Hitchcockin Marney

jukrapiu

En ole mikään Hitchcock-fani, mutta katsoin kuitenkin "Marneyn" tuossa muutama ilta sitten kun lehdessä niin kovin kehuttiin. Jumatsuikka, sehän oli ihan tolkuttoman hyvä leffa!!! Älyttömän mielenkiintoinen juoni, kiinnostavat henkilöhahmot ja niissä todella karismaattiset ja taitavat näyttelijät. Ja ohjaus aivan täydellistä!! Jo alku oli aika hyvä, mutta edetessään filmi muuttui vain paremmaksi ja paremmaksi, kunnes en enää voinut liikahtaa telkun äärestä edes vastaamaan puhelimeen. Todella vaikuttavaa! En enää ihmettele, miksi Hitchcock aina rankataan maailman kaikkien aikojen parhaimmaksi ohjaajaksi. Leffalle täydet viisi staraa!!!

10

859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Max T W

      Olen aina Marniesta pitänyt, vaikka se olikin jo Sir Alfin "alamäessä" tekemä. Surkeat lavasteet häiritsevät ja vanhentunut taustakankaiden käyttö myös.

    • Max T W

      Ja jos pieni trivia kiinnostaa niin Tippihän on tietysti erään nykyisen tähden äiti.

      Kyseinen nainen esiintyy tietenkin De Palman Vertigo-uudelleenfilmatisoinnissa Bodu Double.

      • trentonoir

        ,,, mutta suosikki triviakysymykseni on:
        mikä yhdistää näyttelijöitä michael keaton ja michael douglas?


      • Max T W
        trentonoir kirjoitti:

        ,,, mutta suosikki triviakysymykseni on:
        mikä yhdistää näyttelijöitä michael keaton ja michael douglas?

        Sama etunimi.

        Ja sama sukunimi.


      • trentonoir
        Max T W kirjoitti:

        Sama etunimi.

        Ja sama sukunimi.

        onkin vain ajan kysymys koska kyseiset herrat tekevät yhdessä leffan, niin että kannessa lukee kahteen otteeseen michael douglas.

        odotan myös että keith david ja david keith tekisivät yhdessä leffan.

        ,,, mutta kun marniessa ollaan. niin todettakoon se, että vaikka en tätä kovin korkealle hitchin tuotannossa aseta. niin kyllä se kokonaisuutena erittäin hyvä on. tuntuu vain, että hitch on seilannut liian turvallisilla vesillä tätä tehdessään. kun esimerkiksi frenzy (jota pidän myös suht' heikkona verrattuna muuhun hitch tuotantoon) oli enemmän myrskyssä vatsan sekoitusta.

        totean myös, että hithc-elämänkertaa lukiessa kannattaa soittaa taustalla hitch-leffamusiikkia. sopii kuin nyrkki munuaiseen


    • mutta vaikka

      itse olen hyvin hyvin voimakkaasti sitä mieltä, että raiskaus on rikos myös avioliitossa, siitä huolimatta Marnie mielestäni on varsin eroottinen elokuva!

    • Kyllä se oli hyvä elokuva.Aikoinaan sitä ei pidetty kovinkaan hyvänä,ja siitä tulikin Hitchcockin ensimmäinen floppi pitkään aikaan.Mutta kyllähän elokuvassa on havaittavissa Hitchcockille ominaista jännitystä ja henkilöiden tunteiden kuvausta.Teos on mielestäni Vertigon sukulaisteos:siinä missä Vertigo kertoi miehen pakkomielteistä,Marnie kertoo naisen. Arvosana 4/5.

      Muuten,jos Hitchcock alkoi kiinnostamaan,suosittelen katsomaan nimenomaan tuon Vertigon,joka on mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaimmista elokuvista,ellei jopa se paras.Myös Hitchcockin merkkipaaluja ovat Takaikkuna,Psyko,Linnut ja alkupään brittituotannosta 39 askelta ja Nainen katoaa.

      • Max T W

        ehdottomasti Rebekka ja North by northwest.


      • Max T W

        ...ennenkin mainostettu Muukalaisia junassa.


    • Mary

      vaikka ei ollut arvostelijoiden mieleen aikoinaan. Jos olet lukuihmisiä lue Winston Grahamin kirja,johon elokuva perustuu. On hyvä!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe