Voiko home kasvaa muovimaton PÄÄLLÄ. Matto on ehjä, mutta huolimatta pesuista, tumma lika tulee aina takaisin. On mm. viemärin aukon ympärillä.
Olen pessyt kloriitilla, pirkka hankausnesteellä, taikasienellä ym ja se puhdistuu. Mut se musta tulee aina takaisin!!
Huone muuten ok. Matto ehjä, kaakelit ehjät. Seinät ja katto ok. Ei hajua tms. Vain tämä tumma laikutus uusiutuu.
Kaakelien saumoissa hieman kertynyttä tummaa?? joka lähti taikasienellä (myydään esim tarjostalossa).
Tämä tumma ei ole likaa. Vaan matto "värjäytyy" mustaksi ilman syytä.
Talo pari vuotta vanha.
Huom.
Työpaikallani sain kunnon homealtistuksen, muutaman vuoden ajan. Olenkohan vienyt itiöt suihkuumme kasvamaan?
mm. pesusieni meni mustaksi/vihreäksi.. ja lemusi. heitin heti pois. (uusi sieni, joka oli noin 3-4 viikkoa siinä suihkutilassa)
Suihkutilan muovimatto
19
5690
Vastaukset
- Pappa-Smurffi
alla, betoni vai mikä?
Käy osoitteessa, http://personal.inet.fi/koti/haistahome/
kun sivu avautuu, klikkaa erillislinkkiä "Kosteusvauriohome-Miten toimin". - kostean tilan matto
Matto ei ole rikki. Ja on siisti. Viemäriaukon ympärillä on tummaa hankaumaa.
Satunnaisesti siinä suihkun lattialla. Läikkinä. Ne siis lähtee pois, mutta tulee samaan kohtaan takaisin.
Alla on käsittääkseni elementti,, betoni? - Pappa-Smurffi
märkä ja tod.näk. betonissa olevat aspergillus -homeitiöt ja em.n erittämä afla -toksiini tulee diffuusiosuojaamattoman (=kaasua läpäisevä) muovimaton läpi. Ja on muistettava että itse muovimaton kemikaalit reakoi em.n kanssa tehostaen ongelmaa.
Se miksi ne tummat läikät tulee hetkohta takaisin vaikka ne saat pestyä pois johtuu kosteusvauriohome-itiöiden hurjasta lisääntymiskyvystä! Lisää tuolla-
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten toimin.htm- Liisa/
Onko tiedossasi jokin tutkimus, jonka mukaan jokin Aspergillus -suvun laji olisi tuottanut aflatoksiinia rakennusmateriaalilla kasvaessaan ? Tietääkseni aflatoksiinia ei ole tavattu hometaloista.
- lattia
Liisa/ kirjoitti:
Onko tiedossasi jokin tutkimus, jonka mukaan jokin Aspergillus -suvun laji olisi tuottanut aflatoksiinia rakennusmateriaalilla kasvaessaan ? Tietääkseni aflatoksiinia ei ole tavattu hometaloista.
Mun käsittääkseni tää asunto on tehty elementeistä,, miten se betoni sit olis ollu märkä mattoa laitettaessa.. Eikö siihen tuu sellainen siveltävä vesieriste (sininen) nykyään,, ??
ELI voiko se home kasvaa siinä maton päällä.. oli mun kysymys, olen saanut homealtistuksen töissä, runsas määrä,, ja ajattelin, että oon kantanu hiuksis ym ne itiöt omaan suihkuun, ja NE itiöt nyt kasvaisi maton pinnassa..
Matto ei ole rikki. On siisti, ei homeen hajua. Vain tummia juovia.. muutama, ne lähtee siis pesussa pois. Mutta mun pesusieni homehtui mustaks/vihreäks ja haisi, noin paris viikos - kk. En tiedä tarkkaan, koska se roikkui siinä hanan alla koukussa. Ja sit kun vaan sattumalta katoin sen sisälle (oli lapasen mallinen) niin se oli mustana homeesta ja lemusi.. (ostin sen Turkista paria kuukautta aiemmin) - Pappa-Smurffi
lattia kirjoitti:
Mun käsittääkseni tää asunto on tehty elementeistä,, miten se betoni sit olis ollu märkä mattoa laitettaessa.. Eikö siihen tuu sellainen siveltävä vesieriste (sininen) nykyään,, ??
ELI voiko se home kasvaa siinä maton päällä.. oli mun kysymys, olen saanut homealtistuksen töissä, runsas määrä,, ja ajattelin, että oon kantanu hiuksis ym ne itiöt omaan suihkuun, ja NE itiöt nyt kasvaisi maton pinnassa..
Matto ei ole rikki. On siisti, ei homeen hajua. Vain tummia juovia.. muutama, ne lähtee siis pesussa pois. Mutta mun pesusieni homehtui mustaks/vihreäks ja haisi, noin paris viikos - kk. En tiedä tarkkaan, koska se roikkui siinä hanan alla koukussa. Ja sit kun vaan sattumalta katoin sen sisälle (oli lapasen mallinen) niin se oli mustana homeesta ja lemusi.. (ostin sen Turkista paria kuukautta aiemmin)elementti
Kirjoittanut: lattia 23.8.2006 klo 15.25
1. Mun käsittääkseni tää asunto on tehty elementeistä,, miten se betoni sit olis ollu märkä mattoa laitettaessa.. Eikö siihen tuu sellainen siveltävä vesieriste (sininen) nykyään,, ??
Vastaus:
1.Kerroit ylempänä, että talo on 2`vuotta vanha, eli betonilattia ollut vielä märkä vesieristettä ja mattoa asennettaessa, koska en usko että betonin kostuminen olisi voinut tapahtua 2`vuodessa diffuusion (=vesihöyryn siirtyminen ilman avulla) kautta, koska diffuusion kautta kastuminen vie aikaa noin 10-30`vuotta.
..........
2.ELI voiko se home kasvaa siinä maton päällä.. oli mun kysymys, olen saanut homealtistuksen töissä, runsas määrä,, ja ajattelin, että oon kantanu hiuksis ym ne itiöt omaan suihkuun, ja NE itiöt nyt kasvaisi maton pinnassa..
Vastaus:
2.Kyllä voi. Et ole kantanut itse niitä homeitiöitä jotka siinä maton pinnalla kasvaa, vaan kyllä ne tulee sieltä betonista diffuusiosuojaamattoman (=kaasua läpäisevä) vesieristeen ja diffuusiosuojaamattoman muovimaton läpi.
..........
3.Matto ei ole rikki. On siisti, ei homeen hajua. Vain tummia juovia.. muutama, ne lähtee siis pesussa pois. Mutta mun pesusieni homehtui mustaks/vihreäks*) ja haisi, noin paris viikos - kk.
En tiedä tarkkaan, koska se roikkui siinä hanan alla koukussa. Ja sit kun vaan sattumalta katoin sen sisälle (oli lapasen mallinen) niin se oli mustana homeesta ja lemusi.. (ostin sen Turkista paria kuukautta aiemmin)
Vastaus:
3.*)Tuon perusteella epäilisin kyseessä olevan aspergillus-homeen, mutta siihen tod.näk. liittyy myöskin betonissa oleva streptomyces-maaperäbakteeri (=ns. sädesieni) ja tähän "soppaan" vaikuttaa vielä vesieristeessä ja muovimatossa olevat kemikaalit.
**)Varmuuden tuohon saat, kun otat sivelynäytteen tummalta kohdalta ja tutkitutat laboratoriossa.
**)Mutta ehkä ed. kannattaa unohtaa ja ottaa muovimatto pois ja hioa se vesieriste pois ja hioa betoni ns. terveelle betonipinnalle. Kuivattaa se betoni kunnolla, vie aikaa vähintään viikkoja.
Sen jälkeen pinnoittaa betoni diffuusiosuojatulla (=kaasua läpäisemätön) emulsiolla, lasittamalla, tai teräslevyllä. Ja pintaan laatat tm. pintamateriaali.
Ps. Tämä pätee myöskin betonisiin seiniin ja kattoon. Eli remonttia tiedossa. - Pappa-Smurffi
Liisa/ kirjoitti:
afla-toksiinia ei ole löydetty rakennusmateriaaleista hometaloissa. Elikkäs muistin väärin: Sorry!
- vuokralainen olen
Pappa-Smurffi kirjoitti:
elementti
1. Mun käsittääkseni tää asunto on tehty elementeistä,, miten se betoni sit olis ollu märkä mattoa laitettaessa.. Eikö siihen tuu sellainen siveltävä vesieriste (sininen) nykyään,, ??
Vastaus:
1.Kerroit ylempänä, että talo on 2`vuotta vanha, eli betonilattia ollut vielä märkä vesieristettä ja mattoa asennettaessa, koska en usko että betonin kostuminen olisi voinut tapahtua 2`vuodessa diffuusion (=vesihöyryn siirtyminen ilman avulla) kautta, koska diffuusion kautta kastuminen vie aikaa noin 10-30`vuotta.
..........
2.ELI voiko se home kasvaa siinä maton päällä.. oli mun kysymys, olen saanut homealtistuksen töissä, runsas määrä,, ja ajattelin, että oon kantanu hiuksis ym ne itiöt omaan suihkuun, ja NE itiöt nyt kasvaisi maton pinnassa..
Vastaus:
2.Kyllä voi. Et ole kantanut itse niitä homeitiöitä jotka siinä maton pinnalla kasvaa, vaan kyllä ne tulee sieltä betonista diffuusiosuojaamattoman (=kaasua läpäisevä) vesieristeen ja diffuusiosuojaamattoman muovimaton läpi.
..........
3.Matto ei ole rikki. On siisti, ei homeen hajua. Vain tummia juovia.. muutama, ne lähtee siis pesussa pois. Mutta mun pesusieni homehtui mustaks/vihreäks*) ja haisi, noin paris viikos - kk.
En tiedä tarkkaan, koska se roikkui siinä hanan alla koukussa. Ja sit kun vaan sattumalta katoin sen sisälle (oli lapasen mallinen) niin se oli mustana homeesta ja lemusi.. (ostin sen Turkista paria kuukautta aiemmin)
Vastaus:
3.*)Tuon perusteella epäilisin kyseessä olevan aspergillus-homeen, mutta siihen tod.näk. liittyy myöskin betonissa oleva streptomyces-maaperäbakteeri (=ns. sädesieni) ja tähän "soppaan" vaikuttaa vielä vesieristeessä ja muovimatossa olevat kemikaalit.
**)Varmuuden tuohon saat, kun otat sivelynäytteen tummalta kohdalta ja tutkitutat laboratoriossa.
**)Mutta ehkä ed. kannattaa unohtaa ja ottaa muovimatto pois ja hioa se vesieriste pois ja hioa betoni ns. terveelle betonipinnalle. Kuivattaa se betoni kunnolla, vie aikaa vähintään viikkoja.
Sen jälkeen pinnoittaa betoni diffuusiosuojatulla (=kaasua läpäisemätön) emulsiolla, lasittamalla, tai teräslevyllä. Ja pintaan laatat tm. pintamateriaali.
Ps. Tämä pätee myöskin betonisiin seiniin ja kattoon. Eli remonttia tiedossa.menee kai asunnon etsintä hommaksi.
mutta kiitti pappa-smurffi neuvoista - diffuusiosuojattu
Pappa-Smurffi kirjoitti:
elementti
Vastaus:
..........
Vastaus:
..........
Vastaus:
Ps. Tämä pätee myöskin betonisiin seiniin ja kattoon. Eli remonttia tiedossa.voisiko tämä herra kaikkitietävä kertoa mikä on diffuusiosuojattu. Eli onko vesihöyrynläpäisevyys 0 ? vai onko sen vesihöyrynvastus ääretön ?. mikä on muuten lasin halkemansillotuskyky? oletko hakenut patenttia ratkaisuille joita ehdotat vai jätätkö ne muiden rahastavattaviksi?. oletko harkinnut mitä teet miljoonilla euroilla mitä saa fysiikan-, kemian- ja lääketieteen Nobel-palkinnoilla joihin olet vähintään oikeutettu.
- muutama
diffuusiosuojattu kirjoitti:
voisiko tämä herra kaikkitietävä kertoa mikä on diffuusiosuojattu. Eli onko vesihöyrynläpäisevyys 0 ? vai onko sen vesihöyrynvastus ääretön ?. mikä on muuten lasin halkemansillotuskyky? oletko hakenut patenttia ratkaisuille joita ehdotat vai jätätkö ne muiden rahastavattaviksi?. oletko harkinnut mitä teet miljoonilla euroilla mitä saa fysiikan-, kemian- ja lääketieteen Nobel-palkinnoilla joihin olet vähintään oikeutettu.
Nobel
eli talouden, noin äkkipääten laskien kun teräksellä pinnoitetaan kaikki maailman asunnot niin terästeollisuus pitää 300 kertaistaa. - jumala
on syntynyt, tämä pappa-smurffi pystyy ratkaisemaan kaikki ongelmat, kysy häneltä täällä mitä vain, hän kertoo; mitä sairastat, mistä se johtuu,miten se parannetaa lisäksi hän kertoo mitä rakennuksissa on vikana ja miten viat korjataan kaiken muun mitä vaan haluat ja huom. pelkällä näppituntumalla. Täten hänet tulee välittömästi valita Pääministeriksi, Sosiaali- ja terveysministeriksi, Presidentiksi ja kaikkivaltiaaksi sekä suomi24 professuuriksi.
- värjäytymää (kö)
jumala kirjoitti:
on syntynyt, tämä pappa-smurffi pystyy ratkaisemaan kaikki ongelmat, kysy häneltä täällä mitä vain, hän kertoo; mitä sairastat, mistä se johtuu,miten se parannetaa lisäksi hän kertoo mitä rakennuksissa on vikana ja miten viat korjataan kaiken muun mitä vaan haluat ja huom. pelkällä näppituntumalla. Täten hänet tulee välittömästi valita Pääministeriksi, Sosiaali- ja terveysministeriksi, Presidentiksi ja kaikkivaltiaaksi sekä suomi24 professuuriksi.
Mattoon voi tulla esim,, värjäytymää.
Kuten eteisessä kengänpohjista. Tummia viiruja. - Pappa-Smurffi
jumala kirjoitti:
uusi
Kirjoittanut: jumala 25.8.2006 klo 00.35
1. on syntynyt, tämä pappa-smurffi pystyy ratkaisemaan kaikki ongelmat, kysy häneltä täällä mitä vain, hän kertoo; mitä sairastat, mistä se johtuu,miten se parannetaa lisäksi hän kertoo mitä rakennuksissa on vikana ja miten viat korjataan kaiken muun mitä vaan haluat ja huom. pelkällä näppituntumalla. Täten hänet tulee välittömästi valita Pääministeriksi, Sosiaali- ja terveysministeriksi, Presidentiksi ja kaikkivaltiaaksi sekä suomi24 professuuriksi.
Vastaus:
1.Voa empä ruppea kilpailemaan yläpihan isännän kanssa! Olen paljastanut sen aiemmin, miksi tiedän niin paljon! Olen opetellut näitä asioita yli 35`vuotta ja viimeiset 6`vuotta tutkinut näitä asioita, joista tietopohja. Politiikka ei vois vähempää kiinnostaa!!!!!! Olen vain yksi sadoista kosteusvauriohomeista sairastuneista, jotka taistelemme näitä epäkohtia vastaan, joiden takana ON AHNEUS JA RAHA!!!!!! - Pappa-Smurffi
diffuusiosuojattu kirjoitti:
voisiko tämä herra kaikkitietävä kertoa mikä on diffuusiosuojattu. Eli onko vesihöyrynläpäisevyys 0 ? vai onko sen vesihöyrynvastus ääretön ?. mikä on muuten lasin halkemansillotuskyky? oletko hakenut patenttia ratkaisuille joita ehdotat vai jätätkö ne muiden rahastavattaviksi?. oletko harkinnut mitä teet miljoonilla euroilla mitä saa fysiikan-, kemian- ja lääketieteen Nobel-palkinnoilla joihin olet vähintään oikeutettu.
mikä on
Kirjoittanut: diffuusiosuojattu 25.8.2006 klo 00.07
1. voisiko tämä herra kaikkitietävä kertoa mikä on diffuusiosuojattu. Eli onko vesihöyrynläpäisevyys 0 ? vai onko sen vesihöyrynvastus ääretön ?.
2. mikä on muuten lasin halkemansillotuskyky?
3. oletko hakenut patenttia ratkaisuille joita ehdotat vai jätätkö ne muiden rahastavattaviksi?. oletko harkinnut mitä teet miljoonilla euroilla mitä saa fysiikan-, kemian- ja lääketieteen Nobel-palkinnoilla joihin olet vähintään oikeutettu.
Vastaus:
1.Kiitos uudesta nimityksestä, on tuo jotenkin parempi kuin aiempi HOMEHÖRHÖ! Mutta asiaan:
Diffuusiosuojattu on kaasua läpäisemätön! 100%.n diffuusiosuojaus saavutetaan vain lasilla ja teräksellä, kaikissa muissa diffuusiosuojaus on alle 100%.
Elikkäs yleisin rakennusvirhe mitä on tehty, diffuusiosuojaamattoman kirkkaan muovikalvon (paksuus=0-0,2mm), eli ns. raksamuovin käyttö diffuusiosuojatun höyrynsulkumuovin (paksuus nykyisin=0,28mm ja joka on väriltään vihreä, tai sininen) käytön sijaan! Oletettavasti käyttö on johtunut hinnasta: Höyrynsulkumuovi on noin kaksi kertaa kalliimpaa kuin raksamuovi!
Ihmeelliseksi tämän asian tekee se, että Suomen rakentamismääräyskokoelma velvoittaa käyttämään varsinaista diffuusiosuojattua höyrynsulkumuovia, mutta melkein poikkeuksetta on käytetty raksamuovia!!?
2.En ymmärrä tätä kysymystä! (ps. inhoan kapulakieltä, johtuneeko tästä?)
3.Nuo keksinnöt mitä olen tehnyt, niin minua kehotettiin ne patentoimaan, mutta koska minusta on helvetin väärin ruveta rahastamaan muiden ahdingolla, niin päätin julkaista kaiken tiedon varmistaakseni että kukaan ei voi varastaa minulta näitä keksintöjä! Näin ollen minulla ei ole pienintäkään huolta noista miljoonista euroista! Kuullosti varmaan oudolle tässä ahneuden yhteiskunnassa!!
....................
unohtui
Kirjoittanut: muutama 25.8.2006 klo 00.13
Nobel
4. eli talouden, noin äkkipääten laskien kun teräksellä pinnoitetaan kaikki maailman asunnot niin terästeollisuus pitää 300 kertaistaa.
Vastaus:
4.Kolme höyrynsulkua joita pitää käyttää, ovat:
-Diffuusiosuojattu emulsio,
-Lasitus (=betonin pintaan siveltävä),
-Teräslevy.
Elikkäs tuo teräs on yksi-kolmesta vaihtoehdosta!
.................... - Metsäläinen2
Pappa-Smurffi kirjoitti:
uusi
Kirjoittanut: jumala 25.8.2006 klo 00.35
1. on syntynyt, tämä pappa-smurffi pystyy ratkaisemaan kaikki ongelmat, kysy häneltä täällä mitä vain, hän kertoo; mitä sairastat, mistä se johtuu,miten se parannetaa lisäksi hän kertoo mitä rakennuksissa on vikana ja miten viat korjataan kaiken muun mitä vaan haluat ja huom. pelkällä näppituntumalla. Täten hänet tulee välittömästi valita Pääministeriksi, Sosiaali- ja terveysministeriksi, Presidentiksi ja kaikkivaltiaaksi sekä suomi24 professuuriksi.
Vastaus:
1.Voa empä ruppea kilpailemaan yläpihan isännän kanssa! Olen paljastanut sen aiemmin, miksi tiedän niin paljon! Olen opetellut näitä asioita yli 35`vuotta ja viimeiset 6`vuotta tutkinut näitä asioita, joista tietopohja. Politiikka ei vois vähempää kiinnostaa!!!!!! Olen vain yksi sadoista kosteusvauriohomeista sairastuneista, jotka taistelemme näitä epäkohtia vastaan, joiden takana ON AHNEUS JA RAHA!!!!!!Ahneus ja raha se on.. Mielestäni myös ihmisen "piilovittumaisuus" katsoa kärsivää ja saada siitä nautintoa (purkautuu samalla omat paineet "turvallisesti")..
Minusta sana homehörhö on suloinen. Sen nimimerkin voisin ottaa, jos rekisteröityisin. Yleensä minulla on tapana katsella asioita pitkään, joten rekisteröityminen (niin kuin avioliiton solmiminenkin vei aikansa - tein sen RAHAN vuoksi - leskeneläkkeen vuoksi, en "rakkaudesta") varmasti kestää. Minua ei kukaan muu rakasta pyyteettömästi kuin vähän yli yksivuotiaani iltatähti ja homeet (tänäänkin löytyi vaatekomerosta homeryökköjä, haju sen mukainen, kuivattu vanhassa asunnossa aikoinaan ja säilytetty vaatekomerossa, minkä remontti oli vaillinainen). - Pappa-Smurffi
värjäytymää (kö) kirjoitti:
Mattoon voi tulla esim,, värjäytymää.
Kuten eteisessä kengänpohjista. Tummia viiruja.viestin kysyjän tapaus on täysin selvä, elikkäs tummat läntit muovimatossa ei aina tarkoita hometta!!
- peikko77
jumala kirjoitti:
että noin pitää hyökätä toista vastaan? Anna nyt hyvä ihminen Papan kirjoittaa, onko se sinulta pois?
- jeppeskeppes
Pappa-Smurffi kirjoitti:
mikä on
Kirjoittanut: diffuusiosuojattu 25.8.2006 klo 00.07
1. voisiko tämä herra kaikkitietävä kertoa mikä on diffuusiosuojattu. Eli onko vesihöyrynläpäisevyys 0 ? vai onko sen vesihöyrynvastus ääretön ?.
2. mikä on muuten lasin halkemansillotuskyky?
3. oletko hakenut patenttia ratkaisuille joita ehdotat vai jätätkö ne muiden rahastavattaviksi?. oletko harkinnut mitä teet miljoonilla euroilla mitä saa fysiikan-, kemian- ja lääketieteen Nobel-palkinnoilla joihin olet vähintään oikeutettu.
Vastaus:
1.Kiitos uudesta nimityksestä, on tuo jotenkin parempi kuin aiempi HOMEHÖRHÖ! Mutta asiaan:
Diffuusiosuojattu on kaasua läpäisemätön! 100%.n diffuusiosuojaus saavutetaan vain lasilla ja teräksellä, kaikissa muissa diffuusiosuojaus on alle 100%.
Elikkäs yleisin rakennusvirhe mitä on tehty, diffuusiosuojaamattoman kirkkaan muovikalvon (paksuus=0-0,2mm), eli ns. raksamuovin käyttö diffuusiosuojatun höyrynsulkumuovin (paksuus nykyisin=0,28mm ja joka on väriltään vihreä, tai sininen) käytön sijaan! Oletettavasti käyttö on johtunut hinnasta: Höyrynsulkumuovi on noin kaksi kertaa kalliimpaa kuin raksamuovi!
Ihmeelliseksi tämän asian tekee se, että Suomen rakentamismääräyskokoelma velvoittaa käyttämään varsinaista diffuusiosuojattua höyrynsulkumuovia, mutta melkein poikkeuksetta on käytetty raksamuovia!!?
2.En ymmärrä tätä kysymystä! (ps. inhoan kapulakieltä, johtuneeko tästä?)
3.Nuo keksinnöt mitä olen tehnyt, niin minua kehotettiin ne patentoimaan, mutta koska minusta on helvetin väärin ruveta rahastamaan muiden ahdingolla, niin päätin julkaista kaiken tiedon varmistaakseni että kukaan ei voi varastaa minulta näitä keksintöjä! Näin ollen minulla ei ole pienintäkään huolta noista miljoonista euroista! Kuullosti varmaan oudolle tässä ahneuden yhteiskunnassa!!
....................
unohtui
Kirjoittanut: muutama 25.8.2006 klo 00.13
Nobel
4. eli talouden, noin äkkipääten laskien kun teräksellä pinnoitetaan kaikki maailman asunnot niin terästeollisuus pitää 300 kertaistaa.
Vastaus:
4.Kolme höyrynsulkua joita pitää käyttää, ovat:
-Diffuusiosuojattu emulsio,
-Lasitus (=betonin pintaan siveltävä),
-Teräslevy.
Elikkäs tuo teräs on yksi-kolmesta vaihtoehdosta!
....................100% diffuusiosuojaa ei ole olemassakaan. tuo mainittu sininen/vihreä kalvo on uv-suojattua ja sen läpäisykyky on jotain 0,01% eli toisinpäin se on 99,99% diffuusiosuoja. Raksamuovi on periaatteessa ihan samaa tavaraa mutta ilman uv-suojaa joten se ei kestä pitkään. Teräskään ei ole täydellinen, mutta ongelmana ei ole niinkään teräslevyn läpäisevyys vaan liitosten/saumojen tiiveys.
Jos kokee ettei normaali höyrynsulkumuovi ole tarpeeksi tiivis niin kannattaa käyttää alumiinipaperia. Alumiinipaperi saumat hyvin limitettynä ja alumiiniteipillä teipattuna. Se on erittäin tiivistä, lähes teräslevyä vastaavaa.
Ihmettelen vain mihin tarvitaan täydellistä diffuusiosuojaa. Jos homehtunut rakenne pitää eristää niin ehkä siihen. Rakennusvaiheessa ei kuitenkaan ole mitään merkitystä parantaa seinä höyrytiiveyttä. Kaikkien rakenteiden pitää olla toiseltapuolen tiivitä ja toiselta puolen hyvin tuulettuvia niin ongelmia ei synny.
En ole kuullut yhdestäkään talosta joka olisi homehtunut sen vuoksi että seinä ei olisi tarpeeksi tiivis. Ongelmana on yleensä rakenteeseen vuotanut vesi(katto, perustus, putket) - tietenkin
jumala kirjoitti:
vielä Ainstainiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938028
- 403852
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241310
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321143Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311079Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11865Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27762