi on ehkä paras suomenkielinen rock-biisi sanoituksen sekä itse soitannon että riehakkaan esityksen kautta. loistavan ironinen laulu joka kertoo monen kohdalla myös elävästä eletystä elämästä.

    • kitaristi-88

      Mä tykkään eniten biiseistä Lokaa ja kuita, Peltirumpu, On mulla unelma, Tiskirätti, Julkinen eläin, Levottomat jalat, Ruuvaa väännä säädä hinkkaa

      - ei missään järjestyksessä noi

      • plku

        Mun mielestä Ismon lyyrikat on mielettömiä. Aina saa miettiä että miten se mies osaa piilottaa sinne kaikkea tärkeää. Mutta kuitenkin sen verran että ajattelen mielummin Ismon biisejä kokonaisuuksina, enkä pelkästään lyyrikoina. Ei voi sanoa mikä olis Ismon parhaimpia. Sillä on niin vitun monta mahtavaa biisiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe