kipeät imusolmukkeet

kippee

Minulla on veriarvot heittäneet tässä viime aikoina, olen menossa luuydinkokeeseen ensi kuun puolella mm. punasoluveriarvojen vuoksi. Lääkäri ei ole kuitenkaan kiinnittänyt huomiota vaivaan joka minulla pitää laskoa hiukan koholla ja joka voi vaikuttaa samalla mm. valkosolujen ja trombosyyttien kohoamiseen. Minulla on kauttaaltaan kropassa imusolmukkeet tulehdustilassa. Kropassa on kivuttomia ihonalaisia kudospatteja jotka välillä ovat tulehtuneita ja aristavia ja tietenkin särkee ja jomottaa, on lämpöä ja väsynyt olo kuten sairaalla, yöllä ja aamulla hikoiluttaa. Nivusten pateista en ole kehdannut puhua, koska patit ovat ihan karvojen alueella. Lääkäreillä ei tunnu olevan aikaa paneutua tähän vaikka se varmasti aiheuttaa ongelmia verenkuvassakin ja pitää tulehdusarvoja korkealla. Osaako kukaan sanoa, miksi pehmytkudos voi tulehtua ja verenkuva seota täysin, kuten veritaudissa? Eihän fibromylagia tätä kaikkea voi aikaansaada? Kun imusomukkeet suurentuvat lisää sairaana ollessa niitä myös särkee. Varsinkin ne nivusten imusolmukkeet. Lymfooman oireita vain tässä mietin..onko kellään tietoo tai kokemusta, onko ollut vastaavaa kipuilua lymfooman takia?

5

9877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lymfoomassa

kipeät imusolmukkeet.. mumullani on ainakin ( sairastaa lymfoomaa) Punasolut hänellä tällä hetkellä kunnossa, leukosyytit hieman kohollaan, lasko myös, hb suht normaali ikäisekseen.. eikö noilla oireilla nyt voisi hieman kiirehtiä sitä luuydin koetta??

• ..................

tunnusteletko koko ajan suurentuneita imusolmukkeita? itse tein niin ja ne jäivätkin sitten pysyvästi koholle, koska tulehtuivat näpläämisestä. mitään kuume yms. oireita mulla ei ollut kylläkään..

• kippee
        .................. kirjoitti:

tunnusteletko koko ajan suurentuneita imusolmukkeita? itse tein niin ja ne jäivätkin sitten pysyvästi koholle, koska tulehtuivat näpläämisestä. mitään kuume yms. oireita mulla ei ollut kylläkään..

..yllättäen disperiini on ainoa särkylääke, joka auttaa oikeasti noihin vaivoihin edes havaittavasti. Väsymys ja hikoilu on pahentunut koko ajan. Enkä usko että pehmytkudoksen tunnusteleminenkaan vaikuttaisi mainitsemallasi tavalla. Ne ehkä ovat olleet jäädäkseen sellaiseksi jostakin syystä. Minulla on sellaista kudosta ollut kauttaaltaan koko keho täynnä jo usean vuoden ajan ja niiden säryn takia olin aikoja sitten jo reumapolillakin. Imusolmukkeiden kipuilu ja turvotus vaan joskus pahenee ollessani infektiotaudissa, kuten nuhassa.

• MInä vaan
        kippee kirjoitti:

..yllättäen disperiini on ainoa särkylääke, joka auttaa oikeasti noihin vaivoihin edes havaittavasti. Väsymys ja hikoilu on pahentunut koko ajan. Enkä usko että pehmytkudoksen tunnusteleminenkaan vaikuttaisi mainitsemallasi tavalla. Ne ehkä ovat olleet jäädäkseen sellaiseksi jostakin syystä. Minulla on sellaista kudosta ollut kauttaaltaan koko keho täynnä jo usean vuoden ajan ja niiden säryn takia olin aikoja sitten jo reumapolillakin. Imusolmukkeiden kipuilu ja turvotus vaan joskus pahenee ollessani infektiotaudissa, kuten nuhassa.

Kuulostaa minun mielestäni aika..no huolestuttavalta.Ettei vain olisi imusolmukesyöpää?? :s JOs olisin sinä niin soittaisin jo lääkärille pikaisesti että ottaa kaikki kokeet ja kaikki mahdolliset jutut tosi äkkiä.Koska nimenomaan kuume,flunssa,yöhikoilu ja väsynyt olohan voi kuulua imusolmukesyöpään.Sinusta ei ole varmaankaan ikävää kuulla tälläisiä epäilyjä meiltä kirjoittajilta mutta minä vain ikävä kyllä olen tätä mieltä:( tosin en ole lääkäri...mutta itse olisin jo tuossa tilanteessa Paniikissa:'(

hyvää vointia!

• kippee
        MInä vaan kirjoitti:

Kuulostaa minun mielestäni aika..no huolestuttavalta.Ettei vain olisi imusolmukesyöpää?? :s JOs olisin sinä niin soittaisin jo lääkärille pikaisesti että ottaa kaikki kokeet ja kaikki mahdolliset jutut tosi äkkiä.Koska nimenomaan kuume,flunssa,yöhikoilu ja väsynyt olohan voi kuulua imusolmukesyöpään.Sinusta ei ole varmaankaan ikävää kuulla tälläisiä epäilyjä meiltä kirjoittajilta mutta minä vain ikävä kyllä olen tätä mieltä:( tosin en ole lääkäri...mutta itse olisin jo tuossa tilanteessa Paniikissa:'(

hyvää vointia!

Kiitos.
        Imusolmukkeet olivat kipeämpinä kuin tavallisesti koska minulle tuli nuha. Ne ovat kyllä muutenkin koko ajan aristavat joka puolella kehoa. Siksi aattelen minäkin, että pitäisi olla paniikissa. En ymmärrä mikä sellainen vaiva voi olla mutta toivottavasti lääkärissä selviää edes jotakin josta ottaa kiinni. Toisaalta en ole ainoa tällä hetkellä suvussa joka kärsii, tällä yhdellä on oikeasti leukemian puolella oleva verisairaus, eikä ikääkään ole vielä niin paljon, että poismeno tuntuisi oikeudenmukaiselta hänen kohdallaan. Mutta kaikki me ajallaan täältä menemme ja toivoa aina sopii, ettei se poismeno olisi liian kivulias tai tuskallinen.

Kaikkein tärkeimmältä tuntuu nyt kuitenkin se, että tälle oireilulle saataisiin "kasvot", ettei se olisi vain jokin kummitteleva outo oireyhtymä jolle ei ole parannuskeinoja olemassa. Kuolema ei pelota ja ajatuksenakin etäinen vaikka esim polysytemia verassa kuolleisuus on keskimäärin 8-15 vuoden sisällä tavallisinta diagnoosin saamisesta. Saan tietää tämänhetkisen tilanteeni syyskuun puolella eli diagnoosi sairaudesta voi olla pian mahdollinen.
        Uuvuttava hivuttava voimat vievä sairaus hoitoineen on todella ikävä ajatus, kun on huollettavia, vastuuta, työsarkaa ja halu tehdä elämässä asioita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4205
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      114
      2517
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      68
      1068
    4. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      191
      954
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      37
      915
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      901
    7. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      884
    8. 36
      836
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      815
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      792
    Aihe